Alla on sepustusta viimeisen kahden kuukauden ajalta "taistelustani" Samsungin takuuvelvoitteista. Vaikuttaa vahvasti siltä, että he haluavat luikerrella kaikin keinoin siitä melko sekavin mielipidekääntein. Kuvittelevat, että kyllä asiakas kuitenkin lopulta väsyy aiheen käsittelyyn. Näin ei ole minun tapauksessani. Olen jo saanut Kuluttajaoikeusneuvojan mielipiteen ko aiheesta, mikä selvästi velvoittaa Samsungin ja Gigantin ryhtyvän huoltotoimiin ohjelmaoppaan korjaamiseksi. Odottelen vielä muutaman päivän vastausta Samsungilta ja Gigantilta. Mikäli vastaukset eivät miellytä, ryhdyn juridisiin toimiin.
Onko teillä muilla vastaavia ongelmia Samsungin televisioissa ohjelmaoppaan kanssa?
________________________________________________________________________________
Samsung Service
(boldatut tekstit ovat suoria kopioita saamistani/lähettämistäni viesteistä 14.8. – 26.9.2019 väliseltä ajanjaksolta.)
Tähän alkuun Samsung Supportin periaatteet:
"Suomen ainoa pelkästään Samsungiin keskittynyt valtuutettu merkkihuolto. Toiminnan tärkeimpiä tekijöitä ovat asiakastyytyväisyys ja positiivinen huoltokokemus. Haluamme antaa kasvot huollolle. Kaikki Samsung Servicen asiakaspalvelijat ovat ammattitaitoisia huoltoteknikoita, jotka pyrkivät aina lähestymään ongelmaa asiakaslähtöisesti. Keskittymällä ainoastaan yhteen merkkiin voimme taata asiakkaillemme parhaimman mahdollisen ammattitaidon sekä tietämyksen."
Hei XX
Kuten muutaman kerran tämän allaesitetyn viestiketjun teksteissä totean, niin haluan viedä tämän casen lopullisesti maaliin. Tästä johtuen pyydän muutamalta ”osapuolelta” kannanottoja kuluttajaoikeusneuvojan ohjeistuksen mukaan tähän toimimattoman ohjelmaoppaan ongelmaan.
Samsung Support / YY odotan vielä ”toisen osaston” kommentteja.
Gigantilta haluaisin kuulla, mitkä ovat Teidän kommenttinne tässä takuuasiassa, toimiiko ohjelmaopas niin, kuin asiakkaalle on mahdollisesti opastettu?. Ko tv on ostettu Teiltä Lommilan myymälästä 12.1.2018.
Telia on jo todennut aiemmin, että avoimen kuidun signaali meille täyttää vaatimukset 100%:sti. Haluaisin kuitenkin kuulla, onko ohjelmaoppaan käyttäytyminen Samsungin vahvistamalla tavalla ”standardin” mukainen, kuten XX väittää?
DNA:lta, entiseltä operaattoriltani (josta jäämistönä Welho HD3) kysyisin samaa, kuin Telialta tästä ”standardista”. HD3:n ohjelmaopashan toimi täysin moitteetta, kuten alla olevasta s-postitekstistä selviää.
Digita:lta kysyisin, että kun liitin Samsungin tv:oon antenniliitännän ja hain kanavat, niin ohjelmatiedot ei ilmestyneet ohjelmaoppaaseen. Onko syynä antennisignaalin vika vai Samsungin ConnectBoxin softa?
Mikrobitti, AVPlus ja Iltalehti Mikäli haluatte käsitellä tätä casea yleisellä tasolla sivuillanne, niin olen käytettävissänne. Ja mikäli Teillä on hyviä neuvoja, kertokaa ne minulle ja mahdollisesti Matti Savolaiselle.
Kuluttajaoikeusneuvoja Tiedoksi
Samsungin toimitusjohtaja, pyynnöstä tiedoksi, vaikka viime palautteeni ei tuntunutkaan liiemmälti kiinnostavan.
Samsung Service / XX
Minua on jäänyt ihmetyttämään seuraavat asiat viestittelyissämme.
