Telia Play-palvelussa on tallennuspalvelun osalta häiriöitä (Tallenteet kadonneet). Häiriö on parhaillaan korjauksessa. Häiriötiedotteen löydät verkkosivuiltamme. Lisäksi Arris-digibokseilla laitteet ovat kirjanneet käyttäjän ulos eikä anna käyttäjän kirjautua takaisin. Tätä koskien tiedote löytyy myös verkkosivuiltamme. Pahoittelemme häiriötä.
Kohta jo kymmenen tuntia mennyt vian alusta eikö jo pian ala olla valmis kun ainoa vaihtoehto TN:n katseluun digiboxi.
Kohta jo kymmenen tuntia mennyt vian alusta eikö jo pian ala olla valmis kun ainoa vaihtoehto TN:n katseluun digiboxi.
Häiriötä korjataan parhaillaan mutta vielä toistaiseksi työt eivät ole valmiita. Suosittelen ottamaan tuon tiedotteen seurantaan, päivitämme reaaliaikaisesti siihen miten työt etenevät ja milloin korjaukset ovat valmiit.
Mitä tarkoitat realiaikaisella päivityksellä tämän mukaan mitään ei ole tapahtunut.
Kohta jo kymmenen tuntia mennyt vian alusta eikö jo pian ala olla valmis kun ainoa vaihtoehto TN:n katseluun digiboxi.
Häiriötä korjataan parhaillaan mutta vielä toistaiseksi työt eivät ole valmiita. Suosittelen ottamaan tuon tiedotteen seurantaan, päivitämme reaaliaikaisesti siihen miten työt etenevät ja milloin korjaukset ovat valmiit.
Mulla alkoi boxissa wörkkiä toiminnot!
Minä en päässyt noin puoli tuntia sitten kirjautumaan tänne Yhteisöönkään. No nyt taas näyttää toimivan.
Vaikuttiko tuo Telia Playn ongelma myös tänne??
Mitä tarkoitat realiaikaisella päivityksellä tämän mukaan mitään ei ole tapahtunut.
Kun työt ovat valmiit tai korjauksessa tulee edistymisiä, kerromme sen heti tiedotteessa. Myös mahdolliset toimenpiteet (esimerkiksi suositus käyttää laite virroitta ym.) korjauksen aktivoimiseksi lisäämme tiedotteelle.
Minä en päässyt noin puoli tuntia sitten kirjautumaan tänne Yhteisöönkään. No nyt taas näyttää toimivan.
Vaikuttiko tuo Telia Playn ongelma myös tänne??
Yhteisöön kirjautumisessa emme ole huomanneet yleistä ongelmaa, joten en usko sen liittyvän tähän samaiseen häiriöön. Nyt kirjautuminen ilmeisesti toimi kuitenkin ongelmitta?
Minä en päässyt noin puoli tuntia sitten kirjautumaan tänne Yhteisöönkään. No nyt taas näyttää toimivan.
Vaikuttiko tuo Telia Playn ongelma myös tänne??
Yhteisöön kirjautumisessa emme ole huomanneet yleistä ongelmaa, joten en usko sen liittyvän tähän samaiseen häiriöön. Nyt kirjautuminen ilmeisesti toimi kuitenkin ongelmitta?
Ainakin toistaiseksi.
Mahdollisesti jotakin serveriä buuttailtiin juuri silloin , kun yritin kirjautua.
Häiriö on nyt korjattu, joten tallennuspalvelu toimii taas normaalisti.
Häiriö on nyt korjattu, joten tallennuspalvelu toimii taas normaalisti.
Ilmeisesti kaikki ei kuitenkaan toimi, kun ainakaan minä en pääse kirjautumaan Arriksen digiboksille. Herjaa väärästä käyttäjätunnuksesta tai salasanasta ja ne on tuolla kyllä aivan oikein. Reititin ja boksi on buutattu. Ja viasta ilmoittelinkin jo chatin kautta. Sieltä sanottiin että edelleen on jotain vikaa kirjautumisessa.
