Skip to main content

Hei,

Millä aikataululla sopii odotella Telia TV -sovellusta Android TV -laitteille? On nimittäin sen verran yleinen alusta nykyään tuo Android TV, että mieluiten mahdollisimman pian.


@mikkooks@  kirjoitti:


Ja kuten olen moneen kertaan todennut, on ihan ok kertoa, että emme ole tekemässä.






Tällä hetkellä keskitymme nykyisten alustojen kehittämiseen uusien alustojen lisäämisen sijaan. Tämä tarkoittaa yksinkertaisuudessaan sitä, että lähitulevaisuudessa Android TV -sovellusta ei ole tulossa. Edelleenkään Android TV -sovellus ei ole kokonaan poissuljettu, mutta lähitulevaisuuden suunnitelmiin se ei kuulu.



@SaJoonas@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

Ja kuten olen moneen kertaan todennut, on ihan ok kertoa, että emme ole tekemässä.


Tällä hetkellä keskitymme nykyisten alustojen kehittämiseen uusien alustojen lisäämisen sijaan. Tämä tarkoittaa yksinkertaisuudessaan sitä, että lähitulevaisuudessa Android TV -sovellusta ei ole tulossa. Edelleenkään Android TV -sovellus ei ole kokonaan poissuljettu, mutta lähitulevaisuuden suunnitelmiin se ei kuulu.


No niin, tämä ok. Saisiko vielä jotain vastausta siihen, miksi viestintä asian suhteen on ollut Telian taholta täysin asiatonta? Tarkoitan siis näitä jokaisen valmistajan Android TV:lle kehittämistä, suurta työtä Android TV sovelluksen osalta jne.


Pyytäisin ystävällisesti pitämään keskustelun asiallisena ja rakentavasti vaikka muiden mielipiteet ja näkemykset asioista olisivatkin kenties erilaisia kuin omamme. Kiitos! ?



 


Eihän tuota "asiatonta" viestintää ole vielä peruttu. Tässä ketjussa Telian edustaja meni vaan suoraan lopputulemaan, eli ei kehitetä nyt.

Tyydytäänkö nyt vähän aikaa tähän? Miksi kysymykset aloittavat taas selittelyn, joka ei sua tyydytä. 



@mikkooks@  kirjoitti:
No niin, tämä ok. Saisiko vielä jotain vastausta siihen, miksi viestintä asian suhteen on ollut Telian taholta täysin asiatonta? Tarkoitan siis näitä jokaisen valmistajan Android TV:lle kehittämistä, suurta työtä Android TV sovelluksen osalta jne.


Harmillista kuulla, että olet kokenut viestinnän asiattomaksi. Kaikki palaute viestintään ja tuotteisiimme liittyen on tietenkin tervetullutta. Olemme keskustelleet paljon puhuttaneesta Android TV -applikaatiosta tuotepäälliköiden sekä kehittäjien kanssa ja vastanneet tänne Yhteisöön saamiemme tietojen perusteella, koska heillä on enemmän tietämystä ja ammattitaitoa, mitä tulee sovelluksen ja järjestelmiemme takana oleviin teknisiin asioihin. Keskustelujen pohjalta voidaan kuitenkin sanoa, että sormia napsauttamalla sovelluksen lisääminen Android TV:seen ei tapahdu. Emme voi avata syvällisesti täällä Yhteisössä kaikkia järjestelmiimme liittyviä teknisiä asioita.



 



Pohdimme keinoja, joilla voisimme viestiä täällä Yhteisössä vielä selkeämmin ja parantaa kommunikointia.



@Baron@  kirjoitti:


Eihän tuota "asiatonta" viestintää ole vielä peruttu. Tässä ketjussa Telian edustaja meni vaan suoraan lopputulemaan, eli ei kehitetä nyt.



Tyydytäänkö nyt vähän aikaa tähän? Miksi kysymykset aloittavat taas selittelyn, joka ei sua tyydytä. 






Ainakin tyydyn tähän vastaukseen eli ei kehitetä nyt. Johonkin kompromissiin täytyy päätyä lopulta. Palaan tämän asian pariin seuraavan vuoden puolelle tai kun alkaa oikeasti tapahtumaan :)



@SaJoonas@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:
No niin, tämä ok. Saisiko vielä jotain vastausta siihen, miksi viestintä asian suhteen on ollut Telian taholta täysin asiatonta? Tarkoitan siis näitä jokaisen valmistajan Android TV:lle kehittämistä, suurta työtä Android TV sovelluksen osalta jne.

