Skip to main content
Kysymys

Telia Play jumittaa Arriksen digiboksilla

  • May 27, 2025
  • 22 kommenttia
  • 262 katselukertaa

Forum|alt.badge.img

Terve

Mikä ongelma, kun Telia Play on kolmen neljän viikon ajan jumittanut tallennuksia asetettaessa ja katseltuja tallennuksia poistettaessa. Ja päivittäin boxi käynnistelee sen jälkeen itsekseen itseään useamman kerran vuorokauden aikana?

Onko muilla samaa?

Saisiko häiriön korjattua!

----
Muokkaus Merja_J: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi myöhemmin ketjussa tulleiden tietojen pohjalta

22 kommenttia

MatildaJuulia
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • May 28, 2025

Moikka! Telia Playn jumit ja boxin päivittäiset uudelleenkäynnistymiset kuulostavat kyllä turhauttavilta. Mikä boxi sinulla on käytössä? Tämä tieto auttaa meitä näiden ongelmien selvitystyössä. 


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • May 29, 2025

Moi minulla on kanssa ihan ihmeellisiä asioita tämän uuden Telia Android digiboksin kanssa katsoo ohjelmaa heittää yhtä äkkiä taustakuvan?

 


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • May 29, 2025

En enää tiedä itkeä vai nauraa näille Telian digibokseille täältä tuskin apuja saa pitää taas raahautua Telia kauppaan ja kysyä neuvoja? Mutta jos samoja vastauksia tulee kuten arriksen boxin kanssa ei muu auta kuin ottaa yhteyttä kuluttaja asiamieheen!


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • May 30, 2025

Moi minulla on kanssa ihan ihmeellisiä asioita tämän uuden Telia Android digiboksin kanssa katsoo ohjelmaa heittää yhtä äkkiä taustakuvan?

 

Oletko kokeillut auttaisiko virtajohdon irroittaminen? Jos siitä ei ole apua, niin kehotan ottamaan asiakaspalveluumme yhteyttä. Sitä kautta voidaan katsoa, tulisiko boksin vaihtaminen kyseeseen. 


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • May 30, 2025

Moi minulla on kanssa ihan ihmeellisiä asioita tämän uuden Telia Android digiboksin kanssa katsoo ohjelmaa heittää yhtä äkkiä taustakuvan?

 

Oletko kokeillut auttaisiko virtajohdon irroittaminen? Jos siitä ei ole apua, niin kehotan ottamaan asiakaspalveluumme yhteyttä. Sitä kautta voidaan katsoa, tulisiko boksin vaihtaminen kyseeseen. 

Tähän vielä lisätäkseni: sain juuri meidän Telia Playn asiantuntijoilta vinkkejä, kuinka näytönsäästäjän asetuksia voi muuttaa:

Siirry ensin kohtaan Oma tiliJärjestelmän asetuksetLaitteen asetuksetNäytönsäästäjä.
Sieltä löydät kohdan Käynnistä näytönsäästäjä, jossa voit valita haluamasi ajan: 5 min, 15 min, 30 min, 1 tunti tai 2 tuntia. Jos näyttö on päävalikossa eikä kaukosäätimellä tehdä mitään valitun ajan kuluessa, näytönsäästäjä käynnistyy automaattisesti.

Lisäksi Androidin oman näytönsäästäjän asetuksia voit säätää myös suoraan television omista asetuksista kaukosäätimellä.

Kerrohan, jos jäi jotain epäselvyyttä niin yritetään auttaa vielä tätä kautta! 😊


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • May 30, 2025

Moikka! Telia Playn jumit ja boxin päivittäiset uudelleenkäynnistymiset kuulostavat kyllä turhauttavilta. Mikä boxi sinulla on käytössä? Tämä tieto auttaa meitä näiden ongelmien selvitystyössä. 

Arris boksi on !


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • May 30, 2025

Arris boksi on !

Kiitos tiedosta. Myönnettäköön, että Arris-boksien kanssa meillä on ollut tallennuksiin liittyviä haasteita kehitystyöstä huolimatta. Tässä kohtaa suosittelen että jätät meille asiasta häiriöilmoituksen, se onnistuu tarvittaessa esim. Minun Telian kautta.


