Telia Play SDMC DV8919 -boksilla ei näy kaikki Katsomo-tilaukseen kuuluvat sisällöt

  • 3 April 2024
  • 5 kommenttia
  • 93 katselukertaa

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Moi.

Minulla on useamminkin ollut Telian SDMC DV8919 boksin  Menu-home kohdassa eri ohjelmissa maininta ettei kuulu tilaukseeni ja päivitä tilaukseni oma Telian sivuilla. Useasti ollut muistaakseni MTV katsomon alle kuuluvan ohjelman mainos. Joka kerta kuitenkin mainostettu ohjelma/sarja on ollut tilaukseeni kuuluva.

Nyt viimeksi kyseessä oli kuvissa oleva swimming with sharks. Missäköhän vika.Boksin sammutus ei auta, kunnon resettiä en ole kyseisen "ominaisuuden "takia tehnyt koska olen tottunut tässä boksissa oireiluun niin useasti.Olen ajatellut että päivitys poistaisi asian mutta jokin aika sitten tuli päivitys. Ei vaikutusta.

 

Lisäkysymys :luin että tälle boksille tuli uusi kaukosäädin. Lähetettäkö sen kaikille joilla sitä ei ole kotiin vai mikä meininki ?

 

Muokkaus SannaMKoo: Tehty aiheelle kokonaan uusi ketju paremman löydettävyyden vuoksi


5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Minulla on useamminkin ollut Telian SDMC DV8919 boksin  Menu-home kohdassa eri ohjelmissa maininta ettei kuulu tilaukseeni ja päivitä tilaukseni oma Telian sivuilla. Useasti ollut muistaakseni MTV katsomon alle kuuluvan ohjelman mainos. Joka kerta kuitenkin mainostettu ohjelma/sarja on ollut tilaukseeni kuuluva.

Nyt viimeksi kyseessä oli kuvissa oleva swimming with sharks. Missäköhän vika.Boksin sammutus ei auta, kunnon resettiä en ole kyseisen "ominaisuuden "takia tehnyt koska olen tottunut tässä boksissa oireiluun niin useasti.Olen ajatellut että päivitys poistaisi asian mutta jokin aika sitten tuli päivitys. Ei vaikutusta.

 

Neuvoisin tarkistamaan, että oletko aktivoinut tunnuksesi tämän tiedotteen ohjeiden mukaan. Lisäksi kannattaa varmistaa, että olet samalla aktivoidulla tunnuksella kirjautuneena MTV Katsomoon digiboksilla.

 

Lisäkysymys :luin että tälle boksille tuli uusi kaukosäädin. Lähetettäkö sen kaikille joilla sitä ei ole kotiin vai mikä meininki ?

 

Teimme artikkelin uudesta kaukosäätimestä, josta voit tarkastella kakea lisää! 😊 Artikkelista löytyy myös ohjeet, kuinka voit saada itsellesi uuden kaukosäätimen.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Moi.

Kiitos vastauksesta.

Luin ohjeemme 

https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-play-mtv-katsomo#katsomo-suoratoisto 

En ollut saanut mitääm ohjeita, että 1.4 tapahtuisi jotain muutoksia ja vaatisi asiakkaalta toimenpiteitä. Onko lähetetty esim sähköposti ?

 

En kuitenkaan löydä ohjeiden mukaisia kohtia että saisin jotain aktivoitua tai edes muuttua  Ainoastaan peruutettua kanavapaketin.

