Skip to main content
Hei,

Olemme saaneet runsaasti hyviä ideoita Sonera Viihteen kehittämiseksi. Olemme koonneet nämä ideat yhteen paikkaan, jotta teidän ja meidän on helpompi seurata mitä ideoita on esitetty. Ideat löytyvät osoitteesta http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Viihteen_kehitysideat

Aikaisempia kehitysideoita ei tarvitse lisätä tähän ketjuun, ne on välitetty eteenpäin ja otetaan huomioon palvelua kehitettäessä.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava
savonkale kirjoitti:
Disney Channel / Junior

Kyseiseltä kanavalta tulee OSO, agenttisarja. Sama sarja on puhuttu Suomeksi ja sen voi katsoa esim.
arkiaamuisin neloskanavalta.

MIKSI Soneran välittämässä striimissä kieli on edelleen englanti ???

Pyydänkö Disneyltä apua, vai kykenettekö te muutokseen? ;)


Ohjelmat lähetetään sellaisena kuin ohjelmayhtiö ne meille toimittaa. Kyse on siis Disney:n asiasta.
Terve.

Monta asiaa ja mahdollinen irtisanominen

Otin KotiTV:n samalla kun tilasin 100/10 liittymän. Aiemmin käytössä on ollut Elisa Viihde. Tökkäsin Soneran KotiTV boksin telkariin kiinni kokeilun vuoksi ja harmittelin sitä

- ettei tuosta Soneran digiboksista löydy edes antennisisääntuloa
- kaikki perus tv-kanavatkin tulevat (ihan turhaan) iptv:n yli.
- kun digiboksin kytkee palvelureitittimeen niin kaikki muut yhteydet hidastuvat oleellisesti (joku 3MB/s limitti porteille) ja se digiboksi vilkuttaa iloisesti ethernet valoaan, myös digiboksin ollessa kiinni.
- webbikäyttöliittymän ohjelma-opas on niin epäonnistunut ja hidas, ettei sitä käytännössä voi/jaksa käyttää - kannattaisiko tuon rumantyperän violetin ulkoasun sijasta panostaa toimivuuteen?
- ihan tietoturvan kannaltakin pitäisi olla oma tunnus, eikä pääkäyttäjätunnus jolla aina kirjaudutaan sisään ja käytetään ohjelmaopasta
- kokemukset olivat niin huonoja että luovutin suosiolla ja kotitv digiboksi jäi hyllylle makaamaan mahdollista myöhempää käyttöönottoa varten -> takaisin pakettiin
- käytän edelleen Elisa Viihdettä koska tämä vastaava tuote ei kertakaikkiaan pääse samalle tasolle

- thomsonin palvelureitittimeen olen kuitenkin ollut yllättävän tyytyväinen, joten:

- tuote ei vastannut odotuksiani, eikä ostohetkellä ollut tiedossa että digiboksi ei sisällä antennisisääntuloa (luulin tämän olevan ihan perusjuttu) netti + kotitv ollut "käytössä" nyt 2 kk.

1. voiko kotitv-tuotteen irtisanoa ja palauttaa digiboksin osalta mutta niin, että käytän edelleen tuota thomsonin palvelureititintä vdsl-modeemina?

TAI

2. voitteko vaihtaa kotitv-digiboksin sellaiseen joka sisältäisi myös antenni-sisääntulon?

TAI

3. voiko kotitv-tuotteen laittaa lepäämään laakereilleen niin, että se on ikäänkuin lomalla (eikä siitä tällöin velotettaisi) siihen asti kunnes palvelu on siinä kunnossa että sitä on mielekästä käyttää?
Laittakaa tuohon webtallennusnäkymään mahdollisuus täpät vaikkapa checkboxeilla kerralla enemmän kuin yksi hakutuloksen listaama ohjelma tallennettavaksi ja loppuun "tallenna valitut ohjelmat".