Häiriö on nyt korjattu, joten tallennuspalvelu toimii taas normaalisti.
Ilmeisesti kaikki ei kuitenkaan toimi, kun ainakaan minä en pääse kirjautumaan Arriksen digiboksille. Herjaa väärästä käyttäjätunnuksesta tai salasanasta ja ne on tuolla kyllä aivan oikein. Reititin ja boksi on buutattu. Ja viasta ilmoittelinkin jo chatin kautta. Sieltä sanottiin että edelleen on jotain vikaa kirjautumisessa.
Pahoitteluni, sillä nyt olet asiakaspalvelijalta saanut väärää tietoa. Telia Play -palvelussa esiintynyt häiriö on nyt jo korjaantunut ja kirjautumisissa ei ole enää yleistä vikaa. Suosittelen seuraavaksi resetoimaan laitteen asiakastuen ohjeiden avulla DV8919-boksin resetointi / Arris boksin resetointi ja yrittämään kirjautumista uudelleen.
Vaimo katseli iltapäivän lopulla eilistä Emmerdalea. Sujui hyvin mutta sitten loppupuolella katkesi eikä ohjelmaa enää löytynyt miltään listalta.
Sitten tallennuksiin meni Neiti Scarlett ja herttua, alkaen klo 17.10. Kun sitä alettiin katsella klo 18 jälkeen, ruutuun ilmestyi klo 18 uutiset.
Tässä on oikeastaan jo mennyt yksi syyskuinen päivä pilalle, joten vaadin, että tallennuspalvelusta ja boxista maksavat saavat seuraavassa laskussa yhden päivän hyvityksen.
Vaimo katseli iltapäivän lopulla eilistä Emmerdalea. Sujui hyvin mutta sitten loppupuolella katkesi eikä ohjelmaa enää löytynyt miltään listalta.
Sitten tallennuksiin meni Neiti Scarlett ja herttua, alkaen klo 17.10. Kun sitä alettiin katsella klo 18 jälkeen, ruutuun ilmestyi klo 18 uutiset.
Tässä on oikeastaan jo mennyt yksi syyskuinen päivä pilalle, joten vaadin, että tallennuspalvelusta ja boxista maksavat saavat seuraavassa laskussa yhden päivän hyvityksen.
Nuo havaitsemasi häiriöt liittyvät todennäköisesti tähän tämänpäiväiseen tilanteeseen. Harmillisiahan tällaiset häiriötilanteet ovat, mutta toivon kovasti että ihan koko päivä ei tästä pilalle mennyt. Mahdolliset hyvitykset katsotaan aina tapauskohtaisesti, joten kannattaa olla esimerkiksi yhteydenottolomakkeen kautta yhteydessä, jos sinusta tuntuu että reklamaatioon on aihetta.
Nuo havaitsemasi häiriöt liittyvät todennäköisesti tähän tämänpäiväiseen tilanteeseen. Harmillisiahan tällaiset häiriötilanteet ovat, mutta toivon kovasti että ihan koko päivä ei tästä pilalle mennyt. Mahdolliset hyvitykset katsotaan aina tapauskohtaisesti, joten kannattaa olla esimerkiksi yhteydenottolomakkeen kautta yhteydessä, jos sinusta tuntuu että reklamaatioon on aihetta.
Kiitos
Tyylikästä ja reilua olisi, että yhtiö tulisi oma-aloitteisesti hiukan vastaan. Uskokaa pois, että siitä saisitte hyvää mainetta enemmän kuin mistään selityksistä.
Toki on niin, että jos hyvitätte “euron”, useimmat vinkuvat, että pitäisi hyvittää “kaksi”. Eli se voi olla loputon tie. Mutta teillä sekä talous- että markkinointityyppejä. Miettikää. Uskon kuitenkin, että pienikin hyvitysele olisi paikallaan. Kaikenlaisia häikkiä on vuoden parin sisään ollut ihan riittävästi.
