Skip to main content

Telia tv-Android boksin tilinteon hetki-nen

  • 19 November 2022
  • 8 kommenttia
  • 464 katselukertaa

Päivää. 

 

Telia tv:n keskustelu- Forum siirtyi, ja vanhat hyvät langat jäivät unholaan.

 

Muutama uusi lanka tännekin on tullut Telian uudesta Android- digiboksista. 

 

Haluisin käyttäjien, ja palvelua harkitsevien tuovan tähän ketjuun listaa ominaisuuksista jotka joko mietityttää, harmittaa tai ei tiedä asiasta, mutta haluaa kysyä muilta.

 

Minusta Telia saisi myös tehdä äänestyksen mitä uutta ominaisuutta kaipaisitte android-Boksiin. Useastihan tämä ominaisuus on ollut jo vanhassa pyöreässä Reissumies boksissa olemassa. Itse haluisin aloita katselu alusta ominaisuuden ilman nauhoitusta ja kikkailua. Lisäksi tallenteiden lajittelu elokuvat, sarjat, musiikki, uutiset yms automaattisesti pitäisi olla jo perustoiminto. Sanahakuahan ei ole lainkaan. Sieltä sitten vaan etsimään hmmm oliko se nyt 7 eiku 5 eiku eiku vkoa sitten ku nauhoitin ja mikä sen nimi nyt oli. 

Myös vanhan digiboksin muistutus ja vaihda kanavalle toiminto oli hyvä, ja perustoiminto digibokseissa jo 2000-luvun alussa. 

 

Minulle käsittämättömintä on asiakkaan mitätöinti. Kuinka mitättöminä ja pieninä meitä pidetään? He haluavat siirtyä ajassa taaksepäin saamatta oikeastaan mitään tilalle. Veikkaan itse kyseessä olevan puhtaasti raha,ainakin alunperin. Joskus tällaiset firman aloiteboksin kautta saadut ideat käyvät sitten Yhtiön kukkarollekin. 

 

Ja siis. Mikä on androidin lyömättömin uusi ominaisuus? Itse android? Että asiakas joutuu myymään itsensä Googlelle ja telian myyjät kehuvat kilpaa kuinka upea uusi boksi on. Paljonkohan myyjä saa uudesta sopimuksesta?

Itselleni boksi kaupattiin rumasti. Ensin tehtiin kaupat laajakaistasta, kanavapaketit yms. Aloitin ruoan teon ja puhelin soi. Sama myyjä soittaa muutaman minuutin myöhemmin . Sanoo, että huomasi mulla olevan vanha digiboksi. Eiköhä laiteta samalla tuo asia kuntoon. Äänensävy oli pahoitteleva ja ettei hän huomannut asiaa. Äänensävy oli kuten esim GSM tai nettiliittymästä ilmoitetaan että päivitetään liittymä parempaan muttei maksa mitään. Näin on soitettu. Muös telialta. Tokaisin myyjälle siihen että tehdään näin ja jatkan sipulin paistamista. Kun paprut tuli näin veloituksen boksista. Tein reklamaation. Nauha keskustelusta kuunneltiin mutten itse saanut sitä kuunnella!? Minulle vakuuteltiin että näin olin myöntynyt asiaan. Olkoon näin, mutta ei hirveästi herätä luottamusta kun ei itse saa kuunnella mitä itse on sanonut kaupssa joka on kahden eri tahon-myyjän ja, ostajan välinen sopimus.  Tähön on varmasti joku hyvä lakipykälä joka suojelee asiakasta😆. Huom. Tähän väliin kerron että minulle kerrottiin oikeudesta purkaa kauppa. Mutta tiedättekö tunteen kun just on katsonut vakuutukset kuntoon, hoitanut äitinsä pankkiasioita, pyykit pursuaa korista, auto savuaa, pyykkikone linkoaa itsensä paikalta ja kellarin viemäri tulvii. Se tunne kun arki vie voimat ja sanoo itselleen että anna olla. 

Hmm. No takaisin boksin ainutlaatuisuuteen. Applikaatiot? Ne kaikki saa suurimpaan osaan televisioista ja parempi käyttää. Kirjoittaessani tätä katselen kaukosäädintä, ja avaan Menun, asetukset jne. Mitään ei ole muokattavissa, omia suosikeita ei saa luotua, valikkoja siirrelty joka siis oli jo ensimmäisissä android-puhelimissa. 

