Ratkaistu

Tallennettavan ohjelman katselu

  • 24 July 2023
  • 17 kommenttia
  • 626 katselukertaa

Kunniamerkki +4

Viimeisten TeliaPlay Tallennus palvelun päivitysten jälkeen ilmeni ominaisuus, että jos alkaa katsomaan tallennuksessa olevaa vielä käynnissä olevaa ohjelmaa, avautuu ohjelma suoraan sen hetkiseen tilanteeseen. Vasta klikkauksella kysyy aloitetaan ohjelman katselu alusta ja se pitää kuitata; Tämähän ei ole ollenkaan hyvä esim. urheilulähetyksiä tallennettaessa, kun pitää vältellä, ettei kuule tai näe mitään mitä ei haluaisi!

Saisiko tuohon korjauksen!?

icon

Ratkaisu jäseneltä HenriLie 1 February 2024, 11:02

Katso alkuperäinen viesti

17 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Viimeisten TeliaPlay Tallennus palvelun päivitysten jälkeen ilmeni ominaisuus, että jos alkaa katsomaan tallennuksessa olevaa vielä käynnissä olevaa ohjelmaa, avautuu ohjelma suoraan sen hetkiseen tilanteeseen.

Hei! TV-osiossa Tv-kanavat -näkymässä (ruudukko) jo tallennuksessa oleva vielä käynnissä oleva ohjelma alkaa siitä kohtaa missä se on menossa sillä hetkellä. Ohjelmaopas -näkymästä aloittaessa ohjelma alkaa alusta. Urheilulähetykset kannattaa siis aloittaa Ohjelmaopas -näkymästä.

Kiitos kuitenkin palautteesta! Laitan tämän eteenpäin. Olisi hyvä, että kysymys alusta aloittamisesta tulisi avatessa kummassakin näkymässä.

Kunniamerkki +4

Hei

Eipä toimi kuvaamallanne tavalla! Joka tapauksessa ohjelma alkaa siitä kohdasta missä on menossa!

Ja aloitan tallennusten katsellut aina Tallennetut osiosta. Sieltä toivoisi kesken olevan ohjelman tallennuksen alkavan aina kysymättä alusta! Mikä järki on mennä kohtaan, joka sillä hetkellä on menossa! Siihen kohtaanhan pääsee suoraan menemällä kanavalle eikä tallennusten kautta!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Hmm… Testasin äsken tuota sen verran, että asetin tallenteen TV -osiosta Tallenna ja katso -valinnalla. Tämä alkoi alusta. Annoin sen pyöriä muutaman minuutin ja menin sitten Tallennukset -osioon. Avasin tallenteen sieltä. Sekin lähti alusta. Tallenteet -osiossa kansioissa on jakson nimen alla sininen palkki, jos sitä on katsottu. Tällöin tämä määrittää mistä kohtaa ohjelma alkaa avatessa. Jos palkkia ei ole, se lähtee alusta.

Tuosta voisi esimerkkitallenteiden avulla tehdä häiriöilmoituksen tutkintaan asiakaspalvelumme kautta. Esimerkkeihin voisi nostaa ne tallenteet, joita et ole katsonut lainkaan, mutta joista sininen palkki löytyy. Etenkin kun sinulla on tuo ominaisuus toiminut aiemmin ilmeisesti samalla tavalla kuin minulla nyt testatessa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Hmm… Testasin äsken tuota sen verran, että asetin tallenteen TV -osiosta Tallenna ja katso -valinnalla. Tämä alkoi alusta. Annoin sen pyöriä muutaman minuutin ja menin sitten Tallennukset -osioon. Avasin tallenteen sieltä. Sekin lähti alusta. Tallenteet -osiossa kansioissa on jakson nimen alla sininen palkki, jos sitä on katsottu. Tällöin tämä määrittää mistä kohtaa ohjelma alkaa avatessa. Jos palkkia ei ole, se lähtee alusta.

Tuosta voisi esimerkkitallenteiden avulla tehdä häiriöilmoituksen tutkintaan asiakaspalvelumme kautta. Esimerkkeihin voisi nostaa ne tallenteet, joita et ole katsonut lainkaan, mutta joista sininen palkki löytyy. Etenkin kun sinulla on tuo ominaisuus toiminut aiemmin ilmeisesti samalla tavalla kuin minulla nyt testatessa.