----
Muokkaus Merja_J: lisätty tägäys ja lyhennetty lainauksia
Ylivoimainen enemmistö Telia Playn käyttäjistä ei edes tiedä mistään yhteisöstä. Eikä lomakkeista. Ehkä jotkut yrittävät soitella tai chattailla.
Yhteydenottolomake löytyy telia.fi -sivustolta, joten Yhteisö tietoisuutta ei välttämättä vaaditakaan. Soitto tai chattikin on ihan hyvä tapa olla yhteydessä. Niidenkin kauttakin voi reklamaation halutessaan jättää.
Tyylikästä ja reilua olisi, että yhtiö tulisi oma-aloitteisesti hiukan vastaan. Uskokaa pois, että siitä saisitte hyvää mainetta enemmän kuin mistään selityksistä.
Uskon kuitenkin, että pienikin hyvitysele olisi paikallaan. Kaikenlaisia häikkiä on vuoden parin sisään ollut ihan riittävästi.
Varmasti asiakkaat ilahtuisivat automaattisesta hyvityksestä, hekin jotka eivät ole häiriötilannetta edes huomanneet. Ainakaan tällä hetkellä kaikkia koskevasta hyvityksestä ei kuitenkaan ole ollut puhetta, mutta vien toki palautetta eteenpäin. Yleisesti ottaen käytäntönä on ollut se, että hyvitykset katsotaan aina tapauskohtaisesti.
Häiriö on nyt korjattu, joten tallennuspalvelu toimii taas normaalisti.
Ilmeisesti kaikki ei kuitenkaan toimi, kun ainakaan minä en pääse kirjautumaan Arriksen digiboksille. Herjaa väärästä käyttäjätunnuksesta tai salasanasta ja ne on tuolla kyllä aivan oikein. Reititin ja boksi on buutattu. Ja viasta ilmoittelinkin jo chatin kautta. Sieltä sanottiin että edelleen on jotain vikaa kirjautumisessa.
Pahoitteluni, sillä nyt olet asiakaspalvelijalta saanut väärää tietoa. Telia Play -palvelussa esiintynyt häiriö on nyt jo korjaantunut ja kirjautumisissa ei ole enää yleistä vikaa. Suosittelen seuraavaksi resetoimaan laitteen asiakastuen ohjeiden avulla DV8919-boksin resetointi / Arris boksin resetointi ja yrittämään kirjautumista uudelleen.
Viimeksi kuukausi sitten jouduin olemaan useita kertoja yhteydessä asiakaspalveluun ennen kuin ymmärsivät, että laitteeni ei toimi kuten pitäisi ja sain asian häiriöpuolelle korjaukseen. Myös tänään se lopulta toisella yrittämällä onnistui. Vika on häiriöpuolen käsittelyssä, mutta valitettavasti meiltä ainakin meni tämä ilta pilalle, kun tätä on selvitelty pitkin iltaa eikä kirjautuminen onnistu vieläkään. Kyllä tässä itsekin jo toivoisi jotain pientä hyvitystä.
Ihan käsittämätön tämä häiriötiloihin reagointi. Esimerkki 5.9.2023 Telia TV.
- Klo 1.00 seutuvilla koko tallennusjärjestelmä pelistä pois. Kokonaan.
- Klo 3.00 luettu häiriöilmoitukset, ei mitään
- testattu sekä digiboksi että sovellus, ei mikään toimi, ei myöskään uusien tallennus => ihan sama mitä restart, ei ihan helpolla synny vaikutelmaa, että olisi asiakaspään ongelma
- avattu Chatti, asiantuntija pyytää boottaamaan boksin. Ei ollut tietoa yleisestä viasta - uskomaton tiedon kulku sisäisestikin
- sai selville että, joku yleinen ongelma - wau ihan totta - varmaan seuraava ChattiBottiSittiSatti kävi saman pitkän prosessin …
- aamulla katsottu häiriöilmoitukset - ei vieläkään mitään - mitä “ihmettä” (piip oli ensimmäisessä versiossa)
- 8 jälkeen ilmestyi häiriöilmoitus => mitä … tiedostusosastoko Telialla tekee häiriöilmoitukset? Ei kai? Eihän? Tämä 2023.
