Skip to main content

Tekstitys YLE:n kanavilla


Forum|alt.badge.img

Miksi teksti tulee kahdesti peräkkäin ylen kanavilla teliatv:ssä?

Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa

14 kommenttia

Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • May 12, 2019

Hei!

 

Tapahtuuko tämä minkä väylän kautta katseltuna? IPTV, AIPTV, sovellus, chromecast, puhelin? Kokeilin itse juuri Win 10 -sovelluksella, eikä tekstityksissä ollut mitään poikkeavaa. Kannattaa aina kokeilla laitteiden uudelleenkäynnistystä ja mahdollisuuksien mukaan resetointia, eli nollausta. Tämä erityisesti boksien osalta. Jos ongelma edelleen resetoinnin yms. jälkeen jatkuu, niin kannattaa olla ongelman tiimoilta yhteydessä Telian asiakaspalveluun, josta edelleen voidaan diagnosoida vikaa ja mahdollisesti avata häiriöilmoitus. 


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • May 12, 2019

televisiosta  ja langaton netti  kautta. uudelleenkäynnistäminen ei auttanut.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • May 12, 2019

@Puuhakas@  kirjoitti:

televisiosta  ja langaton netti  kautta. uudelleenkäynnistäminen ei auttanut.


Hei!

 

Tuleeko kuva televisioon mitä kautta? Onko jokin TV-boksi käytössä vai mistä tuo Telia TV -ohjelma siihen tulee? Onko käytössä kaapeli-TV?


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • May 12, 2019

Arris vip5305 boxi , teliatv sovellus. Muilla kanavilla toimii normi tekstitys.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • May 12, 2019

@Puuhakas@  kirjoitti:

Arris vip5305 boxi , teliatv sovellus. Muilla kanavilla toimii normi tekstitys.


Jos et vielä ole kokeillut nollata boksia, niin se on kokeilun arvoinen juttu. Monesti useimmat ongelmat ratkeavat sillä. 

 

Ohjeet tuohon löytyvät täältä:

https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-digiboksi-laajakaistalla/kaytto-ja-tilanteet-tv

 

vaikkakin puhutaan 4xxx mallin boksista, niin tuo hallinta on tietääkseni logiikaltaan sama.

 

  1. Katkaise virta pois digiboksista irroittamalla virtajohto laitteen takaa.
  2. Kytke virtajohto takaisin ja pidä samanaikaisesti digiboksin päällä olevaa nappia pohjassa. Odota, kunnes etupaneelin valo lopettaa vilkkumisen ja muuttuu punaiseksi.
  3. Lopeta napin painaminen ja paina kaukosäätimen INFO-nappia, kun "Tervetuloa Telia TV -palveluun" tulee näkyviin.
  4. Ruudulle aukeaa System-valikko.

  1. Valitse REMOVE SOFTWARE ja paina OK.
  2. Digiboksi varmistaa vielä poiston kysymyksellä, valitse YES ja paina OK.
  3. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.
  4. Valitse valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK.
  5. Homma on valmis! Digiboksi käynnistyy nyt uudestaan. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus ja -salasana laitteen käynnistyessä uudestaan tarvittaessa.

 

 

Lähtikö toimimaan?


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • May 12, 2019

Koitin resetointia, mutta en päässyt systemvalikossa siirtymään tuohon remote softweariin nuolinäppäimillä...


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • May 12, 2019

@Puuhakas@  kirjoitti:

Koitin resetointia, mutta en päässyt systemvalikossa siirtymään tuohon remote softweariin nuolinäppäimillä...


Kokeile ylös ja alas nuolinäppäimiä ?


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • May 13, 2019

resetoinnin jälkeen tulee neljästi sama teksti, eli eipä auttanut....


  • Uusi jäsen
  • May 13, 2019

Itse olen havainnut saman ongelman sub, cmore ja discoveryn kanavilla ja vikailmoitus vetämässä. Kannattaa sinunkin tehdä.

 

Eli samat tekstit tulee kaksi kertaa peräkkäin ja on todella ärsyttävää katsoa ohjelmia tekstitettynä. Myös arris 5035 boksi ja AIPTV.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • May 13, 2019

@ZerDzo@  kirjoitti:

Itse olen havainnut saman ongelman sub, cmore ja discoveryn kanavilla ja vikailmoitus vetämässä. Kannattaa sinunkin tehdä.

 

Eli samat tekstit tulee kaksi kertaa peräkkäin ja on todella ärsyttävää katsoa ohjelmia tekstitettynä. Myös arris 5035 boksi ja AIPTV.


Jep, @Puuhakas tuo on varmasti seuraava kannattava askel. Mitä oikeastaan voit tehdä, on tuo resetointi ja jos se ei auta, niin vikailmoitusta vetämään. Toivottavasti ongelma niin omalta kohdaltasi kuin @ZerDzo :n kohdalta ratkeaa! Tuo on varmasti piinallista, ainakin minua häiritsisi suunnattomasti.


  • Uusi jäsen
  • May 20, 2019

Koska telia aikoo nämä vilkkuvat tekstitykset korjata kun on erittäin häiritsevää katsella ohjelmia joissa tekstitys.


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • May 21, 2019

@ZerDzo@  kirjoitti:

Koska telia aikoo nämä vilkkuvat tekstitykset korjata kun on erittäin häiritsevää katsella ohjelmia joissa tekstitys.


Osalla asiakkaista on tullut vastaavanlaista häiriötä vastaan ja se on tutkinnassa. Korjaus on tähän tulossa -viimeistään pitäisi olla kesäkuun alkuun mennessä. Saattaa tulla aikaisemminkin. 


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • June 4, 2019

@PiaJo@  kirjoitti:

@ZerDzo@  kirjoitti:

Koska telia aikoo nämä vilkkuvat tekstitykset korjata kun on erittäin häiritsevää katsella ohjelmia joissa tekstitys.


Osalla asiakkaista on tullut vastaavanlaista häiriötä vastaan ja se on tutkinnassa. Korjaus on tähän tulossa -viimeistään pitäisi olla kesäkuun alkuun mennessä. Saattaa tulla aikaisemminkin. 


Hei, nyt ollaan jo kesäkuun puolella. Missä vaiheessa korjaus. Vika on edelleen.


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • June 5, 2019

@Puuhakas@  kirjoitti:

@PiaJo@  kirjoitti:

@ZerDzo@  kirjoitti:

Koska telia aikoo nämä vilkkuvat tekstitykset korjata kun on erittäin häiritsevää katsella ohjelmia joissa tekstitys.


Osalla asiakkaista on tullut vastaavanlaista häiriötä vastaan ja se on tutkinnassa. Korjaus on tähän tulossa -viimeistään pitäisi olla kesäkuun alkuun mennessä. Saattaa tulla aikaisemminkin. 


Hei, nyt ollaan jo kesäkuun puolella. Missä vaiheessa korjaus. Vika on edelleen.


Kokeilepas uudelleenkäynnistää digiboxi ihan töpselistä irti ottamalla 5sek ja takaisin. Eilen on korjaus vanhempiin boxeihin tullut - uudet on jo aiemmin korjattu.