- Kun väittämäsi mukaan
- Tapa, jolla laitteeni täyttää ohjelmaoppaan on normaalia tälle tekniikalle
- Tämä (ohjelmaoppaan) toteutus on standardin mukainen kaapelipuolella
- Antennipuolella laite hakee kaikkien kanavien ohjelmatiedot nopeammin
Niin, miksi alusta lähtien minua vaadittiin suorituttamaan hard reset ja allekirjoittamaan huoltotilaus, jos kerran toiminta on normaalia ja standardin mukaista?
- Jos minä sitoudun maksamaan ”hutihuollosta” kulut, niin miksi en samaisessa sitoumus-paperissa näe sopimuskohtaa, jossa Samsung sitoutuu maksamaan tähän caseen tekemäni turhan työn ja muut kulut tässä tapauksessa, kun vika on ostamassani tuotteessa?
- Miksi kyseisen TV:n manuaalissa, kohdassa: Ohjelmaopas, ei mainita sanallakaan, että kaapelitv:n puolella pitää käydä kaikki kanavaniput läpi, jotta saisi ohjelmatiedot näkyviin? Tämän minä ymmärrän niin, että ohjelmaopas toimii, kuten sen tuleekin toimia eli kaikki ohjelmatiedot tulee näkyviin, kun tv:n avaa..
- Miksi tämä Ivanin mainitsema ”toinen osasto” ei vieläkään ole saanut toimitettua minulle vastinetta?
- Haluan, että kerrot minulle sen standardin numeron, jossa määritellään kaapelitv:n ohjelmaoppaan toiminta.
Minun mielestäni tämä takuuasia ei vielä ole closattu, vaikka viimeisessä viestissäsi näin kirjoititkin:
Valitettavasti emme pysty teille tarjoamaan muuta vastausta.
Asiakaspalvelun tarjoama hard reset nollaa laitteen myyntipaketti –kuntoon eli laitteesta poistuvat kaikki asetukset.
Asiakkaan suorittama valikoista löytyvä resetointi ei tyhjennä esimerkiksi sovellushistoriaa jne.
Tämä laite toimii kuitenkin kuten sen kuuluu toimia, huollollisesti emme valitettavasti voi tarjota tähän enempää apua
Voitte halutessanne olla yhteydessä jälleenmyyjään sekä kuluttajaneuvojaan.
Tietenkin teillä on myös oikeus kertoa kokemuksistanne foorumeilla.
Seuraavilla sivuilla käyn vielä läpi keskusteluni eri henkilöiden kanssa.
- Reklamaationi 14.8.19 koski siis ohjelmaoppaan toimimattomuutta. Ohjelmaoppaani sisältää n. 50 kanavaa, joista n. 7 kanavan ohjelmatiedot tulee näkyviin TV:ta avattaessa. Tämän jälkeen tulee käydä kaikki kanavaniput läpi, jotta saisi kaikkien kanavien ohjelmatiedot näkyviin. Tämän kun toistat muutamia kertoja joka päivä, niin ei hyvä.
- Kerrataanpa casen kulku vielä kerran (tallessa 12 sivua s-postikeskusteluja Samsung Supportin eri henkilöiden kanssa) 14.8.19 tekemäni reklamaation jälkeen:
- Ensimmäiseen viestiini EE vastasi näin:
Kokeile vielä tehdä kanavahaku uudelleen, sillä kanavatiedot tulevat signaalin myötä televisioon.
Lisäksi voit tarkistaa asetuksista signaalitiedot valitsemalla asetukset > tuki > itsediagnoosi > signaalitiedot >
laatu tulisi olla 100% ja signaalin voimakkuus noin 80-90% ja bittivirhetaso lähellä 0%.
Mikäli niissä on jotain häikkää, voit kokeilla toisella antennikaapelilla / toiseen antennirasiaan.
- Tarkistin signaalit ja suoritin pyydetyt toimenpiteet. Kaikki ok, ei vaikutusta ohjelmaoppaaseen. Välitin tiedot Sansung Supportille.
- Seuraavaksi sain vastauksen YY
Paljonko on signaalivoimaakkuus? Onko sinulla käytössä digiboksia tai kaapelipiuha menee suoraan seinästä televisioon?
Toisinaan televisioon voi tulla pientä ohjelmistohäiriötä, jolloin televisioon tulee tehdä tukemme kautta hard reset. Soita tukeemme numeroon 030 622 75 15 television ääreltä. Aktivoi soittamista ennen etähallinta menemällä: MENU - TUKI - ETÄHALLINTA - NÄYTÄ KÄYTTÖEHDOT - SULJE.