Sininen palkki tulee aina tallennoksessa olevaan ohjelmaan. Olen tästä samasta asiasta ilmoittanut jo aikaa sitten. Laitan telkkarista äänet pois jos tulee vastaava tilanne, jotta en kuule ohjelmaa ennakkoon. Se on inhoittavaa muillekin kuin urheilu ohjelmille. 

Asiakaspalvelussa sanotaan, että laittaa boksi tehdasasetuksille, mutta ei kannata sillä siitä ei ole mitään hyötyä.

Kunniamerkki +4

Ja mitään korjauksia ei Telia tee, vaikka palautetta annetaan!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Ja mitään korjauksia ei Telia tee, vaikka palautetta annetaan!

Kaivelin hieman syvemmin ja tiedustelin palvelun asiantuntijoilta tilannetta, ja sain tiedon siitä että tämä muutos on tehty jokin aikaa sitten. Palaute siitä että toiveena olisi että ohjelma alkaisi alusta, on kuitenkin viety eteenpäin. Itsekin olen sitä mieltä, että mukavin olisi, jos saisi valita haluaako ohjelmaa katsoa alusta vai live-tilanteesta. 😊 
Valitettavasti kovin nopeaa muutosta en voi tähän hätään taata tai lupailla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Ja mitään korjauksia ei Telia tee, vaikka palautetta annetaan!

Kaivelin hieman syvemmin ja tiedustelin palvelun asiantuntijoilta tilannetta, ja sain tiedon siitä että tämä muutos on tehty jokin aikaa sitten. Palaute siitä että toiveena olisi että ohjelma alkaisi alusta, on kuitenkin viety eteenpäin. Itsekin olen sitä mieltä, että mukavin olisi, jos saisi valita haluaako ohjelmaa katsoa alusta vai live-tilanteesta. 😊 
Valitettavasti kovin nopeaa muutosta en voi tähän hätään taata tai lupailla.

En oikein ymmärrä, että mikä muutos on tehty. En huomaa minkään asian muuttuneen tuon asian tiimoilta. 😮

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Ja mitään korjauksia ei Telia tee, vaikka palautetta annetaan!

Kaivelin hieman syvemmin ja tiedustelin palvelun asiantuntijoilta tilannetta, ja sain tiedon siitä että tämä muutos on tehty jokin aikaa sitten. Palaute siitä että toiveena olisi että ohjelma alkaisi alusta, on kuitenkin viety eteenpäin. Itsekin olen sitä mieltä, että mukavin olisi, jos saisi valita haluaako ohjelmaa katsoa alusta vai live-tilanteesta. 😊 
Valitettavasti kovin nopeaa muutosta en voi tähän hätään taata tai lupailla.

En oikein ymmärrä, että mikä muutos on tehty. En huomaa minkään asian muuttuneen tuon asian tiimoilta. 😮

Laitoimme hetki sitten viestiä Telia Play -palvelun kehityksestä vastaavalle taholle. Palaan alkuviikosta tähän ketjuun vastausten kanssa. Katsotaan silloin onko tahtotilamme saada tulevassa päivityksessä tarjottua mahdollisuuden aloittaa ohjelma alusta vai pitääkö aina liven kautta kelaamalla mennä ohjelman alkuun. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

En oikein ymmärrä, että mikä muutos on tehty. En huomaa minkään asian muuttuneen tuon asian tiimoilta. 😮

Laitoimme hetki sitten viestiä Telia Play -palvelun kehityksestä vastaavalle taholle. Palaan alkuviikosta tähän ketjuun vastausten kanssa. Katsotaan silloin onko tahtotilamme saada tulevassa päivityksessä tarjottua mahdollisuuden aloittaa ohjelma alusta vai pitääkö aina liven kautta kelaamalla mennä ohjelman alkuun. 

Vastailen @KaPetri  puolesta: Tällä hetkellä osa kanavista alkaa live-kohdasta, osa alusta. Tämä on tämän hetken ominaisuus palvelussa, mutta toive alkamiskohdan valitsemisesta itse on viety eteenpäin, eli jatkossa tämä voi vielä muuttua. Tällä hetkellä mitään päivämääriä ei kuitenkaan ole tiedossa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

@VeraEk : “Kaivelin hieman syvemmin ja tiedustelin palvelun asiantuntijoilta tilannetta...

