Skip to main content

Joskus tosiaan tuntuu kuin olisi jostakin (painajais)unesta herännyt kun tajuaa mitä tapahtunut, tai oikeastaan ei tajua mutta täytyy dokumentteihin uskoa..

Tuossa viime viikolla Telia play -palvelussa pompsahti vanha vika  - YLEn uutis/ajankohtaisohjelmien nimeen tuli kellonaika ja päivämäärä perään ja osasta ohjelmista varsinainen ohjelman nimi katosi kokonaan, vain päiväys nimenä tai jakson teema. Siitä viime viikolla tehtiin vikatiketti..

Tänään sitten kyselin n. klo 16:30 vian perään kun korjattu vain osittain, eli selaimessa näkyy oikein, Android-kännykässä vika jatkuu. Häiriöpuolelta minulle kerrottiin että tiketti on hoidettu loppuun 15.12. Kerroin tilanteen ja tuli selväksi että tiketti avattava uusiksi. Näin puhelun päätteeksi ymmärsin tapahtuneenkin eli häiriöpuolella avattiin vika uudelleen selvitettäväksi.

Noin klo 17:15 sainkin sitten yllätyksekseni sähköpostia Telialta: “Kiitos että käytit Telia Helpin palveluita” ja asiakastyytyväisyyskyselyyn vastaamista tarjottiin siihen perään.

Hetken päästä sitten uusi sähköposti Telialta, oikein Anttonilta: “Toimitusvahvistus” - hämmennys oli suuri kun postin avasin ja siinä minulle kerrottiin: 
     “Kiitos että käytit Telia Helpin palveluita.
     Lähtötilanne:
     Telia Play palvelusta ongelma Arris 5303W digiboksin tallennuksen kanssa.
     Ratkaisu:
     Tilattiin asiakkaalle uusi digiboksi hajonneen digiboksin tilalle.”

En ole koskaan Telia Helppi -palvelua käyttänyt, enkä käytä.
Minulla ei ole ollut ongelmaa Arris 5303W digiboksin tallennuksen kanssa viimeaikoina, koska käytössäni tällä hetkellä ainostaan Telia play -sovellus…

Tässä nyt katellaan mitä tapahtuu huomenna, lähteekö tilaus eteenpäin.. Sähköposti kun tuli klo 17 jälkeen, niin asiakaspalvelua ei enää voinut asialla kiusata.

Onko muilla tällaisia hämmentäviä kokemuksia Telian asiakaspalvelusta? Itsellä ei ole ainoa mutta tämä lyö monta aiempaa laudalta mennen tullen..

 



 

@Traveller kuulostaapa varsin mystiseltä, mutta toisaalta selittynee sillä, että kenties inhimillisen virheen vuoksi viestit ovat lähteneet väärälle henkilölle. Tämä toki tässä kohdin arvailua, kun ei nähdä taustoja. Kannattaa melkein heti olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun, joka muuten palvelee kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä Minun Teliassa


@Traveller kuulostaapa varsin mystiseltä, mutta toisaalta selittynee sillä, että kenties inhimillisen virheen vuoksi viestit ovat lähteneet väärälle henkilölle. Tämä toki tässä kohdin arvailua, kun ei nähdä taustoja. Kannattaa melkein heti olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun, joka muuten palvelee kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä Minun Teliassa

“Kannattaa melkein heti olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun, joka muuten palvelee kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä Minun Teliassa.”

On aika naurettava valhe. Missä se on “kellon ympäri” palvelemassa? Chatissä? Ei siellä chatissä ole yhtään kaveria jota kiinnostaisi muu kuin myydä uusi netti- tai kännykkäliittymä.


On siellä joku robotti joka ei kyllä ymmärrä mitään


Kun jankutat robotille riittävän monta kertaa peräkkäin asiakaspalvelu, niin kyllä se lannistuu ja kysyy loppujen lopuksi Yhdistetäänkö asiakaspalvelijalle?

Saman asian ajaa myös, kun kopioi robotille latinankielisiä tekstejä.


Pitää kokeilla seuraavan kerran sitä latinaa.toivottavasti nyt ei kuitenkaan hepreaa.mulla se menee niin että kun jankaa ja jankaa niin robotti häipyy jonnekin avaruuteen eikä tule takaisin vaikka kuinka pyytää


Kauhean vaivalloiselta kuulostaa joku lorem ipsumin kirjoittelu täysin turhaan. Heti ensimmäisenä botti tarjoaa muutaman oletusvaihtoehdon, joista alimmainen on “Ei mikään näistä, arvaa uudelleen”. Sitä kun painaa saa taas muutaman yleisimmän ongelman ja alimmaisena “Avaa chat asiakaspalvelijalle”. Kas näin 2 klikkauksella ilman yhtään tappelua. 

Se ettei chatissa ole kuin Myyntimies Mynttisiä johtuu taas siitä, että avaat chatin Telia kaupan puolella. Pitää ensin mennä Minun Teliaan jolloin chatti avautuu asiakaspalvelun puolelle. 


Vastaa