Ja kyllä. Olen sillä tunnuksella kirjautuneena jolla kirjauduin kun tuli uudistus telian digiboksi-asiakkaille olikohan viime marras vai joulukuussa. Tai no. Ns nimimerkkiä siinä ei näy kun ei ole paikkaa missä näkyä mutta oilea nimeni ja oikea sähköpostini Ja siis muutenhan minulla ei näkyisi kanavapaketista esim liitekuvan sarja swimming with sharks jonka alunperin annoin esimerkiksi. Mutta kokeilin niin näkyy esim britbox joka vaatii vielä erillistilauksen eli kyllä siinä nyt oikea tili on.  Mistäköhän kiikastaa. Aika vähän aikaa sitten sitten tuli tämä cmore uudistus katsomoon ja siinäkin mulla jåi joku sähköposti saamatta. todettiin tämä ASPAn kanssa useasti. Lopulta joku myös hokasi sanoa että uudistus tulee telian asiakkaille vasya myöhemmin. Mtb katsomon tiedotteen sain ja siitä tuli tiedote jonka mukaan uudistus alkoi jo aiemmin. Tähön sekaannuksen selvittelyyn meni monta yhteydenottoa syksyn aikana. En jaksa taas alkaa selvittää . Onko edes tarvetta kerta toimii katsomon kautta...ihmetystä kyllä aiheuttaa.

Plus se että otatte vanhoilta asiakkailta kaukosäätimestä maksun😄👀. Mitenköhän tuo on mahdollista ...asiakkaat laitetaan eriarvoisiksi. Liekö edes laillista

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

En ollut saanut mitääm ohjeita, että 1.4 tapahtuisi jotain muutoksia ja vaatisi asiakkaalta toimenpiteitä. Onko lähetetty esim sähköposti ?

Sähköpostitse tästä tosiaan pitäisi olla tiedotettu. Seuraatko tiiviisti myös roskapostikansiota ettei sinne vain jostain syystä ohjaudu meiltä tulevat tiedotteet? Se kannattaa myös tarkistaa, jos sähköpostiosoite on jo tarkistettu oikeaksi Minun Teliassa!

 

En kuitenkaan löydä ohjeiden mukaisia kohtia että saisin jotain aktivoitua tai edes muuttua  Ainoastaan peruutettua kanavapaketin.

Ja kyllä. Olen sillä tunnuksella kirjautuneena jolla kirjauduin kun tuli uudistus telian digiboksi-asiakkaille olikohan viime marras vai joulukuussa. Tai no. Ns nimimerkkiä siinä ei näy kun ei ole paikkaa missä näkyä mutta oilea nimeni ja oikea sähköpostini Ja siis muutenhan minulla ei näkyisi kanavapaketista esim liitekuvan sarja swimming with sharks jonka alunperin annoin esimerkiksi. Mutta kokeilin niin näkyy esim britbox joka vaatii vielä erillistilauksen eli kyllä siinä nyt oikea tili on.  Mistäköhän kiikastaa. Aika vähän aikaa sitten sitten tuli tämä cmore uudistus katsomoon ja siinäkin mulla jåi joku sähköposti saamatta. todettiin tämä ASPAn kanssa useasti. Lopulta joku myös hokasi sanoa että uudistus tulee telian asiakkaille vasya myöhemmin. Mtb katsomon tiedotteen sain ja siitä tuli tiedote jonka mukaan uudistus alkoi jo aiemmin. Tähön sekaannuksen selvittelyyn meni monta yhteydenottoa syksyn aikana. En jaksa taas alkaa selvittää . Onko edes tarvetta kerta toimii katsomon kautta...ihmetystä kyllä aiheuttaa.

Kuulostaa tosiaan erikoiselta jos ohjeen mukaisia kohtia ei näy sinulla Minun Teliassa. Suosittelisin kuitenkin olemaan vielä tästä asiasta asiakaspalveluumme yhteydessä esimerkiksi chatin kautta. He näkevät sieltä tarkemmin palvelusi, ja sitä kautta voivat myös suoraan nähdä miksi kaikki sisältö ei ole  Telia Playssa katsottavissa. Toki hyvä kuulla, että itse Katsomon kautta kyllä toimii ja siten sisällöt ovat sinulla myös näkyvissä.

