DV8919X mallindigiboxi.Modeemi 5G ZTE MC801A. Yhteys kytketty eterhnet kaapelilla ei siis langaton. tv:n kuva jämähtää välillä, menee rakeiseksi kunnes saa kiinni kuvan. Välillä mustaksi , keskellä pyörii ympyrä joka hakee singaalia. Palautuu toisinaan, palautuu jos käyttää toisella kanavalla, joskus sitten ilmoittaa ettei ole singaalia. Tuki anteeniin näköyhteys ( 563 m ), asennettu mimo anteenit jotka suunnattavat. Yhteyttä 300 - 320 mbs ( 300 mbs soppari ) , lähetys 50 - 75 mbs . Telia digiboxi käyttää 2,4 ghz ( myöskin puhelimet ja tabletit ) taajuutta jossa vahvimpien kanavien hakuun käytetty WIFIAnalyzeria hakuun, alkuun nämä kanavat pysyivät aikalailla koko palkit vihreenä ( kanavat ), mutta nykyään heittelevät kanavien välillä aivan liikaa, eli turha modeemista lukita mitään. Tosin ei kuullemma ole ongelmana kun minulla yhteydet kaapelilla. 5ghz kanavat taasen tasasena kaikki vihreenä maksimissa, niissä piti ennen lukita kanavia. Tietokoneet pelittää täysin. On vaihdettu kahdesti digiboxi, modeemiin sim - kortti, on buutattu resetoitu enemmän kuin tarpeeksi, tarkistettu päivityksia jne. Silti tätä ongelmaa tulee tasaseen kuvan kanssa.Miksi 2.4 ghz kanavissa alkanut tuo jumalaton vahvuuksien heittely nyt sitten viime aikoina ??? En ole saanut järkevää selitystä tälle Telialta ja tuntuu ettei sielläkään “ ammattitaito “ riitä monellakaan tämän ymmärtämiseen. On sanottu että vaihdetaan modeemi uuteen maksaa 300 - 400 euroo, eikä ymmärretä jos tietokoneet pelittää ja noilla yhteyksillä ei siinä voi olla se vika . Alakhaa olemaha kärsivällisyys tapissaan asian kanssa, kun ei saa apua. Kaikki kytketty kaapaleilla emme wi-fillä mitään laitteita ( siis tv, tietokoneet ) . Löytysköhän pikkuhilijaa apua asiaan ??
Edit. Muokattu otsikkoa haettavuuden parantamiseksi. //Sakumik
DV8919X mallindigiboxi.Modeemi 5G ZTE MC801A. Yhteys kytketty eterhnet kaapelilla ei siis langaton. tv:n kuva jämähtää välillä, menee rakeiseksi kunnes saa kiinni kuvan. Välillä mustaksi , keskellä pyörii ympyrä joka hakee singaalia. Palautuu toisinaan, palautuu jos käyttää toisella kanavalla, joskus sitten ilmoittaa ettei ole singaalia.
@Jarna65 Tervetuloa Yhteisöön! Milloin mainitsemasi häiriöt ovat alkaneet? Onko digiboksi kuitenkin toiminut aiemmin moitteetta? Varmistaisin myös, että onko digiboksi yhdistetty siis kaapelitse vai langatta? Aloituksesta saan kuvan, että laite olisi ethernetillä yhdistetty, mutta myöhemmin mainitset, että digiboksi on 2.4 Ghz langattomalla taajuudella kotiverkossasi? Toistuuko ongelma riippumatta siitä onko digiboksi yhdistetty kaapelitse tai langattomasti?