- Aioin tehdä ohjeitten mukaan, mutta sitten tuli stoppi, kun luin KÄYTTÖEHDOT läpi. Ne on tosi taidokkaasti laadittu, siis Samsungin puolelta. Lyhyesti tiivistettynä ehdot kertovat, että 99:ssä tapauksessa 100:sta huoltotöiden maksaja on asiakas, kun mitään vikaa ei löydetä, vaikka ei vika poistukaan.
Kieltäydyin siis tilaamasta huoltotukea, sillä osaan itsekin tehdä hard resetin, jonka sitten suoritinkin. Toimenpiteellä ei mitään vaikutusta ohjelmaoppaaseen. Annoin puhelinnumeroni Supportin käyttöön, vielä ei ole soittoa tullut.
- Kun EE ja YY olivat antaneet ohjeensa, tulikin seuraavaksi kuvioihin AA:
Kanavaoppaan tiedot tulevat signaalin kautta, eli tämä ei välttämättä ole TV:n puolella oleva häiriö. Sinun kannattaa tehdä kanavahaku uudelleen ja jos tästä ei ole hyötyä, resetoida TV. Voit myös olla Telian tukeen yhteydessä ja tiedustella asiaa heiltä.
- Nämä toimet olin jo suorittanut:
Kanavahaun olen tehnyt useamman kerran.
Olen suorittanut Hard resetin (hemmetinmoinen homma saada entiset sovellukset ja asetukset kohdilleen), ei mitään muutosta ohjemaoppaaseen!
Olen ollut Telian tukeen yhteydessä useamman kerran. Väittävät, että syy löytyy laitteesta tai laitteen softasta, ei signaalista.
Lopputulos: tyypillinen pallonheittely.
- AA heitti taas pallon allekirjoittaneelle:
Viimeinen oljenkorsi on tilata huolto paikalle tutkimaan TV, mutta jos huolto toteaa vian olevan signaalissa, huoltokäynnistä koituu tarkastusmaksuja. Tämän lisäksi huolto vaatii, että etähallinnan avulla tehtävä tehdasasetusten palautus on tehty ennen kuin huoltopyyntö avataan. Suosittelemme siis, että televisioosi tehtäisiin vielä etähallintaresetointi.
- Syystäkin minulla alkoi jo pipoa kiristää, lähestyin seuraavalla tekstillä AA:a ( johon sitten myöhemmin YY vastasi):
Millä tavalla tuo etähallintaresetointi poikkeaa tekemästäni tehdasasetusten palauttamisesta, joka voidaan tehdä connect boxin asetuksista? Etähallinnan kautta voitte tehdä resetoinnin, kun samalla sitoudutte kirjallisesti saattamaan kanavalistan, softat ja liitännät kotiteatteriin siihen asentoon, missä olivat ennen resetointianne.
Telia on suorittanut signaalitestauksen valokuituliittymääni koskien (sis. ohjelmaoppaan tietojen siirron). Ei löytynyt mitään poikkeamaa.
Minulta löytyi ajalta ennen valokuitua DNA:lta hankkimani digiboksi: Wbox HD3. Yhdistin sen Yamahan kotiteatterivahvistimeen RX-A2030 kautta Samsungin Connect Boxiin. Linkitin digiboksin Telian kaapelitv-korttiin, suoritin kanavahaun Wboxille. Välittömästi ohjelmaoppaan avatessani, löytyi jokaikisen kanavan ohjelmatiedot 100%:sti (normikanavat + maksukanavat).
Olisi mielenkiintoista kuulla, kenelle seuraavaksi heitätte pallon, että Tv:tä katsoessani Connect Boksin kautta, ohjelmatiedot eivät päivity.
Kävin vielä mielenkiinnosta katsomassa Telian yhteisöstä keskusteluja ja kuinkas ollakaan, sieltä löytyy vuodesta 2014 lähtien tämän saman ongelman veivaaminen. Siis reilussa 5:ssä vuodessa ette ole pystyneet ongelmaa ratkaisemaan. Aivan käsittämätöntä!
Tämän ongelman ratkaisusta en tule maksamaan Samsungille senttiäkään, mutta tulen uhraamaan aikaani tarvittaessa ongelman lopulliseen ratkaisuun asti.
