Telia Play tallennus aktivoituu vasta kun ohjelman katsoo
Minulla on siis jo kauan sitten Telia Play lopettanut tallentamasta mm ohjelmaa 9-1-1. Tässä vähän aikaa sitten satuin olemaan tv:n ääressä oikeaan aikaan, kun tuo kyseinen ohjelma tuli. Katsoin siis kolme jaksoa sitä. Ne ohjelmat, mitkä katsoin, tallentuivat??? Minulla on siis edelleen sarja tallennos päällä, vaikka ei tallennakkaan enää kyseistä ohjelmaa. Ja se on myös erikoista, että en katsonut noina päivinä noita jaksoja milloin ne ovat tulleet tallennoksiin. Tiedän sen siitä, että katsoin kaksi jaksoa peräkkäin ja yhden toisena päivänä. En tiedä onko tämä teillä tiedossa, että näin voi käydä. Pitää katsoa taas joskus tuota ja tutkailla, että tallentaako se ohjelman. Vaikka eihän tuosta tiedosta minulle mitään hyötyä ole, mutta jos teille olisi. Paitsi jos on jo tuttu juttu.
Tuosta kaudesta ei ole siis tallentanut yhtään jaksoa aiemmin, vaikka olisi pitänyt.
Kanavalta Star.
-- Muokkaus katjane: muokattu otsikkoa
Sivu 1 / 1
Minulla on siis jo kauan sitten Telia Play lopettanut tallentamasta mm ohjelmaa 9-1-1. Tässä vähän aikaa sitten satuin olemaan tv:n ääressä oikeaan aikaan, kun tuo kyseinen ohjelma tuli. Katsoin siis kolme jaksoa sitä. Ne ohjelmat, mitkä katsoin, tallentuivat??? Minulla on siis edelleen sarja tallennos päällä, vaikka ei tallennakkaan enää kyseistä ohjelmaa. Ja se on myös erikoista, että en katsonut noina päivinä noita jaksoja milloin ne ovat tulleet tallennoksiin. Tiedän sen siitä, että katsoin kaksi jaksoa peräkkäin ja yhden toisena päivänä. En tiedä onko tämä teillä tiedossa, että näin voi käydä. Pitää katsoa taas joskus tuota ja tutkailla, että tallentaako se ohjelman. Vaikka eihän tuosta tiedosta minulle mitään hyötyä ole, mutta jos teille olisi. Paitsi jos on jo tuttu juttu.
Tuosta kaudesta ei ole siis tallentanut yhtään jaksoa aiemmin, vaikka olisi pitänyt.
Kanavalta Star.
Kiitos @Hannele2022 huomiostasi ja kun nostit tilanteen tänne keskusteluun. Laitamme tämän selvitykseen ja palaamme asiaan ensi viikolla kun saamme vastauksia.
@Hannele2022
Telia Play asiantuntijat tarkistivat ja kyseisen sarjan 5. kausi on tallentunut normaalisti toisilla tunnuksilla, eli itse lähetyksessä ei ole ongelmaa ollut. Ongelma on voinut nyt olla sinun tallennuspalvelussa / tilin toiminnassa. Suosittelemme kokeilemaan sarjatallennuksen pois päältä ottamista ja takaisin päälle + käynnistämään digiboksin järjestelmä uudelleen: Oma tili > Järjestelmän asetukset > laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen
Tarkista myös järjestelmän uudelleenkäynnistyksen jälkeen, että onko sarjatallennus kytkeytynyt varmasti päälle. Nyt on menossa jo 6. kausi, eli sitä voi seurata tallentaako kaikki jaksot.
@Hannele2022
Telia Play asiantuntijat tarkistivat ja kyseisen sarjan 5. kausi on tallentunut normaalisti toisilla tunnuksilla, eli itse lähetyksessä ei ole ongelmaa ollut. Ongelma on voinut nyt olla sinun tallennuspalvelussa / tilin toiminnassa. Suosittelemme kokeilemaan sarjatallennuksen pois päältä ottamista ja takaisin päälle + käynnistämään digiboksin järjestelmä uudelleen: Oma tili > Järjestelmän asetukset > laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen
Tarkista myös järjestelmän uudelleenkäynnistyksen jälkeen, että onko sarjatallennus kytkeytynyt varmasti päälle. Nyt on menossa jo 6. kausi, eli sitä voi seurata tallentaako kaikki jaksot.
