Skip to main content

Hei,

Millä aikataululla sopii odotella Telia TV -sovellusta Android TV -laitteille? On nimittäin sen verran yleinen alusta nykyään tuo Android TV, että mieluiten mahdollisimman pian.

Noniin Telia, ei muuta kuin Ylestä mallia. Julkaisivat nimittäin jo toisen Android TV -sovelluksensa! Ylellä ollaan ainakin hoksattu Android TV:n geneerisyys.

 

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/09/10/lasten-areena-sovellus-android-tv-laitteille



@Amatoori@  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti: vaan tässä on jotain muutakin, jota ei kuluttajille haluta kertoa.

Ei tietenkään haluta kuluttajalle kertoa että sovellusta ei tehdä siksi että haluamme myydä sinulle meidän boksin sen sijaan. Aivan sama mitä asiakaspalvelijat sanovat että tämä ei ole syynä mutta kyllä se vain on.


No asiakaspalvelijat, tuliko vähän kierreltyä tai kerrottua puolitotuuksia?


Onko mitään uutta kerrottavaa AndroidTV sovelluksesta? Onko aloitettu, missä mennään? Ja jos päälle saisi vielä sen ihan oikean syyn, miksi ko. alusta on jäänyt toistaiseksi paitsioon?


Eipä ole uutta annettavaa AndroidTV-sovelluksen osalta. Eli ei ole tulossa ainakaan tässä vaiheessa. Panostukset on nykyisissä muissa alustoissa sekä niiden jatkokehityksessä. Varmasti ilmoitellaan, jos tämä tilanne muuttuu!


Ok. Ja syy on mitä ilmeisimmin sellainen, ettei sitä voi mahdollisille - ja olemassa olevillekin - asiakkaille julkisesti kertoa?


Syitä taustalla voi olla montakin, mutta pääpointtina nyt se, että paukut on satsattu olemassa oleviin alustoihin sekä niiden jatkokehitykseen. Android TV-sovelluksen tekemiselle sekä ylläpitämiselle kaikille laitteille ei ole tällä hetkellä tilaa ja on päätetty ettei sitä ainakaan tässä vaiheessa ole tulossa.
Tämän paremmin en pääse asiaa avaamaan, mutta ilmoitamme varmasti heti, jos asian suhteen tulee muutoksia.



@JoonasLam@  kirjoitti:

Syitä taustalla voi olla montakin, mutta pääpointtina nyt se, että paukut on satsattu olemassa oleviin alustoihin sekä niiden jatkokehitykseen. Android TV-sovelluksen tekemiselle sekä ylläpitämiselle kaikille laitteille ei ole tällä hetkellä tilaa ja on päätetty ettei sitä ainakaan tässä vaiheessa ole tulossa.
Tämän paremmin en pääse asiaa avaamaan, mutta ilmoitamme varmasti heti, jos asian suhteen tulee muutoksia.


Siis mitä ihmettä taas!? Ei teidän sitä Android TV sovellusta tarvitse kaikille laitteille erikseen ylläpitää. Sovellus tehdään Android TV alustalle jonka jälkeen se on asennettavissa Android TV käyttöjärjestelmällä varustettuihin laitteisiin. Toivottavasti tämä on nyt vain asiakaspalvelun selitys, mutta toisaalta vähän mietityttää, kun jo toinen kaveri sieltä latelee ihan puuta heinää.

 

Edellä on jo tuotu esille, että tekemistä tuossa porttaamisessa ei kovinkaan paljoa olisi ja tätä totuutta vasten peilaten koko edellinen selitys näyttäytyy pelkkänä väistelynä. Tilanne on siis se, että vaikka muuta kovasti väitetään - ja käytännössä suoraan valehdellaan - Telialla on omat syynsä jättää ko. alusta ulos ja nämä syyt eivät siis sovi julkisuuteen? 


Edellä en siis syytä asiakaspalvelun henkilöitä valehtelijoiksi. He varmaan kertovat eteenpäin mitä tietoa organisaation muilta tiimeiltä ikinä tuleekin, mutta onhan tämä Android TV käyttöjärjestelmää ja sovellusta koskeva keskustelu jo ihan täyttä tahatonta farssia.


