Kysymys

Telia Play Arris VIP4302 -boxin salasanan vaihto

  • 4 January 2024
  • 3 kommenttia
  • 90 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

 

Heti alkuun fixipyyntö - pliis korjaisitteko otsikon virheen (ku näköjään ite ei voi paikata)

TeliaPlay-boksiti.. > TeliaPlay-boksit..

 

** **

Moi - mulla Arris VIP4302-boxi ja Telian laajakaista.

Kävin tilaamassa uuden salasanan tuon ylläolevan linkin kohdan 2 ohjeen mukaan…  Menin omille sivuille kohtaan “TeliaPlay -boksi” (en siis “TeliaPlay -boksi laajakaistalla”).

Numeroin noita ihmettelyjäni tuohon alle, niin voi viitata suoraan niihin pliis…

 

Tässä jutussani siis koko ajan on kyse TeliaPlay-boksista, ei sovelluksista / app.eista.

 

1a:

PIkaisen toiminnekuvion päätteeksi mulla on nyt uusi käyttäjätunnus-salasana -yhdistelmä, mutta en ole nyt varma, teenkö sillä missään vaiheessa yhtään mitään, kun siis tein tilauksen ikään kuin väärin? 

Onko välttämätöntä nyt tehdä vielä sama tuon ohjeen kohdan “TeliaPlay -boksi laajakaistalla” mukaan ja huomaako TeliaPlay-boksi tällöin kysyä uusia tunnuksia ihan normaalinkin startin jälkeen?

Ainakaan VIP4302-boxi ei tuon tekemäni salasanavaihdoksen jälkeisen buuttaamisen yhteydessä kysellyt yhtään mitään tunnuksia. 😀

 

1b:

Mitä käytännön eroa yleensä on TeliaPlay-boksin tunnus-salasanaparilla, oli boxi sitten Telian kiinteässä laajakaistassa - tai jossain muussa?

 

1c:

Salasanan uusimisessa ihmetyttää myös, että kun sen tilaa Omien Sivujen kohdasta “TeliaPlay -boksi”, kuten tein (vaikka mulla siis Telia-laajakaista onkin), salasanan vaihtolinkki tuli sähköpostiin ja se piti sieltä vahvistaa MUT jos salasanan vaihtaa kohdasta “TeliaPlay -boksi laajakaistalla”, niin sen saakin puhelimeen viestillä(??) 

Lisäksi tuossa boksi+laajakaista -vaihtoehdossa on myös ruutu “Haluan uuden PIN-koodin”.  Tarkoittaakohan se jompaa kumpaa niistä kahdesta TeliaPlay-PIN-koodeista (kumpaa?) vai jotakin muuta…??

**

2:

Tarvitaanko tätä kyseistä TeliaPlay-boksi -salasanaa yleensäkin vain, jos boxin tehdasasetukset palautetaan tai kun uusi boxi otetaan käyttöön?

 

3:

Kyselen näitä nyt vähän silläkin silmällä, että kun ehkä pitää vaihtaa kohtapuoliin siihen uuteen Android-DV8919-boxiin, NIIN onko tämä VIP4302-boxin aikana käyttöönotettu boxin TeliaPlay-boksi -tunnus-salasanapari voimassa sit uudenkin boxin aikana - vai pitääkö siihen sit boxin käyttööoton yhteydessä luoda jotkut kokonaan uudet tunnukset.

 

4:

Nykyisen Arris VIP4302-boksin tietojen yhteydessä mulla on 10-numeroiset kiinteät Aktivointitunnus ja salasana.  Onkohan nuo laitekohtaiset eli voiko ne unohtaa ja tuleeko niiden sijaan uudet, kun vaihto Android-boksiin on ajankohtainen?

 

Tuossakin on sellainen kummajainen, että em. Aktivointitunnus on näkyvillä Omien Sivujen “TeliaPlay -boksi laajakaistalla”-loorassa, mutta ei loorassa “TeliaPlay -boksi”, missä taas puolestaan näkyy vain 10-numeroinen “Asiakastilin numero”… ...huoh… ...missähän sitä taas mahdetaan tarvita…?

