"Suosittelisitko tätä palvelua tuttavallesi?" En suosittele Sonera Viihde -palvelua (IPTV) kenellekään, omanikin irtisanoisin, jos ei olisi niin halpa: tulee käytännössä kaupan päälle laajakaistan myötä. Viides vuosi menossa ja tänä aikana tulleet/havaitut positiiviset jutut:
+ Chisun konsertti tapahtuma-areenalla marraskuussa 2010 (vastaavia en sitten olekaan bongannut enempää)
+ etäajatusmahdollisuus, jota Soneralla ei siis ollut aikojen alussa, tai jos oli niin en tiennyt
+ nopea ja kanavariippumaton teksti-TV
Miinuksia en nyt jaksa luetella.. onneksi huushollissamme on toisen operaattorin kaapeli-TV, johon voi luottaa enemmän kuin Soneraan, eikä petä yhtä usein.
@hillevii Pistä kuitenkin vähän miinuksiakin, laitan ne eteenpäin, josko saataisiin miinus-listaa lyhennettyä tulevaisuudessa :smileywink:
- hidas tiedottaminen
- asiakkaiden aliarvioiminen
- laatu
- liian paljon "vikoja"
- jatkuvan tallennuksen puuttuminen
- tallenteet vain yhtenä pötkönä, haku hankalaa
- hidas muutenkin selata noita tallenteita
- hyvitykset turhina kanavina/elokuvina
- menu valikon muokkaaminen. tallennukset pitäisi olla ekana
siitä korjaamaan nuo, niin vuosi onkin siihen mennessä 2046 =)
Asiakaspalvelija voisi kerätä joka ikinen valitus mitä on täälä Klaanissa ja vanhassa foorumissa tehty... Murobbs:ssäkin taitaa olla tarpeeksi... Toki sinne voisi koota myös positiiviset jutut mukaan :D
Siitä voisi koota jopa pienen kirjan: "Sonera Viihde, toimiiko vai ei?"
Tästä voisi aloittaa. Ei Päätetty/Tulossa statuksella olevat :)
Pahoittelen pitkää listaa. Linkkaus ei onnistunut koska
"8. huhtikuuta 2015 kello 13.55 Asiantuntija (keskustelu | muokkaukset) poisti sivun Sonera Viihteen kehitysideat " http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Viihteen_kehitysideat
Ohjelmisto | |||
|
| ||
Sonera Viihde verkkotallennus kaikilta kanavilta | Ei tulossa | ||
Jatkuva/toistuva tallennus | Ei päätetty | ||
Kelausnopeuden vaihtelu | Ei päätetty | ||
Hyppynapit myös erikseen Motorolan VIP1003 digiboksiin | Ei tulossa | ||
Teräväpiirto valikot | Ei päätetty | ||
Kanavalogojen päivitys | Valmis | ||
Verkkotallenteiden siirtäminen ja katsominen tietokoneelta | Ei päätetty | ||
HD-kanavien verkkotallennus | Ei päätetty | ||
Uutuuselokuvat aikajärjestykseen | Ei päätetty | ||
Tallennukset järjestäminen kansioihin/kategorioihin | Ei päätetty | ||
Tallennusten katsominen netistä | Ei päätetty | ||
Digiboksin asetusten muokkaus, esim. aloitusvalikon valitseminen | Ei päätetty | ||
Häiriötiedoitteet puhelimeen | Tulossa | ||
Ohjelmien nauhoitus hakusanalla | Ei päätetty | ||
Hakutoiminto tallenteisiin | Ei päätetty | ||
Kanavalle pääsee epg:stakin, vaikka ei olisi epg-tietoja. Sonera Viihteen EPG hyppää kanavan yli, jos ei ole epg-tietoja. | Ei tulossa | ||
Tekstityskielessä olisi hyvä olla ensisijainen ja toissijainen kieli kuten audio kielivalinnassakin | Ei päätetty | ||
HD kanavapaketti mahdollisuus kaikkiin liittymiin | Ei tulossa | ||