Ihme valitusta anroid tv ei kai niitä ole ees paljon myyty 



@KALKKUT@  kirjoitti:

Ihme valitusta anroid tv ei kai niitä ole ees paljon myyty 


Jos ei tiedä mitään asiasta, josta keskustellaan, kannattaa pidättäytyä kommentoimasta. Muuten voi saada vaikka itsensä vaikuttamaan hieman hölmöltä. Android TV on käyttöjärjestelmä, joka on tosiaan joidenkin tv-valmistajien laitteissa käytössä, ja yleistynee vain jatkossa. Tämän lisäksi sama käyttöjärjestelmä on tai on asennettavissa mm. moniin ns. tv-bokseihin - joissain yhteyksissä käytetään myös nimeä set-top-box. Sitten vähän lisätietoa, joka saattaa kiinnostaa myös Telian tuotekehitystiimiä. Android TV on tosiaan käyttöjärjestelmä, jonka toimivuudesta eri laitteilla vastaavat taas laitevalmistajan - tai muun tahon - ajurit. Android TV itsessään on siis kaikissa laitteissa samoin toimiva järjestelmä, vaikka itse laitteet eivät tietysti täysin toisiaan vastaakaan. Tästä syystä Telian koodarienkaan - ilmeisesti vastoin heidän käsitystään - ei ole tarvetta ylläpitää sovellusta eri laitevalmistajien Android TV laitteille, vaan riittää, kun he luovat sovelluksen, hyväksyttävät sen ja sen jälkeen käyttäjät lataavan sen Play kaupasta.

 

Edellä mainitun lisäksi Telian antamat selitykset ontuvat pahemmin, kuin kapteeni Ahab Pequodin kannella kävellessään. Todennäköisin selitys on (ymmärrettävästi) halu vuokrata omia laitteitaan, etteivät kuluttajat vain pääse katsomaan lähetyksiä jo olemassa olevalla laitteistolla. Ehei, olohuoneeseen - ja talouden muihinkin televisioihin - pitää tietysti vielä erikseen alkaa ostaa lisää laitteita. Tämä on Telian näkemys hyvästä asiakaspalvelusta. Ja jos tämäkään ei vielä riitä, niin kovasti kauden alla mainostettiin, miten käytännössä jokainen pääsee lähetyksiä vastaanottamaan. Unohtui vain mainita, että saattaa vaatia lisää erilaisia purkkeja pörräämään television yhteyteen.

 

Kuten olen aiemmin tässä keskustelussa kertonut, itsellänikin on kaikissa talouden televisioissa kiinni Android TV käyttöjärjestelmällä varustettu boksi. Näissä on myös Chromecast ja pystyy vaihtamaan virkistystaajuutta, jotta lähetykset näkyisivät varmaan ihan ok. Itse en vaan nykypäivänä suostu lähtemään sellaiseen pelleilyyn, että pitää useampi laite olla käytössä. Jos palveluntarjoaja ei pysty, tai siis tässä tapauksessa halua, tuoda tuotettaan nyt jo yleiselle ja hyvin suurella todennäköisyydellä entisestään yleistyvälle alustalle, niin ainakin omalta osaltani jätän sitten ostamatta. Näen tämän tosiaan minimaaliseen panostukseen nähden strategisena virheenä, vaikka miten olisi halua niitä omia laitteita vuokrata.

 

Muokataan vielä kertaalleen... Esimerkiksi DNA:lta on saatavilla heidän oma DNA-hubi, jossa on - yllätys yllätys - Android TV käyttöjärjestelmä. Moni DNA:n asiakas varmaan asentaisi tähän jo olemassa olevaan laitteeseensa Telia TV sovelluksen, mutta ei. Sen sijaan pitäisi vielä hankkia joko Chromecast tai sitten Telian boksi.



@mikkooks@  kirjoitti:

@KALKKUT@  kirjoitti:

 

Muokataan vielä kertaalleen... Esimerkiksi DNA:lta on saatavilla heidän oma DNA-hubi, jossa on - yllätys yllätys - Android TV käyttöjärjestelmä. Moni DNA:n asiakas varmaan asentaisi tähän jo olemassa olevaan laitteeseensa Telia TV sovelluksen, mutta ei. Sen sijaan pitäisi vielä hankkia joko Chromecast tai sitten Telian boksi.


Samasta syystä muuten DNA ei ole koskaan julkaissut DNA TV:sta Android TV-sovellusta vaan halutaan myydä omia boksejaan niinku tuo hub ja se joku toinen. Kaiken lisäksi ovat estäneet CMORE:n castauksen televisioon, onnistuu vain hubin kautta. Elisa on ainoa joka on julkaissut myös Android TV sovelluksen. On nämä operaattorit vekkuleita.



