Skip to main content

Telia Play ei halua toimia DV8919

  • October 3, 2025
  • 10 kommenttia
  • 109 katselukertaa

Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3

Nyt on viikon sisällä Telia Play lopettanut toiminnan kolme kertaa, kun olen katsonut tallennoksia. Juuri nytkään ei toimi. Ruudussa pyörii vain valkoinen ympyrä. Klo 12.30 Aiemmin olen saanut toiminnon takaisin, kun olen asetusten kautta käynnistänyt sen uudelleen, mutta  nyt ei auttanut. Onko vika yleinen vai pelkästään minulla?

Nyt meni nettiyhteys!

Ei ole enää edes sitä valkoista ympyrää. 😟

10 kommenttia

Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • October 3, 2025

Voisiko joku kertoa, mistä löydän sen reiän modeemista jotta voisin resetoida laitteen josta ei kuulemma ole nyt ehkä mitään hyötyä, kertoi aspa. Mulla on sellainen pieni neliskanttinen modeemi. Yhteys aspaan katkesi kesken enkä jonota uudelleen. 


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • October 3, 2025

Modeemit resetoituvat kun nyppäät virtajohdon irti. Jos kaipaa jotain rankempaa rautaresettiä siihen yleensä pitäisi löytyä nappi tai ohjekirjasta tieto, missä nuppineulan mentävä reikä on minne tökätä. 

Mikä se modeemi tarkemmin on merkiltään ja malliltaan?


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • November 30, 2025

Eilen illalla katsoin NHL ottelua Colorado Avalanche vastaan Montreal niin tämä uusi Android digiboksi ilmoitti että nyt on ongelmia yritä uudelleen? Kyllä haluan katsoa NHL ottelua ilman että digiboksi temppuilee onneksi vanha uskollinen digiboksi näytti pelin ilman keskeytyksettä. Tänään taas toimii normaalisti Android digiboksi enkä tehnyt mitään sille? Luulisi että tässä Android digiboksin kanssa ei olisi ainakaan samoja ongelmia mitä oli näissä arriksen digiboksin kanssa? Jos alkaa sama rumba kuin arriksen digiboksien kanssa niin en ainakaan vaihda Telian uuteen Android digiboksiin. Eihän se voi olla niin että yritys antaa uuden digiboksin toimimattoman tilalle sitten kun ongelmia tulee otat yhteyttä asiakaspalveluun ja sieltä tarjotaan taas uutta ja hienompaa mallia tietysti kalliimpi kuin edellinen?


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • November 30, 2025

Eilen illalla katsoin NHL ottelua Colorado Avalanche vastaan Montreal niin tämä uusi Android digiboksi ilmoitti että nyt on ongelmia yritä uudelleen? Kyllä haluan katsoa NHL ottelua ilman että digiboksi temppuilee onneksi vanha uskollinen digiboksi näytti pelin ilman keskeytyksettä. Tänään taas toimii normaalisti Android digiboksi enkä tehnyt mitään sille? Luulisi että tässä Android digiboksin kanssa ei olisi ainakaan samoja ongelmia mitä oli näissä arriksen digiboksin kanssa? Jos alkaa sama rumba kuin arriksen digiboksien kanssa niin en ainakaan vaihda Telian uuteen Android digiboksiin. Eihän se voi olla niin että yritys antaa uuden digiboksin toimimattoman tilalle sitten kun ongelmia tulee otat yhteyttä asiakaspalveluun ja sieltä tarjotaan taas uutta ja hienompaa mallia tietysti kalliimpi kuin edellinen?

Katsoitko ottelua suorana vai jälkilähetyksenä ohjelmakirjastosta? Eilinen ongelma saattoi boksin tai verkkoyhteyden sijasta johtua myös ohjelmakirjaston häiriöst, jos katsoit ohjelmaa jälkilähetyksenä. 

Vain osaan sisällöistä vaikuttavat ongelmat johtuvat lähes aina muista tekijöistä kuin itse boksista. Yksittäisten tallenne ja toistovirheiden takana on tyypillisesti meidän ylläpitämän palvelimen päässä tapahtuva virhe tms. 


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • November 30, 2025

@KaPetri Katsoin sitä Sub kanavalla ja muistaakseni 3erän alussa alko selostus puuroutuu ja sen jälkeen viesti jotain häiriö yritä uudelleen? Onneksi vanha uskollinen digiboksi oli valmiiksi tulilla kaukosäädin käteen ja sammutin virran Android digiboksista ja jatkoin pelin katsomista. Tänään on taas Android digiboksi toiminut kun laittoi virran päälle mutta vahingosta viisastuneena jos joku minulle tärkeä ohjelma tulee on toinen digiboksi varalla. Se on yli 20v vanha mutta edelleen toimiva laite en ymmärrä miksi Telian asiakaspalvelun myyjä sai minut ostamaan arriksen digiboksin? Nyt olen hankkinut Telian kautta Android digiboksin kun Telian myyjän mukaan nämä arriksen digiboksit eivät toimi kunnolla? Hienoa katsoa kun Android digiboksin sopimus loppuu niin ottaako Telian myyjä yhteyttä ja tarjoaa uutta digiboksia?

