Olemme saaneet runsaasti hyviä ideoita Sonera Viihteen kehittämiseksi. Olemme koonneet nämä ideat yhteen paikkaan, jotta teidän ja meidän on helpompi seurata mitä ideoita on esitetty. Ideat löytyvät osoitteesta http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Viihteen_kehitysideat
Aikaisempia kehitysideoita ei tarvitse lisätä tähän ketjuun, ne on välitetty eteenpäin ja otetaan huomioon palvelua kehitettäessä.
T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava
Tämä auttaisi siihen asti kun saadaan ajastusmahdollisuus.
Yhtä ideaa/parannusehdotusta en huomannut vaikka selasin ketjun läpi:
Verkossa asetetut tallennukset eivät näy IPTV boxin ohjelmaoppaassa: taistelen mukahienon (lue:raskaan) nettikäyttöliittymän kanssa parin viikon tallennukset kerralla sisään. Puolisoni taas tarkastaa kaukosäätimellä jokaisen tekemäni tallennuksen koska ei voi nähdä mitkä tallennukset ovat jo asetettu netin kautta. Auta armias jos lupaan, että kaikki tallennukset on asetettu, emäntä ei tarkastakkaan, ja sitten joku Inno jääkin välistä.
Toinen mielestäni puuttuva kehitysidea on äänen puuttuminen IPTV boxin käynnistyksen jälkeen? Miksi ääni on automaattisesti mykistettynä? -Kompaten muita, olisi se myös mukava jos menu valikon sijaan boxi käynnistyisi esim edelliseen katseltuun kanavaan ennen sammuttamista.
nobody kirjoitti: Minulla ainakin netistä tehdyt tallennukset näkyy boksin ohjelmaoppaassa.
Osaako joku asiantuntijoista kertoa miksei minulla näy?
Miksi?
- Ei voi rakentaa sisäverkkoa Soneran palvelureitittimen taakse koska siihen on etäyhteysmahdollisuus Soneralla, ruotsin Telialla, Helpsonilla ja herra tietää kenellä kaikilla (jotka tietävät etätunnarit).
- Voisi käyttää omaa reititinta jonka taakse oma sisäverkko (jolla siis ulkoinen IP, eli ei olisi NATin takana->sisäverkko kahden NATin takana->haittaa etäyhteyksiä, jne.). Miksi? Omalla reitittimellä saisi esim. gigabitin sisäverkon, PALJON paremmat mahdollisuudet säätää reititintä ja sitä kautta oman sisäverkon toimivuutta/ominaisuuksia.
- Parempi WLAN (n-sukupolven).
- Porukka varmaan keksii lisää näitä syitä.
En näe mitään haittaa tästä Soneralle, joten miksi ette antaisi optiona asiakkaille tätä mahdollisuutta?
Soneran asiakkaat: jos haluatte tätä itsekin, laittakaa vikailmoituksen kautta tästä toiveenne menemään, vain ja ainoastaan he tulevat tätä miettimään jos he saavat tarpeeksi pyyntöjä eri asiakkailta. En uskoisi tähän topicciin kirjoittelusta otettavan paljonkaan onkeen heidän puoleltaan.
-Kategoriat: Elokuvat, asiaohjelmat jne.
-Suosituimmat ohjelmat ja suosittelut
-Tallenna automaattisesti tämänkaltaiset ohjelmat
Nämä toisivat aika paljon lisää käyttöarvoa kotitv:seen. Tekniseen toteutukseen vielä:
-Mahdollisuus valita talennettavat ohjelmat raksiruutuun menetelmällä, myös Valitse kaikki -toiminto. (Haku-toimintoon)
Tallentaminen on kaiken kaikkiaan uskomattoman hankalaa. Tietokoneella se toimii parhaiten mutta kaikki muut vaihtoehdot ovat todella syvältä.
Tarkoitus oli ottaa KotiTV korvaamaan vanhaa sotaratsua topfieldiä mutta alka pikkuhiljaa tulla toisiin aatoksiin. Ei voi todellakaan suositella tätä ahkeralle TV:n katsojalle, joka tallentaa kymmeniä ohjelmia viikoittain.
Palvelureitittimeen asiakkaalle mahdollisuus laittaa vaikka edes yksi portti siltaavaksi. Eli siis saisi oman IP:n omalle reitittimelle.
Miksi?
- Ei voi rakentaa sisäverkkoa Soneran palvelureitittimen taakse koska siihen on etäyhteysmahdollisuus Soneralla, ruotsin Telialla, Helpsonilla ja herra tietää kenellä kaikilla (jotka tietävät etätunnarit).
- Voisi käyttää omaa reititinta jonka taakse oma sisäverkko (jolla siis ulkoinen IP, eli ei olisi NATin takana->sisäverkko kahden NATin takana->haittaa etäyhteyksiä, jne.). Miksi? Omalla reitittimellä saisi esim. gigabitin sisäverkon, PALJON paremmat mahdollisuudet säätää reititintä ja sitä kautta oman sisäverkon toimivuutta/ominaisuuksia.
- Parempi WLAN (n-sukupolven).
- Porukka varmaan keksii lisää näitä syitä.
En näe mitään haittaa tästä Soneralle, joten miksi ette antaisi optiona asiakkaille tätä mahdollisuutta?
Soneran asiakkaat: jos haluatte tätä itsekin, laittakaa vikailmoituksen kautta tästä toiveenne menemään, vain ja ainoastaan he tulevat tätä miettimään jos he saavat tarpeeksi pyyntöjä eri asiakkailta. En uskoisi tähän topicciin kirjoittelusta otettavan paljonkaan onkeen heidän puoleltaan.