 

Plus se että otatte vanhoilta asiakkailta kaukosäätimestä maksun😄👀. Mitenköhän tuo on mahdollista ...asiakkaat laitetaan eriarvoisiksi. Liekö edes laillista

Ei tietenkään eriarvoisteta, harmi jos tämä tuntuu siltä! Jokainen Telia Play -asiakas on saanut kaukosäätimen palvelun tilatessaan, ja toimivia kaukosäätimiä ei automaattisesti vaihdeta uuteen malliin. Jokaisella on kuitenkin mahdollisuus halutessaan kaukosäädin vaihtaa pientä maksua vastaan, ja sisältäen myös postikulut. Monissakin pitkäaikaisissa palveluissa laitteet saattavat päivittyä uudempiin malleihin ajan kuluessa, mutta aikaisempia toimivia laitteita ei kuitenkaan automaattisesti lähdetä uuteen päivittämään jos ovat kuitenkin ns. ajan hermoilla. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Moi.

Ei mene roskapostiin. Olen sen katsonut plus lisäksi teiltä tulee muuta mainontaa viikottain. Sama vika oli syksyllä. Tårkeä uudistusemail jäi tosiaan puuttumaan kuten tästäkin uudistuksesta.

Kaukosäätimestä ; niin. Siis olette automaattisesti lähettänyt uuden digiboksinne, uuden routerin nettiyhteyteenne ja perusteluina oli että haluatte palvelun paranevan ja kaikille saman katselukokemuksen koskaa kaikki kuitenkik maksaa samaa hintaa. Samoin teki aiemmin mulla ollut dna sekä elisa viihde. Jälkimmäinen mulla on vieläkin koska 6.9e/ kk nauhoitteet näkyvät kaksi vuotta vaikka mobiililaitteesta reissussa telian 3kk sijaan. Elisalla oli alunperin 3 vuotta mutta EU -asetus muuttui ja salli että nauhotteiden ei tarvitse näkyä kuin max kaksi vuotta. 

Mutta yritykset muuttavat arvomaailmaansa maailman ja talouden muuttuessa.

Tsemppiä sinne. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Ei mene roskapostiin. Olen sen katsonut plus lisäksi teiltä tulee muuta mainontaa viikottain. Sama vika oli syksyllä. Tårkeä uudistusemail jäi tosiaan puuttumaan kuten tästäkin uudistuksesta.

Kaukosäätimestä ; niin. Siis olette automaattisesti lähettänyt uuden digiboksinne, uuden routerin nettiyhteyteenne ja perusteluina oli että haluatte palvelun paranevan ja kaikille saman katselukokemuksen koskaa kaikki kuitenkik maksaa samaa hintaa. Samoin teki aiemmin mulla ollut dna sekä elisa viihde. Jälkimmäinen mulla on vieläkin koska 6.9e/ kk nauhoitteet näkyvät kaksi vuotta vaikka mobiililaitteesta reissussa telian 3kk sijaan. Elisalla oli alunperin 3 vuotta mutta EU -asetus muuttui ja salli että nauhotteiden ei tarvitse näkyä kuin max kaksi vuotta. 

Mutta yritykset muuttavat arvomaailmaansa maailman ja talouden muuttuessa.

Bokseja ja reitittimiä olemme tosiaan automaationa asiakkaillemme vaihtaneet ajoittain, jos boksimalli on ollut sen verran vanha, ettei siihen ole odotettavissa enää uusia ominaisuuksia tai ohjelmistopäivityksiä. Tai jos palvelun luonne on jo sen verran muuttunut, ettei kyseinen boksimalli vastaa enää siihen tarpeeseen. Näitäkään on harvemmin lähdetty ihan saman tien automaationa päivittämään ja vaihtamaan uuden boksin tultua saataville, eikä päivityksiä ole tässäkään tilanteessa tehty, jos aikaisempi boksi on toimintakuntoinen ja kyseiseen palveluun yhä hyvin soveltuva. Ja vielä tuohon kaukosäätimeen palatakseni, se ilman muuta siinä kohtaa myös vaihdettaisiin automaationa jos vanha lakkaisi esimerkiksi toimimasta.

Vastaa