Skip to main content
Kysymys

Telia play-ohjelmatiedot ajankohtaisohjelmista puutteelliset

  • May 7, 2025
  • 10 kommenttia
  • 151 katselukertaa

Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img

Laitoin vanhan julkaisuni uusiksi.. Sen takia että oikeastaan mitään ei ole tapahtunut ongelman suhteen….
Mitä ihmettä Telia ajattelee kun ei asioita laiteta kuntoon????


Vikaa ja puutteita Telia Play-ohjelmaoppaassa koskien päivittäin näkyviä ns. ajankohtaisohjelmasarjoja. INFO-tiedoissa puuttuu päivän ohjelman tiedot, on väärän päivän tiedot tai jopa lista seuraavien päivien lähetysajoista. Jaakko Saariluoma taisi olla tuossa viikon verran Puoli seitsemän -ohjelman vieraana putkeen 😂

Vaihtelee hieman  millä laitteella ohjelmatietoja katsoo. Vikaa ollut vuosikausia ja ongelmaa ei vain Teliaa kiinnosta korjata

Ongelmaa erityisesti YLEn ja MTV3:n kanavilla:

  • MTV3:lla Huomenta Suomi, Viiden jälkeen, Rikospaikka, Asian ytimessä
  • YLE:llä TV1:llä Ylen Aamu, MOT, A-Studio, Puoli 
  • YLE: Teema/Fem-kanavalla mm. Uutislähetysten nimissä kellonaika: Yle Nyheter TV-nytt 17:55 ja Yle Nyheter TV-nytt 19.30

10 kommenttia

SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+2
  • Ex-telialainen
  • May 8, 2025

Ollaankin viety näistä ohjelmatietojen häiriöistä jo aiemminkin viestiä eteenpäin Telia Playn asiantuntijoille. Otin kuitenkin ylös antamasi lisätiedot ja muistuttelen heitä tästä asiasta uudelleen.


SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+2
  • Ex-telialainen
  • May 8, 2025

Nyt sain päivitystä asiaan. Odottelemme laitevalmistajalta korjausta tähän, tarkkaa aikamäärettä korjaukselle en osaa sanoa, mutta todennäköisesti menee syksyyn.


Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Meilaaja
  • May 13, 2025

Nyt sain päivitystä asiaan. Odottelemme laitevalmistajalta korjausta tähän, tarkkaa aikamäärettä korjaukselle en osaa sanoa, mutta todennäköisesti menee syksyyn.

@SonjaNii, onko sinulla edes mitään käsitystä siitä montako vuotta tämä ongelma on jo vaivannut? 
“Korjauksia” on jo tehty moneen kertaan ja erilaisia selityksiä vian syystä. Mikään ei vakuuta. Ja olisi aikoinaan luullut että Telia olisi edes omistamansa MTV:n osalta saanut asiat kuntoon - EI, ei, ei…

Mikähän on käyttämäsi termin “laitevalmistaja”? Ei tämä ole minkään laitevalmistajan ongelma vaan Telia Play-palvelun jatkuva ongelma


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • May 13, 2025

@SonjaNii, onko sinulla edes mitään käsitystä siitä montako vuotta tämä ongelma on jo vaivannut? 
“Korjauksia” on jo tehty moneen kertaan ja erilaisia selityksiä vian syystä. Mikään ei vakuuta. Ja olisi aikoinaan luullut että Telia olisi edes omistamansa MTV:n osalta saanut asiat kuntoon - EI, ei, ei…

Mikähän on käyttämäsi termin “laitevalmistaja”? Ei tämä ole minkään laitevalmistajan ongelma vaan Telia Play-palvelun jatkuva ongelma

Olet oikeassa ​@Traveller etteivät ohjelmaoppaassa tai ohjelmien lisätiedoissa havaitut virheet ole Arriksen tai minkään muun laitevalmistajan korjattavissa. Olemme helmikuussa viestineet palvelukehityksestä ja viankorjauksesta vastaavalle taholle näistä Arriksen bokseilla havaituista ongelmista koskien ajankohtaisohjelmien puutteellisia lisätietoja. Ongelma on varmistettu johtuvan meidän osuudesta, mutta korjausta ei ole tapahtunut. 


Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Meilaaja
  • October 20, 2025

@SonjaNii, onko sinulla edes mitään käsitystä siitä montako vuotta tämä ongelma on jo vaivannut? 
“Korjauksia” on jo tehty moneen kertaan ja erilaisia selityksiä vian syystä. Mikään ei vakuuta. Ja olisi aikoinaan luullut että Telia olisi edes omistamansa MTV:n osalta saanut asiat kuntoon - EI, ei, ei…

Mikähän on käyttämäsi termin “laitevalmistaja”? Ei tämä ole minkään laitevalmistajan ongelma vaan Telia Play-palvelun jatkuva ongelma

Olet oikeassa ​@Traveller etteivät ohjelmaoppaassa tai ohjelmien lisätiedoissa havaitut virheet ole Arriksen tai minkään muun laitevalmistajan korjattavissa. Olemme helmikuussa viestineet palvelukehityksestä ja viankorjauksesta vastaavalle taholle näistä Arriksen bokseilla havaituista ongelmista koskien ajankohtaisohjelmien puutteellisia lisätietoja. Ongelma on varmistettu johtuvan meidän osuudesta, mutta korjausta ei ole tapahtunut. 