ohjelmakirjastossa voisi oikealla olevaa kuvaa hieman pienentää jotta ohjelmista näkisi muunkin kuin ohjelmatiedon alun. | Ei päätetty | ||
Saisko C More livekanaville ja ohjelmakirjastoon joskus suomenkielisen tekstityksen? | Valmis | ||
Verkkotallennuksen poistuminen 120 vuorokautta | Ei päätetty | ||
Elokuvavuokraamon elokuvavalikoima näkyviin nettiin | Valmis | ||
Toistuvaan tallennukseen valintojen viikoittain ja päivittäin lisäksi arkipäivinä ja viikonloppuna | Ei päätetty | ||
Maksu TV-palvelujen osto digiboksista. Kanavat ja ohjelmakirjastot | Ei päätetty | ||
Mahdollisuus käyttäjille/softa firmoille tehdä omia scriptejä/pieniä ohjelmia | Ei tulossa | ||
Mahdollisuus ladata video-tiedostot omaan laitteeseen | Ei päätetty | ||
Omilta sivuilta määritetyt tallennukset eivät näy EPG:llä | Ei päätetty | ||
Sonera Vihteen ohjelmien katsominen esim. tablet-laitteella | Tulossa | ||
Paluu samaan kohtaan tallenne-listalla tallenteen loputtua | Ei päätetty | ||
Sovellukset | |||
|
| ||
Kake sovellus Windows Phone:lle | Ei päätetty | ||
Sonera Viihde Android sovellus | Tulossa | ||
Sonera Viihde mobiilisovellus Suomeen | Tulossa | ||
Kake sovellus Symbianille | Ei tulossa | ||
iPad sovellus Sonera Viihteelle | Tulossa | ||
Kake sovellus Meegolle | Ei päätetty | ||
Laitteet | |||
|
| ||
Thomson TG789vn porttiohjaus | Valmis | ||
Thomson TG789vn käyttäminen mediapalvelimena | Ei tulossa | ||
Sonera Viihteen käyttö muulla reitittimellä kuin Thomson | Ei tulossa | ||
Sonera Viihteen toiminta eri modeemilla ? | Ei tulossa | ||
Motorola VIP1903 ja DLNA-sertifikaatti | Ei päätetty | ||
Useamman digiboksin käyttäminen samassa liittymässä | Tulossa | ||
Thomson TG789vn muuttaminen siltaavaksi (4-portti) | Valmis | ||
N-protokollan WLAN | Valmis | ||
Sonera Viihde pakettiin 2m ja 10-15m ethernet-kaapelit | Ei päätetty | ||
Ohjelmaoppaan aikajanan selausnapit +/- 24 h ja 3 h | Ei päätetty | ||
Sonera Viihteen käyttäminen muulla kuin Soneran toimittamalla digiboksilla | Ei päätetty | ||
Thomsonin asetusten varmuuskopiointi | Ei päätetty | ||
Sisältö | |||
|
| ||
Videovuokraamon Uutuudet-lista päivittyy viiveellä | Ei päätetty | ||
Ohjelmakirjastoon Ylen Elävä arkisto | Ei päätetty | ||
Youtube palvelu Sonera Viihteelle | Ei päätetty | ||
Voddler palvelu Sonera Viihteelle | Ei päätetty | ||
Ohjelmakirjastoon YLE Areena palvelu | Ei päätetty | ||
C More Play palveluun lisää sisältöä | Valmis | ||
Lisää catch uppeja | Lisätty/lisätään | ||
Yksittäiset maksukanavat (esim. Nelonen Pro) | Ei päätetty | ||
Ylen alueuutiset | Ei päätetty | ||
Ohjelmakirjaston Katsomo palveluun lisää materiaalia | Ei päätetty | ||
FOX HD kanava Sonera Viihteelle | Ei päätetty | ||
TCM-kanavalla catch up toiminto | Valmis | ||
Kaikki BBC:n kanavat valikoimaan | Ei päätetty | ||
Scifiä videovuokraamoon | Valmis | ||
Catch-up kaikille peruskanaville | Ei päätetty | ||
Viasat-kanavapakettiin ohjelmakirjasto Viaplay | Valmis | ||
