Skip to main content
Hei,

Olemme saaneet runsaasti hyviä ideoita Sonera Viihteen kehittämiseksi. Olemme koonneet nämä ideat yhteen paikkaan, jotta teidän ja meidän on helpompi seurata mitä ideoita on esitetty. Ideat löytyvät osoitteesta http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Viihteen_kehitysideat

Aikaisempia kehitysideoita ei tarvitse lisätä tähän ketjuun, ne on välitetty eteenpäin ja otetaan huomioon palvelua kehitettäessä.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava
Hei.

Olen nyt noin kuukauden käyttänyt koti-tv:tä ja olen ollut melko tyytyväinen palveluun. Kuva ei pätki ja nettiyhteys toimii moitteetta. Mutta eniten harmia aiheuttaa Motorolan digiboksin ohjelmisto, joka on hyvin keskeneräisen oloinen. Kun aloitan tv:n katsomisen ja kytken virrat boksiin, niin ensiksi näkyviin tulee harmaa ruutu ja joudun valitsemaan katsottavan kanavan. Seuraavaksi pitää painaa kaukosäätimen volyme-nappia, jotta äänet kuuluisi. Mitäs ihmettä? Ja ihmetys jatkuu kun totean ohjelmaoppaan kankean käytön ja menuvalikon mainokset kuvan päällä. Mitäs hel... minähän maksan tästä ja joudun katsomaan Soneran mainoksia vielä siihen lisäksi? Tunnelma alkaa vaihtua epätoivoksi, kun yritän kelata tallentamaani ohjelmaa, joka osoittautuu lähes mahdottomaksi tehtäväksi. Huomaan myös, ettei maksukanavia voi tallentaa nettiin ollenkaan, "pause" toiminto puuttuu ja jatkuva ohjelmien tallennus.

Siirryn Soneran nettisivuille tutkimaan, mitä ongelmia on viime päivityksessä korjattu. Mutta se tieto taitaa olla sen sortin salaisuus, ettei sellaista käyttäjille julkaista ollenkaan. Jonkinlainen kaukosäädinsovellus on tainnut juuri tulla uutuutena. Ihan kiva, mutta kiitos, minulla on jo kaukosäädin digiboksiini.

Palvelusta saisi ihan toimivan paketin, kunhan laittaisi perusjutut ensin kuntoon. Turhauttavaa ajatella, että käyttäjät joutuvat toimimaan betavaiheen testaajina ja maksamaan siitä noin 40 euroa kuukaudessa.

-harri
Sonerahan voisi käydä tällä sivustolla vaikka katsomassa millainen olisi hyvä android sovellus.

http://elisaviihde.fi/etvrecorder/goodies.sl

Tai sitten kysyä elisalta apuja.

Eivät kerran itse osaa tuollaista kehittää vaikka paljon tyhjästä maksavat asiakkaat ovat sitä kovasti pyytäneet ja odottaneet.

Kiitos.
Olisi todella hieno juttu jos tv-tallenuksen nettisivuilla olevan hakukentän tuloksien tallentamista voisi helpottaa hieman. Esimerkiksi kun haen ohjelmaa X joka tulee joka arkipäivä kanvalta Y ja haluaisin tallentaa kaikki tulevat jaksot kerralla, olisi todella jees jos voisin vaikka valita ensin hakutuloksista kaikki oikeat ohjelmat merkkaamalla ne ja jälkeen painaa esim "tallenna valitut ohjelmat" tai vaihtoehtoisesti jos kaikki tulokset on oikein voisin painaa " tallenna kaikki" tai jotain vastaavaa. Helpottaisi huomattavasti tallentaa ohjelmia jotka tulevat lähes päivittäin.
Meillä on ollut Sonera Koti TV lähes sen alkuhetkistä asti. Huvittuneena olen myös seurannut tätä keskustelupalstaa ja ennen kaikkea tätä keskustelua. Täällä on hyvinkin paljon hyviä ehdotuksia. Minäkin vastasin tähän ketjuun ja ehdotin omia juttuja parannusehdotuksiksi. Tänne on jopa raportoitu selkeitä bugeja.