Seuraava siirto on teidän.
Puhelinnumeroni on edelleen 050 55xxxxx
- YY sitten vastasikin ennakoidusti. Homma ”muka” hoidetaan, kunhan lupaudut ensin maksamaan viulut:
Television huollon avaamista varten tarvitsemme suostumuksesi olla valmis maksamaan mahdolliset kustannukset (matkakuulut ja tarkastusmaksu), mikäli vika ei löydy televisiossasi tai se olisi korjannut resetoinnillä etänä.
Tämän lisäksi pyydämme että täytät allaolevat tiedot:
Nimi:
Osoite:
Postinumero:
Puhelinnumero:
Laitteen mallikoodi:
Laitteen sarjanumero:
Tarkka ostopäivämäärä:
Mallikoodin sekä sarjanumeron löydät TV:n takaa tai asetuksista (”Tuki” -> ”Samsung yhteystiedot” tai ”Tietoja tästä laitteesta”). Voit myös halutessasi lähettää valokuvan tästä tarrasta meille.
- Lähetin pyydetyt tiedot seuraavan tekstin ryydittämänä:
Aikaisemmin lähettämiini yksityiskohtaisiin tietoihin, lisään Samsung Connect Boxin ympäristön liitännät (liite). Mikäli havaitsette siitä jonkin ”virheen”, mikä voisi aiheuttaa ohjelmatietojen poisjäännin, niin kertokaa se. Kuten kerroin Wboxiin ohjelmatiedot tulevat näkyviin 100%:sti.
Paritalomme toinen puolikas otti myös valokuituliitännän ja kertoi tänään samat ongelmat heidän Samsung TV:n kanssa; ohjelmatiedot eivät päivity TV:ta avattaessa.
Ohjelmatiedot päivittyvät, kuten mainitsinkin, kun käyt jokaisessa kanavanipussa erikseen eli napsuttelet 15 kertaa peräkanaa eri niput läpi. Tämä jo kertoo sen, että ohjelmatiedot tulevat takuuvarmasti Telian valokuidun tuomina, mutta Samsungin laitteisto/softa ei huolehdi niitä ruudun ohjelmaoppaaseen.
Kai tämä nyt tuli riittävän selkeästi selostettua.
Edelleen en hyväksy minkäänlaista maksua takuunalaisen toiminnon korjaamisesta.
- Sitten muuttuikin ääni kellossa, Ivan siirsi casen pois käsistään:
Olemme eskaloineet tämän asian toiselle osastollemme. Olemme sinuun yhteydessä heti, kun saamme lisää tietoa tästä.
- Kun tämä ”toinen osasto” oli käsitellyt ongelmaani 13 vuorokautta (18.9.2019), oli minun jälleen palautettava ongelma pöydälle:
Lähetän sinulle yhteenvedon käymästäni kirjeenvaihdosta Samsung Supportin kanssa, jotta sinulle avautuisi tämän ongelmamme ydin. Olen ollut yhteydessä teihin reilusti yli kuukausi sitten ja viimeisestäkin yht.otostani on jo kulunut 13 vuorokautta.
Lähetän nyt tämän yhteenvedon kuluttaja-asiamiehelle, ellen tänään saa teiltä minua tyydyttävää vastausta toimenpiteistänne.. Hän saa ottaa kantaa toimintaanne tässä takuuasiassa. Sen jälkeen katson seuraavat tarpeelliset askeleet, miten toimia. Kuten jo aiemmin kirjoitin, tavoitteeni on saada ongelma poistettua.
Onko toimintanne mielestäsi asiakasystävällistä?
Onko tavoitteenne ”viitata kintaalla” koko ongelmalle?
Sanoit siirtäneesi ongelman selvittelyn ”toiselle osastolle”. Mikä tämä osasto on ja miksi se on jo yli viikon hautonut tätä asiaa, saamatta aikaiseksi mitään minulle kerrottavaa?
- Yllätyksekseni YY vastasi jo samana päivänä:
Asiasi on yhä käsitelyssä toisessa osastossamme.
Täytyy muistuttaa sinulle että ehdotimme tekemään hard resetti televisiollesi etänä ja jopa huollon avaus ilman resettiä mikäli olet valmis maksamaan mahdolliset kulut jos vikä ei löytyisi televisiossasi, muttet valitettavasti löytänyt nämä ratkaisujamme tyyydyttäviä sinua.