Sonera Mix-paketti Sonera Viihteelle | Valmis | ||
Omat sivut | |||
|
| ||
Omien sivujen tallenteiden määritteleminen usealta tietokoneelta samanaikaisesti | Ei tulossa | ||
Voimassa olevien Sonera Viihde kanavapakettien näkyminen Omilla sivuilta | Valmis | ||
Omille sivuille jokaiseen ohjelmaan yksinkertainen REC-näppäin | Ei päätetty | ||
Omien sivujen tallennuksen helpottaminen | Ei päätetty | ||
Ohjelmakirjasto ja videovuokraamon palvelujen tilaus netin kautta | Ei päätetty | ||
Omien sivujen haun rajaaminen tulevien ja tallennettujen ohjelmien välillä | Ei päätetty | ||
Alkaneen ohjelman tallennus etätallennuksena | Ei päätetty |
Reilun vuoden olen viihdettä käyttänyt ja yhtään hyvää parannusta ei tämän aikana ole tullut. Olisin todella tyytyväinen jos ohjelma opas saisi päivityksen eli nopeutta lisää esim. kanavan ohjelmatietojen scrollaaminen on tuskallisen hidas, niin kuin itse kanavienkin scrollaus. Ainoa asia jota olen kehunut töissä on teksti-tv. Parempaa en ole käyttänyt, mielettömän nopea sekä, kuten yllä sanottiin, ei ole kanava riippuvainen. Älkää vain tähän tuoko "parannuksia".
Boksin kovalevy on HD tallennuksille liian pieni, tämän tiesin jo heti alussa.
No, vajaa vuosi vielä ja sitten päätetään jatketaanko viihteellä vai katsastetaanko uusia tapoja hoitaa samat asiat.
Loppuun vielä että on muitakin Soneran palveluita jotka ovat menneet huonommaksi.
Asiakaspalvelua en moiti koska sieltä olen saanut todella hyvää palvelua. Erikoismaininta vikapalvelun odotus musiikille. Mielellään odottaa kun on hyvää musiikkia, ainakin näin oli kun viimeksi soitin ?.
Nyt tuli muutakin kuin kommentteja viihteestä, lopetan tähän.
+ digiboksi ja modeemi kivan näköisiä
+ 90 päivän jälkeen itsestään poistuvat tallennukset (entisenä Elisan käyttäjänä arvostan)
+ edullinen hinta (verrattuna elisaan)
viihteessä huonoa
- Jatkuvan tallennuksen puute
- *******sti ongelmia tallennuksen kanssa
- kanavien tallennukseen puhelin app (kuten elisalla)
- Katsottavan kanavan pausettaminen ja keilaus (kuten elisalla)
-Yle areenan poissaolo (löytyy Elisalta)
Olisi ihan kiva jos tehtäisiin oikeasti hyödyllisiä parannuksia jonkun kelausnopeuden muutosten sijaan.
Mulla ollut koht 2v tämä viihde ja ei minkäänlaisia vikoja. Suosittelen!!
Oletko ollut kauan Soneralla duunissa, koht 2-vee?
Eihän
Vai on ollut viihde lähes 2 vuotta eikä ongelmia ole ollut. Kannattaisiko alkaa käyttämään. Riippuu toki siitä minkä kokee ongelmaksi. Hyvä jos näin todellakin on, uskoo ken haluaa.
Ei pysty suosittelemaan Viihdettä Soneralta, palveluksi en tätä kutsuisi.
Meillä on ollut Viihde adsl:n kautta jo vuosia.
Meillä se on toiminut melko lailla hyvin.
En ajasta netin kautta ohjelmia vaan suoraan viihdeboksista ohjelmaoppaan kautta. Se on toiminut.
Viihde on lähinnä meillä sen vuoksi, että se tuli 24megasen netin mukana kuin siinä sivussa. Samalla on voinut sitten ottaa siihen muutamia maksullisia urheilukanavia, jotka näkyvät hd-tasoisena. Se on hyvä juttu.