Huvituksen syy löytyy siitä, että Soneran toimesta minun tietääkseni mitään ei ole tapahtunut Sonera Koti-TV palvelun parantamiseksi.
- Verkkotallenteita ei voi vieläkään tallentaa jatkuvalla tallennuksella (tämä taitaa olla se yleisen palaute tässä ketjussa. Jos tätä ei tule, niin mitä voimme odottaa?)
- HD-kanavien tekstitys ei toimi.
- HD-kanavien myötä hävisi edelleen ilmaiskanavia
- BBC World (mm.) hävisi (joka oli minun syy hankkia Sonera Koti- TV)
- Nauhoitusten kelaus ei toimi.
- Kanavapakettien sisällöt ei muutu (muuta kuin huonompaan suuntaan, eli kanavia häviää)
- Jne...

Miten Sonera voi kuvitella, että palvelulla on tyytyväisiä asiakkaita jos mitään ei tapahdu ja palvelu vain huononee?

Meillä on määräaikaista sopparia jäljellä noin 6kk. Mikä on syy että jatkaisin sopparia? Jos mikään em. asioista ei parane 6kk aikana minä en näe miksi minun pitäisi käyttää tätä palvelua...
Toistuva tallennus.
Toimiva kelaus. Nyt nopeuteen ei voi itse vaikuttaa.
Saiskos jotenkin fiksumman tavan esittää nämä kertyneet ideat. Esimerkiksi polli, johon voi kukin äänestää mitä toivois eniten. Uudet ideat lisättäis aina sitä mukaa polliin kun niitä kertyy. Tällöin näkis yhdellä sivulla että mitä on jo toivottu ja Sonerakin näkis että mikä olis se halutuin.

Käsittääkseni polleja on mahdollisuus näillä forum softilla mahdollisuus luoda. Jos menee hankalaksi, niin sitten joku wiki-sivu tms.

Tai sitten ihan vaan niin että tämän viestiketjun ensimmäistä postausta editoimalla Sonera-asiantuntijat pitää tilanteen ajan tasalla päivittämällä siihen annetut ehdotukset.

Kaikkein paras jos tämän viestiketjun ensimmäiseen viestiin saisi sen pollin...
nobody kirjoitti:
Kaikkein paras jos tämän viestiketjun ensimmäiseen viestiin saisi sen pollin...


Kaikkein paras olisi, jos vehkeet toimisi aina kuten pitääkin, ja ominaisuuksiksi muotoutuneet bugit jne korjattaisiin.
Ei ollut koskaan saunavision aikana ongelmia vehkeitten kanssa...
Palvelu toimii pääosin jokseenkin hyvin, "muutama" yksityiskohta aiheuttaa harmaita hiuksia toistuvasti:

1. Tallennusten ohjelmointi on tehty kyllä tarpeettoman hankalaksi. Miksei valikossa mikä määrittelee minä päivinä ohjelmaa tallennetaan ole lainkaan "arkipäivä" -vaihtoehtoa? Samoin tallennuskertajärjestelmä on erittäin hankala. Miksei valikossa voi yksinkertaisesti olla vain "toistaiseksi" -ominaisuutta tallenuskertamäärien laskemisen sijaan? Ja miksi ohjelmoidut tallennukset näkyvät ohjelmoinnit -valikossa yksittäin, eikö olisi paljon helpompaa jos valikossa näkyisi ohjelmoinnit ohjelmittain jolloin yhdellä vilkaisulla näkisi kuinka usein ja kuinka pitkään ja mitä ohjelmaa tallennetaan. Nyt lista tuppaa olemaan loputtoman pitkä ja kun haluaa muokata jotain tallennusohjelmointia täytyy joko jokaisen kerran tallennus muokata erikseen tai poistaa kaikki ohjelmoinnit ja tehdä koko homma alusta.

