Telia play boksin äänet katoavat välillä kokonaan. Ongelma syntyy, kun Maxin urheilutalletusta kelaa ettenpäin (tai taaksepäin). Jossain vaiheessa äänet katoavat. Äänet on yleensä saanut takaisin lisäkelauksella taikka sulkemalla-avaamalla-sulkemalla-avaamalla Max tai tarvittaessa koko Telia play. Yleensä äänet ovat poissa vain Maxilta, mutta nyt on koko TV mykkänä. Eikä uudelleen käynnistys auta. Täytyy kokeilla koko systeemin buuttausta (virtajohto irti). Mutta eihän tätä voi olla koko ajan tekemässä.
Kun et kertonut äänilähdettä, niin menee vähän arvailuksi.
Jos ääni televisioon HDMI => onko asetuksissa S/PDIF lähtö päällä?
Ohjaako Telia Play kaukosäädin televisiota => kaukosäätimen ääniohjauksen äänenvoimakkuus?
Joku voisi tietää jos saa lisää infoa...
Telia play boksin äänet katoavat välillä kokonaan. Ongelma syntyy, kun Maxin urheilutalletusta kelaa ettenpäin (tai taaksepäin). Jossain vaiheessa äänet katoavat. Äänet on yleensä saanut takaisin lisäkelauksella taikka sulkemalla-avaamalla-sulkemalla-avaamalla Max tai tarvittaessa koko Telia play. Yleensä äänet ovat poissa vain Maxilta, mutta nyt on koko TV mykkänä. Eikä uudelleen käynnistys auta. Täytyy kokeilla koko systeemin buuttausta (virtajohto irti). Mutta eihän tätä voi olla koko ajan tekemässä.
Hyvä havainto
Tänään aamupäivällä sain äänet katosivat Prime sovelluksessa kelauksen yhteydessä, mutta pelkästään soundbarin kautta sillä äänet kuuluivat TV:stä normaalisti. Tämä menee todennäköisesti soundbarin piikkiin. Ilmoitin nyt eteenpäin tästä MAX sovelluksen katoavista äänistä, jotta voimme viestiä havainnosta MAX:n suuntaan.
Jos tällä on merkitystä, boksi on HDMI-liitännällä televisioon (ei muita laitteita välissä) ja ohjaus boksin kaukosäätimellä (mm. TV:n äänenvoimakkuus).
Jos tällä on merkitystä, boksi on HDMI-liitännällä televisioon (ei muita laitteita välissä) ja ohjaus boksin kaukosäätimellä (mm. TV:n äänenvoimakkuus).
Kiitos tarkennuksesta. Laitteiden kytkennällä ei pitäisi olla tässä tilanteessa merkitystä. MAX-sovelluksen kanssa esiintyvät äänen katoamiset todennäköisesti johtuvat sovelluksen sisäisestä virheestä emmekä voi sitä itse korjata, mutta viemme havainnon eteenpäin sovelluksen ylläpitäjälle.
Jos koko boksin äänet lakkaavat jatkossa kuulumasta niin kokeile poistaa kaukosäätimen yhteensovitus ja lisää boksin äänet täysille.
Oma tili -> Asetukset -> Kaukosäädin "Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä". Jos valinta on päällä, kytke se ensin pois päältä. Kun valinta on pois päältä lisää äänenvoimakkuutta normaalisti digiboksin kaukosäätimellä maksimiin (25). Kytke sitten asetus takaisin käyttöön ja säädä äänenvoimakkuutta normaalisti.
Jos asetuskytkin ei toimi vaan jää lataamaan, käynnistä digiboksi uudelleen menemällä Telia Play-digiboksin asetuksiin ja valitsemalla Oma tili - Järjestelmäasetukset - Laitteen asetukset - Käynnistä uudelleen ja yritä sitten toimenpiteitä uudestaan.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.