Skip to main content

Mulla lakkasi Telia TV tunnukset toimimasta Telia Playn päivityksen yhteydessä. Aspassa ja teknisen tuen kanssa selviteltiin asiaa pitkään ja hartaasti, jonka jälkeen lopputulema; minun tunnukset ei toimi.

 

Aspan palvelija antoi yhden vaihtoehdon, tilata uusi Telia Play boksi sekä tunnus. Tietysti kalliimpi, kuin tämä minun nykyinen sopimus.

 

Aika käsittämätöntä, että yhtäkkiä toimimasta lakanneet tunnukset voidaan saada toimintaan vain myymällä asiakkaalle uusi, kalliimpi palvelu?

Mulla lakkasi Telia TV tunnukset toimimasta Telia Playn päivityksen yhteydessä. Aspassa ja teknisen tuen kanssa selviteltiin asiaa pitkään ja hartaasti, jonka jälkeen lopputulema; minun tunnukset ei toimi.

Hmm, mielenkiintoista. En ole vielä kertaakaan törmännyt tilanteeseen, missä Telia TV - tunnukset itsessään ovat lakanneet toimimasta ja ainoa tapa korjata tilanne on uusien tunnuksien avaaminen. Tunnuksia on kyllä aiemmin jouduttu vaihtamaan Telia TV -palvelun tekniikkaa päivittäessä esimerkiksi vanhan määräaikaisen sopimuksen päättyessä. Näissä tilanteissa palvelu on ennen toiminut Telia TV digiboksi laajakaistalla (IPTV) palveluna ja jos uusi palvelu toimitetaan Telia TV boksi (OTT) tekniikalla pitää tällöin myös tunnukset vaihtaa. 

 

Aspan palvelija antoi yhden vaihtoehdon, tilata uusi Telia Play boksi sekä tunnus. Tietysti kalliimpi, kuin tämä minun nykyinen sopimus.

Valitettavasti kaikkia vanhoja palveluita (IPTV) ei voida aktivoida tai palauttaa toimintaan mikäli ne ovat irtisanottu tai sopimusta on päivitetty. Jos muutos on tapahtunut meidän asiakaspalvelun virheen vuoksi niin tällöin hinnan pitäisi vastata vanhan palvelun hintaa (erityisesti jos sopimus on ollut määräaikainen).

 

Aika käsittämätöntä, että yhtäkkiä toimimasta lakanneet tunnukset voidaan saada toimintaan vain myymällä asiakkaalle uusi, kalliimpi palvelu?

Vikatilanteen vuoksi toimimattomat tunnukset kyllä saadaan korjattua, mutta päivityksen tai irtisanomisen vuoksi päättyneitä tunnuksia ei voida palauttaa toimintaan, vaan ainoa tapa saada palvelut takaisin käyttöön on uusien tunnuksien avaaminen. Mutta kuten sanoin ylemäpänä, jos tämä on meidän virheestä tapahtunut tilanne niin hintaan tämä muutos ei saisi vaikuttaa.


Mulla lakkasi Telia TV tunnukset toimimasta Telia Playn päivityksen yhteydessä. Aspassa ja teknisen tuen kanssa selviteltiin asiaa pitkään ja hartaasti, jonka jälkeen lopputulema; minun tunnukset ei toimi.

Hmm, mielenkiintoista. En ole vielä kertaakaan törmännyt tilanteeseen, missä Telia TV - tunnukset itsessään ovat lakanneet toimimasta ja ainoa tapa korjata tilanne on uusien tunnuksien avaaminen. Tunnuksia on kyllä aiemmin jouduttu vaihtamaan Telia TV -palvelun tekniikkaa päivittäessä esimerkiksi vanhan määräaikaisen sopimuksen päättyessä. Näissä tilanteissa palvelu on ennen toiminut Telia TV digiboksi laajakaistalla (IPTV) palveluna ja jos uusi palvelu toimitetaan Telia TV boksi (OTT) tekniikalla pitää tällöin myös tunnukset vaihtaa. 

 

Aspan palvelija antoi yhden vaihtoehdon, tilata uusi Telia Play boksi sekä tunnus. Tietysti kalliimpi, kuin tämä minun nykyinen sopimus.

Valitettavasti kaikkia vanhoja palveluita (IPTV) ei voida aktivoida tai palauttaa toimintaan mikäli ne ovat irtisanottu tai sopimusta on päivitetty. Jos muutos on tapahtunut meidän asiakaspalvelun virheen vuoksi niin tällöin hinnan pitäisi vastata vanhan palvelun hintaa (erityisesti jos sopimus on ollut määräaikainen).

 

Aika käsittämätöntä, että yhtäkkiä toimimasta lakanneet tunnukset voidaan saada toimintaan vain myymällä asiakkaalle uusi, kalliimpi palvelu?

Vikatilanteen vuoksi toimimattomat tunnukset kyllä saadaan korjattua, mutta päivityksen tai irtisanomisen vuoksi päättyneitä tunnuksia ei voida palauttaa toimintaan, vaan ainoa tapa saada palvelut takaisin käyttöön on uusien tunnuksien avaaminen. Mutta kuten sanoin ylemäpänä, jos tämä on meidän virheestä tapahtunut tilanne niin hintaan tämä muutos ei saisi vaikuttaa.

 

Tunnukset siis lakkasivat toimimasta silloin, kun boksi päivitti itsensä Telia Play aikaan. 

 

Uutta palvelua en ole vielä tilannut tai mitään päivittänyt, XXX sen verran tämä toiminta.

 

Sopimus on ollut siis toistaiseksi voimassaoleva. 