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • May 30, 2025

Kyllä laitoin sen näytönsäästäjän jo silloin kun hain tämän Android digiboksin sinne 2 h mutta ei siellä ole sellaista asetusta jolla sen saisi kokonaan pois? Nyt käynnistin sen uudestaan ja se näytön säästäjä tuli samalla tavalla kuten aiemmin totesin? Minulla on vanha dnalta ostettu digiboksi siinä ei ole ollut mitään ongelmia mitä Telian Arriksissa ja uuden Android digiboksin kanssa? Miksei Telian myyjä voinut sanoa että digibokseissa saattaa olla vikoja niin minulle sanottiin arriksen digibokseissa että ne on vanhaa tekniikkaa pitää ostaa Telian uusi Android digiboksi ?


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • May 31, 2025

Kyllä laitoin sen näytönsäästäjän jo silloin kun hain tämän Android digiboksin sinne 2 h mutta ei siellä ole sellaista asetusta jolla sen saisi kokonaan pois? Nyt käynnistin sen uudestaan ja se näytön säästäjä tuli samalla tavalla kuten aiemmin totesin? Minulla on vanha dnalta ostettu digiboksi siinä ei ole ollut mitään ongelmia mitä Telian Arriksissa ja uuden Android digiboksin kanssa? Miksei Telian myyjä voinut sanoa että digibokseissa saattaa olla vikoja niin minulle sanottiin arriksen digibokseissa että ne on vanhaa tekniikkaa pitää ostaa Telian uusi Android digiboksi ?

Suosittelen tekemään meille Häiriöilmoituksen aiheesta. Ei ole normaalia, että näytönsäästäjä tulee kesken kaiken päälle kesken katselun. Telian myyjät eivät ole välttämättä tietoisia boksien eroista. Arris-boksia ei tietääkseni ole ollut kuitenkaan hetkeen enää myynnissä. Arris-bokseja on käytössä yhä ja niihin liittyviä teknisiä häiriötilanteita kyllä korjataan vielä. 


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • June 1, 2025

Arris boksi on !

Kiitos tiedosta. Myönnettäköön, että Arris-boksien kanssa meillä on ollut tallennuksiin liittyviä haasteita kehitystyöstä huolimatta. Tässä kohtaa suosittelen että jätät meille asiasta häiriöilmoituksen, se onnistuu tarvittaessa esim. Minun Telian kautta.

Voinpa tuon tehdä!

Mutta jos joku toinen boksi toimii teillä paremmin niin eikö olisi yksinkertaisinta vaihtaa laite! Mutta tilaaja ei tällaisessa tilanteessa voi joutua maksuhenkilöksi, koska ei täysimääräisenä saa, mitä tilaa!


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • June 2, 2025

Nyt enää ymmärrä kaverini kävi katsomassa ja hänkin totesi että on sinulla kallis Android digiboksi ja jos 2 tunnin kuluttua tulee taustakuva näkyviin ei hyvä. Miten tässä Telian Android digibokseissa ei ole asetusta jolla saisi taustakuvan pois? Laskin että tämä digiboksi tulee maksamaan minulle yli 200e? Minulle sanottiin Telian asiakaspalvelusta että sinun vanha arriksen digiboksi ei toimi se on vanhettua tekniikkaa se pitäisi tuoda Telia kauppaan? Miettikää Telian asiakkaat jos teille tarjotaan hyvää Android digiboksia samanlaisen laitteen voi ostaa halvemmalla mitä telialla siitä maksat. MTV Katsomo oli 4-3 e halvempaa kun sen otti suoraan MTV asiakaspalvelusta eikä Telian kautta.


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • June 2, 2025

@JussiStone onko sinulle tarjottu Telian uutta Android digiboksia? Minulle sanottiin että se arriksen digiboksi on vanhaa tekniikkaa se pitää vaihtaa uuteen Android digiboksiin.

 

--

Muokattu: Lisätty tagi //Sakumik


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • June 2, 2025

Arris boksi on !

Kiitos tiedosta. Myönnettäköön, että Arris-boksien kanssa meillä on ollut tallennuksiin liittyviä haasteita kehitystyöstä huolimatta. Tässä kohtaa suosittelen että jätät meille asiasta häiriöilmoituksen, se onnistuu tarvittaessa esim. Minun Telian kautta.

Voinpa tuon tehdä!