Tämä on koko keskustelun mielenkiintoisin lause.

 

Miten noita asiantuntijoita siis saisi kiinni ja tänne kommentoimaan suoraan - ihan asiakkaiden kanssa siis?


----
Muokkaus Merja_J: lisätty tägäys

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Miten noita asiantuntijoita siis saisi kiinni ja tänne kommentoimaan suoraan - ihan asiakkaiden kanssa siis?


Varmasti kyse on aikatauluhaasteista. Silloin tällöin osa heistä onkin ollut näissä ketjuissa mukana mutta pääsääntöisesti heitä työllistävät muut asiat. Mutta me tuomme/viemme terveisiä puolin ja toisin, joten he ovat ajantasalla Yhteisönkin keskusteluista ja mieltä askarruttavista asioista. 

Kunniamerkki +4

Tähän ei edelläänkään ole tullut muutosta. Erityisesti urheilulähetysten osalta naurettavaa, että jos lähetys on edelleen käynnissä, niin joutuu kaikin tavoin valmistautumaan ettei mitään tapahtunutta paljastu, kun tallennetta alkaa katsomaan. Miksi ei muidenkin ohjelmien osalta!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Tähän ei edelläänkään ole tullut muutosta. Erityisesti urheilulähetysten osalta naurettavaa, että jos lähetys on edelleen käynnissä, niin joutuu kaikin tavoin valmistautumaan ettei mitään tapahtunutta paljastu, kun tallennetta alkaa katsomaan. Miksi ei muidenkin ohjelmien osalta!

Tilanne on edelleen sama Arris -merkkisillä digibokseilla eli live-kanavalle (tiettyjen kanavien osalta) päätyminen on ominaisuus. Uudemmalla DV8919 Android boksilla on eri ominaisuudet ja siinä tallennuksen katselu alkaa oletuksena alusta.

Valitettavasti Arris -boksin ominaisuuksien päivittämisestä palautteiden perusteella ei ole tarkkaa tietoa milloin tapahtuu, enkä pysty lupaamaan että niin tapahtuu. Yhtenä ratkaisuna näkisin, että kysyt asiakaspalvelustamme tai tilaat Minun Telia -itsepalvelusta uudemman DV8919 Android -digiboksin Telia Play-tilauksellesi.

Kunniamerkki +4

Ok. Kyselenpä boxin vaihtoa!

Kunniamerkki +4

Jaaha, siis tuosta boxin vaihdosta pitäisi maksaa 99€.

Kun mainitaan, että tallenteen katselua aloitettaessa live-kanavalle päätyminen on Arris-boxin ominaisuus, niin näinhän ei ole. Sama boxi on meillä ollut jo jonkin vuoden eikä alkuperäisesti tuota ominaisuutta ollut. Tallenne alkoi alusta riippumatta siitä oliko ohjelma vielä käynnissä vai ei. Muutos tuli jonkun päivityksen myötä!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Jaaha, siis tuosta boxin vaihdosta pitäisi maksaa 99€.

Kun mainitaan, että tallenteen katselua aloitettaessa live-kanavalle päätyminen on Arris-boxin ominaisuus, niin näinhän ei ole. Sama boxi on meillä ollut jo jonkin vuoden eikä alkuperäisesti tuota ominaisuutta ollut. Tallenne alkoi alusta riippumatta siitä oliko ohjelma vielä käynnissä vai ei. Muutos tuli jonkun päivityksen myötä!

Päivityksen myötä ominaisuudet voivat vaihtua ja aina ne ei kaikkien käyttöä mielytä. Olen kyllä itsekkin kanssasi samaa mieltä, että tallenteen katselu alusta kaikkien kanavien tallenteissa olisi parempi myös Arris -boksilla ja siitä palaute on välitetty eteenpäin. 

Kunniamerkki +4

Jaahans, nyt päivityksen myötä taisi tämäkin korjaantua! Puoli vuotta meni, mutta hyvä niin! 

Ihmettelen kovasti, aiempiin viesteihin viitaten, että olemassa olevan boxin ominaisuuksia muutetaan kesken kaiken huonompaan suuntaan ilmoittamatta, sopimatta asiasta tai huomioimatta hinnoittelussa!

Mutta nyt asia loppuun käsitelty, jos toimii jatkossakin!

Vastaa