Huomionarvoista siis, että kyseessä omakotitaloasujan liittymä, jossa operaatorin DSLAM lähellä ja yhteys toimitetaan paikallisen teleoperaatorin puhelinkaapelointia pitkin suoraan talon sisäiseen puhelinkaapeliverkkoon. Ei mikään taloyhtiöiden liittymä tmv.
Onkohan viihde ollut toimimatta nyt kuluneen talven aikana kerran. Silloinkin oli joku alueellinen vika, jossa myös kaapelitv:ssä oli sama vika. Vika korjattiin kyseisen illan aikana. Silloin kyllä kypsytti kun meinasi jäädä Frölunda-Kärpät CHL peli näkemättä. Netti toimi tuolloin ongelmitta ja piti katsoa peliä MTV3 Katsomon kautta.
Oikeastaan enimmäkseen vikaa on ollut netin kanssa. Viihde toimii kyllä tuolloin täysin, mutta nettiin ei pääse. Kaikki näyttää olevan kunnossa, niin tietokoneella kuin reitittimessäkin (Inteno DG301), mutta ei vain toimi. Intenon uudelleen käynnistys palauttaa yhteydet toimintaan.
Hyvin erikoinen vika, koska jossain vaiheessa tuo tuntui olevan enimmäkseen säännöllistä, joka toistui samoihin aikoihin. Muistaakseni säännöllisesti, aluksi kerran parissa viikossa ja pahimmillaan kerran viikossa. Nyt on tuota ongelmaa ei ole ollut varmaan yli kuukauteen. Kohta tietenkin sitten iskee!
Ei se tunnu olevan ongelmatonta muillakaan. Pääkaupunkiseudulla on tuttuja, joilla molemmilla kilpailevan operaatorin vdsl omalla omakotitaloasujan liittymällä. Heillä toimitettu Zyxelin modeemit.
Vähintään kerran viikossa pitää tuo Zyxel uudelleen käynnistää. Itse olen saman asian todennut, kun on kyläilemässä oltu. Välillä yhtäkkiä netti ei toimi. Ja on muuten toistunut useamminkin kuin kerran viikossa.
Viimeisin ongelma minulla oli Kake sovelluksen kanssa. Se ei nyt suoraan toimintaan vaikuttanut, mutta ihan hyvä ominaisuus. Sekin korjaantui uudella softapäivityksellä tuohon android-laitteeseen.
Välillä on tuntunut tosiaan, etteivät Viihteen softapäivitykset ole parantaneet käyttöä, joten minä en ole niitä koskaan kaivannutkaan. Minulle riittää, että netti toimii ja TV-kanavat (tärkeinpinä maksukanavat) näkyvät. Kaikki muu on minulle vähemmän merkityksellistä.
Siksi olen ehkä kokonaisuutena plussan puolella tämän palvelun kohdalla omalta kantiltani katsottuna.
Painimme mielenkiintoisen ongelman kanssa. Taloyhtiöön on suunnitteilla yhteinen liittymä. Olemme kamppailleet Soneran kanssa yli neljä (4) kuukautta ongelmien kanssa. Tulevaisuudessa pitäisi tehdä päätöstä yhteisestä taloliittymästä tarjousten perusteella. Matkapuhelimemme (Ylivoimaisen kentän takia) ja netti, sekä TV ovat Soneran verkossa, sähköpostit ovat olleet samat vuosia, joten liittymien vaihto asettaa ison kynnyksen. Olemme omistusosuuden vuoksi jonkinlaisessa vaa'ankieliasemassa, joten aikamoinen dilemma. Halu vaihtoon ongelmien ja asiakaspalvelun suhteen on suuri, mutta käytännön mukavuus jo omaksuttuihin palveluihin ja toimintoihin on vaakakupin toinen puoli. Niin emme vieläkään tiedä äänestämmekö Soneran puolesta vai vastaan. Tämän ketjun otanta on vielä hyvin pieni ja oletettavasti positiiviset lausunnot loistavat poissaolollaan.