Mutta jos joku toinen boksi toimii teillä paremmin niin eikö olisi yksinkertaisinta vaihtaa laite! Mutta tilaaja ei tällaisessa tilanteessa voi joutua maksuhenkilöksi, koska ei täysimääräisenä saa, mitä tilaa!

Häiriöilmoituksen kautta sinulle neuvotaan varmasti järkevin tapa toimia tässä tilanteessa. Vaihtoehtoisesti digiboksin voi kuitenkin myös itse vaihtaa uuteen asiakastuen ohjeemme mukaisesti.


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • June 2, 2025

Miten tässä Telian Android digibokseissa ei ole asetusta jolla saisi taustakuvan pois? Laskin että tämä digiboksi tulee maksamaan minulle yli 200e?

Toistaiseksi vaihtoehdot ovat nuo, jotka ​@SonjaMelina kertoi kommentissaan. Kahden tunnin toimettomuuden jälkeen laite olisi hyvä sammuttaa, mutta ymmärrän toki jos ominaisuutta ei halua käyttää. Vien palautteesi tätä koskien laitteen parissa työskenteleville!

Minulle sanottiin Telian asiakaspalvelusta että sinun vanha arriksen digiboksi ei toimi se on vanhettua tekniikkaa se pitäisi tuoda Telia kauppaan? 

Jos olet hakenut uuden Android boksin, niin vanhan Arriksen voit tuoda Telia kauppaan tai lähettää postitse meille takaisin. Asiakastukisivustostamme löydät tarkemmat ohjeet palautusta koskien.


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • June 2, 2025

@JussiStone onko sinulle tarjottu Telian uutta Android digiboksia? Minulle sanottiin että se arriksen digiboksi on vanhaa tekniikkaa se pitää vaihtaa uuteen Android digiboksiin.

Eipä ole asia ollut esillä, enkä ymmärrä miksi asiakkaan pitäisi alkaa lisää maksamaan, jos on aikoinaan jonkun palvelun ostanut ja siitä kuukausittain jatkuvasti maksaa. Kyllä palveluntarjoajan laitteet pitäisi olla sen mukaiset, että pystyvät nykytekniikkaan.


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • June 2, 2025

@JussiStone onko sinulle tarjottu Telian uutta Android digiboksia? Minulle sanottiin että se arriksen digiboksi on vanhaa tekniikkaa se pitää vaihtaa uuteen Android digiboksiin.

Eipä ole asia ollut esillä, enkä ymmärrä miksi asiakkaan pitäisi alkaa lisää maksamaan, jos on aikoinaan jonkun palvelun ostanut ja siitä kuukausittain jatkuvasti maksaa. Kyllä palveluntarjoajan laitteet pitäisi olla sen mukaiset, että pystyvät nykytekniikkaan.

Paitsi nyt äsken tuolla viesteissä!


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • June 2, 2025

Sitä minäkin ihmettelin minulla on vanha arriksen digiboksi mutta se ei toiminut kunnolla ja olin yhteydessä Telian asiakaspalveluun ja sieltä kehottivat vaihtamaan uuteen Android digiboksiin? Power myy parempia digibokseja mitä tämä Telian Android digiboksin on. Luotin liikaa Telian asiakaspalveluun siitä virheenä oppineena koitin maksaa tuon digiboksin pois yhdessä erässä mutta ei se onnistunut? Nyt maksan 14 e kk. Eikä Telia kertonut mitään että MTV jättää Telian ja MTV Katsomo oli heiltä suoraan hankittuna olisi halvempaa mitä Telian kautta?


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • June 2, 2025

Power myy parempia digibokseja mitä tämä Telian Android digiboksin on. Luotin liikaa Telian asiakaspalveluun siitä virheenä oppineena koitin maksaa tuon digiboksin pois yhdessä erässä mutta ei se onnistunut? Nyt maksan 14 e kk. Eikä Telia kertonut mitään että MTV jättää Telian ja MTV Katsomo oli heiltä suoraan hankittuna olisi halvempaa mitä Telian kautta?


