Pakkia on taas otettu. On tullut takaisin tämä ikävä juttu, kun alat katsomaan tallentavaa ohjelmaa, se ei enää menekkään automaattisesti alkuun, vaan pitää itse kelata. Ja siinä samalla kelatessasi kuulet ja näet mitä ohjelmassa tapahtuu siinä kohti missä tallennus on menossa. En osaa sanoa, kuinka kauan sitä kesti, että meni automaattisesti alkuun, kun katsomisen aloitti kesken tallennoksen. Haluaisin sen takaisin.
--
Muokkaus katjane: Muokattu otsikkoa “kesken tallennosta aloitettu katselu” hieman kuvaavammaksi.
Eikö sinulle tule valikkoa esiin, missä voisit valita aloittaako ohjelman katselun alusta vai siirtyykö suoraan kanavalle? Itse kun testasin tallennettavaa ohjelmaa mennä katsomaan Ohjelmaoppaan kautta, ehdottaa boksi vaihtoehtoina nuita. TV > Tv -kanavat näkymästä kylläkin menee suoraan kanavalle.
Eikö sinulle tule valikkoa esiin, missä voisit valita aloittaako ohjelman katselun alusta vai siirtyykö suoraan kanavalle? Itse kun testasin tallennettavaa ohjelmaa mennä katsomaan Ohjelmaoppaan kautta, ehdottaa boksi vaihtoehtoina nuita. TV > Tv -kanavat näkymästä kylläkin menee suoraan kanavalle.
Miksi ihmeessä lähtisin tallennos sivulta pois ohjelmaoppaaseen katsoakseni tallennosta?
Eikö sinulle tule valikkoa esiin, missä voisit valita aloittaako ohjelman katselun alusta vai siirtyykö suoraan kanavalle? Itse kun testasin tallennettavaa ohjelmaa mennä katsomaan Ohjelmaoppaan kautta, ehdottaa boksi vaihtoehtoina nuita. TV > Tv -kanavat näkymästä kylläkin menee suoraan kanavalle.
Miksi ihmeessä lähtisin tallennos sivulta pois ohjelmaoppaaseen katsoakseni tallennosta?
Hyvä tarkennus, että katsot Tallennukset -näkymästä. Testasin nyt sieltä itsekkin, enkä saanut toistettua tuota ongelmaa. Kertoisitko vielä jonkun esimerkin, mikä ohjelma miltä kanavalta alkaa live -hetkestä? Jos ongelma toistuu kaikissa tallenteissa, auttaako digiboksin uudelleenkäynnistys asetuksien kautta?
DV8919 digiboksin uudelleenkäynnistys asetuksista:
Oma tili > Järjestelmän asetukset > laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen
Eikö sinulle tule valikkoa esiin, missä voisit valita aloittaako ohjelman katselun alusta vai siirtyykö suoraan kanavalle? Itse kun testasin tallennettavaa ohjelmaa mennä katsomaan Ohjelmaoppaan kautta, ehdottaa boksi vaihtoehtoina nuita. TV > Tv -kanavat näkymästä kylläkin menee suoraan kanavalle.
Miksi ihmeessä lähtisin tallennos sivulta pois ohjelmaoppaaseen katsoakseni tallennosta?
Hyvä tarkennus, että katsot Tallennukset -näkymästä. Testasin nyt sieltä itsekkin, enkä saanut toistettua tuota ongelmaa. Kertoisitko vielä jonkun esimerkin, mikä ohjelma miltä kanavalta alkaa live -hetkestä? Jos ongelma toistuu kaikissa tallenteissa, auttaako digiboksin uudelleenkäynnistys asetuksien kautta?
DV8919 digiboksin uudelleenkäynnistys asetuksista:
Oma tili > Järjestelmän asetukset > laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen
No eilen esim kolmosella alkava klo 21.00 en muista ajankohtaisohjelman nimeä, teki sen ja toissapäivänä ykköseltä A-studio teki saman. Oli vielä joku kolmas, mutta en muista mikä oli ohjelma enkä edes kanavaa.
Pitää kokeilla uudelleenkäynnistystä. Teen sen kyllä aika usein muutenkin, mutta kokeilen.
No eilen esim kolmosella alkava klo 21.00 en muista ajankohtaisohjelman nimeä, teki sen ja toissapäivänä ykköseltä A-studio teki saman. Oli vielä joku kolmas, mutta en muista mikä oli ohjelma enkä edes kanavaa.