Harmillista kuulla, että olet kokenut viestinnän asiattomaksi. Kaikki palaute viestintään ja tuotteisiimme liittyen on tietenkin tervetullutta. Olemme keskustelleet paljon puhuttaneesta Android TV -applikaatiosta tuotepäälliköiden sekä kehittäjien kanssa ja vastanneet tänne Yhteisöön saamiemme tietojen perusteella, koska heillä on enemmän tietämystä ja ammattitaitoa, mitä tulee sovelluksen ja järjestelmiemme takana oleviin teknisiin asioihin. Keskustelujen pohjalta voidaan kuitenkin sanoa, että sormia napsauttamalla sovelluksen lisääminen Android TV:seen ei tapahdu. Emme voi avata syvällisesti täällä Yhteisössä kaikkia järjestelmiimme liittyviä teknisiä asioita.

 

Pohdimme keinoja, joilla voisimme viestiä täällä Yhteisössä vielä selkeämmin ja parantaa kommunikointia.


Tietysti olen tyytyväinen selkeään "ei ole tulossa" vastaukseen, joka nyt on viimein saatu.

 

Sen verran on pakko tuohon lihavoituun vielä kommentoida, että sormia napsauttamalla ei tässä ole oletettukaan mitään tapahtuvan, mutta vaadittavaa työpanosta on vähän väritetty. Lisäksi jos aiemmat ylläpitämiset eri valmistajien Android TV sovelluksille yms. on kysytty ihan tuotepäälliköiltä ja kehittäjiltä, niin organisaation kannalta tilanne on vähintään pelottava. Annetaan nyt kuitenkin olla, kun selkeä vastaus on viimeinkin saatu.


Hei! Tuleehan tähän ketjuun Telian edustajalta viestiä, kun saatte varmistettua jos älytelevision sovellus etenee tuotantoon?



@Sekunti@  kirjoitti:


Hei! Tuleehan tähän ketjuun Telian edustajalta viestiä, kun saatte varmistettua jos älytelevision sovellus etenee tuotantoon?






Varmasti tiedotamme laajemmin, jos tuomme lisää katseluvaihtoehtoja saataville. Yleensä tällaisista uudistuksista kirjoitellaan myös erillisiä artikkeleitakin tänne Yhteisöön :) Lisäämme tietoa ketjuun myös siinä tapauksessa, jos jokin asia nytkähtää kunnolla liikkeelle.


Kun tämä on poissuljettu niin voimme kai olettaa että Arris-boksille on tulossa kattavat sovellusvalikoimat eli ne Netflixit ja muut suoratoistopalvelut ihan pikapikaa kun ei paukkuja tarvitse laittaa uusien TV-sovellusten kehittämiseen? 


Netflixin kanssa on käyty aiemmin keskusteluja sovelluksen tuomisesta uudempaan Arris-boksiin, mutta mitään konkreettista ei ole vielä tapahtunut. Muiden sovellusten osalta ei tässä vaiheessa ole uutta kerrottavaa. Teemme parhaillamme töitä lähetysten viivettä pienentävän uuden alustan ja HTML5-tuen laajentamisen kanssa.


OK. Eli tuosta boksista on siis turha odottaa tulevan mitään "olohuoneen viihdekeskusta" kun kaikki pitää säätää muuta kautta.



@  kirjoitti:


OK. Eli tuosta boksista on siis turha odottaa tulevan mitään "olohuoneen viihdekeskusta" kun kaikki pitää säätää muuta kautta.






Tuo on sinänsä harmillista ja aivan suunnattoman suuri hyödyntämätön, Telian hyppysistä suoraan viemäriin valuva potentiaali. Boksi itsessään on todella pätevä ja käyttöliittymä yms. responsiivinen. Olisi ilo käyttää mahdollisimman montaa sovellusta sen kautta ja yhdellä kaukosäätimellä. Samalla boksin hinta saisi enemmän oikeutusta ja varmasti myös tulisi lisää asiakkaita. Se on sääli, ettei sitä maksimaallisesti hyödynnetä, mutta minkä sille voi. Silloin kun nämä uudet Arrikset tulivat, oli lupauksia sovelluksista yms. mutta eivätpä ole toteutuneet.



 



Nyt joutuu telkkarin ja boksin erikseen käyttämään, huolimatta kaikkien taikatemppujen kokeilusta ei suostu se kaukkareiden sovitus tekemää mitään järkevää.



 



Apple TV tai Chromecast eivät ole ratkaisuja.



 



Toivottavasti boksi paranisi tai sitten tulisi sovellus yleisimmille telkkarikäyttiksille (Tizen, Android TV), ja boksi jäisi vähitellen pois.