@Amatoori@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

@KALKKUT@  kirjoitti:

 

Muokataan vielä kertaalleen... Esimerkiksi DNA:lta on saatavilla heidän oma DNA-hubi, jossa on - yllätys yllätys - Android TV käyttöjärjestelmä. Moni DNA:n asiakas varmaan asentaisi tähän jo olemassa olevaan laitteeseensa Telia TV sovelluksen, mutta ei. Sen sijaan pitäisi vielä hankkia joko Chromecast tai sitten Telian boksi.


Samasta syystä muuten DNA ei ole koskaan julkaissut DNA TV:sta Android TV-sovellusta vaan halutaan myydä omia boksejaan niinku tuo hub ja se joku toinen. Kaiken lisäksi ovat estäneet CMORE:n castauksen televisioon, onnistuu vain hubin kautta. Elisa on ainoa joka on julkaissut myös Android TV sovelluksen. On nämä operaattorit vekkuleita.


Vekkuleita ovat, kyllä. Toivoisin vain tässäkin kohtaa vähän suoraselkäisempää toimintaa, eikä mitään mahdollisia asiakkaita aliarvioivaa "selvitellään kyllä...", "on toimitettu eteenpäin...", "juuri nyt ei riitä aika...". Ei tuollaisen jälkeen ainakaan ole mitään mielenkiintoa heittäytyä Telian asiakkaaksi - jos sitä nyt on aiempien huonojen kokemusten pohjalta ollut muutenkaan.


Niin sekö on nyt lopullinen selitys, ettei ole tilaa/aikaa (jota tuo ei edes veisi nimeksikään) Android TV sovellukselle? Oletteko jo kehitystiimille kertoneet, mikä Android TV on ja että sama sovellus toimii kaikilla Android TV käyttöjärjestelmällä varustetuilla laitteilla?



@mikkooks@  kirjoitti:


Niin sekö on nyt lopullinen selitys, ettei ole tilaa/aikaa (jota tuo ei edes veisi nimeksikään) Android TV sovellukselle? Oletteko jo kehitystiimille kertoneet, mikä Android TV on ja että sama sovellus toimii kaikilla Android TV käyttöjärjestelmällä varustetuilla laitteilla?






Kehitystiimin asiantuntijat kyllä tuntevat tekniikan ja erilaiset alustat. Menee ehkä vähän toistoksi, kun tätä tilannetta on avattu jo tässä ketjussa niin hyvin, mutta kerrataan silti :smileyhappy: Tällä hetkellä siis panostetaan olemassaoleviin jakelukanaviin ja alustoihin, koska niillä saadaan Liiga toimitettua kaikkien saataville. Näitä muita sovelluksia ja alustoja toki selvitellään, mutta niiden osalta ei voi tässä vaiheessa lupailla mitään ja tällä hetkellä uusia alustoja ei olla ottamassa käyttöön.



 



Tässä yhteydessä on pakko myös kertoa, että parhaan katselukokemuksenhan saa meidän Telia TV -digiboksin kautta ja tuosta on varsin edullinen kokonaispaketti Liigan kanssa rakennettu. Kannattaa tutustua myös tähän vaihtoehtoon tai valita jokin muu tarjolla olevista tekniikoista.



 




Meneehän se toistoksi, kun ei saa uskottavaa selitystä. Ja kuten on jo moneen kertaan tullut todettua, en itse ainakaan halua yhtäkään laitetta lisää hankkia - ja ihan viimeisenä jotain Telian boksia. Varmaan sen mobiilisovelluksen saisi sideloadina olemassa oleville laitteillekin asennettua, mutta kaukosäätimellä käyttö ei sitten onnistukaan. Voin kyllä omalta osaltani lopettaa kyselemisen, jos Telialta ei tosiaan löydy rohkeutta kertoa oikeita syitä tilanteeseen. Samalla tietysti päätän, että itse en Liigaa sitten kotona katso, vaikka jatkossa tulisi mitä uudistuksia.

 

...niin ja sitä en silti ymmärrä miksi täällä vastaillaan siihen tapaan, kuin tekniikat eivät olisi kovin tuttuja. En minä osaa sanoa toistetaanko täällä muiden antamia vastauksia vai asiakaspalvelijoiden omia tarinoita. 


Yllättävän huono tuo telian paras katselukokemus verrattuna tuohon ruudun Android TV katselukokemukseen. 



@TELIMIKA@  kirjoitti:

Yllättävän huono tuo telian paras katselukokemus verrattuna tuohon ruudun Android TV katselukokemukseen. 


Niin, itse en tuohon katselukokemukseen pysty sinällään kantaa ottamaan, mutta kaikki muu Telian ympärillä tuntuu olevan aivan yhtä surkeaa, kuin vuosia sitten heidän asiakkaana olessani jo koin. Tuo Telian "asiakaslähtöisyys" huokuu mainiosti tästä ketjustakin. Yllä jopa ihan suoraan vielä vi****llaan linkittämällä vastauksen loppuun mainos Telian paketista - jota en itse DNA:n kaapelissa edes pysty tilaamaan. Ja moneen kertaan olen jo todennut, että ajan hermolla elävä palveluntarjoaja kyllä tuo tuotteensa saataville nykypäivän yleisille alustoille, eikä usuta aspaansa tänne kiertelemään ja kaartelemaan toinen toistaan käsittämättömämmillä sepustuksilla. Itsellänikin olisi kaikki laitteet valmiina ja yhdellä kaukosäätimellä hallittavissa, enkä tosiaan vuonna 2018 suostu puheliman kanssa pelaamaan tällaisten suhteen. Telian kaikkien saatavilla siis tarkoittaa, että heidän tuotteensa on kaikkien saatavilla, kunhan vähän ostelee lisää rojua talouteen. Rojua, joille ei olisi kertakaikkiaan mitään muuta käyttöä, kuin mahdollistaa Liigan katsominen. Surkeaa, surkeaa, surkeaa.



@JoonasLam@  kirjoitti:

Syitä taustalla voi olla montakin, mutta pääpointtina nyt se, että paukut on satsattu olemassa oleviin alustoihin sekä niiden jatkokehitykseen. Android TV-sovelluksen tekemiselle sekä ylläpitämiselle kaikille laitteille ei ole tällä hetkellä tilaa ja on päätetty ettei sitä ainakaan tässä vaiheessa ole tulossa.
Tämän paremmin en pääse asiaa avaamaan, mutta ilmoitamme varmasti heti, jos asian suhteen tulee muutoksia.


Häh. Ohan teillä se Android mobiililaitteisiin tarkoitettu sovellus yhtälailla ja sen ylläpitäminen on ihan yhtävaikeeta, kuin Android TV sovelluksenkin. Tämän sovelluksen porttaaminen And TV:lle ei olis kovinkaan vaikeata. Ja kun ottaa huomioon, että lähestulkoon kaikki android mobiili sovellukset suostuu edes avautumaan android tv:ssä lukuunottamatta tietenkin teidän sovellusta. Tahallaan estetty? En tiedä, mutta näihin Telian henkilökunnan vastauksiin perustuen. Kyllä!
Ja nykyisistä alustoista, castataan chromecastilla tai sitten silverlightillä vähän selaimesta. Se on sit sellasta nykypäivämeininkiä, jota Telian ennennäkemätön Liiga tuote on.
Juu totta tosiaan ennennäkemätön siinä, että reklamaatioiden määrä joka foorumilla on valtaisa ja rikkinäisen tuotteen kehitystyön tekevät asiakkaat ja maksavat siitä vielä riistohintaista ylihintaa.

No voishan sen 270e digiboxin ostaa, niin siten tulee 5.1 ääntä ja ei nyi pätkääkään... Mut tietenkin maksat edelleen 29,90 siitä ilosta päälle et näät kaikki pelit tai sitten 19,90 et yhden joukkueen matsit...



@NikoNo@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

Niin sekö on nyt lopullinen selitys, ettei ole tilaa/aikaa (jota tuo ei edes veisi nimeksikään) Android TV sovellukselle? Oletteko jo kehitystiimille kertoneet, mikä Android TV on ja että sama sovellus toimii kaikilla Android TV käyttöjärjestelmällä varustetuilla laitteilla?


Kehitystiimin asiantuntijat kyllä tuntevat tekniikan ja erilaiset alustat. Menee ehkä vähän toistoksi, kun tätä tilannetta on avattu jo tässä ketjussa niin hyvin, mutta kerrataan silti :smileyhappy: Tällä hetkellä siis panostetaan olemassaoleviin jakelukanaviin ja alustoihin, koska niillä saadaan Liiga toimitettua kaikkien saataville. Näitä muita sovelluksia ja alustoja toki selvitellään, mutta niiden osalta ei voi tässä vaiheessa lupailla mitään ja tällä hetkellä uusia alustoja ei olla ottamassa käyttöön.

