Skip to main content

Ja kävipä taas pitkästä aikaa niin, että ruoka oli valmista,lautaselle laitettu. Leffa valittu valmiiksi, alas istuttu. Leffa päälle ja ei kun virhekoodia pöytään. kymmenennen vikakoodin jälkeen pikainen boksin uudelleenkäynnistys, josko sillä tokenee. Ei tokene, ruoka kylmää. Kylläpä taas vi..ttaa!!! Saadaanko tätä järjestelmää toimimaan ikinä ilman piuhojen ulkoiluttamista tai todella rasittavia buuttailuja. Muutama kuukausi sitten tämä temppuilu oli lähes päivittäistä. Lupasivat uuden boksin laittaa,ei kuulunut. No ongelmat loppui, sitten kuin itsestään. Nyt ne taas alkoi. jos jatkuu/ toistuu viikon sisällä uudelleen niin ei takuulla uusiudu sopimus keväällä. Ei mulla muuta.

Ei oo boksissa vikaa vaan Soneran palvelussa itsestään... Boksi toimii niin kuin pitää mutta Soneran oma palvelu ei sitten toimikkaan... 


sitäpä juuri ajattelinkin, kun ilmoittelin silloin aiemmin ongelmasta. sanottiin että boksin vaihdolla korjaantuu. sitten ei kuulunut mitään. ongelmat jatkui muutaman päivän ja sen jälkeen toimi normaalisti tänne asti. eihän vika voi olla palvelussa.. ?


Suurin osa Sonera Viihde ongelmista on TeliaSoneran palvelimissa... Jossakin sielä ilmeisesti on ongelmaa jälleen... IPTV palvelut ovat alttiita itsestään jo häiriöille ja tässä sitten lopputulos... Katkoja vähän väliä...


Kyllä pätkimiset pistää aina harmittamaan riippumatta siitä missä vika on. Vikoja voi tulla koska vaan, mutta buuttailu, resetointi ja johtojen irrottamiset ei tietenkään pitäisi olla päivittäinen harrastus. Vikatilanteissa nuo on aina hyvä koittaa ja vian jatkuessa sitten vaan vikailmoitusta tekemään. Yksin ei kannata jäädä murehtimaan jatkuvan vian kanssa.

Digiboksin tai laitteiden vaihto ei todellakaan ole se ensimmäinen temppu millä vianselvitys lähtee liikkeelle, ellei laite ole selvästi vialla. Kuten olkitu sanoikin, IPTV on herkkä häiriöille ja siksi yleensä ensimmäisenä varmistetaankin liittymän ja muiden yhteyksien toimivuus. Jos viimein päädytään laitevaihtoon, niin siihen on varmasti hyvä syy.

 ota vikapalveluun yhteyttä, jos korjauksen yhteydessä luvattua digiboksia ei ole kuulunut. Parhaassa tapauksessa uusi laite voi olla vaikka postissa odottamassa. Jos ei halua soitella, niin Omilta sivuilta voi pistää suoraan uuden vikailmoituksenkin :)


joo on taas toiminut tämän päivän ilman ongelmia. tuskin se boksi on koskaan lähtenytkään. siitä tosiaan on jo joku kuukausi. eihän se boksissa vika tosiaan olekkaan kun on välillä toiminut täysin ongelmitta. Tuossa nyt vaan pitkästä aikaa sattui tämä palvelu temppuilemaan juuri silloin kun oltiin valmistuttu leffailtaan syömisen merkeissä. Ja aiheutti tunteenpurkauksen ? . ei muuten tosiaan toiminut silloin tallennukset eikä ohjelmakirjastotkaan. mut teen uuden vika ilmoituksen mikäli alkaa toostumaan. kiitos olkitu ja KalleHa tuesta.


Vastaa