Pitää kokeilla uudelleenkäynnistystä. Teen sen kyllä aika usein muutenkin, mutta kokeilen.
Hetkinen, sainkin tästä kiinni! Jos tallenteet valikosta menee katsomaan sellaista ohjelmaa, jonka lähetysaika on juuri loppunut, mutta tallentaminen jatkuu (yleensä menee 10min yli ohjelman lähetysajan), niin silloin tallenteen avaus menee kanavalle, eli live-hetkeen. Kerron tästä eteenpäin Telia Play asiantuntijoille ja saavat tutkia tätä tarkemmin.
No eilen esim kolmosella alkava klo 21.00 en muista ajankohtaisohjelman nimeä, teki sen ja toissapäivänä ykköseltä A-studio teki saman. Oli vielä joku kolmas, mutta en muista mikä oli ohjelma enkä edes kanavaa.
Pitää kokeilla uudelleenkäynnistystä. Teen sen kyllä aika usein muutenkin, mutta kokeilen.
Hetkinen, sainkin tästä kiinni! Jos tallenteet valikosta menee katsomaan sellaista ohjelmaa, jonka lähetysaika on juuri loppunut, mutta tallentaminen jatkuu (yleensä menee 10min yli ohjelman lähetysajan), niin silloin tallenteen avaus menee kanavalle, eli live-hetkeen. Kerron tästä eteenpäin Telia Play asiantuntijoille ja saavat tutkia tätä tarkemmin.
Tää fiba vähän vaihtelee ja myös riippuu, minkä kanavan tallennusta katselee.
Mun mielestä jossain vaiheessa Nelosen ohjelmaa ei saanut kelattua ollenkaan alkuun, jos talletettava ohjelma oli vielä käynnissä - ohjelman käynnistys siis vain vei väkisin kanavan live-tilanteeseen…
Yleisesti ottaen, oli ohjelma jo tallentunut tai vielä tallennuksessa - niin jos ko. tallennuksen käynnistää, pitäisi sen oletusarvoisesti hypätä alkuun. En keksi syytä, miksi pitäisi mennä live-tilanteeseen, kun sinne pääsee valitsemalla suoraan ko. kanavan...
Ohjelmaoppaan kautta sama tilanne. Siellä ei ole valintaa Katso alusta.
Edit: Jätin päälle tuon kuvassa näkyvän jutun. Siinä soi taustalla sellainen pimpelipompeli musiikki ja sää tietoja. Katselin sitä muutaman minuutin. Sitten alkoi kyselytunti. Liekö loppunut tallennus, kun kello oli 16.59.
Täällä ohjelmaversio yhä 8.0.0
Näköjään tällä hetkellä yksittäistä ohjelmaa ei anneta tallentaa ollenkaan, ei EPG.stä eikä vas.laidan pikavalikon tarjonnasta - oli ohjelma sitten juuri käynnissä oleva tai tuleva - kokeilin muutamalla ehtoon ohjelmalla.
Tulee vain vaihtoehdot “Siirry kanavalle” ja “Takaisin”.
Jotkut sarjamuotoiset ohjelmat tarjoaa “Tallenna sarja” (muttei yksittäistä jaksoa tallennukseen), muttei kaikki - esim. juuri nyt kokeiltuna MTV3.n Asian Ytimessä ei anna tallentaa sinkkuna eikä sarjana…
Tämä on selkeä vikatilanne.
Täällä ohjelmaversio yhä 8.0.0
Näköjään tällä hetkellä yksittäistä ohjelmaa ei anneta tallentaa ollenkaan, ei EPG.stä eikä vas.laidan pikavalikon tarjonnasta - oli ohjelma sitten juuri käynnissä oleva tai tuleva - kokeilin muutamalla ehtoon ohjelmalla.
Tulee vain vaihtoehdot “Siirry kanavalle” ja “Takaisin”.
Jotkut sarjamuotoiset ohjelmat tarjoaa “Tallenna sarja” (muttei yksittäistä jaksoa tallennukseen), muttei kaikki - esim. juuri nyt kokeiltuna MTV3.n Asian Ytimessä ei anna tallentaa sinkkuna eikä sarjana…
Tämä on selkeä vikatilanne.
Myös omalta boksilta löytyy kyseinen Telia Play boksin sovellusversio ja MTV kanavan Asian ytimessä tallennukseen ajastus toimi testatessa normaalisti. Yleisestä viasta ei siis vaikuta olevan kyse. Toistuuko tilanne, jos käynnistät boksin asetus valikon kautta uudelleen?
