Telia Play -sovellus muuttui ruotsinkieliseksi päivityksen jälkeen

  • 12 October 2023
  • 18 kommenttia
  • 321 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Joku päivitys muutti puhelimessa Telia Play -sovelluksen ruåtsinkieliseksi. Mitään mahdollisuutta kielen vaihtoon ei ole. Ei auta sovelluksen poisto ja uudelleenasennuskaan, oon kokeillut useamman kerran.

 

--

Muokkaaja katjane: muokattu hieman otsikkoa


18 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Joku päivitys muutti puhelimessa Telia Play -sovelluksen ruåtsinkieliseksi. Mitään mahdollisuutta kielen vaihtoon ei ole. Ei auta sovelluksen poisto ja uudelleenasennuskaan, oon kokeillut useamman kerran.

Oletko käynnistänyt puhelimen välillä? Ja sen jälkeen ladannut sen uudelleen? 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Joku päivitys muutti puhelimessa Telia Play -sovelluksen ruåtsinkieliseksi. Mitään mahdollisuutta kielen vaihtoon ei ole. Ei auta sovelluksen poisto ja uudelleenasennuskaan, oon kokeillut useamman kerran.

Oletko käynnistänyt puhelimen välillä? Ja sen jälkeen ladannut sen uudelleen? 

Kyllä, useita, useita kertoja. Viimeksi tänään tehty sovelluksen poisto, uudelleenkäynnistys ja sen perään asennus. 
 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Joku päivitys muutti puhelimessa Telia Play -sovelluksen ruåtsinkieliseksi. Mitään mahdollisuutta kielen vaihtoon ei ole. Ei auta sovelluksen poisto ja uudelleenasennuskaan, oon kokeillut useamman kerran.

Oletko käynnistänyt puhelimen välillä? Ja sen jälkeen ladannut sen uudelleen? 

Kyllä, useita, useita kertoja. Viimeksi tänään tehty sovelluksen poisto, uudelleenkäynnistys ja sen perään asennus. 
 

 
Sovellus on aikamoinen sekasotku sekaisin suomen- ja ruåtsinkielisiä valikkoja ja valintoja etc.

Ja jos vaikka katselee kanavapaketteja tms. sovelluksen kautta sovellus ohjaa:
“Besök telia.se och välj paket” kuten alla kuvassa

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Joku päivitys muutti puhelimessa Telia Play -sovelluksen ruåtsinkieliseksi. Mitään mahdollisuutta kielen vaihtoon ei ole. Ei auta sovelluksen poisto ja uudelleenasennuskaan, oon kokeillut useamman kerran.

Oletko käynnistänyt puhelimen välillä? Ja sen jälkeen ladannut sen uudelleen? 

Kyllä, useita, useita kertoja. Viimeksi tänään tehty sovelluksen poisto, uudelleenkäynnistys ja sen perään asennus. 
 

Oletko kokeillut asentaa esim. tietokoneelle tai selaimen kautta kirjautua sisään Telia Play -palveluun? Saisi selville, että onko syy tunnuksessa. Onko sinulla mikä puhelin käytössäsi (merkki ja malli)?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Joku päivitys muutti puhelimessa Telia Play -sovelluksen ruåtsinkieliseksi. Mitään mahdollisuutta kielen vaihtoon ei ole. Ei auta sovelluksen poisto ja uudelleenasennuskaan, oon kokeillut useamman kerran.

Oletko käynnistänyt puhelimen välillä? Ja sen jälkeen ladannut sen uudelleen? 

Kyllä, useita, useita kertoja. Viimeksi tänään tehty sovelluksen poisto, uudelleenkäynnistys ja sen perään asennus. 
 

Oletko kokeillut asentaa esim. tietokoneelle tai selaimen kautta kirjautua sisään Telia Play -palveluun? Saisi selville, että onko syy tunnuksessa. Onko sinulla mikä puhelin käytössäsi (merkki ja malli)?

Yritimme saada tätä näkymään samalla tavalla, mutta ei onnistunut mitenkään. Koko ajan tuli suomeksi kaikki valikot ja toimi kuten piti. Testaatko vielä tuon, miten se toimii selaimessa? 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Joku päivitys muutti puhelimessa Telia Play -sovelluksen ruåtsinkieliseksi. Mitään mahdollisuutta kielen vaihtoon ei ole. Ei auta sovelluksen poisto ja uudelleenasennuskaan, oon kokeillut useamman kerran.