 

--

Muokkaus katjane: otsikkoa muokattu

 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

1a: PIkaisen toiminnekuvion päätteeksi mulla on nyt uusi käyttäjätunnus-salasana -yhdistelmä, mutta en ole nyt varma, teenkö sillä missään vaiheessa yhtään mitään, kun siis tein tilauksen ikään kuin väärin? 

Onko välttämätöntä nyt tehdä vielä sama tuon ohjeen kohdan “TeliaPlay -boksi laajakaistalla” mukaan ja huomaako TeliaPlay-boksi tällöin kysyä uusia tunnuksia ihan normaalinkin startin jälkeen?

Ainakaan VIP4302-boxi ei tuon tekemäni salasanavaihdoksen jälkeisen buuttaamisen yhteydessä kysellyt yhtään mitään tunnuksia. 😀

Sinulla on siis Telia Play boksi laajakaistalla tilaus käytössäsi. Eli palvelu on toteutettu IPTV tekniikalla. Monesti tähän palveluun kuuluu maksuttomana lisäpalveluna Telia Play-sovelluksen tunnukset. Yleensä käyttäjätunnus on asiakkaan sähköpostiosoite. Voit varmistaa Minun Telian kautta onko sinulla Telia Play -sovellus tunnuksia käytössäsi.

Jos palvelu toimii boksilla normaalisti ei tunnusten/salasanan vaihtoa ole syytä tehdä. Boksin tulisi toimia nykyisillä IPTV tunnuksilla (kymmenen numeroa) niin kauan kunnen kiinteässä laajakaistassa on IPTV asetukset ja boksi on yhdistetty kiinteään laajakaistaan. Jos joksun kytket boksin toisen verkkoyhteyden perään niin sitten boksi kysyy uusia tunnuksia. 

 

1b: Mitä käytännön eroa yleensä on TeliaPlay-boksin tunnus-salasanaparilla, oli boxi sitten Telian kiinteässä laajakaistassa - tai jossain muussa?

Tunnus-salasanaparit eroavat palvelun toteutustekniikan mukaan. Telia Play -boksi laajakaistalla (IPTV) tunnukset (kymmenen numeroa salasana ja käyttäjätunnus) toimivat vain boksilla kun se on yhdistetty kiinteän laajakaistan verkkoon.

Telia Play -boksi ja Telia Play -sovellus tuotetaan OTT-teknikaalla.Palveluiden tunnukset sisältävät muitakin kuin pelkkiä numeroita ja nämä tunnukset toimivat boksin lisäksi muilla laitteilla Telia Play sovelluksen tai selaimen kautta. 

 

1c: Salasanan uusimisessa ihmetyttää myös, että kun sen tilaa Omien Sivujen kohdasta “TeliaPlay -boksi”, kuten tein (vaikka mulla siis Telia-laajakaista onkin), salasanan vaihtolinkki tuli sähköpostiin ja se piti sieltä vahvistaa MUT jos salasanan vaihtaa kohdasta “TeliaPlay -boksi laajakaistalla”, niin sen saakin puhelimeen viestillä(??) 

Lisäksi tuossa boksi+laajakaista -vaihtoehdossa on myös ruutu “Haluan uuden PIN-koodin”.  Tarkoittaakohan se jompaa kumpaa niistä kahdesta TeliaPlay-PIN-koodeista (kumpaa?) vai jotakin muuta…??

Koska meillä on vielä kaksi eri tekniikka joilla toteutamme palvelut on myös kaksi eri tapaa vaihtaa/hallinnoida tunnuksia. Minun Telian kautta pääsee tarkistamaan IPTV tekniikalla toteutetun palvelun käyttäjätunnuksen ja tilamaan uuden salasanan tekstiviestillä saapuvaksi. Myös uusi PIN-koodi toimitetaan tekstiviestillä.