2. Miksi järjestelmä ei osaa siirtyä automaattisesti kesä- ja talviaikojen välillä?? Ei luulisi olevan vaikea homma toteuttaa toiminnallisuutta ja tänäkin keväänä meni suuri osa tallennuksista pieleen sen takia että boksi vain tallenteli vääriin kellonaikoihin!

3. Hitaat, hitaat, hitaat valikot ja etenkin ohjelmaopas! Ja mainokset pois maksullisesta palvelusta! En todellakaan halua valikkoja selatessa katsella mitään mainoksia televisiokuvan päällä! Tästä palvelusta maksetaan ja näillä hinnoilla haluan palvelun ilman mainoksia!

4. Eikö palvelulla todellakaan voi tallentaa montaa ohjelmaa samaan aikaan? Jos kaksi ohjelmaa menee päällekkäin rupeaa boksi valittamaan heti että toinen tallennuksista on lopetettava!

5. Minkä ihmeen takia palvelussa täytyy olla ominaisuus katsoa tallennuksia edellisestä katselukohdasta jos se ei toimi? Kun ohjelman toiston keskeyttää ja hetken päästä haluaisi palata samaan kohtaan alkaa ohjelma aluista vaikka kuinka valitsisi "edellisen katselun loppu" -toiminnon! Rasittavaa kelailla ja etsiä käsin ohjelmien keskeytyskohtia!

6. Mainostamanne videovuokraamo on surkea! Vuokraus järkyttävän kallista eikä valikoimassa ole kuin järkyttävää sontaa. Harvoin löytyy valikoimasta hiukankaan uudempia ja katsottavia elokuvia! Pakko lähteä videovuokraamoon entiseen malliin jos haluaa katsoa jonkun uutuus-elokuvan, klassikoista ja huippufilmeistä puhumattakaan! Ei tuo niin mitään lisäarvoa koko palvelulle.

7. Uuteen asuntoon muutettuani ongelmat vähentyneet, mutta kuvassa ja äänessä edelleen häiriötä säännöllisesti. Luulisi kaistan uudessa valokuitutalossa riittävän terävään kuvaan vaan ei. Ja ongelma kun koskee niin tavallisia kuin HD-kanaviakin.

8. Netissä puhelimella tai tietokoneella tapahtuva tallennuksien ohjelmointi ala-arvoista. Soneran sivut takkuavat pöytäkoneella muutenkin ja puhelimella turha edes yrittää kun käyttöliittymä on niin sekava.

Kiitos.
Kohta 6. Olisi mukava tietää lukuja paljonko noita elokuvia vuokrataan noilla hinnoilla? Mm. Filmtown on myynyt joulusta asti 10 elokuvan vuokrauskorttia hintaan 20€ eli 2€/elokuva(myös uutuudet).
Hei,

kiitos kaikille palstan keskustilijoille arvoikkaista kommenteista. Elisa viihdepalvelu sopimuskauteni on päättymässä ja en ole ollut palvelun laatuun täysin tyytyväinen joten ajettelin tutustua Soneran vastaavaan. Mutta, kiitos teidän, näyttääkin siltä että Sonera tulee vielä valovuoden Elisankin perässä. Jään mielnkiinnolla seuraamaan keskustelua.

- Ari
Antero_ kirjoitti:
kiitos kaikille palstan keskustilijoille arvoikkaista kommenteista. Elisa viihdepalvelu sopimuskauteni on päättymässä ja en ole ollut palvelun laatuun täysin tyytyväinen joten ajettelin tutustua Soneran vastaavaan. Mutta, kiitos teidän, näyttääkin siltä että Sonera tulee vielä valovuoden Elisankin perässä. Jään mielnkiinnolla seuraamaan keskustelua.