Oletko käynnistänyt puhelimen välillä? Ja sen jälkeen ladannut sen uudelleen? 

Kyllä, useita, useita kertoja. Viimeksi tänään tehty sovelluksen poisto, uudelleenkäynnistys ja sen perään asennus. 
 

Oletko kokeillut asentaa esim. tietokoneelle tai selaimen kautta kirjautua sisään Telia Play -palveluun? Saisi selville, että onko syy tunnuksessa. Onko sinulla mikä puhelin käytössäsi (merkki ja malli)?

Yritimme saada tätä näkymään samalla tavalla, mutta ei onnistunut mitenkään. Koko ajan tuli suomeksi kaikki valikot ja toimi kuten piti. Testaatko vielä tuon, miten se toimii selaimessa? 


@PiaJo, Voi hyvänen aika sentään…
Varmaan olisin asiasta maininnut jos selaimella sama ongelma.. Ongelmaa ei ole Chrome-selaimella myöskään puhelimella. Myös Minun Telia -sovellus toimii puhelimella ongelmitta ja suomeksi.
Puhelin on Huawei P30 Pro. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Joku päivitys muutti puhelimessa Telia Play -sovelluksen ruåtsinkieliseksi. Mitään mahdollisuutta kielen vaihtoon ei ole. Ei auta sovelluksen poisto ja uudelleenasennuskaan, oon kokeillut useamman kerran.

Oletko käynnistänyt puhelimen välillä? Ja sen jälkeen ladannut sen uudelleen? 

Kyllä, useita, useita kertoja. Viimeksi tänään tehty sovelluksen poisto, uudelleenkäynnistys ja sen perään asennus. 
 

Oletko kokeillut asentaa esim. tietokoneelle tai selaimen kautta kirjautua sisään Telia Play -palveluun? Saisi selville, että onko syy tunnuksessa. Onko sinulla mikä puhelin käytössäsi (merkki ja malli)?

Yritimme saada tätä näkymään samalla tavalla, mutta ei onnistunut mitenkään. Koko ajan tuli suomeksi kaikki valikot ja toimi kuten piti. Testaatko vielä tuon, miten se toimii selaimessa? 


@PiaJo, Voi hyvänen aika sentään…
Varmaan olisin asiasta maininnut jos selaimella sama ongelma.. Ongelmaa ei ole Chrome-selaimella myöskään puhelimella. Myös Minun Telia -sovellus toimii puhelimella ongelmitta ja suomeksi.
Puhelin on Huawei P30 Pro. 

Ja mainittakoon vielä että puhelimen kieli on englanti. Mutta eihän se voi olla syynä, eihän🙄
Puhelimessa ollut kuitenkin jo vuosien ajan Telia TV-palvelu suomenkielellä...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Joku päivitys muutti puhelimessa Telia Play -sovelluksen ruåtsinkieliseksi. Mitään mahdollisuutta kielen vaihtoon ei ole. Ei auta sovelluksen poisto ja uudelleenasennuskaan, oon kokeillut useamman kerran.

Oletko käynnistänyt puhelimen välillä? Ja sen jälkeen ladannut sen uudelleen? 

Kyllä, useita, useita kertoja. Viimeksi tänään tehty sovelluksen poisto, uudelleenkäynnistys ja sen perään asennus. 
 

Oletko kokeillut asentaa esim. tietokoneelle tai selaimen kautta kirjautua sisään Telia Play -palveluun? Saisi selville, että onko syy tunnuksessa. Onko sinulla mikä puhelin käytössäsi (merkki ja malli)?

Yritimme saada tätä näkymään samalla tavalla, mutta ei onnistunut mitenkään. Koko ajan tuli suomeksi kaikki valikot ja toimi kuten piti. Testaatko vielä tuon, miten se toimii selaimessa? 


@PiaJo, Voi hyvänen aika sentään…
Varmaan olisin asiasta maininnut jos selaimella sama ongelma.. Ongelmaa ei ole Chrome-selaimella myöskään puhelimella. Myös Minun Telia -sovellus toimii puhelimella ongelmitta ja suomeksi.
Puhelin on Huawei P30 Pro. 

Ja mainittakoon vielä että puhelimen kieli on englanti. Mutta eihän se voi olla syynä, eihän🙄
Puhelimessa ollut kuitenkin jo vuosien ajan Telia TV-palvelu suomenkielellä...

