Skip to main content

Minulla oli aiemmin käytössä tallennuspalvelu kiinteän laajakaistan kautta. Sitten sitten Telia sanoi irti määräaikaisen kiinteän laajakaistan kesken sopimuskauden, ja tarjosi tilalle mobiilia laajakaistaa ja vastaavaa TV-palvelua. Vaihtoehdot olivat vähissä joten pakkohan se oli hyväksyä. Palveluhan on siinä mielessä huonompi, ettei Nelonen yms. kanavat näy kuin tallentamalla kikkailemalla. Tämä kyllä kerrottiin jo puhelimessa kaupanteon yhteydessä joten se siitä naurettavuudesta.

 

Ongelmani on nyt kuitenkin siinä, etteä aiemmin kun keskeytin tallennetun katsomisen, ja jatkoin sitä myöhemmin, niin digiboksi ehdotti automaattisesti toiston jatkamista siitä mihin edellisellä kerralla jäätiin.

Nyt tämän mobiilisysteemin käyttöönoton jälkeen tätä mahdollisuutta ei ole ollut, toisto jatkuu aina alusta. Turhauttavaa kelata oikealle kohdalle joka kerta.

Onko vika siinä etten osaa käyttää (joku asetus?) vai oliko ennen vaan kaikki paremmin ?      

@Erkkosusi, Telia TV digiboksi -palvelussa ei vielä tällä hetkellä ole ominaisuutta, että kesken jäänyttä tallennetta voisi jatkaa myöhemmin siitä kohtaa, johon viimeksi on jäänyt. Välitin palautteesi eteenpäin, toivottavasti saamme tämän ominaisuuden mahdollisimman pian käyttöön.


Ei luulisi olevan mitenkään tähtitiedettä toteuttaa tuollainen palvelu. Varsinkin kun se toimi jo siinä aiemmin käytössä olleessa samanlaisessa digiboksissa ja palvelussa. Ainoa ero oli se, että signaali tuli kuparikaapelia pitkin nykyisen mobiilin sijaan.


@Erkkosusi  Teknisesti toteutus on kuitenkin erilainen ja sen takia tällä hetkellä joudumme odottamaan tilanteen korjaantumista.


Kyllä täytyy sanoa että TeliaTV on siitä ihmeellinen palvelu, että täyden hinnan maksamalla saa melkein täyden tuotteen. Osa kanavista näkyy vain kikkailemalla tallentamisen kanssa (nelonen, jim, etc...). Ja jos keskeyttää tallennetun ohjelman katsomisen, niin sitten kannattaa kirjata sanmalehden tai alkon kuitin kulmaan se mihin asti pääsi. Muutenhan tuo VHS-tasoinen tallennuspalvelu ei oikeaan kohtaan palaudu. Nyt on alkanut ilmenemään sellaista, että kuva pysähtyy mutta ääni jatkuu. Lisäksi saattaa olla että tallennus palautuu itsestään johonkin sattumanvaraiseen kohtaan aivan itsestään. Ja kun kelailee ohjelman ajan tasalle, niin kohta se tekee sen uudelleen. Onnksi määräaikaista sopimusta ei ole kuin vaja vuosi jäljellä, niin sitten pääsee testaamaan onko kaikilla palveluntarjoajilla taso sama? En edes tunne ketään niin vi..tumaisia ihmisiä että viitsisin suositella heille moista palvelun irvikuvaa. Enkä muuten viitsi ryhtyä varaamaan aikaa asiakaspalvelun yhteydenottoon tai jonottamaaan asiakaspalveluun, menen ennemmin nukkumaan ja näen unta siitä, että saisivat palvelun toimimaan ennen kuin palaa hermo lopullisesti ja lentää telian purkki järveen.


Vuoden olen nyt odotellut tekniikan kehittymistä. EIpä ole ihmettä tapahtunut, ainoa muutos on että nyt pätkii tallenteet. vmp


Nelosen median kanavien katselu onnistuu toistaiseksi vain tallennuksen kanssa. Tarkoituksemme on että kanavat saadaan asiakkaille näkyviin myös ilman tallentamista.



 



Kesken jääneiden tallennusten jatkaminen on tärkeä ominaisuus, kunpa osaisin luvata milloin ominaisuus on yhteydestä riippumattomassa TeliaTV palvelussa käytettävissä.



 



Mitä kuvan/äänen häiriöön tulee niin voit kokeilla boksille ohjelmistonpoistoa, mikäli siitä ei ole apua niin tilanteesta on hyvä jättää meille häiriöilmoitus.


Tuota samaa mitään tarkoittamatonta "...toistaiseksi..." "...tarkoituksemme..." liirumlaarumia ja lässynlässyä  hoettiin jo reilu vuosi sitten, kun minut "pakotettiin" vaihtamaan tähän mobiiliversioon ilmoittamalla, että kiinteä laajakaista nyt sitten vaan katkaistaan kuukauden varoitusajalla. Palveluntarjoajalta Telialta tuo onnistui kesken puoli vuotta kuluneen kaksivuotisen määräaikaisen sopimuskauden ongelmitta, asiakkaan puolelta moinen tuskin olisi ollut mahdollista.



Jännästi nuo nelosen kanavat toimivat ennen kiinteällä laajakaistalla, samoin tuo automaattinen paluu siihen kohtaan tallennusta, johon edellisellä kerralla oli lopetettu katsominen. Jotenkin ei voi välttyä siltä tunteelta, että ei taida operaattoria juurikaan kiinnostaa kehittää kyseisiä palveluita, kun ei niitä ole vuodessa saatu yhtään eteenpäin?



Nuo lähetyksessä olevat häiriöt tuskin korjaantuvat vaikka tekisin boxille mitä. Eiköhän sillä ole jotain tekemistä sen kanssa, että latausnopeus on speedtestin mukaan välillä luokkaa 2-4 Mbit/s. Ja siitä kannattaa tuskin otaa asiakaspalveluun yhteyttä, koska siinä vaiheessa kun heihin saa yhteyden niin nopeus onkin taas aivan normaali 20 Mbit/s ja sieltä todetaan että ei mitään ongelmia yhteydessä. Ja annetaan ymmärtää ettei olla koskaan kuultukaan mistään ongelmista, tai vaihtoehtoisesti kerrotaan että vika on teillä omissa laitteissa tjsp...  


Vastaa