En kyllä kehtaa lähtä Soneraa suosittelemaan, mutta itse olen puutteista huolimatta kuitenkin ihan tyytyväinen. Vaikka onkin bugeja, sähellyksiä ja raivostuttavan typeriä rajoituksia, sekä huonoa kommunikaatiota, niin toiminnallisuudet ovat silti hinnan arvoisia minulle. Tallentaminen nettipalvelun kautta on kuitenkin näppärämpää kuin kauko-ohjaimella tökkäily, ja palvelu pelaa perustoiminnassa ihan hyvin. Tai no, pitäisi varmaan sanoa suhteessa hyvin, sillä eihän tämä mitään ideaalimenoa ole, eikä ainakaan sellaista modernia utopiaa mitä mainosten perusteella lupailtiin. Kuulemani mukaan vaan muillakin on kovasti ongelmia.

Olen päässyt tutustumaan myös Elisan palveluun, ja itselleni kyllä Sonera vaikuttaa toimivammalta. Toki riippuu myös siitä mitä palvelultaan hakee - monille esimerkiksi 90 päivän (todella järjetön!) tallennusten aikarajoitus voi olla kompastuskivi. Itsellenikin juuri se ottaa pahiten vastaan, etenkin kun siitä ei alunperin asiakaspalvelijat mielestäni tuoneet esiin kun palvelun toiminnasta kyselin.

Jos taas nettitallennuksen käyttöliittymä äylttömyydet vaivaavat, niin niissä tuo harrasteprojektina tehty KotiRuutu toolkit auttaa kummasti. Älytöntähän se toki on, että pitää kolmannen osapuolen lähteä paikkailemaan ihan perusjuttuja. Auttaa se silti. Toki edellyttää että käyttää Chromea tai Chromiumia.

Kannattaa silti huomata että tällainen keskustelupalsta keskittyy luonnollisesti vain negatiivisuuteen, eikä näytä kokonaiskuvaa. Toki mielestäni tällaisen lippulaivatuoteen pitäisi olla aika lailla ongelmaton, mutta näiden ogelmienkin kanssa se on silti minulle hintansa arvoinen. Joskin näiden kokemusten perusteella aion kyllä katsoa sopimuskauden loppuessa sen hetkistä markkinatilannetta tarkemmin.
Antero_ kirjoitti:

kiitos kaikille palstan keskustilijoille arvoikkaista kommenteista. Elisa viihdepalvelu sopimuskauteni on päättymässä ja en ole ollut palvelun laatuun täysin tyytyväinen joten ajettelin tutustua Soneran vastaavaan. Mutta, kiitos teidän, näyttääkin siltä että Sonera tulee vielä valovuoden Elisankin perässä. Jään mielnkiinnolla seuraamaan keskustelua.


Minulla on Saunavisio (mistä maksan täyden hinnan) ihan erikseen juuri siksi, että Soneran tallennustoiminnallisuus on niin kivikautisella tasolla Elisaan verrattuna. Tämä kertonee ihan tarpeeksi siitä, että kannattaako Soneraa ottaa ainakaan jos arvostaa toimivaa TV-ohjelmien tallennusta.
Niinpä! Täällä vielä yksi hyväuskoinen ja siksi pettynyt asiakas. Kyllä nyt harmittaa tämä 1200 euron oppiraha. Olisi kannattanut tutkia tuotetietoja (ja tätä palstaa) tarkemmin. Mutta kirjoitetaan nyt kommentti, jos se osaltaan hieman hoputtaisi tämän naurettavan tuotteen kehitystä.

Minulla on siis yhä Elisa Viihde (ja voi olla etten sitä lakkautakaan). Tulin ottaneeksi Soneran Koti Tv:n kuvitellen että se olisi jotakuinkin Elisa Viihdettä vastaava palvelu. Nettiyhteys nopeutui mutta oli aikamoinen järkytys nähdä tämä Koti TV-viritelmä. Ei varmaankaan ole tarpeen enää eritellä missä asioissa Koti TV on kivikaudelta verrattuna Elisa Viihteeseen.

Myönnän että ihmettelen tätä vasta ensimmäistä päivää mutta ei taida käydä ihan käden käänteessä että pääsin katsomaan noita nauhoituksia tietokoneelta niinkuin Ihanassa Elisassa (liekö mahdollisista sopivalla softalla?) TV-laite, jota ilman on hyvin pärjätty, pitäisi nyt hankkia mutta kannattaako siihen investoida vain todetakseen että tekstityksen ja nauhoitusten toimivuuden kanssa on silti ongelmia niinkuin useista edeltävistä viesteistä voi päätellä.

Siis ihan totta, palkatkaa vaikka pari nörttiä lisää. Elisa Viihteestä voi katsoa mallia. Tämä palvelu on ihan pakko saada siedettävälle mallille ja pian.
Otan osaa ratkaisunne johdosta. Voit harjoitella jo digiboksin resetointia. Sekin onnistuu aina välillä. Painat vaan INFO tai MENU -nappia kaukosäätimestä samalla kuin työnnät virtapiuhan takaisin digiboksin taustalevyyn niin saatat joskus vartin odottamisen päästä poistamaan softan boksista, lataamaan sen uudestaan ja loggaamaan tv-palveluun sisään. Älä hukkaa salasanaasi!

Nautinnollisia hetkiä Koti-TV:n parissa.
jhals kirjoitti:
ei taida käydä ihan käden käänteessä että pääsin katsomaan noita nauhoituksia tietokoneelta niinkuin Ihanassa Elisassa (liekö mahdollisista sopivalla softalla?)

Ei onnistu millään.

Kannattaa silti huomata että harvapa tuota tarvii. Mutta olisi se kyllä kovin kiva, kun kerran Elisallakin on. Ja TV-lähetysten irrottaminen siitä töllöstä juurikin tietokoneelle ja kännykkään tosiaan olisi sitä tulevaisuusvisiota millä tätäkin on epäsuorasti markkinoitu.

jhals kirjoitti:
TV-laite, jota ilman on hyvin pärjätty, pitäisi nyt hankkia mutta kannattaako siihen investoida vain todetakseen että tekstityksen ja nauhoitusten toimivuuden kanssa on silti ongelmia niinkuin useista edeltävistä viesteistä voi päätellä.

Sinun tapauksessasi tuskin kannattaa. Parempi lienee käyttää jotain sellaista palvelua joka tarjoaa paremmin sinulle sopivat toiminnot.
Uutena sonera koti tv asiakkaana tuli yllätyksenä se, että tallenteet poistuvat automaattisesti.

Itse olen poissa tv:n ääreltä nyt kesällä pidemmän ajan. Kun tallennan suosikki ohjelmia, niin en niitä välttämättä ehdi katsoa kolmen kuukauden sisällä.
Enkä varsinkaan halua ottaa paineita siitä, että ne pitää heti katsoa.

On myös sellaisia ohjelmia, joita haluaisin katsoa aika ajoin uudestaan.

Kun tuota tallennuskapasiteettia mainostetaan, niin eikös se pitäisi olla käytössä ja jokaisen itsensä
päätettävissä mitä siellä on ja kuinka kauan. Kun kapasiteetti täyttyy, niin itse pitää valita mitä poistaa.
Hei jokumuu!

Verkkotallennuksessa on tosiaan 90 vuorokauden tallennusmahdollisuus. Mikäli haluat säilyttää tallenteita pysyvästi, suosittelen sinulle tallentavaa digiboksia. Voit tilata boksin Myyntipalvelustamme, puh. 0800 133133 (ma-pe 8-20, la 9-16.30).

Poimimme aktiivisesti kehitysehdotuksianne ketjusta ja ne toimitetaan aina eteenpäin KotiTV-palvelusta vastaavalle taholle. Kiitos aktiivisesta keskustelustanne.

Mukavaa kesää!
Hilda kirjoitti:

Poimimme aktiivisesti kehitysehdotuksianne ketjusta ja ne toimitetaan aina eteenpäin KotiTV-palvelusta vastaavalle taholle. Kiitos aktiivisesta keskustelustanne.


Voisiko näistä kehitysasioista oikeasti kertoa asiakkaillekin päin, jotain muutakin kuin että kerrotte jollekin ehkä käyttäjän idean eteenpäin...
Hei!