 

Minua kiinnostaa myös koetteko niin että teitä on kuultu? on vastattu privassa kun olette joko soittaneet heiltä apua, tai kyselleet korvauksista yms. Summia, sopimuksia yms ei tarvitse kertoa. Rajan vedätte itse, ja moderaattori Telialta. 

 

Olenko minä ainoa jota kiinnostaisi kuulla mitä parannuksia on Androidin digiboksiin suunnitteilla, kuinka monta henkilöä kehitystyössä on kiinni, missä työtä tehdään jne. Tähän varmasti vastataan että nämä ovat liikesalaisuuksia. Olemme varmasti samaa mieltä että asioista voi kertoa ilman, että paljastuu näitä shyyhss - liikesalaisuuksia. Telialla kannattaisi kokeilla mitä tapahtuisi jos asiakasta oikeasti kohdeltaisiin hyvin ja arvostettaisiin. 

 

Itse elän juuri vaiheessa jossa puhelinliittymän saisi vähintään yhtä hyvän ja halvemmalla useammlle perheenjäsenelle, kuidun tilalle nopeamman 5Gn, ja kanavat räävittyä kasaan muualta. Kanavia tulisi ehkä vähemmän mutta nyt kanavissa on tosi paljon turhakkeita. Olen ollut Telialta putkeen sen ehkä 25 vuotta, sitä ennen pätkissä (myös Soneraa). Väistämättä tulee mietittyä että millon tulee päivä kun jaksan sen tehdä. 

 

Haluaisin myös muistuttaa että esim E-lissulla on huomattavasti parempi pilvitallenuspalvelu jossa tallennukset kestävät 24kk,saa enemmän tallennustilaa ja mobiilipalvelun hinta on 9.9e/kk eli känny/tbl sekä hdmi tai chromecast näet nauhoitteet kotisohvalla (saa  halvemmallakin.) 

 

Tervetuloa. Nyt bitit poikittain ja parantamaan käyttämäämme palvelua. Kaikukoon äänemme! 

 

 

 

 

Moi. 

Laitetaan alle linkki vanhasta ketjusta joka on jo 24-sivuinen.

Vanhan yhteisön puolelta 24-sivuinen ketju Telia tv ja digiboksien toimivuudesta

 

Kyse on maksullisesta palvelusta jonka taso on heikkoa hyvin monelle. Telia haluaa asiakkaiden sopivan yksityisesti korvauksesta. Näin uuvutetaan asiakas, sekä ettemme tiedä mitä muille on luvattu ja sanottu. Kuluttajasuojalla on vaikea lähteä yksi ihminen taistelemaan teliamyllyä vastaan. Miksei mikään julkinen taho puutu jatkuvaan yksipuoluseen sopimusrikkomukseen.  Tuote ei missään nimessä vastaa sitä jota palvelukuvauksessa sanotaan. 

Yle-MOT

#Yle # MOT #ylemot

 

 


Minä ratkaisin kerralla tuon palvelutason huonouden ja palautin boxin Telialle. Nyt on katselukortti Android televisiossa ja siinä C More Total.


Moi. 

 

Kiitos vastauksesta. Hyvä ratkaisu. Itselle tuo ei toimi, koska tarvitsen mahdollisuuden katsoa kolmessa eri pisteessä kotona sekä reissussa eli mobiiliappi kanaville sekä heijastus tvllle on käytössä. 


Jännää ettei kukaan telialainen ole kommentoinut yllä olevaa...


Jännää ettei kukaan telialainen ole kommentoinut yllä olevaa...

Surkean laitteen kanssa pidättelevät hengitystä ja minimoi kommentoinnin. 


Jännää ettei kukaan telialainen ole kommentoinut yllä olevaa...

Surkean laitteen kanssa pidättelevät hengitystä ja minimoi kommentoinnin. 