Ohjelmaoppaan kautta sama tilanne. Siellä ei ole valintaa Katso alusta.
Edit: Jätin päälle tuon kuvassa näkyvän jutun. Siinä soi taustalla sellainen pimpelipompeli musiikki ja sää tietoja. Katselin sitä muutaman minuutin. Sitten alkoi kyselytunti. Liekö loppunut tallennus, kun kello oli 16.59.
Kiitos tarkasta ongelmankuvauksesta
Täällä ohjelmaversio yhä 8.0.0
Näköjään tällä hetkellä yksittäistä ohjelmaa ei anneta tallentaa ollenkaan, ei EPG.stä eikä vas.laidan pikavalikon tarjonnasta - oli ohjelma sitten juuri käynnissä oleva tai tuleva - kokeilin muutamalla ehtoon ohjelmalla.
Tulee vain vaihtoehdot “Siirry kanavalle” ja “Takaisin”.
Jotkut sarjamuotoiset ohjelmat tarjoaa “Tallenna sarja” (muttei yksittäistä jaksoa tallennukseen), muttei kaikki - esim. juuri nyt kokeiltuna MTV3.n Asian Ytimessä ei anna tallentaa sinkkuna eikä sarjana…
Tämä on selkeä vikatilanne.
Myös omalta boksilta löytyy kyseinen Telia Play boksin sovellusversio ja MTV kanavan Asian ytimessä tallennukseen ajastus toimi testatessa normaalisti. Yleisestä viasta ei siis vaikuta olevan kyse. Toistuuko tilanne, jos käynnistät boksin asetus valikon kautta uudelleen?
Buutin jälkeen:
- MTV3.n ehtoon sarjaohjelmat: Sama fiba pysyy
- Meneillään olevan ohjelman voi tallettaa
- Satunnaisesti ehtoon yksittäisissä ohjelmissa: Voi tallentaa yhden ohjelman tai vain suoraan siirtyä kanavalle...
Arvaisin, että nää on jotain vähän väliä esiintyviä ja taas korjaantuvia - ei boxi-liitännäisiä vikoja...
** **
Lisäksi pysyy fibana näköjään sellainen ärsyttävä jutska, että kun napauttaa EPG.stä jonkun ohjelman tallennusvalikon esiin, mutta palaakin takaisin joko “Takaisin”-ruutunamikasta tai kaukosäätimen “Back”-näppäimestä, niin ‘kursori’ loikkaa EPG.ssä randomilla minne sattuu, eikä siis pysy siinä kohdalla, mistä valikko otettiin esiin OK-näppäimellä...
No eilen esim kolmosella alkava klo 21.00 en muista ajankohtaisohjelman nimeä, teki sen ja toissapäivänä ykköseltä A-studio teki saman. Oli vielä joku kolmas, mutta en muista mikä oli ohjelma enkä edes kanavaa.
Pitää kokeilla uudelleenkäynnistystä. Teen sen kyllä aika usein muutenkin, mutta kokeilen.
Hetkinen, sainkin tästä kiinni! Jos tallenteet valikosta menee katsomaan sellaista ohjelmaa, jonka lähetysaika on juuri loppunut, mutta tallentaminen jatkuu (yleensä menee 10min yli ohjelman lähetysajan), niin silloin tallenteen avaus menee kanavalle, eli live-hetkeen. Kerron tästä eteenpäin Telia Play asiantuntijoille ja saavat tutkia tätä tarkemmin.
“
Nojoo.. ..tän keskustelun otsikko, eikä jutun avauskaan tosiaan kerro boximallista, mutta äkkiä juttuketjusta selkiää, että DV8919 lienee ropleeman kohdalla kyseessä (voisiko otsikon alkuun päivittää “DV8919: “)…
Kommenttini kirjoitushetkellä mun DV8919.ssä taisi olla vielä versio 8.0.0, minkä perusteella kyllä kai pitäisi tietää, mistä boxista on kyse, jos kerran vasta nyt muutama päivä sitten on tullut versio 8.1.… Ei 8.0.0.n pitäisi mielestäni kuulostaa “oudolta”.