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • November 30, 2025

@KaPetri Katsoin sitä Sub kanavalla ja muistaakseni 3erän alussa alko selostus puuroutuu ja sen jälkeen viesti jotain häiriö yritä uudelleen? Onneksi vanha uskollinen digiboksi oli valmiiksi tulilla kaukosäädin käteen ja sammutin virran Android digiboksista ja jatkoin pelin katsomista. Tänään on taas Android digiboksi toiminut kun laittoi virran päälle

Eli katsoit lähetystä Sub-kanavalta suorana lähetyksenä? Havaitsitko tällöin myös muilla kanavilla ongelmia, tai kerkesitkö tuolloin testata muiden kanavien toimintaa. 

Tarkoitatko vanhalla digiboksilla edellistä Arris-merkkistä digiboksia vai antenni/kaapeliverkon digiboksia? Hyvä kuitenkin, että sait sen avulla katsottua pelin mielenkiintoisimman erän loppuun. Samoin hyvä kuulla, että ongelmia ei ole enää esiintynyt. Laitathan ajankohdan muistiin, se auttaa meitä viankorjauksessa mikäli vastaavia häiriöitä esiintyy tulevaisuudessa ja päätät kirjata meille vikailmoituksen ongelmista. 

 

vahingosta viisastuneena jos joku minulle tärkeä ohjelma tulee on toinen digiboksi varalla. Se on yli 20v vanha mutta edelleen toimiva laite en ymmärrä miksi Telian asiakaspalvelun myyjä sai minut ostamaan arriksen digiboksin? Nyt olen hankkinut Telian kautta Android digiboksin kun Telian myyjän mukaan nämä arriksen digiboksit eivät toimi kunnolla? Hienoa katsoa kun Android digiboksin sopimus loppuu niin ottaako Telian myyjä yhteyttä ja tarjoaa uutta digiboksia?

Varautuminen on tottakai viisasta. Telia Play -tunnukset toimivat digiboksin vikatilanteissa myös muilla laitteilla, esimerkiksi selaimella tai Telia Play -sovelluksessa. Tämä ei tietenkään auta, jos koko Telia Play -palvelu on nurin. Sitä varten on hyvä kuulla, että voit katsoa lähetyksiä myös muiden alustojen kautta. 

Varmasti tulemme tarjoamaan jatkoa nykyisen sopimuskauden päättyessä, mutta tuolloin todennäköisesti jatketaan samoilla laitteilla. 


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • November 30, 2025

@KaPetri Hienoa että olet noin optimistinen oma sopimus päättyy kesäkuussa ja kuten aiemmin totesin en aio hankkia digiboksia.Koska arriksen digiboksien kanssa koetut ongelmat ja nyt vielä Android digiboksi ilmoitti häiriötä joita Telian asiakaspalvelun myyjän mukaan ei ole? Mutta kysymys onko joillakin asiakkaita joilla on arriksen digiboksia käytössä? Tässä Android digiboksissa ei ole teksti -tv mahdollisuutta jos oikein muistan niin arriksen digiboksissa oli teksti -tv ominaisuus?

 


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • December 3, 2025

Tänään klo 10.27 Telia play digiboksi jäi jumiin kokeilin kaikki kanavat sama juttu? Otin Virrat pois digiboksista laitoin virran päälle ja Telia play digiboksi heräsi ja kanavat näkyi taas. Toivottavasti ei kenenkään ollut tallennusta päällä jos oli sama ongelma mitä minulla?


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • December 3, 2025

Tänään klo 10.27 Telia play digiboksi jäi jumiin kokeilin kaikki kanavat sama juttu? Otin Virrat pois digiboksista laitoin virran päälle ja Telia play digiboksi heräsi ja kanavat näkyi taas. Toivottavasti ei kenenkään ollut tallennusta päällä jos oli sama ongelma mitä minulla?

Tänään aamupäivällä toteutettiin päivitys bokseille tallennuspalvelun uudistuksen yhteydessä. Päivitys ajoittui todennäköisesti samaan hetkeen, mikä aiheutti lyhytaikaisen häiriön.


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • December 3, 2025

@PiaJo  Hienoa jos näin on mutta tehän voisitte ilmoittaa päivityksestä vaikka täällä samoin kuin mobiilivarmenteen kanssa on ilmoitus milloin ei toimi ja milloin loppuu!

Silloin ei tulisi näitä ei niin mukavia viestejä? Jos tietäisi et milloin Telia Play digiboksi on päivityksessä niin Telian asiakkaat tietäisivät sen!