Tämä nopeuttaisi palvelun käyttöä huomattavasti. Nythän pitää jokainen ohjelma käydä erikseen klikkaamassa tallennettavaksi ja toimenpide on hidas.
Käykääpä katsomassa elisan viihdesivuilta hiukan mallia miten verkkotallenuksen voi toteuttaa käyttäjäystävällisemmin.

Kerrataan nyt tässä moneen kertaan esitetyt parannustoiveet:
  • Mahdollisuus tehdä toistuvia ajastuksia

  • Mahdollisuus tehdä toistuvia ajastuksia hakusanojen perusteella, ts verkkotallennus tallentaa kaikki ohjelmat joiden EPG-tiedossa esiintyy sana "kuorosota"

  • 90 pv rajoitus pois

  • Hakuun mahdollisuus laittaa useita ohjelmia tallentumaan kerralla ilman että jokaiselle erikseen pitää avata se tallennusruutu.

  • Tallentavaan digiboksiin myös hakusana-ajastus.

90pv säilytysaikaa ehdottomasti pidennettävä.

Nykyisellään jos satut saamaan tallennustilasi täyteen, ei ole edes teoriassa mahdollista katsoa kaikkia tallentamiasi ohjelmia, 3000h on kuitenkin 125 vuorokautta, eli 35(!) vuorokautta enemmän, kuin mitä tallenteet edes säilyvät järjestelmässä.

Rajoitus mielellään kokonaan pois, tai edes tilalle jotain järkevää, kuten esimerkiksi yksi vuosi.

Harkinnassa tilauksen peruuttaminen tälläisen johdosta, liittymää myydessä ei mainittu mitään näin naurettavasta rajoituksesta.
interwebyhteys kirjoitti:
Laittakaa tuohon webtallennusnäkymään mahdollisuus täpät vaikkapa checkboxeilla kerralla enemmän kuin yksi hakutuloksen listaama ohjelma tallennettavaksi ja loppuun "tallenna valitut ohjelmat".

Tämä nopeuttaisi palvelun käyttöä huomattavasti. Nythän pitää jokainen ohjelma käydä erikseen klikkaamassa tallennettavaksi ja toimenpide on hidas.


Täysin samaa harmitellut jo alusta asti.. 😞
- Timeshifting käyttöön
- VIP 1003 boksiin tallennus ulkoiselle kovalevylle usb:n kautta !
- Verkkoselain !
- Maksullisten kanavien tallennus verkkoon tai usb:n kautta omalle kiintolevylle !
- Ohjelmoidut ja toistuvat tallennukset omiin kansioihin
Kirjoitin aiemmin viestiä KotiTV palvelusta. Palaan tuohon 3mb/s porttikohtaiseen limitointiongelmaan.

Olette ilman minkäänlaista ilmoitusta resetoineet Thomson VDSL modeemini pari päivää sitten, jonka johdosta kaikki asetukset ovat poistuneet. En tiedä oliko kyseessä keskitetty ohjelmistopäivitys vai mikä.

Nyt nopeudet joka portille ovat 100mbit yhteydellä max 3.3mb/s. Modeemin yhteys kytkimeen ja ulos on itsessään on ok, nopeus on sisäänpäin 80mbit vaikka alunperin se näytti jopa yli 100mbit kun ekan kerran asensin.. Noniin. Olen hankkinut 100mbit yhteyden. Haluan että yhteys ihan oikeasti toimii tällä nopeudella eikä portteja rajoiteta noin törkeästi. Voin luopua koko KotiTV:stä koska en käytä sitä, jos näille porttiasetuksille ei voi tehdä mitään.

Täytin asiakasnumeroni tietoihin, toivon että otatte minuun yhteyttä asian tiimoilta ja selvitätte ongelman.

3mb/s vastaa noin 24 megaista yhteyttä joten en halua maksaa turhasta.
Ideoita on nyt kerätty 7.7 lähtien, olisiko syytä jo alkaa niitä lisäilemään palveluun? Yksikään ehdotus ei ole johtanut mihinkään.

