Kuulostaa erikoiselta, että laitteet olisi rikki heti alkujaan. Tässä olisi hyvä toimia siten, että kyseinen asiakas soittaisi vikapalveluun 020 690 101, jolloin voivat sieltä tarkistaa että miltä yhteys vaikuttaa. Samalla pystyvät tekemään kartoituksen laitteista ja tarvittaessa sitten lähettämään asiakkaalle uudet laitteet tilalle. Kyseiset laitteet ovat Soneran omaisuutta, joten olemme toki vastuussa siitä, että asiakkaalla on toimivat laitteet käytössään.
Hei,
minulla esiintyy vastaava vika. Mikähän lie vikana... Kaukosäätimen Info-painikkeella pääsee firmiksen asetuksiin, mutta muuten näkyy vain Arris-logo kuvaruudulla. Olen kokeillut sekä toimittamienne langattomien lähettimien kanssa että langallisella yhteydellä modeemista Arrikseen.
Eihän tuossa pysty nyt ihan suoraan laitevikaa sulkemaan pois. Onko pappa5 sinulla samat laitteet kuitenkin ollut koko ajan toiminnassa ja nyt ykskaks lakannut toimimasta? Toimiiko nettiyhteys muuten modeemista langallisena johonkin toiseen laitteeseen esim. tietokoneeseen OK ?
Laitteet on täysin uudet eli käyttöönotto digiboksilla vielä tekemättä (se ei ole siis koskaan vielä toiminut). Kirjoitan tällä hetkellä langallisen yhteyden kautta läppärillä ja PS4 muodostaa yhteyden verkkoon (langallisena Powerline-adaptereilla). Läppäri ja tabletit yhdistyvät langattomasti moitteetta.
Langaton ja langallinen yhteys siis todettu toimiviksi, mutta digiboksi ei lähde lataamaan asetuksiaan (0 % näkyy hetken, jonka jälkeen laite boottaa itsensä). Olen kokeillut toimituksessa mukana tulleita langattomia lähettimiä (reitittimiä), powerline-adaptereitani sekä pitkää Ethernet-kaapelia, mutta ei vaan näytä onnistuvan.
Huomasin, että vikaa on esiintynyt muillakin, joten ajattelin tiedustella tätä kautta, että mikä lienee yleisin syy...
Yleisin ongelman syy on yleensä tuossa yhteystavassa miten digiboksi ja modeemi ovat liitettynä toisiinsa (powerline adapteri, verkkokaapeli, langattomat lähettimet jne). En nyt kuitenkaan usko että olisit näitä laitteita kytkenyt väärin tai kaikki olisivat rikki. Laittaisitko vikapalveluun Tästä (omat sivut --> liittymätiedot --> tee vikailmoitus) lmoitusta menemään niin saat tarvittaessa uuden digiboksin tilalle.
Vastaus ongelmaan oli hyvin yksinkertainen (mutta chat-asiakaspalvelu ei osannut sitä kertoa). Sonera ei ollut ehtinyt aktivoida tiliäni, joten digiboksi ei päässyt puusta pidemmälle.
Kiitos kuitenkin vinkeistä!
Nyt lähti ensimmäisellä yrittämällä homma pelittämään.
Terv,
Tulikohan taas hosuttua
Sama ongelma. Voisikohan jostain katsoa onko tää aktivoitu?
@KariKoskimaki kirjoitti:
Sama ongelma. Voisikohan jostain katsoa onko tää aktivoitu?
Moi! Kannattaa käydä Omien Sivujen chat-aspassa, joka on 24/7 tavattavissa ja mainita juuri, että tarkistavat aktivoinnin. Edellinenkin postaaja oli näin tehnyt ja asia ratkennut. Täällä Klaanin puolella ei valitettavasti asiakastietoja käsitellä, eikä kukaan Soneralainen päivystä täällä muutenkaan yöaikaan (pl. satunnaiset vierailijat kuten minä).