On vaihdettu kahdesti digiboxi, modeemiin sim - kortti, on buutattu resetoitu enemmän kuin tarpeeksi, tarkistettu päivityksia jne. Silti tätä ongelmaa tulee tasaseen kuvan kanssa.Miksi 2.4 ghz kanavissa alkanut tuo jumalaton vahvuuksien heittely nyt sitten viime aikoina ??? En ole saanut järkevää selitystä tälle Telialta ja tuntuu ettei sielläkään “ ammattitaito “ riitä monellakaan tämän ymmärtämiseen. On sanottu että vaihdetaan modeemi uuteen maksaa 300 - 400 euroo, eikä ymmärretä jos tietokoneet pelittää ja noilla yhteyksillä ei siinä voi olla se vika . Alakhaa olemaha kärsivällisyys tapissaan asian kanssa, kun ei saa apua. Kaikki kytketty kaapaleilla emme wi-fillä mitään laitteita ( siis tv, tietokoneet ) . Löytysköhän pikkuhilijaa apua asiaan ??
Millaisia ohjeita olet saanut tekniseltä tueltamme jatkon kannalta? Vai onko viimeisin neuvo tuo modeemin vaihtaminen uuteen laitteeseen? Onko meiltä tarjottu lainamodeemia tai oletko pyytänyt sellaista? Modeemin vaihdon kokeileminen voisi tässä kohtaa olla mielestäni järkevä vaihtoehto, jos langattoman verkon ongelmat juontuvat siitä.
Viime vuoden puolella ja alkaa olemaan aika ärsyttävää,luovutaan koko Telia digiboxista.Nyt katostaan ( 7.3.2025 ) mtv sub elokuvaa Terminaattor Dark Fate ja tasaseen menee kuva rakeiseksi/sumeaksi.HD kanava uudistu anteenitalouteen valmistuu kuun loppuun,nii heivaamme Telia digi boxin sinne kuuluisaan Huitsin Nevadaan.
Ei ole tarjottu laina modeemia.
Meillä kaikki on kytketty Ethernet kaapeleilla,mikään ei ole langattomana,jos ei lasketa mastosta tulevaa singaalia meidän mimoanteeneille .
Missä kohden asuntoasi reititin on tällä hetkellä sijoitettuna? Jos se on nurkassa tai piilossa, signaali ei välttämättä pääse leviämään parhaalla mahdollisella tavalla. Reititin ei tarvitse nettikaapelia boksiin, vaan se toimii hyvin langattomasti, kunhan se on sijoitettu optimaalisesti, esimerkiksi ikkunan viereen. Jos tiedät missä päin lähin tukiasema on, suuntaa reititin siihen suuntaan. Tämän lähimmän tukiaseman voit halutessasi tarkistaa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme esimerkiksi chatin kautta (arkisin klo 9–20 ja lauantaisin klo 10–16).
Voisitko myös tehdä nopeustestin puhelimellasi ja kertoa, mitä nopeuksia saat tällä hetkellä? Olisi hyvä tietää miten nopeudet muuttuvat, jos siirrät reitittimen toiseen paikkaan. Lisäksi jos sinulla on Telian liittymä, olisi mielenkiintoista tietää minkälaista yhteysnopeutta saat sieltä. Reitittimessäsi on lisäantennit, joten yhteyksien pitäisi toimia hyvin. Jos ongelmia kuitenkin ilmenee, voi olla että kaapelissa tai tantenniosiossa on jotain häiriötä. Nuo mainitsemani asiat olisi kuitenkin hyvä ensin katsoa läpi ennen modeemin vaihtoa.
Aivan, eli silmäni ohittivat nuo ulkoantennit - pahoittelen! Onko niiden suuntaus tarkistettu asiakaspalvelusta, ja jos on niin milloin se on tehty? Mietin nyt sitä, että onko suuntaus oikeaan… Nopeudethan on tosiaan hyvät, mutta tv-lähetys silti ei rullaa niinkuin pitäisi.