 

Sopimuksia ei ole muuteltu tuon tunnusten hajoamisen aikana, tai ennen sitä. Sen jälkeen kyllä päivitin nettiliittymän Hybridilaajakaistasta 5G Kotinettiin (joka on yllättäen vikaselvityksessä toimimattomuuttaan, kolmatta päivää ilman yhteydenottoa tai tilannepäivitystä). 

 

Pitkän linjan Telia-asiakkaana, alkaa kärsivällisyyden rajapinta olemaan lähellä 😬

 

 

--

Muokkaus SonjaMelina: poistettu kirosana


Tunnukset siis lakkasivat toimimasta silloin, kun boksi päivitti itsensä Telia Play aikaan. 

Muistatko minkä mallinen boksi sinulla oli tällöin käytössä? 

Sopimuksia ei ole muuteltu tuon tunnusten hajoamisen aikana, tai ennen sitä. Sen jälkeen kyllä päivitin nettiliittymän Hybridilaajakaistasta 5G Kotinettiin (joka on yllättäen vikaselvityksessä toimimattomuuttaan, kolmatta päivää ilman yhteydenottoa tai tilannepäivitystä). 

 

Pitkän linjan Telia-asiakkaana, alkaa kärsivällisyyden rajapinta olemaan lähellä 😬

Hybridikaistan kanssa Telia TV boksilla on tunnistettu sellainen ominaisuus, että boksi voi herjata vääriä tunnuksia, jos boksi menee OTT-tilaan. Tällöin yhteys muodostuu boksille hybrid reitittimen mobiilidatan kautta. Korjaus tähän tilanteeseen on sinäänsä helppo. Reititin pitää resetoida ja boksi käynnistää virtajohdon irroituksen jälkeen. Jos tämä toimenpide ei korjaa toimivuutta, niin kiinteässä kaistassa tai liittymän asetuksissa voi olla jotain pielessä, nämä voidaan teknisen asiakaspalvelun kautta tutkia ja korjata. 

Tietenkin tässä kohtaa on hyvä sanoa, että jokaiselta alueelta ei enää Hybrid -liittymien tai IPTV tekniikalla toteutetun Telia TV -palvelun vikatilanteita aleta tutkimaan/korjaamaan vaan palvelut ensisijaisesti päivitetään 4G/5G-liittymään ja OTT-tekniikalla toimivaksi Telia TV- palveluksi. 

Oletko saanut jo uudet tunnukset ja liittymät/laitteet toimimaan normaalisti?


Olen resetoinut tv-boksin ja reitittimen ainakin 5 kertaa. Mikään korjaus ei auta, ja tekniseltä tueltakin heidän sanojen mukaan "loppui keinot kesken". 

En ole saanut uusia tunnuksia, kun en suostunut tilaamaan uutta kalliimpaa palvelua.

 

En ole myöskään saanut uutta boksia (kun ehdotti vaihtoa uuteen) tai lähetystunnuksia jonka aspa lupasi tilata heti huomenna (14.9)

 

5G kotinetti ei toimi. Yhteys katkennut tänäänkin jo 3 kertaa. Ulkoyksikkö ei yhdistä mihinkään pätkäisyn jälkeen, ei 4G eikä 5Ghen. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii tosi hyvin, seuraavaan pätkäisyyn saakka.


Olen resetoinut tv-boksin ja reitittimen ainakin 5 kertaa. Mikään korjaus ei auta, ja tekniseltä tueltakin heidän sanojen mukaan "loppui keinot kesken". 

En ole saanut uusia tunnuksia, kun en suostunut tilaamaan uutta kalliimpaa palvelua.

 

En ole myöskään saanut uutta boksia (kun ehdotti vaihtoa uuteen) tai lähetystunnuksia jonka aspa lupasi tilata heti huomenna (14.9)

 

5G kotinetti ei toimi. Yhteys katkennut tänäänkin jo 3 kertaa. Ulkoyksikkö ei yhdistä mihinkään pätkäisyn jälkeen, ei 4G eikä 5Ghen. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii tosi hyvin, seuraavaan pätkäisyyn saakka.

Jokin tiedoissa saattaa olla väärin, jos uusi laite ei sinulle ole vieläkään saapunut, näinkin pitkän ajan jälkeen. Yhteisön kautta en pääse asiakastietoihisi käsiksi, joten asiakaspalvelumme kautta tulisi selvittää että tietosi ovat tilauksessa ajantasalla. 

Oletko tehdystä häiriöilmoituksesta saanut minkäänlaista kuittausta tekstiviestitse tai sähköpostitse, sen jälkeen kun olit asiasta ensikertaa yhteydessä? Esimerkiksi tikettinumeroa tai tietoa että ilmoitus on siirtynyt asiantuntijalle? 


Maanantaina 18.9 on tullut kuittaus sekö tekstiviestinä että sähköpostilla, että palvelupyyntösi on siirretty jatkokäsittelyyn asiantuntijalle. 

 

Vielä näköjään unohtui vastata, että Arriksen 5305 pyöreä boksi mulla on. 


Maanantaina 18.9 on tullut kuittaus sekö tekstiviestinä että sähköpostilla, että palvelupyyntösi on siirretty jatkokäsittelyyn asiantuntijalle. 

 

Vielä näköjään unohtui vastata, että Arriksen 5305 pyöreä boksi mulla on. 

Mobiilipuolen tiketeissä on hieman jonoa, mutta ei pitäisi mennä kauaa että asiantuntija saa liittymäsi tilan tutkittua, ja saat siitä sitten infot!  Hyvä kuitenkin kuulla, että olet saanut kuittaukset, eli homma on selkeästi edennyt kuten on tarkoituskin. 

Suosittelen toki vielä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme esimerkiksi chatin kautta, niin saavat tsekattua sinulle tuon uuden boksin toimituksen tilanteen.