Skip to main content

SDMC DV8919 -digiboksin volume hyppää täysille 25:lle ihan itsestään kertalaakista , ilman että ruutuun tulee palkkia. Volumen kun lasken takaisin katseluvoimakkudelle niin silloin palkki näkyy ruudulla. Alkoi tänän tekemään tuota. Tapahtuu kesken tv.n katselun , tai sit jos on esim pausella.

Päivitykset tarkistin , ne ok.

 

 

SDMC DV8919 -digiboksin volume hyppää täysille 25:lle ihan itsestään kertalaakista , ilman että ruutuun tulee palkkia. Volumen kun lasken takaisin katseluvoimakkudelle niin silloin palkki näkyy ruudulla. Alkoi tänän tekemään tuota. Tapahtuu kesken tv.n katselun , tai sit jos on esim pausella.

Päivitykset tarkistin , ne ok.

 

 

Todennäköisesti kaukosäätimen bluetooth -yhteysongelma kyseessä. Kannattaa kokeilla kaukosäätimen resetointi ja uudelleenparitus laitteiden välillä. 

Tämän jälkeen uudelleenkäynnistys valikosta Asetukset > Järjestelmäasetukset > Laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen.


SDMC DV8919 -digiboksin volume hyppää täysille 25:lle ihan itsestään kertalaakista , ilman että ruutuun tulee palkkia. Volumen kun lasken takaisin katseluvoimakkudelle niin silloin palkki näkyy ruudulla. Alkoi tänän tekemään tuota. Tapahtuu kesken tv.n katselun , tai sit jos on esim pausella.

Päivitykset tarkistin , ne ok.

 

 

Testasitko @petrli  jo kollegani antamaa vinkkiä, ja jos testasit niin tepsikö se tähän probleemaan? 😊


Tuli Telian digiboksiin ohjelmistopäivitys.  

 

Ensin meni televisiosta ääni. Toimi kuitenkin esim kun katsoi tv tä oman antennin kautta. Vika ei siis tvssä. 

Räpläilin asetuksista ääneen liittyviä asetuksia ja sammuttelon tv tä sekä digiboksia. Äänet palasi. 

Nyt ei toimi telian kaken kautta äänen voluumin säätö. CeC control ja äänenvoimakkuuden säätö on päällä. 

 

Onko muut raportoinut  päivityksen jälkeen samaa ongelmaa ja mikä neuvoksi jos jo virrat otettu pois etc. ?

 


Tuli Telian digiboksiin ohjelmistopäivitys.  

Ensin meni televisiosta ääni. Toimi kuitenkin esim kun katsoi tv tä oman antennin kautta. Vika ei siis tvssä. 

Räpläilin asetuksista ääneen liittyviä asetuksia ja sammuttelon tv tä sekä digiboksia. Äänet palasi. 

Nyt ei toimi telian kaken kautta äänen voluumin säätö. CeC control ja äänenvoimakkuuden säätö on päällä. 

Onko muut raportoinut  päivityksen jälkeen samaa ongelmaa ja mikä neuvoksi jos jo virrat otettu pois etc. ?

 

Tiedossamme on, että osalla digiboksin käyttäjistä on ilmennyt äänihäiriöitä ohjelmistopäivityksen jälkeen. Nämä on kuitenkin saatu korjattua alla mainituilla toimenpiteillä.

  1. Tarkasta ensin onko digiboksilla Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä -valinta käytössä. Jos valittuna, ota valinta pois käytöstä, Oma tili - Asetukset - Kaukosäädin. Kun valinta on pois päältä, lisää äänenvoimakkuutta normaalisti digiboksin kaukosäätimellä. Ruudun oikeaan alareunaan tulee äänenvoimakkuus-säädin. Aseta se täysille (maksimi on 25). Kytke sitten asetus takaisin käyttöön ja säädä äänenvoimakkuutta normaalisti.
  1. Jos asetuskytkin ei toimi vaan jää lataamaan, käynnistä digiboksi uudelleen menemällä Telia Play-digiboksin asetuksiin, valitsemalla Oma tili - Asetukset - Järjestelmäasetukset - Laitteen asetukset - Käynnistä uudelleen ja yritä sitten toimenpiteitä uudestaan.
  1. Ongelman jatkuessa suosittelemme asetusten kautta kytkemään äänenvoimakkuuden säädön päälle (+ yllä olevat toimintatavat). Oma tili -> Järjestelmän asetukset -> TV-asetukset -> HDMI CEC -> Äänenvoimakkuuden säätö -kytkin päälle.

 

Ilmoittele vaikka tänne, jos toimenpiteet eivät kuitenkaan auta ongelmaan. 👍


Tiedossamme on, että osalla digiboksin käyttäjistä on ilmennyt äänihäiriöitä ohjelmistopäivityksen jälkeen. Nämä on kuitenkin saatu korjattua alla mainituilla toimenpiteillä.