Ainoastaan huoltotyöt ovat lisääntyneet, joissa korjataan vielä vanhoja vikoja vuodelta 2010/2011. Alamme vaatimaan sitä mainoksissa lumuavan viiksimiehen päätä kohta vadille, vai mitä kanssa ihmiset? Tässä kuva siitä miehestä https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0212_n.jpg
Ehdottomasti komppaan seuraavia

  • 90-pvän tallennusajan poisto - jos ei tämä muutu, alkaa mieli pikku hiljaa muuttua pois Koti-TV:stä, palvelu on täysin käyttökelvoton jos "digiboksi" mahdollistaa tallennuksen vain näin lyhyeksi ajaksi

  • EPG:n ja tallennuksien käyttö - sulavampaa ja helpompaa odotellessa

  • Nettitallennuksen helpottaminen ja automaattiset tallennukset avainsanoilla tms. Esim. kaikki tulevat top gearit


Lisäksi: olisi tosiaan paikallaan näkyä kehitystä palvelussa / ilmoittaa joku roadmap niin ei tarvitse koko ajan ihmetellä missä mennään ja onko tästä palvelusta mitään järkeä maksaa.
Ylipäätään jonkinlaista vasteaikaa tässä kehitystyössä.
Tärkeimpiä:
- toistuvat verkkotallennukset
- YLE Areena
- parempi ohjelmaopas
Etuhaarukka kirjoitti:
Ideoita on nyt kerätty 7.7 lähtien, olisiko syytä jo alkaa niitä lisäilemään palveluun? Yksikään ehdotus ei ole johtanut mihinkään.


Etuhaarukka puhuu asiaa! Miksi ideoita kerätään jos ei mitään ole tulossa? Ihan oikeasti! Siis onko mitään edes tulossa?
Pitävätpähän huolen siitä, että kukaan ei halua ostaa KotiTV palvelua. Eiköhän tämä porukka pidä huolen siitä, että "mainostavat" tuotetta sydämellisesti kaikille.
Yhdyn moniin tämän keskustelun ideoihin, tuo jatkuvan tallennuksen puuttuminen kyllä lannisti täysin! Jos Elisalla on tämä niin on se saatava myös Soneralle. Muuten ei ainakaan toistaiseksi ole muuta ongelmaa joka laittaisi suututtamaan. Jatkuva tallennushan siis riittäisi kun sen saisi tuonne omien sivujen kautta ohjelmoitavaksi josta muutenkin tulee nuo tallennukset laitettua, tympii niin pirusti että joka päivälle pitää erikseen ohjelmoida tallennus. Kun tämän laitatte niin samalla tuo "rasti ruutuun" ja "Tallenna" nappi olisi todella kiitoksen ja arvostuksen arvoinen teko. Kuulostaisi jo liiankin helpolta. Kansioiden luominen myös ehdottomasti, kannattaa ottaa Soneralla nämä vakavasti jos haluaa asiakkaiden suosittelevan palvelua. Elisan viihdepalvelun sopimuksen purkaneena voin sanoa että suosittelu ei todellakaan tullut kuulonkaan varsinkaan hyville kavereille 😉
EIkö tosiaankaan saa eriteltyä sähköpostia ja Omia sivuja siten, että saisi molemmille oman salasanan? Tällainen mahdollisuus pitäis saada ehdottomasti, vastaavasti sitten voi olla mahdollisuus käyttää samaa salasanaa kun jotkut itkee siitä sitten kuitenkin kun ei voi samalla lukea sähköpostia.
jarir86 kirjoitti:
EIkö tosiaankaan saa eriteltyä sähköpostia ja Omia sivuja siten, että saisi molemmille oman salasanan? Tällainen mahdollisuus pitäis saada ehdottomasti, vastaavasti sitten voi olla mahdollisuus käyttää samaa salasanaa kun jotkut itkee siitä sitten kuitenkin kun ei voi samalla lukea sähköpostia.