Edelleen, jos ihmetellään jonkun boxin jotain versiota ja sen olevan “outo”, niin voisi samalla mainita, mikä on uusin tarjolla oleva (tässä tapauksessa kai siis tuo 8.1.)…
Lisäksi tän Android-boxin kanssa on jo oppinut, että tuorein päivitys saapuu siihen ihan vain ohimennen ilman, että sitä edes huomaa boxia startatessa (toisin kuin asia oli Arris-boxin kanssa) - eikä boxin versiota tule arkikatselun ohessa joka päivä tarkastettua.
Vaikka versio tulisikin tarkistettua, niin näköjään oikein mitenkään ei pysty näkemään, että olisko tarjolla uudempi versio - paitsi, jos joka ikinen päivä käy erikseen tarkistamassa tuon uuden päivityksen mahdollisen tarjollaolon, mikä ei mielestäni ole kovin miellyttävä tapa…
Nooh, nyt juuri kun kävin katsomassa, versio onkin jo 8.1.1 eli yhden pykälän tuoreempi kuin teidän DV8919-versioinfo!!!
En nyt tiä onko nyt juuri versioon 8.1.1 (DV8919) tullut jotain uutta tähän liittyen mut ko. toiminne on ollut pitkin matkaa epävakaa: Aika usein on ollut aiemmin, että esim Nelosen tallennuksessa olevaa ohjelmaa ei ole saanut napautettua katsottavaksi alusta, vaikka esim. YLE-ohjelmissa se on onnistunut…
Tämä huomio oli jo Arris-boxin VIP4302 aikana, minkä nyt vasta tammikuussa vaihdoin tähän DV8919.een.
..ja tietenkään TAASKAAN Yhteisön laiska päivitysinfo ei hiiskahdakaan esim. tällaisesta oleellisesta säädöstä, jos sellainen tosiaan on tietoisesti tehty..
“Päivitys 26.2.2024 alkaen
Päivitys versioon 8.1
- Parannuksia tallenteiden ohjelmatietosivulle, esimerkiksi parannettu yksittäisen tallenteen poistoa
- Bugikorjauksia: Korjasimme esimerkiksi bugin, jonka takia lajitteluvaihtoehdot välillä hävisivät tallennelistasta.”
Tämä muutos ei ole tullut päivityksen myötä, on ollut jo pidempään. Ei ole minunkaan mielestäni paras mahdollinen toiminta, mutta kuten sanoin, taustalla vaikuttaa sopimusasiat joita en voi avata tarkemmin. Ja tämä ongelmahan ei koske läheskään kaikkia tallenteita.
No kyllä näillä digiboxi-palstoilla on mielestäni aina tarkoitettu nimenomaan boxin sovelluksen versiota, kun versiosta puhutaan.
Sovellusversiostahan ne teidän erilliset päivitysinfotkin ovat, vaikkei sekään käy kunnolla ilmi (kts. alemmas)!!! Kun ko. palstan alkuosaa lukee, siinä puhutaan niin “Digiboksin ohjelmistopäivityksestä”, “TeliaTV.n ohjelmistoversiosta” kuin lopulta “Sovelluksen versiosta” ilmeisesti tarkoittaen koko ajan samaa tarkastettavaa versiotietoa!!! 😁
Mielestäni koko tuo ohjeen alku otsikoineen tulisi päivittää ja koittaa kertoa heti alusta lähtien, jotta mitä versioo tässä nyt aletaan tutkimaan ja tarkastelemaan ja käyttää sitten ko. nimikettä koko ajan!
Ensimmäistä kertaa näen, että Telia-väki alkaa aprikoimaan asiakkaan kirjoituksesta, että mitä versioo (siis sovellus / boxin Android-käyttöjärjestelmä) tarkoitetaan..
Android-versiohan on vähän niinku sivuseikka tän boxin Telia-sisällön kehityksen kannalta…
Jos nyt vielä itse luette keskusteluaiheen
SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset
aloituskappaleen, niin siitäkin paremminkin saa käsityksen, että puhutaan boxin Android-päivityksistä, eikä TeliaPlay-sovelluksen päivityksistä….
“ Tässä ketjussa jaamme tietoa SDMC DV8919 -digiboksin (Android TV -käyttöjärjestelmällä) ohjelmistopäivityksistä. “
Otsikkokin jo voisi olla säädetty moodiin esim.
SDMC DV8919 -digiboksin TeliaPlay-sovelluspäivitykset
...tai vähintään tuo tulisi tulla selvästi julki em. avauslauseesta.