  1. Tarkasta ensin onko digiboksilla Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä -valinta käytössä. Jos valittuna, ota valinta pois käytöstä, Oma tili - Asetukset - Kaukosäädin. Kun valinta on pois päältä, lisää äänenvoimakkuutta normaalisti digiboksin kaukosäätimellä. Ruudun oikeaan alareunaan tulee äänenvoimakkuus-säädin. Aseta se täysille (maksimi on 25). Kytke sitten asetus takaisin käyttöön ja säädä äänenvoimakkuutta normaalisti.
  1. Jos asetuskytkin ei toimi vaan jää lataamaan, käynnistä digiboksi uudelleen menemällä Telia Play-digiboksin asetuksiin, valitsemalla Oma tili - Asetukset - Järjestelmäasetukset - Laitteen asetukset - Käynnistä uudelleen ja yritä sitten toimenpiteitä uudestaan.
  1. Ongelman jatkuessa suosittelemme asetusten kautta kytkemään äänenvoimakkuuden säädön päälle (+ yllä olevat toimintatavat). Oma tili -> Järjestelmän asetukset -> TV-asetukset -> HDMI CEC -> Äänenvoimakkuuden säätö -kytkin päälle.

 

Ilmoittele vaikka tänne, jos toimenpiteet eivät kuitenkaan auta ongelmaan. 👍


Sama ongelma on minullakin. Kokelin alkuun mainittua kaukosäätimen uudelleen paritusta. Ei vaikuttanut. En tv:tä ole käyttänyt digiboksin säätimellä, testasin kuitenkin, tuloksetta. Myöskään HDMI-asetusten päälle laittaminen ei auta.

Mitäs sitten tehdään? Muutenkin tuntuu, että tämä päivitys on jonkin verran hidastanut koko digiboksia. Edellinen versio oli paljonkin sutjakkaampi!


Jahas.. ..taas laitetaan väelle testaamattomia päivityksiä…

 

Hmm… voiskoos aloittaja / Telian väki kertoa myös, onko kyse TeliaPLAY- vai Android-päivityksen jälkeisistä oireista ja aloittaja ilmaista myös ko. boxinsa päivitysversion PLIIIIIS….. 

Versio yleensäkin tulisi mielestäni aina ilmoittaa, kun joku häikki kyseessä.

 

Pari päivää sitten tuli ainakin mun boxiin Android-päivitys-ehdotus (tuli siis ehdolle ja vahvasti suositeltuna boxin valikkoon, ei siis asennusta vaivihkaa automaattisesti) ja taas kerran sen (siis asennuksen) myötä boxiin tuli runsaasti yleistakkuamista, kun siirtyilee valikoiden ja toiminteiden välillä….

Mun boxissa nyt:

  • Android: 12.2.56
  • TeliaPlay: 8.12.0

 

 

 


“ Tiedossamme on, että osalla digiboksin käyttäjistä on ilmennyt äänihäiriöitä ohjelmistopäivityksen jälkeen. Nämä on kuitenkin saatu korjattua alla mainituilla toimenpiteillä. “

 

Eikös fixi pitäs tehdä pikaisesti softaan ja julkaista  -  eikä rääkätä asiakasta????????????????


Samaa volymen hypintää täälläkin havaittavissa, lisäksi meillä boxi on buutannut itsensä kesken katselun tähän mennessä pari kertaa uusimman päivityksen jälkeen.



Sama ongelma on minullakin. Kokelin alkuun mainittua kaukosäätimen uudelleen paritusta. Ei vaikuttanut. En tv:tä ole käyttänyt digiboksin säätimellä, testasin kuitenkin, tuloksetta. Myöskään HDMI-asetusten päälle laittaminen ei auta.

Mitäs sitten tehdään? Muutenkin tuntuu, että tämä päivitys on jonkin verran hidastanut koko digiboksia. Edellinen versio oli paljonkin sutjakkaampi!

 

Kokeilitko ​@jarmovirtanen laitteen uudelleenkäynnistystä asetukset valikon kautta? 

Oletko yhdistänyt erillistä vahvistinta tai sound bar -kaiutinta TV:seen? Jos on niin oletko kytkennän tehnyt optisella kaapelilla vai HDMI -kaapelilla?

Suurin osa äänten häiriöistä on poistunut laitteen uudelleenkäynnistyksellä sekä HDMI-CEC toiminteen kytkemisellä takaisin päälle, kun digiboksin äänet on digiboksin kaukosäätimellä ensin säädetty isommalle. 


Sellainen uudistus pitäisi saada, että boxissa pysyisi back-uppina edellinen päivitys - sekä TeliaPlayn että Androidin osalta.

Jos ja kun sit joku menee pieleen, valikosta saisi back-up -version asennuksen käyntiin uudemman, korjatun version odotusajaksi...



Sama ongelma on minullakin. Kokelin alkuun mainittua kaukosäätimen uudelleen paritusta. Ei vaikuttanut. En tv:tä ole käyttänyt digiboksin säätimellä, testasin kuitenkin, tuloksetta. Myöskään HDMI-asetusten päälle laittaminen ei auta.

Mitäs sitten tehdään? Muutenkin tuntuu, että tämä päivitys on jonkin verran hidastanut koko digiboksia. Edellinen versio oli paljonkin sutjakkaampi!