Voit olla myös tästä yhteydessä Samsung Service huoltoon Espoossa: puh. 020 722 9430 (soittoaika arikisin klo 9 -11) tai sähköpostitse huoltotilaus@samsungservice.fi
- Minunkin oli pakko muistuttaa Ivania muutamasta seikasta:
Täytyy muistuttaa myös omalta osaltani, että kysyin kohteliaasti, että miten hard reset poikkeaa omatoimisesta hard resetistä, jonka suoritin? Tähän en ole saanut mitään vastausta.
Olen aukottomasti todistanut, että syy löytyy Connect Boxin softasta, tästä seuraa se, että en maksa mitään kuluja takuukorjauksesta, tapahtuu se sitten täällä tai siellä.
Tänään saatoin löytää syyn sille, että miksi ohjelmatiedot nollautuvat softassanne. Kerron sen teille, kun saan vastauksen siihen, miten hyvitätte käyttämäni ajan tämän ongelmanne selvittämiseen.
Lähetin tänään tämän viestittelymme myös teidän ”toiselle osastolle”. Halusin kuulla heiltä, että mille medioille tämä Samsungin harrastama kissa-hiiri -leikki kannattaisi kertoa.
Koska en saanut tyydyttävää vastausta sinulta tämän päivän aikana, toimien edellisessä viestissäni kerrotulla tavalla huomenna.
P.S. Olen muistaakseni myös kertonut puhelinnumeroni.
Koska on kiistatonta, että vika on Samsungin Connect Boksin tai TV:n softassa, niin ehdotan seuraavaa:
- Toimitatte minulle toisen Connect Boksin tai huoltonne tulee boksin kanssa tänne ja katsotaan, toimiiko ohjelmaopas.
- Käyn ostamassa digiboksin, jossa on UHD-valmius, CI-korttipaikka sekä muut ominaisuudet, kuten Connect Boksissa ja Samsungin takuu maksaa kulut.
Toivon, että hoidatte tämän casen oikeaan lopputulokseen mahdollisimman nopeasti. Tähän on mennyt aikaa jo liian paljon.
- Sitten päätinkin toimia YY:n ohjeiden mukaan ja otin yhteyttä Samsung Serviceen, Espoossa:
Samsung Support / YY kehoitti ottamaan yhteyttä myös teihin koskien ongelmanratkaisua toimimattomasta ohjelmaoppaasta.
Aiheesta käyty, reilun kuukauden mittainen, viestittely on liitteenä, kuten myös laitteistoni kytkennät.
- Kun mitään ei kuulunut taas moneen päivään kysyin neuvoa Kuluttajaneuvonnasta. Kuluttajaoikeusneuvoja vastasikin sitten nopeasti.
- 9.2019 tuli kehiin uusi tuttavuus, MM:
Pahoittelemme että asian käsittely on vielä kesken.
Koska huollon avaus suoraan ei ole tässä vaiheessa ollut mahdollista mahdollisten kulujen vuoksi, joudumme vielä selvittämään asiaa kuinka toimimme tässä tapauksessa. Asian käsittely on vielä kesken, mutta palaamme sinulle heti, kun saamme asiassa lisätietoa.
- No samana päivänä myöhemmin tuli sitten huoltopäällikön XX:n kannanotto:
Ikävä kuulla, ettet ole tyytyväinen huoltomme palveluun.
Tapa jolla laitteesi täyttää ohjelmaoppaan on normaalia tälle tekniikalle.
Laite hakee kanavat kanavaniputtain täyttäen ensin kanavanipun, jolla olet juuri sillä hetkellä (esim kanavanippu 3 (Yle 1, Yle 2, Yle Fem, LIV jne)
Toisinaan saattaa vaatia, että menet kyseiselle kanavanipulle ennen kuin laite osaa täyttää kyseisen nipun ohjelmatiedot.
Telian kanavaniput löydät osoitteesta https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-kaapeli-tv/taajuudet-kaapelitv
Kanavanippuja on 23, joten pahimmillaan mikäli haluat joka ikisen kanavan ohjelmatiedot nähdä (myös niiden kanavien, joihin sinulla ei välttämättä ole katseluoikeutta), tulisi sinun käydä jokaisella kanavanipulla.
Tämä toteutus on standardin mukainen kaapelipuolella.