Kiitos palautteesta! Samasta asiasta oli puhetta ketjussa http://bit.ly/rwYgkX ja kehitysajatus on laitettu eteenpäin.
Huomenna taas digiboxin päivitys tulossa http://www.sonera.fi/asiakastuki+ja+edu ... iedotteet/

Minä vuonna saatte sen jatkuvan tallennuksen? Maaliskuussa katkolla maksukanavat ja lähtee kyllä pois että heilahtaa ellei tule perusominaisuuksia laitteeseen.
Muutama idea kaukosäätimeen:
- Minikanavalista ok-napista
- Simppeleissä toiminnoissa samasta napista paluu tv-katseluun. Teksti-tv -nappulasta takaisin tv-katseluun uudelleen painettaessa. Näitä löytyy softasta aika monta, ja ärsyttää siirtää sormi aina exit-napille.
En tiedä onko jo ehdotettu mutta katsomoonku saa tilattua kaikkia noita max hanki ja leijona ymym.... paketteja niin olis hyvä lisä boksiin että sais kirjauduttua omilla tunnuksilla katsomoon ja sais sen kautta katsottua noita livelähetyksiä, ei tarvisi koneen kautta katsoa
Siis web-käyttöliittymä ja jatkuva tallennus ovat ihan minimivaatimukset, jotka ehdottomasti pitää tälle palvelulle saada. Ja toivottavasti ne todellakin ovat tulossa pikkuhiljaa.

Mikä ihmeen vaikeus siinä webkäyttöliittymän teossakin oikein on ?, elisallakin toiminut jo iät ja ajat moitteetta.
Selvästi kaikki kunnon ehdotukset menevät kun tuuleen huutaisi.

Yhdessä ketjussa asiakaspalvelija pyysi lisäämään käyttäjän tietoihin asiakasnumeron, jotta asiakasta voisi palvella suoraan tätäkin kautta. Minä täydensin myös tämän ohjeen kuultuani asiakasnumeroni tuonne tietoihin, mutta eipä ole kukaan vielä ollut yhteydessä, vaikka sitä pyysinkin täällä keskustelupalstalla, tässä ketjussa.

Soneran asiakaspalvelurobootti on sitä luokkaa, ettei se palvele muita kuin Soneran omia työntekijöitä, muttei asiakkaita. Siihen kosken vasta viimeiseksi.

Ei tässä asiakkaita kuunnella, mutta silti halutaan tietää mitä me haluamme.

VOIKO SEN PORTTIKOHTAISEN 3mb/s LIMITOINNIN OTTAA SIELTÄ MODEEMISTA POIS 100mbit/s LIITTYMÄLLE? On ihan naurettavaa, että koska KotiTV digiboksi ei ole edes seinässä vaan laatikossa lojumassa hyllyllä, niin portteja limitoidaan kun käyttöäkään ei ole.
Aika paljon saa kotitv kehittyä että tästä joskus jotain ylimääräistä maksaisin. Tallentavalla digiboksilla pärjää toistaiseksi yhtä hyvin.
Nämä kehitysideat koskevat vain verkkotallennusta, koska paikallista boksia ei minulla ole. Ja nää olis niinku sunnilleen (mun mukaisessani) tärkeysjärjestyksessä sit:

1. Ilmaisten HD-kanavien tallennus verkkoon. Mitä ihmettä, miten tämä edes voi puuttua? Olin aika ällikällä lyöty törmätessäni tähän rajoitukseen, etenkin kun hankin Koti TV:n paljolti HD-digiboksin korvikkeeksi. No, eipä sitä HD tarjontaakaan vielä kovasti ole, mutta silti...

2. Ohjelmassa siirtyminen hyppimällä. Kelaaminen on turha analogijäänne videokasettiajasta. Hypyt esim. 30sek eteenpäin, ja 7sek taaksepäin ovat aivan ylivertainen tapa etsiä oikea kohta digitaalimediasta.

3. Aktiivisen ohjelman tallennus / timeshift. Eli pausea tai recordia tms. painamalla ohjelman tallentaminen nykyhetkestä (tai jopa alusta, jos lisenssit mahdollistavat) eteenpäin, välittömästi katsottavaksi.