Ehkä otsikkoa voisi myös vähän sieventää ja jättää tuon mystisen “SDMC”.n pois, kun puhekielessä tuo DV8919 jo yksilöi boxin aika täydellisesti.
Perkhele!!
Piti vielä vähän fixata em. juttua mut näköjään muokkausaika umpeutui kirjoitukseni aikana - ja koko duuni hylättiin kerralla, kun piti tallettaa - lisäksi muutokset katosivat näkyvistä, ettei niitä päässyt edes copy-pastaamaan… ...Ai tällainenkin on mahdollista?????
Piti vielä vähän fixata em. juttua mut näköjään muokkausaika umpeutui kirjoitukseni aikana - ja koko duuni hylättiin kerralla, kun piti tallettaa - lisäksi muutokset katosivat näkyvistä, ettei niitä päässyt edes copy-pastaamaan… ...Ai tällainenkin on mahdollista?????
Kommenttien muokkaamiseen käytettävissä oleva maksimiaika on yksi tunti, tästä löytyy maininta Yhteisön käyttöohjeista ja vinkeistä. Jos tämä aika tulee täyteen, niin tallennus ei myöskään sitten enää onnistu. Alustan viestieditorissa ei ole ns. välimuistia joka tallentaisi kirjoittamastasi tekstistä draftin. Kieltämättä olisi mainiota, että tässä olisi em. mahdollisuus, ettei tarvitsisi työtä alusta saakka uudelleen aloittaa jos jokin menee “pieleen”.
No kyllä näillä digiboxi-palstoilla on mielestäni aina tarkoitettu nimenomaan boxin sovelluksen versiota, kun versiosta puhutaan.
Sovellusversiostahan ne teidän erilliset päivitysinfotkin ovat, vaikkei sekään käy kunnolla ilmi (kts. alemmas)!!! Kun ko. palstan alkuosaa lukee, siinä puhutaan niin “Digiboksin ohjelmistopäivityksestä”, “TeliaTV.n ohjelmistoversiosta” kuin lopulta “Sovelluksen versiosta” ilmeisesti tarkoittaen koko ajan samaa tarkastettavaa versiotietoa!!! 😁
Mielestäni koko tuo ohjeen alku otsikoineen tulisi päivittää ja koittaa kertoa heti alusta lähtien, jotta mitä versioo tässä nyt aletaan tutkimaan ja tarkastelemaan ja käyttää sitten ko. nimikettä koko ajan!
Ensimmäistä kertaa näen, että Telia-väki alkaa aprikoimaan asiakkaan kirjoituksesta, että mitä versioo (siis sovellus / boxin Android-käyttöjärjestelmä) tarkoitetaan..
Android-versiohan on vähän niinku sivuseikka tän boxin Telia-sisällön kehityksen kannalta…
Jos nyt vielä itse luette keskusteluaiheen
SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset
aloituskappaleen, niin siitäkin paremminkin saa käsityksen, että puhutaan boxin Android-päivityksistä, eikä TeliaPlay-sovelluksen päivityksistä….
“ Tässä ketjussa jaamme tietoa SDMC DV8919 -digiboksin (Android TV -käyttöjärjestelmällä) ohjelmistopäivityksistä. “
Otsikkokin jo voisi olla säädetty moodiin esim.
SDMC DV8919 -digiboksin TeliaPlay-sovelluspäivitykset
...tai vähintään tuo tulisi tulla selvästi julki em. avauslauseesta.
Ehkä otsikkoa voisi myös vähän sieventää ja jättää tuon mystisen “SDMC”.n pois, kun puhekielessä tuo DV8919 jo yksilöi boxin aika täydellisesti.
Perkhele!!
Tuossa mainitsemassasi ketjussa käsitellään vain tosiaan boksin päivityksiä ja sovellusten päivitykset löytyvät niille loogisimmasta paikasta, eli sovelluskaupoista. Ja jatkossakin näin teemme, eli tiedot päivitetään vain boksin osalta.
Tässä on nyt hieman tullut väärinkäsityksiä, kun on puhuttu DV8919 -boksin sovellusversiosta ja kysytty ohjelmistoversiosta. Mutta onneksi nämäkin aina selviää kun aiheesta keskustelee lisää.
Ohjelmistoversiosta puhutaan useasti, vaikka kyseessä olisikin sovelluksen ohjelmisto, jolla on taas eri versioita. Siksi väärinymmärryksiä voi tulla ja niiden estämiseksi voi joutua tarkennuksia kysymään.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.