- 8:09 aikoihin tuli tekstiviesti, olemme havainneet ongelman tallennuspalvelussa - wau - 7 h ongelman alkamisesta
- klo 12 aikoihin oli ongelma poistunut - itse havainto
- klo 15:49 tulee ilmoitus tekstiviesti, jossa ei ilmene mitenkään, että liittyy em. tapaukseen - on vain käsitelty joku vika ja käynnistä joku laite … ihan kuin olisi vain yksi vika ja yksi laite, jossa vika … olisikin, edellisessä työssä olisi tullut selvittää muutamasta kymmenestä avoimesta tiketistä mikäköhän nyt tiketti korjattu
- yhtään tikettiä ei ole itse tehty. Olisiko ChattiBotiiSitSat? Ei tullut ainakaan infoa.
- häiriöilmoituksissa vain häiriö - ei että olisi korjattu ….
- nyt sentään jo saatu aikaleimat Häiriön alkamisaika: 05.09.2023 01:10:00
Häiriön päättymisaika: 05.09.2023 12:00:00
Kuinka menisi, jos olisi verkonvalvonta kunnossa ja siihen kytkettynä eri apeilla eri järjestelmiä. Esim. sähköyhtiöillä on, vaikka heilläkin historiasta johtuen sillisalattii joukko härveleitä. Ja että asiakasinfot toimii.
- puu kaatuu linjalle, linja oikosulussa
- asiakas saa tekstiviestin ja spostin max. minuuteissa
- katsot häiriökartan heti kun sähköt katkesi: häiriö on jo kartalla, näkyy alue ja montako asiakasta kärsii katkoksesta ja status, onko jo alkanut toimenpiteet
- kun korjaustoimenpide tehty
- minuuttien sisällä kuittaus, että nyt on kaikki tehty tai että hetken päästä tulee uusi katkos, koska …
Milloin esim. Telia saisi hankittua tarvittavat softat ja niihin tarvittavat tietokoneet tarvittavilla tietoliikennesopimuksilla ja -toiminnoilla, että pääsisitte ko. tasoon häiriöilmoituksissa?
Jos yövuorossa ei ole suomea riittävästi osaavia, niin joku sovellus varmaan osaisi sen verran, että karkean sopiva häiriöilmoitus olisi yhden klikin takana.
Jos sama tapahtuisi illalla, montako tuntia tuhlataan ihmisten aikaa ettei saada noin yksinkertaista prosessia automatisoitua. Nyt tapahtui yöaikaan, toki aamulla monella sama ihmetys - mitä, missä, miksi, … reititin bootattu, digiboksi käynnistetty, puhelin käynnistetty mutta ei eikä missään mitään tietoa? Järkyttävä määrä ihan turhaa. Miksi? Kun ei yksinkertainenkaan vikatilanne valtakunnan tasolla ole automatisoitu. Vaikka syytä ei tiedetä, meille asiakkaille jo pelkästään se, että voit lukea: “Havaittu ongelma … , selvitystyö aloitettu”. tms. on arvokas asia, ei tarvitse tehdä turhaa, muutakin kuin havaita lopulta ettei joku ole tehnyt töitään.
Ydin kysymys: Milloin Telia alkaa arvostaa asiakasta ja asiakkaan aikaa?
Raportoin kuinka tuo 5.9 meni ei niin hyvin Telian osalta. Moderaattori poisti tekstin eikä edes itse saanut kopioita. Tosi ystävällistä.
