Skip to main content
  1. Jos etsit ratkaisua kysymykseesi niin kokeile ensin hakua, joku on voinut kysyä asiaa jo aikaisemmin.
  2. Jos et löydä ratkaisua niin avaa uusi aihe ja kysy neuvoa Yhteisöltä. Otsikoi kysymyksesi napakasti ja kuvaavasti.
  3. Pyri avaamaan aina uusi aihe sen sijaan, että lisäät kysymyksesi olemassa olevan keskustelun jatkoksi. Avaamalla uuden aiheen voit merkitä siihen myös ratkaisun, kun asia on selvinnyt.

 

Miksi näin?

 

Yleisesti ottaen, Yhteisössä pyritään siihen, että yhdestä aiheesta keskustellaan vain yhdessä keskustelussa, ei mieluiten useissa keskusteluissa ja kenties samaan aikaan. Ja tämä tapa on toiminutkin hyvin.

Telia Play -osiossa tämä malli on tuonut mukanaan kuitenkin haasteita. Tähän osioon on muodostunut vuosien varrella muutamia todella pitkiä, jopa yli 1000 kommenttia pitkiä keskusteluita. Ja se on toki hienoa, että asioista keskustellaan, siksihän Yhteisö on olemassa 😊 Mutta, pitkistä keskusteluista on vaikea, ellei jopa mahdoton löytää tietoa enää jälkeenpäin. Mitä aiemmin on kysytty ja mikä siihen oli vastaus. On vaikea myös tietää, onko joku asia vielä auki vai kenties jo ratkennut. Pitkät ketjut ovat olleet haasteellisia myös meille ylläpidossa.

Näistä syistä johtuen pyrimme jatkossa siihen, että Telia Play -osiossa keskustellaan vain yhdestä aiheesta per keskustelu. Avaa aina uusi keskustelu tai kysymys, uuden asian tai vaikka uuden kysymyksen tullessa mieleesi.

Tästä on myös se hyöty, että kysymys- ja vastausparit löytyvät Yhteisön hakukoneilla helpommin ja näin muut mahdollisesti saman asian parissa painivat löytävät avun helpommin.

Tämä toimintamalli on voimassa per heti. Tarkastelemme sen toimivuutta ajan kuluessa ja teemme siihen muutoksia, jos koemme ne Yhteisölle hyödylliseksi ja Yhteisöä paremmin palvelevaksi. Lukitsimme nyt samalla myös nuo muutamat pitkät keskusteluketjut. Jos asiasi on vielä kesken niin aloita tosiaan uusi aihe sitä varten.

Kiitos 😊

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa