Skip to main content

Telialla on rajaton tallennustila asiakkailleen, ja laki sallii verkkotallenteille 2 vuoden säilymisajan. Miksi Telia tarjoaa vain 3 kuukautta aikaa tallenteille? Voisiko tuota aikaa nostaa edes 6 kuukauteen? Varsinkin sarjatallennuksissa tuo on liian lyhyt aika, kun ohjelma tulee viikon välein ja sarjassa saattaa olla 10-12 jaksoa. Sitten jos haluaisi katsoa kaikki jaksot kerralla, saattaa ensimmäinen osa olla jo poistunut katsottavista. Miksi palvelua ei paranneta?

 

----

Muokkaus: Muokattu hieman otsikkoa //Sakumik

Tällä hetkellä Telia tarjoaa tallennuspalvelussaan markkinoiden lyhintä säilymisaikaa. Kaikilla kilpailijoilla tallenteet säilyvät 6-24 kuukautta. Tämä on ainoastaan tahdosta kiinni. Miksi Telia ei halua parantaa Tallennuspalveluaan?


Telialla on rajaton tallennustila asiakkailleen, ja laki sallii verkkotallenteille 2 vuoden säilymisajan. Miksi Telia tarjoaa vain 3 kuukautta aikaa tallenteille? Voisiko tuota aikaa nostaa edes 6 kuukauteen? Varsinkin sarjatallennuksissa tuo on liian lyhyt aika, kun ohjelma tulee viikon välein ja sarjassa saattaa olla 10-12 jaksoa. Sitten jos haluaisi katsoa kaikki jaksot kerralla, saattaa ensimmäinen osa olla jo poistunut katsottavista. Miksi palvelua ei paranneta?

Kyselin tämän perään. Palaamme ketjuun, kun saamme lisätietoja. 😊


On siinä hyviäkin puolia, että se tallennus aika on vaan 3 kuukautta. Nytkin on ollut jo kaksi viikkoa että täppärin ja kännykän sovelluksella ei pysty ohjelmia poistamaan, poistuvat sitten 3 kuukauden päästä vähitellen itsestään tuumin. Kun poistaa esim. elokuvan, tulee nappula, “poista tallenne”. No, se toimii, jos toimii. Mutta kun poistaa muun sorttisia yksittäin tallennettuja ohjelmia, tulee näitä muita nappuloita, joista tulee ilmoitus “jotain meni pieleen”. Jos ei tule, lähtee pois se katsotun sininen viiva, mutta ohjelma jää. Sitten ei tiedä edes mitä on katsonut.

 


Tätä ajan pidennystä on pyydetty siitä asti kun Telia TV -palvelu lanseerattiin. Joskus täällä palstalla joku telialainen vastasi pyyntöön siihen suuntaan että jokainen voi vapaasti valita, jos ei Telian tarjoama kelpaa, tervemenoa sinne kilpailijalle - “Suomi on vapaa maa”.

Montaa muutakin asiaa on palveluun pyydetty, eihän Telialla ole mitään tarkoitusta asiakkaitaan kuunnella tai asiakkailleen palveluja rakentaa. Tämäkin foorumi on sen vuoksi olemassa että asiakkaat saavat kanavan missä toiveitaan ja kiukkuaan purkaa luullen että joku muka näitä edes tosissaan lukee ja asioita viedään eteenpäin.


Montaa muutakin asiaa on palveluun pyydetty, eihän Telialla ole mitään tarkoitusta asiakkaitaan kuunnella tai asiakkailleen palveluja rakentaa. Tämäkin foorumi on sen vuoksi olemassa että asiakkaat saavat kanavan missä toiveitaan ja kiukkuaan purkaa luullen että joku muka näitä edes tosissaan lukee ja asioita viedään eteenpäin.

 

Usko pois, kyllä täällä me täällä Yhteisössä noteeraamme toiveita ja palautteita, ja viemme niitä myös systemaattisesti eteenpäin kehityksestä vastaaville tahoille😊Ja vaikkakin täällä saa ja pitääkin antaa palautetta, niin foorumi toimii paljon monipuolisemminkin kuin vain kiukunpurkukanava. 


Telialla on rajaton tallennustila asiakkailleen, ja laki sallii verkkotallenteille 2 vuoden säilymisajan. Miksi Telia tarjoaa vain 3 kuukautta aikaa tallenteille? Voisiko tuota aikaa nostaa edes 6 kuukauteen? Varsinkin sarjatallennuksissa tuo on liian lyhyt aika, kun ohjelma tulee viikon välein ja sarjassa saattaa olla 10-12 jaksoa. Sitten jos haluaisi katsoa kaikki jaksot kerralla, saattaa ensimmäinen osa olla jo poistunut katsottavista. Miksi palvelua ei paranneta?

Kyselin tämän perään. Palaamme ketjuun, kun saamme lisätietoja. 😊

Ei ole vielä lisätietoa?


Telia on niin kankea organisaatio, että kun on kerran päätetty, että tallenteet säilyvät 90 päivää, niin ne säilyvät 90 päivää. Piste! Ei voi mennä eteenpäin ja kehittyä. Sehän olisi palvelun parantamista.


Kyselin tämän perään. Palaamme ketjuun, kun saamme lisätietoja. 😊

Ei ole vielä lisätietoa?

Sain nyt vastauksen tietäviltä tahoilta, ja näillä näkymin tallenteiden säilyvyysaikaan ei ole ikävä kyllä suunnitteilla muutoksia.


Kyselin tämän perään. Palaamme ketjuun, kun saamme lisätietoja. 😊

Ei ole vielä lisätietoa?

Sain nyt vastauksen tietäviltä tahoilta, ja näillä näkymin tallenteiden säilyvyysaikaan ei ole ikävä kyllä suunnitteilla muutoksia.

Mää melkein arvasin vastauksen. Mutta tärkein kysymys= miksi. 


Kyselin tämän perään. Palaamme ketjuun, kun saamme lisätietoja. 😊

Ei ole vielä lisätietoa?

Sain nyt vastauksen tietäviltä tahoilta, ja näillä näkymin tallenteiden säilyvyysaikaan ei ole ikävä kyllä suunnitteilla muutoksia.

Mää melkein arvasin vastauksen. Mutta tärkein kysymys= miksi. 

Ei hyvä ☹️


Vastaa