Telia Play -boksi ja perinteinen digiboksi eroavat toisistaan erityisesti toimintaperiaatteen ja ominaisuuksien osalta. Perinteisen digiboksin päätarkoitus on vastaanottaa televisiolähetyksiä antenni- tai kaapeliverkosta. Telia Play -boksilla taasen näet sekä televisiokanavia, voit hyödyntää kanavapaketteja sekä suoratoistopalveluiden katselua internetin kautta. Jos haluat vain peruskanavat ilman nettiä, niin perinteinen digiboksi riittää, mutta Telia Play -boksilla saat käyttöösi laajemmat ominaisuudet. 

Helmikuussa 2025 ilmoitimme myyvämme TV & Media -liiketoimintamme koskien MTV:tä, ja että sen omistus siirtyy pois. Tästä huolimatta jatkamme edelleen monivuotista yhteistyötä MTV:n kanssa ja edelleen liittymäasiakkaanamme voit tilata ja katsella MTV Katsomo -palvelua etuhintaan.
 


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • June 2, 2025

Miten en saanut niitä samoja arriksen digiboksien kanssa tosin silloin olin paljon sairaalassa. Mutta kun sieltä halusi jotain katsoa ruutuun lävähti syötä koodi ja qr koodi. Kun olin yhteydessä Telian asiakaspalveluun käskettiin vaihtaa uuteen digiboksin jne. Paljon puhetta vähän tekoja.


Forum|alt.badge.img+2
  • Irkkaaja
  • June 5, 2025

Tämäntyyppisiin keskusteluotsikoihin toivoisin Telia-väeltä boxi-tyypin lisäämisen, jos/kun aloittaja sitä ei ole tehnyt… ...pliiiIIISSS… 😊


siilineito
Meilaaja
  • Meilaaja
  • June 6, 2025

Power myy parempia digibokseja mitä tämä Telian Android digiboksin on. Luotin liikaa Telian asiakaspalveluun siitä virheenä oppineena koitin maksaa tuon digiboksin pois yhdessä erässä mutta ei se onnistunut? Nyt maksan 14 e kk. Eikä Telia kertonut mitään että MTV jättää Telian ja MTV Katsomo oli heiltä suoraan hankittuna olisi halvempaa mitä Telian kautta?


Telia Play -boksi ja perinteinen digiboksi eroavat toisistaan erityisesti toimintaperiaatteen ja ominaisuuksien osalta. Perinteisen digiboksin päätarkoitus on vastaanottaa televisiolähetyksiä antenni- tai kaapeliverkosta. Telia Play -boksilla taasen näet sekä televisiokanavia, voit hyödyntää kanavapaketteja sekä suoratoistopalveluiden katselua internetin kautta. Jos haluat vain peruskanavat ilman nettiä, niin perinteinen digiboksi riittää, mutta Telia Play -boksilla saat käyttöösi laajemmat ominaisuudet. 

Helmikuussa 2025 ilmoitimme myyvämme TV & Media -liiketoimintamme koskien MTV:tä, ja että sen omistus siirtyy pois. Tästä huolimatta jatkamme edelleen monivuotista yhteistyötä MTV:n kanssa ja edelleen liittymäasiakkaanamme voit tilata ja katsella MTV Katsomo -palvelua etuhintaan.
 

^ 👍 Ihan vaan näin satunnaisena huomiona haluan kehua Teliaa siitä, että onpi näköjään tuon Telia Play -boksin tämänhetkinenkin yleisesti telia.fi-sivustolla näkyvä hinnoittelu, siis 15,95 €/kk yhden vuoden määräaikaisuudella, alalla oivallisen kilpailukykyinen. Tavallaan toki ainakin juuri paraikaa näkyi yhdellä toisella operaattorilla löytyvän vielä muutaman euron edullisempikin kuukausihinta perusperiaatteeltaan samantyyppiselle Android-järjestelmälliselle viihde- ja digiboksille, mutta yksinomaan puolta pidemmäksi aikaa sitovalla määräaikaisuudella, siis kaksi (2) vuotta, joten tämäkin huomioiden, jos kyseisen tyyppinen palvelu olisi haussa, ainakin itse katsoisin Telian tarjooman selvästi houkuttelevammaksi. 


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • June 6, 2025

Tämäntyyppisiin keskusteluotsikoihin toivoisin Telia-väeltä boxi-tyypin lisäämisen, jos/kun aloittaja sitä ei ole tehnyt… ...pliiiIIISSS… 😊


Hyvä huomio, kiitos 🙏🏻 Otsikkoa on nyt muokattu.