Antennipuolella laite hakee kaikkien kanavien ohjelmatiedot nopeammin
- Valitettavasti en ihan nyt ”niele” tätä vastaustasi ongelmaani.
”Tapa jolla laitteesi täyttää ohjelmaoppaan on normaalia tälle tekniikalle.”
Mikäli tämä olisi vallalla oleva tapa Samsungin älytelevisioissa, niin miksi Teidän Supportinne haluaa kiven kovaan suorittaa ”hard resetin” (kuten voit lukea viestiketjustani Supportinne kanssa). En myöskään ole saanut vastausta siihen, miten tämä suorittamanne resetointi poikkeaa minun täällä tekemästäni resetoinnista.
”Toisinaan saattaa vaatia, että menet kyseiselle kanavanipulle ennen kuin laite osaa täyttää kyseisen nipun ohjelmatiedot.”
Ei toisinaan, vaan aina. Tämä on äärimmäisen rasittavaa, kun haluaa nähdä pikana, mitä miltäkin kanavalta on katsottavissa, tämähän on sen ohjelmaoppaan perimmäinen tarkoitus, eikö niin?
”Kanavanippuja on 23, joten pahimmillaan mikäli haluat joka ikisen kanavan ohjelmatiedot nähdä (myös niiden kanavien, joihin sinulla ei välttämättä ole katseluoikeutta), tulisi sinun käydä jokaisella kanavanipulla.”
Tulostamassani luettelossa on kanavanippuja 33 kpl. Se on pahimmillaan juuri noin ja pahimmillaan useasti päivän aikana. En halua nähdä niitä kanavia, mitä minulla ei näy. Ilmaiskanavat (vain HD:nä), Mixs ja Viasat Jääkiekko on käytettävissäni.
”Tämä toteutus on standardin mukainen kaapelipuolella”
Tässä on sitten suoranainen valhe. Minulla on vanhana jäämistönä Welhon HD3 -boksi. Kytkin tämän Connect boxin kautta Samsungiin. Kun avaan TV:n, jokaikisen kanavan ohjelmatiedot näkyy välittömästi samasta avoimen kuidun liitännästä.
”Antennipuolella laite hakee kaikkien kanavien ohjelmatiedot nopeammin”
En tiedä, mitä tarkoitat nopeudella? Liitin Connect Boxiin taloyhtiön antenniliitännän, suoritin kanavahaun ja avasin TV:n. Tulos oli masentava, vain yhden kanavan ohjelmatiedot tuli näkyviin (lisäksi oli ilmaiskanavien SD-kanavien ohjelmatietoja, mutta niillä minä en tee mitään). Voi olla, että ne tulisivat päivän mittaan näkyviin, jos olisi aikaa odotella.
Kaiken kaikkiaan yhteenvetona, vastauksesi vaikuttaa selittelyltä ja tavalta vaientaa asiakas tyytymään vialliseen tuotteeseen.
Kuten viestiketjussa jossakin kohtaa mainitsin, minulla on kyllä aikaa ja halua selvittää tämä perin juurin, siis mikä on asiakkaan oikeus ja mikä on toimittajan velvollisuus takuukysymyksissä.
Haluan seuraavaksi:
- Kuulla vastineenne
- Mikäli vastineenne ei miellytä minua, toimin seuraavasti:
- Kysyn Telian mielipidettä väitteisiinne
- Kyselen vielä kuluttajaoikeusneuvojan mielipidettä
- Käyn Gigantissa informoimassa, miten Samsungin televisiot käyttäytyvät
- On myös monia keskustelupalstoja koskien televisioarvosteluja ja – hankintoja (esim tämä ohj.oppaan omituinen käyttäytyminen Samsungin televioissa on tuotu esille jo vuonna 2014), joilla vierailen. Pakko kertoa keissini myös niissä.
”Ikävä kuulla, ettet ole tyytyväinen huoltomme palveluun.”
Aivan totta, mieluummin kehuisin keskustelupalstoilla tukitoimienne hienoa toimintaa.
- Käydessäni Samsungin omilla kotisivuilla, löytyi sieltä kehoitus antaa palautetta toimitusjohtajalle. Tämän tein, mutta kuten arvata saattaakin, eihän siihen ole tullut mitään kommenttia. Se siitä Samsungin asiakasystävällisyydestä.