OTT tekniikalla asiakas voi itse vaihtaa salasanaa ja PIN-koodia sovelluksen tai tv.telia.fi sivuston kautta. Salasanan vaihtolinkki tulee tässä tapauksessa sähköpostiin. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

2: Tarvitaanko tätä kyseistä TeliaPlay-boksi -salasanaa yleensäkin vain, jos boxin tehdasasetukset palautetaan tai kun uusi boxi otetaan käyttöön?

Tunnuksia tarvitaan käytännössä vain silloin, kun palvelua otetaan käyttöön uudella laitteella / tehdasasetusten palautuksen jälkeen. 

 

3: Kyselen näitä nyt vähän silläkin silmällä, että kun ehkä pitää vaihtaa kohtapuoliin siihen uuteen Android-DV8919-boxiin, NIIN onko tämä VIP4302-boxin aikana käyttöönotettu boxin TeliaPlay-boksi -tunnus-salasanapari voimassa sit uudenkin boxin aikana - vai pitääkö siihen sit boxin käyttööoton yhteydessä luoda jotkut kokonaan uudet tunnukset.

Nyt en varmuudella voi sanoa kun en tilauksesi tilannetta näe. Yleensä kuten aiemmassa viestissäni kirjoitin on IPTV asiakkaille avattu myös rinnakkaistunnukset, jotta he voivat katsoa tilaamaansa sisältöä myös muilla laitteilla. Nämä rinnakkaistunnukset toimivat myös uudella boksilla. 

Varmuudella voin sanoa vain sen, että muutoksen yhteydessä asiakaspalvelumme auttaa sinua tunnusten kanssa. Jos tarve uusien tunnusten tilaamiselle on hoidamme sen puoleastasi vanhojen irtisanomisen yhteydessä ja neuvomme sinua luomaan uudet tunnukset mikäli palvelun käyttöönotto sen vaatii. 

 

4: Nykyisen Arris VIP4302-boksin tietojen yhteydessä mulla on 10-numeroiset kiinteät Aktivointitunnus ja salasana.  Onkohan nuo laitekohtaiset eli voiko ne unohtaa ja tuleeko niiden sijaan uudet, kun vaihto Android-boksiin on ajankohtainen?

 

Tuossakin on sellainen kummajainen, että em. Aktivointitunnus on näkyvillä Omien Sivujen “TeliaPlay -boksi laajakaistalla”-loorassa, mutta ei loorassa “TeliaPlay -boksi”, missä taas puolestaan näkyy vain 10-numeroinen “Asiakastilin numero”… ...huoh… ...missähän sitä taas mahdetaan tarvita…?

Nämä numerotunnukset ovat IPTV tekniikalla toteutetun palvelun tunnukset. Nämä toimivat vain ja aionoastaan Arriksen bokseilla. Yhdellä laitteella kerrallaan. Nämä tunnukset voit unohtaa ja ne irtisanotaan muutoksen yhteydessä. 

Telia Play -boksin ja Telia Play -boksin asiakastilin numeron tunnistaa 555- alkuisesta numerosarjasta. Tätä numerosarjaa käyetään vain erottamaan tilaukset toisistaan, jos asiakkaalle on esimerkiksi useampi TV-palvelu tilattuna. Tätä numerosarjaa ei tarvita käyttöönotossa tai muutenkaan palvelun käytön yhteydessä. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Kiitokset @KaPetri - nyt ainakin suurempi osa arvoituksista ratkesi…

Harmi, kun siä Omilla Sivuilla (edes niissä boksi laajakaistalla / boksi pelkästään -osioissa) ei oikein kunnolla (tai ei ollenkaan) käy ilmi noiden moninaisten tunnusten ja salasanojen mysteerit…

Siellä voisi helpolla lisäyksellä olla pienet sepustukset, että missä tapauksissa ko. tunnareita tarvitaan.

 

 

____
Muokkaus AaTanja: lisätty nimimerkille tägäys. 

Vastaa