Päivää.
Telia tv:n keskustelu- Forum siirtyi, ja vanhat hyvät langat jäivät unholaan.
Muutama uusi lanka tännekin on tullut Telian uudesta Android- digiboksista.
Haluisin käyttäjien, ja palvelua harkitsevien tuovan tähän ketjuun listaa ominaisuuksista jotka joko mietityttää, harmittaa tai ei tiedä asiasta, mutta haluaa kysyä muilta.
Minusta Telia saisi myös tehdä äänestyksen mitä uutta ominaisuutta kaipaisitte android-Boksiin. Useastihan tämä ominaisuus on ollut jo vanhassa pyöreässä Reissumies boksissa olemassa. Itse haluisin aloita katselu alusta ominaisuuden ilman nauhoitusta ja kikkailua. Lisäksi tallenteiden lajittelu elokuvat, sarjat, musiikki, uutiset yms automaattisesti pitäisi olla jo perustoiminto. Sanahakuahan ei ole lainkaan. Sieltä sitten vaan etsimään hmmm oliko se nyt 7 eiku 5 eiku eiku vkoa sitten ku nauhoitin ja mikä sen nimi nyt oli.
Myös vanhan digiboksin muistutus ja vaihda kanavalle toiminto oli hyvä, ja perustoiminto digibokseissa jo 2000-luvun alussa.
Minulle käsittämättömintä on asiakkaan mitätöinti. Kuinka mitättöminä ja pieninä meitä pidetään? He haluavat siirtyä ajassa taaksepäin saamatta oikeastaan mitään tilalle. Veikkaan itse kyseessä olevan puhtaasti raha,ainakin alunperin. Joskus tällaiset firman aloiteboksin kautta saadut ideat käyvät sitten Yhtiön kukkarollekin.
Ja siis. Mikä on androidin lyömättömin uusi ominaisuus? Itse android? Että asiakas joutuu myymään itsensä Googlelle ja telian myyjät kehuvat kilpaa kuinka upea uusi boksi on. Paljonkohan myyjä saa uudesta sopimuksesta?
Itselleni boksi kaupattiin rumasti. Ensin tehtiin kaupat laajakaistasta, kanavapaketit yms. Aloitin ruoan teon ja puhelin soi. Sama myyjä soittaa muutaman minuutin myöhemmin . Sanoo, että huomasi mulla olevan vanha digiboksi. Eiköhä laiteta samalla tuo asia kuntoon. Äänensävy oli pahoitteleva ja ettei hän huomannut asiaa. Äänensävy oli kuten esim GSM tai nettiliittymästä ilmoitetaan että päivitetään liittymä parempaan muttei maksa mitään. Näin on soitettu. Muös telialta. Tokaisin myyjälle siihen että tehdään näin ja jatkan sipulin paistamista. Kun paprut tuli näin veloituksen boksista. Tein reklamaation. Nauha keskustelusta kuunneltiin mutten itse saanut sitä kuunnella!? Minulle vakuuteltiin että näin olin myöntynyt asiaan. Olkoon näin, mutta ei hirveästi herätä luottamusta kun ei itse saa kuunnella mitä itse on sanonut kaupssa joka on kahden eri tahon-myyjän ja, ostajan välinen sopimus. Tähön on varmasti joku hyvä lakipykälä joka suojelee asiakasta. Huom. Tähän väliin kerron että minulle kerrottiin oikeudesta purkaa kauppa. Mutta tiedättekö tunteen kun just on katsonut vakuutukset kuntoon, hoitanut äitinsä pankkiasioita, pyykit pursuaa korista, auto savuaa, pyykkikone linkoaa itsensä paikalta ja kellarin viemäri tulvii. Se tunne kun arki vie voimat ja sanoo itselleen että anna olla.
Hmm. No takaisin boksin ainutlaatuisuuteen. Applikaatiot? Ne kaikki saa suurimpaan osaan televisioista ja parempi käyttää. Kirjoittaessani tätä katselen kaukosäädintä, ja avaan Menun, asetukset jne. Mitään ei ole muokattavissa, omia suosikeita ei saa luotua, valikkoja siirrelty joka siis oli jo ensimmäisissä android-puhelimissa.
Minua kiinnostaa myös koetteko niin että teitä on kuultu? on vastattu privassa kun olette joko soittaneet heiltä apua, tai kyselleet korvauksista yms. Summia, sopimuksia yms ei tarvitse kertoa. Rajan vedätte itse, ja moderaattori Telialta.
Olenko minä ainoa jota kiinnostaisi kuulla mitä parannuksia on Androidin digiboksiin suunnitteilla, kuinka monta henkilöä kehitystyössä on kiinni, missä työtä tehdään jne. Tähän varmasti vastataan että nämä ovat liikesalaisuuksia. Olemme varmasti samaa mieltä että asioista voi kertoa ilman, että paljastuu näitä shyyhss - liikesalaisuuksia. Telialla kannattaisi kokeilla mitä tapahtuisi jos asiakasta oikeasti kohdeltaisiin hyvin ja arvostettaisiin.
Itse elän juuri vaiheessa jossa puhelinliittymän saisi vähintään yhtä hyvän ja halvemmalla useammlle perheenjäsenelle, kuidun tilalle nopeamman 5Gn, ja kanavat räävittyä kasaan muualta. Kanavia tulisi ehkä vähemmän mutta nyt kanavissa on tosi paljon turhakkeita. Olen ollut Telialta putkeen sen ehkä 25 vuotta, sitä ennen pätkissä (myös Soneraa). Väistämättä tulee mietittyä että millon tulee päivä kun jaksan sen tehdä.
Haluaisin myös muistuttaa että esim E-lissulla on huomattavasti parempi pilvitallenuspalvelu jossa tallennukset kestävät 24kk,saa enemmän tallennustilaa ja mobiilipalvelun hinta on 9.9e/kk eli känny/tbl sekä hdmi tai chromecast näet nauhoitteet kotisohvalla (saa halvemmallakin.)
Tervetuloa. Nyt bitit poikittain ja parantamaan käyttämäämme palvelua. Kaikukoon äänemme!