Varmistan nyt vielä että boksi on siis yhdistetty kaapelitse ettei langatta? Jos tulkitsen oikein, niin sain kuvan, että laite olisi ethernetillä yhdistetty, mutta myöhemmin mainitset, että digiboksi on 2.4 Ghz langattomalla taajuudella kotiverkossasi. Olisiko sinulla toista kaapelia jolla testata (poissuljetaan kaapelin toimintahäiriö) ja voisit testata myös toista LAN-porttia. Lisäksi boksin lähellä ei suositella käytettävän muita laitteita, jotka voisivat häiritä yhteyttä boksiin (esim. bluetooth-kaiuttimet).
Mimo antenneilta tulee kaapelit modeemin.Modeemista lähtee ethernet kaapeli Telia tv digiboxiin josta Hdmi kaapeli televisioon.Myöskin kirjoitin että tukimastoon matkaa noin 563 metriä ( Telia ilmoittanut ) minulla on näköyhteys tukimastoon.1 cm heitto ei näissä vaikuta mihinkään vaan enempi anteenien etäisyys jossa niissäkin on toleranssia.Eilen viimeksi ( 10.3.2025 ) kanavilla jälleen jumii menee rakeiseksi / pikselöityy,kadotti jopa singaalin ja meni tv kuba mustaksi jossa pyöri se singaalin haku ympyrä keskellä.Ilmoitti DRM virhettä sitten.Hdmi kaapeli vaihdettu kolmesi.Ethernet ei olla vaihdettu.Ihmettelen vaan että tämä kaikki alkoi vuoden 2024 lopussa joku lokakuu.Sitä ennen kaikki pelittänyt mainiosti.Lokakuun 2024 jälkeen vaihdettu uusi Telia tv digiboxi.
563 metriä tukianteeniin,näköyhteys.Antennit ei ole ihan nii tarkkoja eli 1 - 2 cm heitto ei mimoon vaikuta,enempi tarkempaa niiden etäisyys toisistaan,mut siinäkin senttejä toleranssi.Anteeneista kaapelt modeemiin josta ethernet kaapeli Telia tv digiboksiin josta Hdmi kaapeli telkkuun.Vielä viime vuonna 2024 ei ongelmia vaan ne tuli joskus 2024 lokakuussa.Eilen 10.3.2025 jälleen kuva jäkki,meni rakeiseksi,ja sit mustalle jossa pyöri se ympyrä kun haki singaalia ja lopuksi ilmoitti DRM virhettä.
563 metriä tukianteeniin,näköyhteys.Antennit ei ole ihan nii tarkkoja eli 1 - 2 cm heitto ei mimoon vaikuta,enempi tarkempaa niiden etäisyys toisistaan,mut siinäkin senttejä toleranssi.Anteeneista kaapelt modeemiin josta ethernet kaapeli Telia tv digiboksiin josta Hdmi kaapeli telkkuun.Vielä viime vuonna 2024 ei ongelmia vaan ne tuli joskus 2024 lokakuussa.Eilen 10.3.2025 jälleen kuva jäkki,meni rakeiseksi,ja sit mustalle jossa pyöri se ympyrä kun haki singaalia ja lopuksi ilmoitti DRM virhettä.
Näiden tietojen perusteella kuulostaisi siltä, että TV:n ja digiboksin välillä saattaisi olla yhteysongelmaa. Suosittelisin vielä, että vaihtaisit verkkokaapelin ja kokeilisit uudella johdolla. Kaapelivika voi nimittäin aiheuttaa yhteyskatkoksia, ja oletkin jo todennut ettei vika ole HDMI-kaapelissa. Jos tämä ei auta, niin kokeile vielä hetkeksi langatonta yhteyttä digiboksilla. Tämä voi auttaa selvittämään, liittyykö ongelma kaapeliin vai muuhun verkon toimintaan. Tässä linkki tarkempiin ohjeisiin.
Jos ongelma jatkuu näiden jälkeen, suosittelen tekemään häiriöilmoituksen, jotta verkkoasiantuntijamme voivat tutkia asiaa tarkemmin. Koska ongelma ei ole päällä koko ajan, olisivat mahdollisimman tarkat esimerkit ilmoituksen yhteydessä tärkeitä.