Onko puhelimessa VPN-sovellusta? Jos VPN:stä laittaa sijainniksi Ruotsi, niin Google Play tarjoaa ruotsinkielistä Telia Play -sovellusta.
Ehkä oli kaukaa haettua, mutta kokeilin silti olisiko teoriassa mahdollista vahingossa ladata ruotsinkielinen versio. Eipä sekään kyllä kahta kieltä sekaisin näyttänyt.

Sama puhelin löytyy myös, joten kokeilin vaihtamalla siitä kielen englanniksi, mutta niinkään en saanut tuota ongelmaa toisinnettua. Sovelluksen asetusten kielivalinta tosiaan on puhekieli ja tekstityskieli sisällöille. Eivät vaikuta itse sovelluksen kieleen, sitäkin kokeilin.

Ainoa mitä en kokeillut on voisiko jokin noista em. asioista vaikuttaa jo sovelluksen asennusvaiheessa, eli “suomiversio” oli minulla valmiiksi asennettuna. Sovelluksen versio 7.13.0. Näitä voi olla välillä vaikea testata kun on niin monta muuttujaa…

Selaimella voisikin olla aika vaikea sekoittaa tv.telia.fi ja www.teliaplay.se. Jotkin nettisivut kyllä saattavat uudelleenohjata IP-osoitteen (em. VPN) perusteella sijainnin mukaiselle sivustolle, mutta se on sitten eri asia se...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Jos @Traveller vaihdat puhelimen järjestelmäkielen Suomeksi ja asennat sovelluksen uudestaan niin toistuuko tilanne? 

Lisäksi tässä kohtaa suosittelen, että kirjaisit meille häiriöilmoituksen josta löytyy laitteen ohjelmistoversio, laitteen tarkka mallinumero sekä sovelluksen versionumero. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Joku päivitys muutti puhelimessa Telia Play -sovelluksen ruåtsinkieliseksi. Mitään mahdollisuutta kielen vaihtoon ei ole. Ei auta sovelluksen poisto ja uudelleenasennuskaan, oon kokeillut useamman kerran.

Oletko käynnistänyt puhelimen välillä? Ja sen jälkeen ladannut sen uudelleen? 

Kyllä, useita, useita kertoja. Viimeksi tänään tehty sovelluksen poisto, uudelleenkäynnistys ja sen perään asennus. 
 

Oletko kokeillut asentaa esim. tietokoneelle tai selaimen kautta kirjautua sisään Telia Play -palveluun? Saisi selville, että onko syy tunnuksessa. Onko sinulla mikä puhelin käytössäsi (merkki ja malli)?

Yritimme saada tätä näkymään samalla tavalla, mutta ei onnistunut mitenkään. Koko ajan tuli suomeksi kaikki valikot ja toimi kuten piti. Testaatko vielä tuon, miten se toimii selaimessa? 


@PiaJo, Voi hyvänen aika sentään…
Varmaan olisin asiasta maininnut jos selaimella sama ongelma.. Ongelmaa ei ole Chrome-selaimella myöskään puhelimella. Myös Minun Telia -sovellus toimii puhelimella ongelmitta ja suomeksi.
Puhelin on Huawei P30 Pro. 

Ja mainittakoon vielä että puhelimen kieli on englanti. Mutta eihän se voi olla syynä, eihän🙄
Puhelimessa ollut kuitenkin jo vuosien ajan Telia TV-palvelu suomenkielellä...

Ainoa mitä en kokeillut on voisiko jokin noista em. asioista vaikuttaa jo sovelluksen asennusvaiheessa, eli “suomiversio” oli minulla valmiiksi asennettuna. Sovelluksen versio 7.13.0. Näitä voi olla välillä vaikea testata kun on niin monta muuttujaa…

 

Testasin nyt myös tämän omalla puhelimellani. Vaihdoin kielen englanniksi, ja asensin uudelleen poistamani Telia Play -sovelluksen, mutta ei ollut silläkään vaikutusta. Olisikin erikoista, jos englanti järjestelmäkielenä sotkisi juuri suomen- ja ruotsinkieltä. Miksi ei sitten Eestiä tai Liettuaa, joille Telia Play myös löytyy. 😃

Mutta kannattanee silti testailla kaikki em. asiat, vaikka niillä ei vikaa saanutkaan toisinnettua. Muuttujia voi tosiaan olla enemmänkin, vaikka “sama” puhelin… Tuo puhelimen kieli on ainakin nopea vaihtaa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Jos @Traveller vaihdat puhelimen järjestelmäkielen Suomeksi ja asennat sovelluksen uudestaan niin toistuuko tilanne? 