4. Toistuvat tallennukset. Tietokoneen ei pitäisi vaatia minulta mitään hassua klikkailua joka viikon kohdalla, kyllä se osaa sen tehdä itsekin. Kyllä nykytekniikan pitäisi osata joko ajan tai ohjelman nimen perusteella merkitä haluamani ohjelmat talteen. Ei pitäisi olla kovin haastava koodinpätkä. Vai onko tämä jostain hämäristä lisensseistä kiinni?

5. Tallennus määritetyn ajan perusteella. Olisi etenkin lastenohjelmaryppäissä aikas kiva lisä. Lisäksi hyödyllinen livenä lähetettävissä ohjelmissa joiden epäilee venyvän yli ajan.

6. 90 päivän aikarajoituksen poistaminen. Mistä ihmeestä tämä oikein on tullut, kun sitä ei kilpailijoillakaan ole. Tuskin päättymätön tallennusmahdollisuus nyt niin paljon kapasiteettiä veisi kuitenkaan? Ja olisi kyllä kiva jos asiakaspalvelijat mainitsisivat moisesta rajoituksesta selvästi kun kyselee aika laajalti tästä palvelusta. Oli aika ikävä ylläri.

7. Omien sivujen tallennuskäyttöliittymän sujuvoittaminen. Mm. tallennusmerkinnän pitäisi onnistua yhdellä klikkauksella, pitäisi saada räätälöityä haluamansa kanavat, ja ahtaa tietoa vähän tiiviimmin ruudulle.

8. YLE Areena. Mielellään myös Elävä arkisto. Youtube olisi tällä hetkellä jänskä plussa, mutta sen kehitys vaikuttaa siltä että se voi jatkossa kasvattaa merkitystään aika paljonkin.

9. Android -sovellus. Tallennusten merkistemseen ja hallintaan. Olisi kiva lisä, mutta vaikka itse olisinkin siitä innoissani, niin eipä se taida mikään ihan relevantein juttu olla.

Ja todellinen kehitys olisi toki sellaista, että jonkun broadcast-ajan aikataulujäänteen selailun sijaan ohjelmat olisivat lajiteltuina sarjojen tai tyypin mukaan (eli esim. kaikki tulevat elokuvat yhtenä "sarjanaan"), ja voisi merkitä joko yksittäisiä tulevia jaksoja tallennukseen, tai sitten koko sarjan jakson "tallentuvaksi", ja vastaavasti katsottaessa näkyisi että mistä sarjoista on kuinka monta uutta katsomatonta jaksoa kertynyt talteen... Mutta juu, sitä varmaan saadaan vielä vähän odottaa. 🙂
7. Omien sivujen tallennuskäyttöliittymän sujuvoittaminen. Mm. tallennusmerkinnän pitäisi onnistua yhdellä klikkauksella, pitäisi saada räätälöityä haluamansa kanavat, ja ahtaa tietoa vähän tiiviimmin ruudulle.


Sanoista tekoihin, selainlaajennus Chrome-selaimeen, joka sujuvoittaa tallennuksien tekemistä Koti TV:n web käyttöliittymästä huomattavasti http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=67&t=8286

Ladattavissa Chromen verkkosivuilta https://chrome.google.com/webstore/search/kotiruutu?hl=en-US

Kiitokset kyseisen laajannuksen tekijälle!
4. Toistuvat tallennukset. Tietokoneen ei pitäisi vaatia minulta mitään hassua klikkailua joka viikon kohdalla, kyllä se osaa sen tehdä itsekin. Kyllä nykytekniikan pitäisi osata joko ajan tai ohjelman nimen perusteella merkitä haluamani ohjelmat talteen. Ei pitäisi olla kovin haastava koodinpätkä. Vai onko tämä jostain hämäristä lisensseistä kiinni?


Tämäkin taitaa onnistua "hakusanojen perusteella" KotiRuutu kilkkeellä, tosin tarvitsee selainta availla aina "silloin tällöin", jotta uudet lataukset rekisteröityvät.

Vastaa