Skip to main content
Ratkaistu

Telia Play -boksin äänet ei toimi

  • 3. huhtikuuta 2024
  • 9 kommenttia
  • 3469 katselukertaa

Teliatv:een äänet ei toimi kuin ohjelma oppaassa vaihtamalla kanavalta toiselle niin saa toimimaan,myös osassa tallennuksissa puuttuu ääni.On vedetty johtoja irti sekä ajettu tehdasasetukset,mikään ei auta.Onko hyviä neuvoja antaa?

--

Muokkaus SannaMKoo: Täsmennetty otsikkoa “Telia play boksi” löydettävyyden helpottamiseksi.

Ratkaisu jäseneltä KaPetri

Onko Telia Play boksiin kytketty ulkoinen kaiutin vai onko käytössäsi TV:n omat kaiuttimet? Kun olet ohjelmassa ja ääni ei kuulu niin pystytkö silti digiboksin kaukosäätimellä ohjaamaan laitteen äänenvoimakkuutta? Voit vielä kokeilla poistaa dolby digital äänimuodon pois käytöstä boksin asetus -valikon kautta sekä kokeilla TV:n omia kaiuttimia, jos käytössäsi on ulkoinen kaiutin. 

 

Kanavien vaihteleviin äänitasoihin voit kokeilla myös tätä ohjetta:

  1. Kaukosäätimestä painetaan Koti + Mute -painikkeet pohjaan yhtäaikaa noin 10 sek ajaksi (toimenpide resetoi kaukosäätimen)
  2. Painetaan DV8919-boksin reset -painiketta kunnes boksin IR-valo välähtää sinisenä.
  3. Asetetaan digiboksin äänitasot täysille ennen kaukosäätimen yhteesovitusta.
  4. LG ja Samsung telkkareiden asetuksista kannattaa käydä varmistamassa, että automaattinen äänenvoimakkuus on päällä.
  • LG: Asetukset-> Ääni -> Lisäasetukset -> Äänenvoimakkuustila
  • Samsung: Asetukset -> Ääni-> Asiantuntijan asetukset -> Automaattinen voimakkuus -> Normaali
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1018 kommenttia
  • 4. huhtikuuta 2024

Telia Play -boksilla on ollut häiriöitä äänissä, mikä on näkynyt esimerkiksi niin ettei kaikilla kanavilla äänet kuulu lainkaan, tai äänenvoimakkuutta ei ole saanut kaukosäätimellä muutettua. Nämä kuvailemasi ongelmat voisivat johtua myös tästä @Hessuho! Häiriö on meillä tutkinnassa, mutta ensihätään korjauksena suosittelen monikanavaäänen pois kytkemistä boksin asetuksista. Tässä vielä polku kohta kohdalta: 

Oma tili > Järjestelmän asetukset  > Laitteen asetukset  > Ääni  > Valitse Surround-ääni > Valitse formaatit > Ei mitään: Älä koskaan käytä surround-ääntä

Auttoiko tämä sinua?

Telia.fi:ssä on myös häiriöilmoitus julkaistu, sinne päivitämme tiedon kun häiriö on saatu korjattua. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 59 kommenttia
  • 4. huhtikuuta 2024

Olen tuota kokeillut useaan,ei valitettavasti auta.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • Ratkaisu
  • 4. huhtikuuta 2024

Onko Telia Play boksiin kytketty ulkoinen kaiutin vai onko käytössäsi TV:n omat kaiuttimet? Kun olet ohjelmassa ja ääni ei kuulu niin pystytkö silti digiboksin kaukosäätimellä ohjaamaan laitteen äänenvoimakkuutta? Voit vielä kokeilla poistaa dolby digital äänimuodon pois käytöstä boksin asetus -valikon kautta sekä kokeilla TV:n omia kaiuttimia, jos käytössäsi on ulkoinen kaiutin. 

 

Kanavien vaihteleviin äänitasoihin voit kokeilla myös tätä ohjetta:

  1. Kaukosäätimestä painetaan Koti + Mute -painikkeet pohjaan yhtäaikaa noin 10 sek ajaksi (toimenpide resetoi kaukosäätimen)
  2. Painetaan DV8919-boksin reset -painiketta kunnes boksin IR-valo välähtää sinisenä.
  3. Asetetaan digiboksin äänitasot täysille ennen kaukosäätimen yhteesovitusta.
  4. LG ja Samsung telkkareiden asetuksista kannattaa käydä varmistamassa, että automaattinen äänenvoimakkuus on päällä.
  • LG: Asetukset-> Ääni -> Lisäasetukset -> Äänenvoimakkuustila
  • Samsung: Asetukset -> Ääni-> Asiantuntijan asetukset -> Automaattinen voimakkuus -> Normaali

  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 59 kommenttia
  • 4. huhtikuuta 2024

LG omat kaiuttumet,kokeilen ohjeitasi.Katsotaan miten käy.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 59 kommenttia
  • 4. huhtikuuta 2024

PS.Voumakkuutta pystyy säätämään boksin kapulalla.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 59 kommenttia
  • 5. huhtikuuta 2024

Laitoin tuon autom.äänenvoimakkuuden päälle,nyt tuntuu siltä että toimii toivottavasti.

Kiitos kaikille ohjeista!


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 59 kommenttia
  • 6. huhtikuuta 2024

No nyt kun sai äänet pelaamaan niin ohjelmaoppaasta ei pääse katsomaan suorana kuin Tv1 ja 2 muut illmoittaa katso ja tallenna!


  • Telialainen
  • 550 kommenttia
  • 8. huhtikuuta 2024
Hessuho kirjoitti:

No nyt kun sai äänet pelaamaan niin ohjelmaoppaasta ei pääse katsomaan suorana kuin Tv1 ja 2 muut illmoittaa katso ja tallenna!

Järjestelmäasetusten kautta tekemällä digiboksille uudelleen käynnistyksen ohjeiden mukaan, ongelma korjaantuu.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 59 kommenttia
  • 8. huhtikuuta 2024

Pelittää,kiitos taas ohjeesta.


Vastaa