Omasta mielestä voisivat mielummin suoraan toteuttaa palvelun ilman noita turhia rajoituksia niin että osaavat asiakkaat voisivat käyttää vain omia reitittimiä. Miksi motorolan boxin pitää saada firmiksen TFTP osoite motorolan dhcp-palvelimelta, eikä myöskin Soneran omalta dhcp-palvelimelta?
Kaikki kilpailijat sallivat oman reitittimen käytön, ja kertovat tarvittavat asetukset. Mitään tukeahan tuohon ei muualtakaan anneta. Sonerankaan palvelussa ei ole mitään mitä ei saisi asiakas itse konffattua, heitä ei vain kauheasti tunnu kiinnostavan.
kamina kirjoitti:
Palvelureitittimeen asiakkaalle mahdollisuus laittaa vaikka edes yksi portti siltaavaksi. Eli siis saisi oman IP:n omalle reitittimelle.
...
Omasta mielestä voisivat mielummin suoraan toteuttaa palvelun ilman noita turhia rajoituksia niin että osaavat asiakkaat voisivat käyttää vain omia reitittimiä. Miksi motorolan boxin pitää saada firmiksen TFTP osoite motorolan dhcp-palvelimelta, eikä myöskin Soneran omalta dhcp-palvelimelta?
Kaikki kilpailijat sallivat oman reitittimen käytön, ja kertovat tarvittavat asetukset. Mitään tukeahan tuohon ei muualtakaan anneta. Sonerankaan palvelussa ei ole mitään mitä ei saisi asiakas itse konffattua, heitä ei vain kauheasti tunnu kiinnostavan.[/quote:2jb7af7c]
Muut ehkä ovat paremmin toimivia yrityksiä joilla laitteet ja softat ja niiden kehittäminen ja korjaaminen toimii paremmin. Ymmärrän kyllä Soneraa siinä, että vakioidulla raudalla/softalla pysyy paremmin homma hanskassa (mutta siis Soneran tapauksessa huonosti kuitenkin.. mieti jos olis "rauta/softavapaa", miten isompi olisi sotku Soneralla JA VARSINKIN loppukäyttäjillä!).
En kyllä käsitä miten sulle ei sopisi se, että saisi "ulkoisen" IP:n siltaavan portin kautta omalle reitittimelle. Kysyppäs nyt itseltä, jos ei alkuperäisestä viestistäni selvinnyt, että "haluatko tosiaan antaa vapaat kädet Soneralle, ruotsin Telialle, Helpsonille ja herra tietää kenelle kaikille (jotka tietävät etätunnarit) päästä omaan sisäverkkoosi, jossa voi olla esim. NASsi jolta varmasti löytyy paljon tiedostojasi joita et halua kenen tahansa näkösälle?"
Eikö olisi helpompaa vaatia Soneralta EDES yhden portin siltaamista tuotteesta optiona, kuin että yhtäkkiä Sonera jättäisi vakioidun rauta/softa-doktriinin??
Laittakaa vaan pyyntöä siltaavan portin päälle laittamisen mahdollisuudesta Soneran vikapalveluun. Voitte käyttää edellisessä viestissäni mainitsemiani syitä verbatim jos haluatte.. kunhan vaan saataisiin niitä pyyntöjä tarpeeksi.
Tuotteesta voisi helposti tehdä elegantin jos Soneralla olisi siihen haluja, näin ei vain tunnu olevan.
Ja tietysti vastaus tuohon etähallintaan on, että en halua ketään kotiverkkooni. Jo tuosta aikaisemmasta selvinneestä salasanasta, ja siitä että tuommoinen kaikkien standardien vastainen salasana on jaettu kaikkien käyttäjien kesken näkee ettei asiaa oteta Soneran päässä kovinkaan vakavasti.
Tässä olisi tulevaisuuden palvelu!
Tänään tuli uusi päivitys boksin softaan; ette sitten ole n. puolessa vuodessa saaneet aikaan kuin vammaispalveluiden parannuksen (äänitekstitys, jne.)?? Ei edes yhtä puuttuvaa logoa mini-epg:hen (tv5) saatu puolessa vuodessa laitettua? On kyllä surkeaa jos näin hidasta on kehitys/korjaus tällä palvelulla. Tänne kun laittaa kehitysehdotuksen niin voiko olettaa, että tulee toteutetuksi joskus 2025?
Kiitoksia palautteestanne, välitän sen eteenpäin järjestelmässämme.
EIKU!
Tänään tuli uusi päivitys boksin softaan; ette sitten ole n. puolessa vuodessa saaneet aikaan kuin vammaispalveluiden parannuksen (äänitekstitys, jne.)?? Ei edes yhtä puuttuvaa logoa mini-epg:hen (tv5) saatu puolessa vuodessa laitettua? On kyllä surkeaa jos näin hidasta on kehitys/korjaus tällä palvelulla. Tänne kun laittaa kehitysehdotuksen niin voiko olettaa, että tulee toteutetuksi joskus 2025?
Eikö siis mitään muuta ole päivityksessä? Turhaan kirjoiteltu parannusideoita tänne... :(
Kyseiseltä kanavalta tulee OSO, agenttisarja. Sama sarja on puhuttu Suomeksi ja sen voi katsoa esim.
arkiaamuisin neloskanavalta.
MIKSI Soneran välittämässä striimissä kieli on edelleen englanti ???
Pyydänkö Disneyltä apua, vai kykenettekö te muutokseen?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.