 

Tässä yhteydessä on pakko myös kertoa, että parhaan katselukokemuksenhan saa meidän Telia TV -digiboksin kautta ja tuosta on varsin edullinen kokonaispaketti Liigan kanssa rakennettu. Kannattaa tutustua myös tähän vaihtoehtoon tai valita jokin muu tarjolla olevista tekniikoista.

 


Ja taas myymässsä lisää laitetta että saat sen lähetyksen parhaimiten ulos... 

Olen jo maksanut tuotteesta tai tulen maksamaan kuhan lasku kopsahtaa spostiin!



@mikkooks@  kirjoitti:

Meneehän se toistoksi, kun ei saa uskottavaa selitystä. Ja kuten on jo moneen kertaan tullut todettua, en itse ainakaan halua yhtäkään laitetta lisää hankkia - ja ihan viimeisenä jotain Telian boksia. Varmaan sen mobiilisovelluksen saisi sideloadina olemassa oleville laitteillekin asennettua, mutta kaukosäätimellä käyttö ei sitten onnistukaan. Voin kyllä omalta osaltani lopettaa kyselemisen, jos Telialta ei tosiaan löydy rohkeutta kertoa oikeita syitä tilanteeseen. Samalla tietysti päätän, että itse en Liigaa sitten kotona katso, vaikka jatkossa tulisi mitä uudistuksia.

 

...niin ja sitä en silti ymmärrä miksi täällä vastaillaan siihen tapaan, kuin tekniikat eivät olisi kovin tuttuja. En minä osaa sanoa toistetaanko täällä muiden antamia vastauksia vai asiakaspalvelijoiden omia tarinoita. 


@mikkooks

Ei varmaankaan ole mikään yllätys, että ei muuten toimi edes sideloadaamana. Testattu on.
Jopa tehdy omat Leadback laucherit ja kaikki, mut nää vekkulit Telian kodarit, tai mikä ruotsalainen firma onkin on upottanut koodiin tarkistuksen, että milläs android versiolla oikeen yritetään. Ja kun tulee vastaan maininta Android TV:stä, niin lopetetaan softa ja ei ees ilmoiteta mitään virhekoodia...

Android Studiollakin koitin debugata, mut ei oo enää käsiä ja aivoja, että pystyisin pääsemään ongelman ytimeen. Joskus kodasin työkseni javalla, mut siitä on ihan oikeesti liikaa aikaa, että pääsisin tosiaan ongelman ytimeen. Liikaa ilmeisesti hyviä lätkälähetyksiä ja keskikaljaa, että aivosoluja tuhoutui.

 

Nyt varmaan vois ollakin aikaa kun nykyinen tuote on yksi vitsi.




@mikkooks

Ei varmaankaan ole mikään yllätys, että ei muuten toimi edes sideloadaamana. Testattu on.
Jopa tehdy omat Leadback laucherit ja kaikki, mut nää vekkulit Telian kodarit, tai mikä ruotsalainen firma onkin on upottanut koodiin tarkistuksen, että milläs android versiolla oikeen yritetään. Ja kun tulee vastaan maininta Android TV:stä, niin lopetetaan softa ja ei ees ilmoiteta mitään virhekoodia...

Android Studiollakin koitin debugata, mut ei oo enää käsiä ja aivoja, että pystyisin pääsemään ongelman ytimeen. Joskus kodasin työkseni javalla, mut siitä on ihan oikeesti liikaa aikaa, että pääsisin tosiaan ongelman ytimeen. Liikaa ilmeisesti hyviä lätkälähetyksiä ja keskikaljaa, että aivosoluja tuhoutui.

 

Nyt varmaan vois ollakin aikaa kun nykyinen tuote on yksi vitsi.


Itse en ole jaksanut kokeilla, mutta kuten epäilitkin, ei yllätä millään tasolla. Enempi kuin se, että en näe kotimaista kiekkoa (joka ei oikeasti edes niin paljoa harmita), minua sapettaa Telian (aspan) esiintyminen asian tiimoilta. Kirjoitellaan mitä sattuu luoden ensinnäkin asiakkaille kuvaa, että Telialla ei tosiaan ymmärretä tekniikkaa, toiseksi ei kerrota sitä oikeaa syytä miksi tilanne on sellainen kuin on. Ei varmasti ole kenellekään asioista vähääkään perillä olevalle epäselvää, että aiemmin kerrotut syyt eivät ole ne oikeat, vaan ihan suoraa valehtelua.