Mitä näitä keskusteluita on tullut luettua ja tulkittua, niin aika monella on ongelmia juuri taloyhtiöliittymien kanssa. Samaa näyttäisi olevan myös kaapelitv:n ja kaapelinetin kanssa.
Näihin voi olla useita syitä, että miksi juuri niissä olisi ongelmia.
Taloyhtiöt ovat aina oma lukunsa ja niiden kaapelointi: koaksiaali(antenni) ja parikaapelointi(puhelin) ovat joskus aika "huonossa hapessa". Ja siitäkös ongelmia syntyy.
@kefiiri kirjoitti:Mitä näitä keskusteluita on tullut luettua ja tulkittua, niin aika monella on ongelmia juuri taloyhtiöliittymien kanssa. Samaa näyttäisi olevan myös kaapelitv:n ja kaapelinetin kanssa.
Näihin voi olla useita syitä, että miksi juuri niissä olisi ongelmia.
Taloyhtiöt ovat aina oma lukunsa ja niiden kaapelointi: koaksiaali(antenni) ja parikaapelointi(puhelin) ovat joskus aika "huonossa hapessa". Ja siitäkös ongelmia syntyy.
Onko näin ? Toki sisäkaapeloinnin kunto vaikuttaa laajakaistan laatuun kuten pientaloissakin, mutta tässä kai puhuttiin Viihde-palvelun toiminnasta. Jos palvelussa on vikaa, josta palveluntarjoaja ilmoittaa ja yrittää korjata, kai vika silloin on siinä palvelussa eikä taloyhtiölaajakaistassa tai taloyhtiön kaapeloinneissa. Viihteestä ei mitään kokemusta, mutta oma kokemus taloyhtiölajakaistasta on, että laajakaistan viat korjataan yleensä nopeasti, oli vika sitten operaattorin tai taloyhtiön omissa laitteissa.
Tottakai on!
Viihde, joka on IPTV-palvelu, on riippuvainen laajakaistan toiminnasta. Laajakaistan ongelmat eivät aina heti tunnu niin rajusti normaalissa netin käytössä kuin viihdepalvelua käytettäessä. Pahemmissa tapauksissa alkaa sitten nettikin tökkiä.
Minun tulkintani mukaan vakavimmat ongelmat ovat olleet juuri näitä, ettei edes netti toimi kunnolla. Ei siinä sitten toimi viihde palvelu enää ollenkaan. Näissä tapauksissa on usein ollut kyseessä huonosti toimiva talon sisäkaapelointi. Toki on ollut teknisiä laitevikojakin niin operaattorin päässä kuin kuluttajan päätelaitteissakin.
Laitevikojen korjaaminen saattaa onnistua nopeastikin, mutta ei aina. Kuluttajan laiteet tietenkin kätevämmin, kun sen voi tehdä käyttäjä itse kunhan vain saa uuden laitteen. Sitä vastoin operaattorille kuuluvat laitteet tutkii/korjaa/vaihtaa paikallinen sopimusfirma Empower, Eltel, Relacom jne. Niihin ei ole muilla asiaa. Sitä vastoin talon sisäverkko on kiinteistön omistajan vastuulla. Se että mistä tai keneltä vianetsintä/korjaus hankitaan onkin sitten taloyhtiön asia. Taloyhtiön antenni- ja parikaapelointiverkkoon ei saa kajota muut kuin teleasennuspätevyyden omaavat henkilöt/yritykset.
Etenkin vanhat kerrostalot ovat todella vaikeita tapauksia joskus, kun niiden puhelinkaapelointi ei ole enää tätä vuosituhatta. Siellä on aivan hirveitä "kötöstyksiä" jakamoissa ja puhelinpistorasioissa. Mikä yritys ja millon he ehtivät näitä vikoja etsimään ja korjaamaan, sen mitä tehtävissä on, onnistuu joskus äkkiä joskus taas ei.