Raportoin kuinka tuo 5.9 meni ei niin hyvin Telian osalta. Moderaattori poisti tekstin eikä edes itse saanut kopioita. Tosi ystävällistä.
Moderaattori ei poistanut tekstiäsi, vaan se oli mennyt spam-kansioon jostain syystä. Yhteisössä oli pieni katkos hetki sitten, joten ehkä johtui siitä. Nyt viesti on vapautettu ja löytyy tuosta ylhäältä.
Raportoin kuinka tuo 5.9 meni ei niin hyvin Telian osalta. Moderaattori poisti tekstin eikä edes itse saanut kopioita. Tosi ystävällistä.
Moderaattori ei poistanut tekstiäsi, vaan se oli mennyt spam-kansioon jostain syystä. Yhteisössä oli pieni katkos hetki sitten, joten ehkä johtui siitä. Nyt viesti on vapautettu ja löytyy tuosta ylhäältä.
Ok. Aika nolohan tuo yhteisö vikatilanne oli. Päivitetty systeemiä tuotantoon vajaalla testillä? No peilissä moni varmaan näkee vastaavanlaisen “osaajan” … kun oli vain pieni … ohoh. Tässä yksi.
Ok. Aika nolohan tuo yhteisö vikatilanne oli. Päivitetty systeemiä tuotantoon vajaalla testillä? No peilissä moni varmaan näkee vastaavanlaisen “osaajan” … kun oli vain pieni … ohoh. Tässä yksi.
Kyse oli siis isommasta ongelmasta alustatoimittajalla. Eli muutkin vastaavat yhteisöalustat kärsivät hetken aikaa samanlaisesta katkoksesta. Ei siis ollut pelkkä Telia Yhteisö, joka muutaman minuutin oli poissa pelistä. Noloudesta en tiedä, tämmöisiä katkoksia voi sattua missäpäin maailmaa vain kun tekniikan kanssa ollaan tekemisissä.
Ok. Aika nolohan tuo yhteisö vikatilanne oli. Päivitetty systeemiä tuotantoon vajaalla testillä? No peilissä moni varmaan näkee vastaavanlaisen “osaajan” … kun oli vain pieni … ohoh. Tässä yksi.
Kyse oli yhteisöalustan toimittajan alueellisesta (Eurooppa + Yhdysvallat) viasta, jonka he myös onneksi nopeasti saivat korjattua. Kaikki ko. alueiden yhteisöt olivat hetken aikaa alhaalla.
Pahoittelut tästä.
Muokkaus:
Te telialaiset ette taineet ihan ymmärtää käyttäjä
Tämä teidän tiedottaminen on ala-arvoista.
Te telialaiset ette taineet ihan ymmärtää käyttäjä
Tämä teidän tiedottaminen on ala-arvoista.
Kiitos, kieltämättä tuossa kohtaa minulla meni tuo pointti ohi. Pahoittelut.
Vastaan Telia Yhteisöstä ja jos eilinen vika olisi kestänyt pidempään niin olisimme ryhtyneet toimenpiteisiin. Yhteisöt olivat alhaalla vajaa 30 minuuttia, joten eilinen vika jäi onneksi vain hikaksi.
Mitä tulee meidän palveluihin liittyvien vika- ja häiriötiedottamiseen niin olen samaa mieltä, meillä on paljon tekemistä. Olen jutellut aiheesta viimeksi muutama päivä sitten. En lähde tässä asiaa enempää ruotimaan mutta sanon, että aihe ei ole niin yksinkertainen kuin voisi äkkiseltään ajatella.
Ketjussa oli aiemmin mainittu esimerkkinä sähkölinjan päälle kaatunut puu. Se onkin tosi suoraviivainen tilanne mutta ei sovi suoraan esimerkiksi tähän kohtaan IMO.
Parhaamme teemme ja haluamme myös parantaa jatkossa. Sen voin taata.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.