Olen tehnyt tuota kaikkea ja useaan kertaan. Minulla on lopettanut 9-9-9:n tallentamisen jo neljännellä kaudella. Tallensi vain viidenneltä nuo kolme jaksoa mitkä katsoin ilman tallennosta. Ei sen jälkeen. Ei tallenna myöskään Kova laki: Erikoisyksikköä, Criminal Minds: Beyond Bordersia, Erikoisjoukkoa, Orvillea silloin kun se tuli. En enää muista mitä kaikkea ei tallenna. Kovasti odotan, että jotain korjausta tapahtuisi. Loppuu tallennettavat ohjelmat.
Ei näy tulevissa tallennoksissa kutos kautta 9-9-9:stä.
Olen aika tiheään tehnyt tuon uudelleenkäynnistyksen sekä ottanut pois sarjatallennoksia ja laittanut niitä takaisin. Ja on laitettu tehdasasetuksille. Onko ainoa keino ottaa muualta tallentava digi? En haluaisi. Haluaisin pitää Telian mutta haluan myös tallentavan.
Minusta tuntuu, että en jälleen ole osannut selittää ymmärrettävästi sitä, miten kummallisesti tallensi kolme jaksoa 9-9-9:stä jonka tallentamisen on lopettanut jo neloskaudella kokonaan.
@HenriLie 9-9-9 sarjasta alkanutta uutta kautta ei saa sarjatallennokselle, mutta saan tallennettua (ainakin tällä hetkellä) yhden jakson kerrallaan.
Olen tehnyt tuota kaikkea ja useaan kertaan. Minulla on lopettanut 9-9-9:n tallentamisen jo neljännellä kaudella. Tallensi vain viidenneltä nuo kolme jaksoa mitkä katsoin ilman tallennosta. Ei sen jälkeen. Ei tallenna myöskään Kova laki: Erikoisyksikköä, Criminal Minds: Beyond Bordersia, Erikoisjoukkoa, Orvillea silloin kun se tuli. En enää muista mitä kaikkea ei tallenna. Kovasti odotan, että jotain korjausta tapahtuisi. Loppuu tallennettavat ohjelmat.
Ei näy tulevissa tallennoksissa kutos kautta 9-9-9:stä.
Olen aika tiheään tehnyt tuon uudelleenkäynnistyksen sekä ottanut pois sarjatallennoksia ja laittanut niitä takaisin. Ja on laitettu tehdasasetuksille. Onko ainoa keino ottaa muualta tallentava digi? En haluaisi. Haluaisin pitää Telian mutta haluan myös tallentavan.
Minusta tuntuu, että en jälleen ole osannut selittää ymmärrettävästi sitä, miten kummallisesti tallensi kolme jaksoa 9-9-9:stä jonka tallentamisen on lopettanut jo neloskaudella kokonaan.
Tässä kohtaan häiriön tutkintaa tulee jatkaa häiriöilmoituksella, jonka voit jättää asiakaspalvelumme kautta. Silloin saamme Telia play -tunnuksesi tiedot ja voidaan katsoa tarkemmin, miksi tallennus ei onnistu. Muista kertoa mahdollisimman tarkasti kaikki ne sarjat ja jaksot, joiden tallentaminen ei onnistu. Voit myös antaa linkkejä tänne Yhteisön keskusteluihin, koska täällähän olet antanut monta hyvää esimerkkiä näistä.
@HenriLie
Otin yhteyttä asiakaspalveluun jossa kanssani jutteli Mikaela. Hän teki vikailmoituksen hyvin vähillä tiedoilla ja sanoi, että häiriöpuolelta soitetaan minulle. (?) Minulle sattui asiakaspalvelija joka oli ihan väärässä paikassa töissä. Juu ja joo oli käytetyimmät sanat.
