Skip to main content
Kysymys

Telia Play tallenteiden säilyvyys pidemmäksi?


Forum|alt.badge.img

Telialla on rajaton tallennustila asiakkailleen, ja laki sallii verkkotallenteille 2 vuoden säilymisajan. Miksi Telia tarjoaa vain 3 kuukautta aikaa tallenteille? Voisiko tuota aikaa nostaa edes 6 kuukauteen? Varsinkin sarjatallennuksissa tuo on liian lyhyt aika, kun ohjelma tulee viikon välein ja sarjassa saattaa olla 10-12 jaksoa. Sitten jos haluaisi katsoa kaikki jaksot kerralla, saattaa ensimmäinen osa olla jo poistunut katsottavista. Miksi palvelua ei paranneta?

 

----

Muokkaus: Muokattu hieman otsikkoa //Sakumik

Forum|alt.badge.img
  • Irkkaaja
  • 19. joulukuuta 2023

Tällä hetkellä Telia tarjoaa tallennuspalvelussaan markkinoiden lyhintä säilymisaikaa. Kaikilla kilpailijoilla tallenteet säilyvät 6-24 kuukautta. Tämä on ainoastaan tahdosta kiinni. Miksi Telia ei halua parantaa Tallennuspalveluaan?


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 19. joulukuuta 2023
jarkko35 kirjoitti:

Telialla on rajaton tallennustila asiakkailleen, ja laki sallii verkkotallenteille 2 vuoden säilymisajan. Miksi Telia tarjoaa vain 3 kuukautta aikaa tallenteille? Voisiko tuota aikaa nostaa edes 6 kuukauteen? Varsinkin sarjatallennuksissa tuo on liian lyhyt aika, kun ohjelma tulee viikon välein ja sarjassa saattaa olla 10-12 jaksoa. Sitten jos haluaisi katsoa kaikki jaksot kerralla, saattaa ensimmäinen osa olla jo poistunut katsottavista. Miksi palvelua ei paranneta?

Kyselin tämän perään. Palaamme ketjuun, kun saamme lisätietoja. 😊


Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • 19. joulukuuta 2023

On siinä hyviäkin puolia, että se tallennus aika on vaan 3 kuukautta. Nytkin on ollut jo kaksi viikkoa että täppärin ja kännykän sovelluksella ei pysty ohjelmia poistamaan, poistuvat sitten 3 kuukauden päästä vähitellen itsestään tuumin. Kun poistaa esim. elokuvan, tulee nappula, “poista tallenne”. No, se toimii, jos toimii. Mutta kun poistaa muun sorttisia yksittäin tallennettuja ohjelmia, tulee näitä muita nappuloita, joista tulee ilmoitus “jotain meni pieleen”. Jos ei tule, lähtee pois se katsotun sininen viiva, mutta ohjelma jää. Sitten ei tiedä edes mitä on katsonut.

 


Traveller
Faxaaja
Forum|alt.badge.img
  • Faxaaja
  • 19. joulukuuta 2023

Tätä ajan pidennystä on pyydetty siitä asti kun Telia TV -palvelu lanseerattiin. Joskus täällä palstalla joku telialainen vastasi pyyntöön siihen suuntaan että jokainen voi vapaasti valita, jos ei Telian tarjoama kelpaa, tervemenoa sinne kilpailijalle - “Suomi on vapaa maa”.

Montaa muutakin asiaa on palveluun pyydetty, eihän Telialla ole mitään tarkoitusta asiakkaitaan kuunnella tai asiakkailleen palveluja rakentaa. Tämäkin foorumi on sen vuoksi olemassa että asiakkaat saavat kanavan missä toiveitaan ja kiukkuaan purkaa luullen että joku muka näitä edes tosissaan lukee ja asioita viedään eteenpäin.


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 20. joulukuuta 2023
Traveller kirjoitti:

Montaa muutakin asiaa on palveluun pyydetty, eihän Telialla ole mitään tarkoitusta asiakkaitaan kuunnella tai asiakkailleen palveluja rakentaa. Tämäkin foorumi on sen vuoksi olemassa että asiakkaat saavat kanavan missä toiveitaan ja kiukkuaan purkaa luullen että joku muka näitä edes tosissaan lukee ja asioita viedään eteenpäin.

 

Usko pois, kyllä täällä me täällä Yhteisössä noteeraamme toiveita ja palautteita, ja viemme niitä myös systemaattisesti eteenpäin kehityksestä vastaaville tahoille😊Ja vaikkakin täällä saa ja pitääkin antaa palautetta, niin foorumi toimii paljon monipuolisemminkin kuin vain kiukunpurkukanava. 


Forum|alt.badge.img
  • Faxaaja
  • 2. tammikuuta 2024
SakuMik kirjoitti:
jarkko35 kirjoitti:

Telialla on rajaton tallennustila asiakkailleen, ja laki sallii verkkotallenteille 2 vuoden säilymisajan. Miksi Telia tarjoaa vain 3 kuukautta aikaa tallenteille? Voisiko tuota aikaa nostaa edes 6 kuukauteen? Varsinkin sarjatallennuksissa tuo on liian lyhyt aika, kun ohjelma tulee viikon välein ja sarjassa saattaa olla 10-12 jaksoa. Sitten jos haluaisi katsoa kaikki jaksot kerralla, saattaa ensimmäinen osa olla jo poistunut katsottavista. Miksi palvelua ei paranneta?

Kyselin tämän perään. Palaamme ketjuun, kun saamme lisätietoja. 😊

Ei ole vielä lisätietoa?


Forum|alt.badge.img
  • Irkkaaja
  • 2. tammikuuta 2024

Telia on niin kankea organisaatio, että kun on kerran päätetty, että tallenteet säilyvät 90 päivää, niin ne säilyvät 90 päivää. Piste! Ei voi mennä eteenpäin ja kehittyä. Sehän olisi palvelun parantamista.


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderaattori
  • 2. tammikuuta 2024
Ocxid kirjoitti:
SakuMik kirjoitti:

Kyselin tämän perään. Palaamme ketjuun, kun saamme lisätietoja. 😊

Ei ole vielä lisätietoa?

Sain nyt vastauksen tietäviltä tahoilta, ja näillä näkymin tallenteiden säilyvyysaikaan ei ole ikävä kyllä suunnitteilla muutoksia.


Forum|alt.badge.img
  • Faxaaja
  • 2. tammikuuta 2024
SonjaMelina kirjoitti:
Ocxid kirjoitti:
SakuMik kirjoitti:

Kyselin tämän perään. Palaamme ketjuun, kun saamme lisätietoja. 😊

Ei ole vielä lisätietoa?

Sain nyt vastauksen tietäviltä tahoilta, ja näillä näkymin tallenteiden säilyvyysaikaan ei ole ikävä kyllä suunnitteilla muutoksia.

Mää melkein arvasin vastauksen. Mutta tärkein kysymys= miksi. 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
Ocxid kirjoitti:
SonjaMelina kirjoitti:
Ocxid kirjoitti:
SakuMik kirjoitti:

Kyselin tämän perään. Palaamme ketjuun, kun saamme lisätietoja. 😊

Ei ole vielä lisätietoa?

Sain nyt vastauksen tietäviltä tahoilta, ja näillä näkymin tallenteiden säilyvyysaikaan ei ole ikävä kyllä suunnitteilla muutoksia.

Mää melkein arvasin vastauksen. Mutta tärkein kysymys= miksi. 

Ei hyvä ☹️


Vastaa