En omaa henkilökohtaisia kokemuksia tuosta uudesta boksista, mutta sen tiedän että sitä kaupataan minulle aktiivisesti mutta en ole hirveän halukas ottamaan sitä käyttöön, kun se heikentää minun tämän hetken saatavilla olevaa palvelua sekä ennen kaikkea sen vuoksi mitä tässäkin Yhteisössä on kirjoitettu boksin toimivuudesta että käyttäjäkokemuksista.


Jännää ettei kukaan telialainen ole kommentoinut yllä olevaa...

Surkean laitteen kanssa pidättelevät hengitystä ja minimoi kommentoinnin. 

En omaa henkilökohtaisia kokemuksia tuosta uudesta boksista, mutta sen tiedän että sitä kaupataan minulle aktiivisesti mutta en ole hirveän halukas ottamaan sitä käyttöön, kun se heikentää minun tämän hetken saatavilla olevaa palvelua sekä ennen kaikkea sen vuoksi mitä tässäkin Yhteisössä on kirjoitettu boksin toimivuudesta että käyttäjäkokemuksista.

On tärkeää että listaa itselle ne vaatimukset mitä kanavilta, niiden käytettävyys (kotona, mökillä, matkoilla jne) ja esim pilvitallenteelta tarvitsee. 

Itse tarvitsen mobiilikäytön, ja välillä käyttöä on kotonakin parissa eri pisteessä. Tämä luo jo pakon mobiiliapplikaation +chromecast yhdistelmän käytöstä. Tämä combo tuo mulla lisää käyttäjiä lapsistani ja vaimosta.

Pilvipalveluun 24kk tallennusajan takia minulla on myös Elisaviihde mobiili. Telia tv tallennusta käytän tämän surkean android - boksin aloita ohjelma alusta toimintoon. Edellisessä boksissa se toimi ilman ohjelman nauhoitusta. 

 

Lopulta oma jaksaminen vaikuttaa siihen ettei jaksa koko ajan kytätä parempaa palvelua. Sen joutuu kuitenkin asentamaan, säätämään säädöt, perheenjäsenten puhelimien applikaatiot jne. 

 

Hiukan tässä olen jo happea, kerännyt koska telian Kotikuitu on alkanut tökkiä. Mulla vanheni vanha kuitusopimus L viime syksyllä. Samalla kun sitä uudisti tuli sitten tämä uusi androidboksikin. Yhteys on edelleen sama L. Se vaan että vanhalla sopimuksella nopeus oli 250 Mt/s ja nyt alle 100 Mt/s. Se on alkanut aiheuttaa tökkimistä kun laitteita paljon päällä. Otan keväällä 5g tarjoukset. Dna oli jossain kohtaa n. 300e laitteet ja asennus. Omassa osoitteessa DNAlla on 5G kohdalla parempi toimivuus. 

 


On tärkeää että listaa itselle ne vaatimukset mitä kanavilta, niiden käytettävyys (kotona, mökillä, matkoilla jne) ja esim pilvitallenteelta tarvitsee. 

 

No tätä vähän pohdiskelin, kun avasin tuon “Miksi valita Telia TV-ketjun”

Oma peruslähtökohtani olisi se, että “voisin katsoa haluamani kanaviani missä vaan ja milloin vaan.”

Nythän isoimmat ongelmat ovat siinä, että:

  • käytössä on digibokseja jotka eivät toimi kuten niiden pitäisi tänä päivänä
  • koko Telia TV-konspeti on kuluttajalle sekavaa, kun ei tiedä mitkä palvelut kuuluvat minkäkin alle: mitkä kanavat näkyvät miltä laitteelta, miten eri ohjelmia voidaan tallentaa yms yms
  • ohjelmatiedot eivät ole ajantasalla ja ylipäätänsä Telian tallenuspalvelun kanssa on isoja ongelmia
  • Telian tarjoama ohjelmakirjasto on huomattavasti suppeampi kuin kilpailijoillaan.

Minun tämän hetkinen fiilis on nimittäin se, että tuo Telian digiboksi on tuossa turhaa kuluttamassa sähköä ja keräämässä pölyä, kun voisin suoraan ostaa ohjelmakirjastot vaikka Ruudun / Viaplay:n kautta. En tiedä mitä lisäarvoa tuo erillinen digiboksi tuossa minulle tarjoaisi, mutta olen valmis kuulemaan Telian markkinointipuheen aiheesta.