Tämä on järkyttävää että vikoja ei korjata - pääasia Telialla on että jonkinlainen kuva lähetyksissä näkyy…

Ja uusia ihmeellisyyksiä jatkuvasti.  Nytkin viikonpäivät ollut jokaisen YLE-uutislähetyksen tiedoissa korjaus joka päivätty 13.10.2025:
 



Ja todellakin hyödyllistä tietoa löytyy ohjelmatiedoista, esim YLEn  Oddasatin tiedoista löytyy jatkuvasti:
 


eli tieto siitä että ohjelma näkyy myös lähipäivinä🤣🤣🤣

Kuten myös monessa muussakin ajankohtaisohjelmassa, A_Stuodiokin:
 


Varmaankaan kuitenkaan lähi-iltoina ei uudelleen tulla käsittelemään tämäniltaista aihetta..
 
TeliaPlay sovelluksessa ja selainsovelluksessa INFO-tieto vielä leikkautuuu todella lyhyeksi. Arriksen digiboksissa toki näkyy tuopn liirumlaarumin lisäksi muutakin kun siinä INFOa ei ole leikattu!!! mm. se toinenkin illan aihe ja vierailijat sekä illan isäntä. MIKSI INFO on leikattu noin lyhyeksi????


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 21, 2025

@Traveller Kyselin Telia Play asiantuntijoiltamme näiden perään ja sain tiedon, että nämä häiriöt ovat tällä hetkellä korjauksessa!


Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Meilaaja
  • October 21, 2025

@Traveller Kyselin Telia Play asiantuntijoiltamme näiden perään ja sain tiedon, että nämä häiriöt ovat tällä hetkellä korjauksessa!

@SakuMik, nämä ovat olleet jo varmaan 7 vuotta “korjauksessa” - niin kauan kuin Telialla on IPTV-palvelunsa ollut!!!!!

Sen voin luvata että ovat vielä ainakin seuraavat  5 vuotta korjauksessa jos näille ei oikeasti ole tähän asti haluttukaan tehdä yhtään mitään!!!


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • October 21, 2025

@Traveller Kyselin Telia Play asiantuntijoiltamme näiden perään ja sain tiedon, että nämä häiriöt ovat tällä hetkellä korjauksessa!

@SakuMik, nämä ovat olleet jo varmaan 7 vuotta “korjauksessa” - niin kauan kuin Telialla on IPTV-palvelunsa ollut!!!!!

Sen voin luvata että ovat vielä ainakin seuraavat  5 vuotta korjauksessa jos näille ei oikeasti ole tähän asti haluttukaan tehdä yhtään mitään!!!

Tällä hetkellä ei tämän tarkempaa tietoa ole antaa. Lisähuomiona tähän, että luonnollisestikin Arriksen boksin kehitys ei tänä päivänä kulje käsikädessä ja samalla prioriteetilla uudemman laitteen rinnalla. Siksi voikin tuntua, että korjauksissa kuluu aikaa. Monet asiakkaamme ovatkin siirtyneet käyttämään DV8919-boksia, sen tilaaminen onnistuu Minun Teliasta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.   


Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Meilaaja
  • October 25, 2025

@Traveller Kyselin Telia Play asiantuntijoiltamme näiden perään ja sain tiedon, että nämä häiriöt ovat tällä hetkellä korjauksessa!

@SakuMik, nämä ovat olleet jo varmaan 7 vuotta “korjauksessa” - niin kauan kuin Telialla on IPTV-palvelunsa ollut!!!!!

Sen voin luvata että ovat vielä ainakin seuraavat  5 vuotta korjauksessa jos näille ei oikeasti ole tähän asti haluttukaan tehdä yhtään mitään!!!

Tällä hetkellä ei tämän tarkempaa tietoa ole antaa. Lisähuomiona tähän, että luonnollisestikin Arriksen boksin kehitys ei tänä päivänä kulje käsikädessä ja samalla prioriteetilla uudemman laitteen rinnalla. Siksi voikin tuntua, että korjauksissa kuluu aikaa. Monet asiakkaamme ovatkin siirtyneet käyttämään DV8919-boksia, sen tilaaminen onnistuu Minun Teliasta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.   

Aina kun tulee vahingossakaan maininneeksi sanan Arris, ollaan väittämässä ettei laitteen ohjelmitoa enää kehitetä ja vaihda/tilaa DV8919-boksi!! Ja sinäkin ​@Katjane tahallasi ymmärrät väärin että vika olisi pelkästään Arriksen boksissa -  Höpönlöpö!!!!!

Vikaa on kaikissa laitteissa - toki ilmenemä voi hieman poiketa laitteesta/softasta riippuen! Vikojen korjaaminen kestää vuosikausia ihan riippumatta mikä laite kyseessä, siis kun Telia ei osaa eikä edes halua korjata vikoja - ennemminkin haluaa kutsua aina niitä vikoja “ominaisuuksiksi”.  


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • October 25, 2025

Jotenkin vaan tuntuisi itsestä helpommalta heivata toimimaton boksi ja palvelu roskiin ja katsella TV-kanavia TV:llä. Tallentamiseen löytyy sitten muutamalla kympillä digibokseja, joihin saa oman USB-tikun tai ulkoisen kovalevyn kiinni ja tallenteet säilyvät siellä juuri niin pitkään kuin haluat. Itse tosin katselen kaiken tarvittavan kanavien omista suoratoistopalveluista milloin haluan, että ei ole kokemusta TV-kanavista enää reiluun 10 vuoteen. Rikki nuo ohjelmaoppaiden tiedot ovat ainakin 1 kilpailijan kaapeliverkossakin aina välillä kun tulee kaverilla kokeiltua, mutta eivät noin usein tai pahasti sentään.