Antenniverkon kanssa on sitten taas toiset ongelmat. Lähtökohtana on paluusuuntakelpoisuus. Kuinka hyvin tuo verkko toimii etenkin vanhoissa ketjuverkoissa, jotka on kuitenkin "päivitetty", tekee välillä ongelmien sattuessa vianpaikantamisen erilaiseksi kuin puhelinkaapeliverkossa.
Viihteen ongelmat ovat olleet aivan kuten edellisessä viestissä kerrottiin, niin myös "ei välitystekniikasta" riippuvaisia. Viime aikoina etenkin nämä erilaiset tallennusongelmat. Monia varmaan se harmittaa, kun tuntuvat tätä ominaisuutta paljon käyttävän.
Eli ongelmia on ollut, itse kukin on kokenut ne vähän eri tavallla.
Ok, tosin kaapelinetin ongelmat eivät Soneran Viihdeeseen kuulu, kun ei ole kilpailijoista poiketen edes kaapelinettiin saatavilla.
Kyllä mä ainakin viihdettä suosittelisin, oisko nyt neljäs vuosi menossa. Ongelmia on juu, itseäkin häiritsee niistä muutama. Varsinkin nämä epg virheet, kovalevyllisen boksin kanssa pitää aina käsin muutella alku ja loppuaikoja jotta ohjelmat saa tallennettua kokonaan. Eikai täysin ongelmatonta palvelua olekaan. En enää ottaisi normaalia digiboksia takaisin kun olen tähän viihteeseen tottunut, verkkotallennus myös hyvä ja plussaa että voi netistä valita ohjelmat tallennukseen. Jos tuo pelkkä viihde laskennallisesti maksaa sen 10e/kk niin kyllä se ihan hintansa väärti on ja kokonaisuutena erittäin hyvä palvelu :)
Itselläni on ollut Viihdepaketti jo melko pitkään, toista 24kk määristä taidetaan tässä jo yhdessä elää.
Alunperin olen koko palvelun ottanut vain ja ainoastaan sen vuoksi, että sain siihen hyvä tarjouksen HBONordicista, jonka sarjoja seuraan tiiviisti. Kun harkintaan tuli seuraavalle sopimuskaudelle jatko, totesin hintaeron olevan niin pieni pelkän kaistan ja Viihdepaketin kesken, että päädyin pitämään koko palvelun sellaisenaan.
Itse kiinteä viihde on minulla "kakkostelkkarissa", joka ei ilman digiboksia pärjää. Katson ylipäätään telkkaria hyvin vähän. Kaikki sarjat tulee HBO:n tai Netflixin kautta. Kuitenkin Viihdepaketti on ollut siinä mielessä kiva, että voin vuokrailla leffoja. Muuten tuo palvelu on jäänyt melko vähälle käytölle satunnaisia tallennuksia lukuunottamatta.
Sitten tuli markkinoille mobiiliviihde, jonka viihdeasiakkaana sain kaupanpäällisinä. Mikä ihana asia! Nyt on pädissä ja puhelimessa HBO:t ja 7vrk automaattitallenteet! Vaikka, kuten aikaisemmin sanoin, en televisiota oikeastaan juuri katso, on tuo mobiiliviihteen 7vrk automaattitallennus koukuttanut minut muutamaa sarjaa seuraamaan. Normaalisti en ole ikinä "oikeaan" aikaan telkkarin äärellä, että mitään voisin seurata ja aivan liian laiska ohjelmoimaan tallennuksia, mutta tuo kun tapahtuu itsestään.
Summa summarum; Viihde on toiminut meillä oikein hienosti, mitään ongelmia ei ole ollut. Itse palvelu on ihan kiva lisä, mutta ei mikään elämää tärkeämpi juttu. Suosittelen toki kutakin ottamaan testiin, sittenhän sen näkee, miten se omaan elämään istuu ja mitä antaa (vai antaako mitään). Mobiiliviihde toisaalta on sitten ollut valtavassa käytössä siitä asti, kun sen itselleni asensin. Suosittelen sitä lämpimästi =)
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.