 

Huvittavaa silti, kun esim. Jatkoajan keskustelupalstaa olen nyt alkanut seurata, niin siellä Telia rähmii edelleen asioiden parissa, joiden pitäisi tulla kuntoon sillä hetkellä, kuin siitä palautetta tulee. Esimerkkinä vaikka ottelukoosteet. Ovat aivan täyttä kuraa ja ties miten pitkään on luvattu muutosta niihin, mitä on tapahtunut? Ei mitään. Samalla asenteella näemmä vähän kaikkia asioita hoidetaan. Kunhan nyt sillä tasolla mennään, ettei reklamaatiota voi tulla, niin se riittää.


Menee vähän monologiksi, mutta Telian aspalla on muillakin forumeilla ollut täysi radiohiljaisuus (käsittelevät tilausten irtisanomisia?), kun viikonloppuna koettiin taas sellaisia haasteita, että facebook ja muut palstat täyttyvät vihaisista tilaustaan irtisanomassa olevista asiakkaista. Muutenkin vastaaminen näemmä keskitetään niihin mukaviin ja positiivisiin viesteihin, eikä oikeaa halua käsitellä asiota taida oikein ollakaan. Nyt kuitenkin taas tämän ketjun aiheeseen palaten kannattaisi varmaan ottaa teilläkin asiantuntijoiden lusikka kauniiseen käteen ja tuoda Liiga oikeasti saataville asiakkaan valitsemalla alustalla? Jos teillä oikeasti kuvitellaan, että joku maali- tai ottelukoosteille tuleva sovellus auttaa paikkailemaan tuota teidän räpellystänne, niin kyllä ne paukut laitetaan ihan väärään paikkaan. Tämä ei nyt juuri hämmästytä, kun niin on tehty alusta asti. 


@mikkooks: Vastaamme toki niin positiivisiin, kuin negatiivisiin viesteihin parhaamme mukaan. Android TV -sovelluksen suhteen ei ole valitettavasti uutta kerrottavaa. Tällä hetkellä keskitymme HTML5-tuen kehittämiseen, joka on ykkösprioriteettina. Tämä helpottaa ainakin selainkäyttöä huomattavasti.


Se oli kyllä tiedossa, ettei ole uutta kerrottavaa. Lähinnä kiinnostaisi tietää eikö teillä ole vieläkään herätty vallitsevaan tilanteeseen ja mietitty näitä linjauksia uusiksi? Mitä tuolla muilla forumeilla lueskelee, niin en todellakaan alkaisi näillä tiedoin maksamaan siitä, että saan puhelin+cc kombinaatiolla katsella millaista kuvaa sitten sattuu kulloinkin tulemaan. Lisäksi kun teillä ei ole millään tapaa reagoitu palautteisiin sumuisista kuvista, täysin luokattomista ottelukoosteista jne. jne. niin ei tässä tosiaan hirveästi kiinnosta tilaajaksi heittäytyä vaikka huomenna saisitte sovelluksen julkaistua. Sitten jaksetaan vielä tosissaan hehkuttaa jotain tulossa olevaa omaa sovellusta koosteille? Pahoittelen, mutta väkisinkin hiipii mieleen ajatus, että teillä on siellä hieman liian lennokkaat visiot, kun pitäisi ihan perusvarmalla linjalla lähteä liikkeelle.

 

Tuolla edellä jo viittasinkin siihen, että tässäkin ketjussa lähinnä *******levaan sävyyn aspa vastaa kehottaen tilaamaan teiltä paketin bokseineen päivineen. Vähän nöyremmällä asenteella siis koko Telia voisi olla tämän Liiga-tuotteen kanssa liikkeellä. Suostua näkemään ja avoimesti myöntämään ongelmat, eikä kaataa syytä asiakkaiden niskaan.


Myönnämme nämä ongelmat ja puutteet ilman muuta ja on selvää, että meillä on vielä paljon tekemistä. Pyrimme koko ajan parantamaan ja siellä taustalla tapahtuu paljon asioita, vaikka välillä voi näyttääkin, että homma seisoo paikallaan esimerkiksi koosteiden suhteen.  HTML5 on nyt etusijalla ja toivottavasti se saadaan tuotantoon mahdollisimman pian. Android TV:n suhteen kertoisin mielelläni hyviä uutisia, mutta toistaiseksi tilanne on tämä.


Vastaa