Edit. Ei soitettu vaan laitettiin txt ja jos vastaan siihen niin se maksaa. Joten antaapa tarkempien tietojen olla.
@HenriLie
Otin yhteyttä asiakaspalveluun jossa kanssani jutteli Mikaela. Hän teki vikailmoituksen hyvin vähillä tiedoilla ja sanoi, että häiriöpuolelta soitetaan minulle. (?) Minulle sattui asiakaspalvelija joka oli ihan väärässä paikassa töissä. Juu ja joo oli käytetyimmät sanat.
Edit. Ei soitettu vaan laitettiin txt ja jos vastaan siihen niin se maksaa. Joten antaapa tarkempien tietojen olla.
Oliko viesti tarkemmin minkälainen ja mitä siitä maksullisuudesta oli mainittu? Lisätietoja varten ei pitäisi kyllä maksumieheksi joutua tällaisissa viesteissä.
@HenriLie
Otin yhteyttä asiakaspalveluun jossa kanssani jutteli Mikaela. Hän teki vikailmoituksen hyvin vähillä tiedoilla ja sanoi, että häiriöpuolelta soitetaan minulle. (?) Minulle sattui asiakaspalvelija joka oli ihan väärässä paikassa töissä. Juu ja joo oli käytetyimmät sanat.
Edit. Ei soitettu vaan laitettiin txt ja jos vastaan siihen niin se maksaa. Joten antaapa tarkempien tietojen olla.
Oliko viesti tarkemmin minkälainen ja mitä siitä maksullisuudesta oli mainittu? Lisätietoja varten ei pitäisi kyllä maksumieheksi joutua tällaisissa viesteissä.
Tällainen viesti
Kun olin lähettämässä siihen lisätietoja, niin tuli ilmoitus viestin maksullisuudesta. Peruin lähetyksen.
Mahtoiko olla ihan puhelimen oma varoitus, että tälläisiin lyhytnumeroihin tekstaaminen saattaa olla maksullista? Vähän samaan tyyliin kuin tauotta valittavat, että nyt pitäisi saada WiFi kun mobiilidatan käyttö on niin kovin kallista. Ainakln kaikki muut viestit tuohon 18100 ovat maksuttomia.
Mahtoiko olla ihan puhelimen oma varoitus, että tälläisiin lyhytnumeroihin tekstaaminen saattaa olla maksullista? Vähän samaan tyyliin kuin tauotta valittavat, että nyt pitäisi saada WiFi kun mobiilidatan käyttö on niin kovin kallista. Ainakln kaikki muut viestit tuohon 18100 ovat maksuttomia.
Juuri tästä on kyse kuten @elo420 kirjoitti eli puhelimen oma varoitus vaikka tekstiviesti tuohon numeroon on maksuton. Itse vasta aktivoin isän uuden sim-kortin laittamalla tekstaria tuohon numeroon ja minulle tuli myös puhelimen oma varoitus “maksullisuudesta”
@HenriLie
Mulla on varmaan nyt vain joku ymmärrysnappula pois päältä. Vastasin ylläolevaan tekstiviestiin ja tuli tällainen txt.
Palvelu??? Hakusana???
Laitkoitko tuon Häiriö <numero> siihen alkuun? Se on Telian yleinen numero johon tulee aina laittaa alkuun mitä palvelua asia koskee, että automatiikka osaa ohjata eteenpäin.
Laitkoitko tuon Häiriö <numero> siihen alkuun? Se on Telian yleinen numero johon tulee aina laittaa alkuun mitä palvelua asia koskee, että automatiikka osaa ohjata eteenpäin.
Laitoin kyllä, mutta huomasinkin jo missä töppäsin. Kirjoitin siihen lisäksi lisätietoni, mitä ei saa tehdä. Jos nyt istun oikeilla kärryillä niin oletan, että sieltä otetaan nyt tässä joskus minuun yhteyttä.
Kiitos sinulle vinkeistä, kuten myös @kiisseli67 :lle
Vastaa
Etkö löytänyt etsimääsi?
Kirjaudu sisään tai luo tunnukset ja kysy Yhteisöltä.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.