Kaikki palaute otetaan aina huomioon, kun parannamme tuotteitamme ja palveluitamme. Teemme jatkuvasti kehitystyötä parantaaksemme asiakaskokemusta, mutta kehitystyö tietyissä tapauksissa saattaa ottaa kovastikin aikaa, eikä välttämättä tarkkaa aikataulua ole saatavilla. Myöskään kaikkia ideoita ei valitettavasti ole mahdollista toteuttaa.

Ennakkotietoa, mitä ominaisuuksia on tulevaisuudessa tulossa käyttöön on harvoin saatavilla. Kun uusi palvelu tai ominaisuus otetaan käyttöön, tiedotamme siitä asiakaskirjeessä, joka toimitetaan sähköpostitse, mikäli asiakas on antanut meille sähköisen markkinointiluvan. Myös http://www.sonera.fi/kotitv sivuilta löytyy ajankohtaisia uutisia.
Hilda kirjoitti:
Hei jokumuu!

Verkkotallennuksessa on tosiaan 90 vuorokauden tallennusmahdollisuus. Mikäli haluat säilyttää tallenteita pysyvästi, suosittelen sinulle tallentavaa digiboksia. Voit tilata boksin Myyntipalvelustamme, puh. 0800 133133 (ma-pe 8-20, la 9-16.30).

Poimimme aktiivisesti kehitysehdotuksianne ketjusta ja ne toimitetaan aina eteenpäin KotiTV-palvelusta vastaavalle taholle. Kiitos aktiivisesta keskustelustanne.

Mukavaa kesää!


KotiTV:ssa pitäisi olla ehdottomasti mahdollisuus siirtää tallennuksia verkkotallenteista digiboxiin! Adsl24-liittymän kanssa tallentavalla digiboxilla, kun ei muuten tee juuri mitään (pystyy nauhoittamaan vain yhtä kanavaa kerralla ja samaan aikaan ei voi tehdä muuta, ärsyttävää)!
Hilda kirjoitti:
Hei jokumuu!

Verkkotallennuksessa on tosiaan 90 vuorokauden tallennusmahdollisuus. Mikäli haluat säilyttää tallenteita pysyvästi, suosittelen sinulle tallentavaa digiboksia. Voit tilata boksin Myyntipalvelustamme, puh. 0800 133133 (ma-pe 8-20, la 9-16.30).

Poimimme aktiivisesti kehitysehdotuksianne ketjusta ja ne toimitetaan aina eteenpäin KotiTV-palvelusta vastaavalle taholle. Kiitos aktiivisesta keskustelustanne.

Mukavaa kesää!


Mikäs idea siinä muuten on, että mainostatte 3000 tunnin, eli 125 vuorokauden tallennustilaa, kun aikaa niiden katseluun on vain 90 vuorokautta...? Ymmärrän että saa markkinoinnilla sivallettua Elisaa kohden, kun tallennustilaa on 500 tuntia enemmän kuin Elisa Viihteessä, mutta eikös tilaa käytännössä kuitenkin ole vain sen 90 vuorokautta, koska sen yli meneviä tallennuksia ei käytännössä voi katsoa?
Tekstityskielessä olisi hyvä olla ensisijainen ja toissijainen kieli kuten audio kielivalinnassakin.Tämä ominaisuushan on jo lähes kaikissa nykyaikaisissa tv ja dikibokseissa.On tosi inhottavaa(jopa vähän syrjivääkin kuulovammaisia kohtaan), käydä jokakerta asetuksista vaihtamassa Hollanti tai Suomi ohjelman alkuperäiskielen mukaan.
Kiitos kehitysehdotuksesta, jupolla! Ehdotus on nyt laitettu eteenpäin asiasta vastaavalle taholle.
ohjelmakirjastossa voisi oikealla olevaa kuvaa hieman pienentää jotta ohjelmista näkisi muunkin kuin ohjelmatiedon alun. (mielellään koko ohjelma tiedon) hirvittävän vaikea selata kun on 10 saman alkuista ohjelmaa joissa vain jakson nimet on erit.

Vastaa