Lisäksi tässä kohtaa suosittelen, että kirjaisit meille häiriöilmoituksen josta löytyy laitteen ohjelmistoversio, laitteen tarkka mallinumero sekä sovelluksen versionumero. 

Meinaatko @KaPetri että jonkin Telian kikkareen takia vaihdan kielen puhelimessa? Laitteella teen myös töitä ja se kieli sen takia englanti, ja olen tottunut käyttämään englanninkielisiä järjestelmiä ja ohjelmistoja. Olisikin edes Telia Play -sovellus enlanninkielinen järjestelmäkielen mukaan, mutta kun ei ole vaan ruåtsinkielinen ja vielä sotkee lokaation kun tarjoaa yhteydenottoa osoitteessa telia.se. (siis vaikka Region/lokaatioksi asetettuna Finland/Suomi).

Eiköön se riitä että yhteen kertaan ja yhteen paikkaan tekee viasta ilmoituksen ja sen olen tänne tehnyt.
Laite on edelleenkin Huawei P30 pro (VOG-L29 12.0.0.149) Android 10
Telia Play versio 7.13.0

Ja Telia Play -sovellus on se ainoa joka tällätavoin sekoilee, eli jokin sovelluksen versio kesän aikoihin vaihtoi kielen suomesta ruåtsiksi😏
 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Sama homma, tänään tunti sitten päivitin Telia Play sovelluksen ja siitä tuli osin ruotsinkielinen. Myös minulla englanninkielinen käyttis. Puhelin Samsung S22 ja viimeisimmät ohjelmstoversiot.

 

Joten Telialla voitas korjata tuo hbugi sovelluksessa

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Sama homma, tänään tunti sitten päivitin Telia Play sovelluksen ja siitä tuli osin ruotsinkielinen. Myös minulla englanninkielinen käyttis. Puhelin Samsung S22 ja viimeisimmät ohjelmstoversiot.

 

Joten Telialla voitas korjata tuo hbugi sovelluksessa

Jos poistat Telia Play -sovelluksen > aseta puhelimen kieli suomeksi > asenna Telia Play -sovellus uudelleen > sovellus on suomeksi. Tämän jälkeen kun vaihtaa kielen takaisin englanniksi, sovellus pysyy suomenkielisenä.

Turhaa säätämistä tämä toki on mutta tuolla tavalla ongelman voi korjata ainakin nyt. Välitän tästä vielä viestiä eteenpäin, jotta sovellusversion jakelua tarkistetaan.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Jep, sai nyt toisella uudelleenasennuksella toimimaan.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Jep, sai nyt toisella uudelleenasennuksella toimimaan.

Hyvä homma! Kiitos kuitista. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Sama homma, tänään tunti sitten päivitin Telia Play sovelluksen ja siitä tuli osin ruotsinkielinen. Myös minulla englanninkielinen käyttis. Puhelin Samsung S22 ja viimeisimmät ohjelmstoversiot.

 

Joten Telialla voitas korjata tuo hbugi sovelluksessa

Jos poistat Telia Play -sovelluksen > aseta puhelimen kieli suomeksi > asenna Telia Play -sovellus uudelleen > sovellus on suomeksi. Tämän jälkeen kun vaihtaa kielen takaisin englanniksi, sovellus pysyy suomenkielisenä.

Turhaa säätämistä tämä toki on mutta tuolla tavalla ongelman voi korjata ainakin nyt. Välitän tästä vielä viestiä eteenpäin, jotta sovellusversion jakelua tarkistetaan.

Jotain eteenpäin sentään kun Telia oman mokansa myöntää🙋🏼
Korjausta asiaan varmaan saahaan ootella

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Jotain eteenpäin sentään kun Telia oman mokansa myöntää🙋🏼
Korjausta asiaan varmaan saahaan ootella

 

Tarkempaa korjausaikataulua ei ole tiedossa, mutta häiriö on kuitenkin tutkinnassa ja korjauksessa. 

Vastaa