 

Kokeilitko ​@jarmovirtanen laitteen uudelleenkäynnistystä asetukset valikon kautta? 

Oletko yhdistänyt erillistä vahvistinta tai sound bar -kaiutinta TV:seen? Jos on niin oletko kytkennän tehnyt optisella kaapelilla vai HDMI -kaapelilla?

Suurin osa äänten häiriöistä on poistunut laitteen uudelleenkäynnistyksellä sekä HDMI-CEC toiminteen kytkemisellä takaisin päälle, kun digiboksin äänet on digiboksin kaukosäätimellä ensin säädetty isommalle. 

Erillistä vahvistinta tai sound baria ei televisiossa ole. HDMI-CEC päällä, käynnistetty uudelleen, mutta edelleen hetken päästä käynnistymisen jälkeen äänet hyppäävät täysille.


Tuli Telian digiboksiin ohjelmistopäivitys.  

Ensin meni televisiosta ääni. Toimi kuitenkin esim kun katsoi tv tä oman antennin kautta. Vika ei siis tvssä. 

Räpläilin asetuksista ääneen liittyviä asetuksia ja sammuttelon tv tä sekä digiboksia. Äänet palasi. 

Nyt ei toimi telian kaken kautta äänen voluumin säätö. CeC control ja äänenvoimakkuuden säätö on päällä. 

Onko muut raportoinut  päivityksen jälkeen samaa ongelmaa ja mikä neuvoksi jos jo virrat otettu pois etc. ?

 

Tiedossamme on, että osalla digiboksin käyttäjistä on ilmennyt äänihäiriöitä ohjelmistopäivityksen jälkeen. Nämä on kuitenkin saatu korjattua alla mainituilla toimenpiteillä.

 

Ilmoittele vaikka tänne, jos toimenpiteet eivät kuitenkaan auta ongelmaan. 👍

TeliaPlay- vai Android-päivityksen aiheuttamaa? 

Androidkin siis päivittyi tässä muutama pv sitten...


Raportoin juuri eteenpäin äänitasojen itsestään hyppimisestä. Suosittelen ​@jarmovirtanen ja ​@Porish jättämään meille häiriöilmoituksen tästä niin pääsemme asiantuntijan toimesta tarkemmin selvittämään ongelmaa. Lisäättehän häiriöilmoitukselle Telia play box sovellusversion numero sekä linkin tähän keskusteluun. 


Edelleen äänitasot välillä hyppäävät maksimille. Ja mielenkiintoinen uusi ominaisuus ilmaantunut: boksi käynnistää itse itsensä uudelleen.


Edelleen äänitasot välillä hyppäävät maksimille. Ja mielenkiintoinen uusi ominaisuus ilmaantunut: boksi käynnistää itse itsensä uudelleen.

Olithan tästä jo kirjannut häiriöilmoituksen, kuten KaPetri aiemmassa viestissä suositteli? Jos olet, digiboksia on voitu käynnistää uudelleen viankorjauksen toimenpiteenä, ei ole siis kyse digiboksin ominaisuudesta.


Sen verran on tuo ääniongelma muuntunut: Laitetta käynnistettäessä ääni on aina maksimissaan. Aikaisemmin ääni oli aika hiljainen. Saisikohan tämän vielä jotenkin muutettua aikaisemman kaltaiseksi.


Sen verran on tuo ääniongelma muuntunut: Laitetta käynnistettäessä ääni on aina maksimissaan. Aikaisemmin ääni oli aika hiljainen. Saisikohan tämän vielä jotenkin muutettua aikaisemman kaltaiseksi.

Tätä häiriötä olemmekin tutkineet, mutta emme saaneet ongelmaa toistetuksi eikä siten korjausta voitu aloittaa. Jos sinulla tekee boksi tätä jatkuvasti, ota ylös pvm. kellonaika ja kuvaus häiriöstä. Voit ilmoittaa esimerkit meille asiakaspalveluun tai avaamalla aiemman vikailmoituksesi saamasi tekstiviestin ohjeiden mukaan jos sinulla on ollut vikailmoitus jo tästä aiheesta.


Kirjoitanpa tähän yhden ajankohdan. Käynnistin digiboksin uudelleen 1.12. klo 15.50 ja ääni ihan hetken hiljaisen äänen jälkeen hyppäsi ihan täysille. Boksi tekee tätä jatkuvasti, se yön yleensä virrattomana, ja aina avatessa sama toistuu.


Kirjoitanpa tähän yhden ajankohdan. Käynnistin digiboksin uudelleen 1.12. klo 15.50 ja ääni ihan hetken hiljaisen äänen jälkeen hyppäsi ihan täysille. Boksi tekee tätä jatkuvasti, se yön yleensä virrattomana, ja aina avatessa sama toistuu.

Tarvitsemme tutkiaksemme asiaa yksityiskohtaisesti häiriöilmoituksen asiakastiedoilla. Sen takia olisi tärkeää, jos laittaisit meille häiriöilmoituksen tulemaan joko kirjautumalla Minun Telia -sivustolle tai laittamalla meille Häiriöilmoitusten puolelle Yhteydenottolomakkeen kautta. 


Vastaa