@Purnipsi@  kirjoitti:

@  kirjoitti:

OK. Eli tuosta boksista on siis turha odottaa tulevan mitään "olohuoneen viihdekeskusta" kun kaikki pitää säätää muuta kautta.


Tuo on sinänsä harmillista ja aivan suunnattoman suuri hyödyntämätön, Telian hyppysistä suoraan viemäriin valuva potentiaali. Boksi itsessään on todella pätevä ja käyttöliittymä yms. responsiivinen. Olisi ilo käyttää mahdollisimman montaa sovellusta sen kautta ja yhdellä kaukosäätimellä. Samalla boksin hinta saisi enemmän oikeutusta ja varmasti myös tulisi lisää asiakkaita. Se on sääli, ettei sitä maksimaallisesti hyödynnetä, mutta minkä sille voi. Silloin kun nämä uudet Arrikset tulivat, oli lupauksia sovelluksista yms. mutta eivätpä ole toteutuneet.

 

Nyt joutuu telkkarin ja boksin erikseen käyttämään, huolimatta kaikkien taikatemppujen kokeilusta ei suostu se kaukkareiden sovitus tekemää mitään järkevää.

 

Apple TV tai Chromecast eivät ole ratkaisuja.

 

Toivottavasti boksi paranisi tai sitten tulisi sovellus yleisimmille telkkarikäyttiksille (Tizen, Android TV), ja boksi jäisi vähitellen pois.


Juuri näin. Boksin turhuuden olen erityisesti viimeaikoina huomannut kun käyttö on siirtynyt entistä enemmän suoratoistopalveluihin. Tällä hetkellä boksi on noin pari tuntia päivässä päällä kun katsoo lineaarista tv-lähetystä, joka sekin näkyisi suoratoistopalvelun kautta jos haluaisi katsoa. Jos trendi itselläni pysyy näin ja laitteelle ei tule sovelluksia niin tuo boksi lähtee heti kun sopimus loppuu.

 

Myös TV-tiimin antamista vastauksista tuntuu jotenkin paistavan se, ettei ole pienintäkään käryä mihin medialaitteen tulisi nykyään vakiona pystyä, siinä on nimittäin muutakin kuin TV-kanavat ja tallennukset.

 

Sitten esim. elisalla on boksi jossa on parempi sovellusvalikoima, mutta digiboksin perusominaisuus kuten ajansiirto puuttuu kokonaan. Tosin niin se taitaa Teliallakin puuttua laajakaistattomasta versiosta (tämäkin on ihme viritelmä rajoitteineen 😃 ). Miksiköhän yksikään operaattori ei voi saada palveluaan "maaliin" asti? 

 

No paras tosiaan kai olisi tuo, että siirryttäisiin tarjoamaan palvelua sovelluksena useille eri alustoille, koska tälläisenään tuo on vain puolivillainen yritys.



@Sekunti@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Eihän tuota "asiatonta" viestintää ole vielä peruttu. Tässä ketjussa Telian edustaja meni vaan suoraan lopputulemaan, eli ei kehitetä nyt.

Tyydytäänkö nyt vähän aikaa tähän? Miksi kysymykset aloittavat taas selittelyn, joka ei sua tyydytä. 


Ainakin tyydyn tähän vastaukseen eli ei kehitetä nyt. Johonkin kompromissiin täytyy päätyä lopulta. Palaan tämän asian pariin seuraavan vuoden puolelle tai kun alkaa oikeasti tapahtumaan :)


Tarkoitin viestini Mikkooksille, mutta en osannut käyttää lainausta.



@Purnipsi@  kirjoitti:



@  kirjoitti:


OK. Eli tuosta boksista on siis turha odottaa tulevan mitään "olohuoneen viihdekeskusta" kun kaikki pitää säätää muuta kautta.






Tuo on sinänsä harmillista ja aivan suunnattoman suuri hyödyntämätön, Telian hyppysistä suoraan viemäriin valuva potentiaali. Boksi itsessään on todella pätevä ja käyttöliittymä yms. responsiivinen. Olisi ilo käyttää mahdollisimman montaa sovellusta sen kautta ja yhdellä kaukosäätimellä. Samalla boksin hinta saisi enemmän oikeutusta ja varmasti myös tulisi lisää asiakkaita. Se on sääli, ettei sitä maksimaallisesti hyödynnetä, mutta minkä sille voi. Silloin kun nämä uudet Arrikset tulivat, oli lupauksia sovelluksista yms. mutta eivätpä ole toteutuneet.



 



Nyt joutuu telkkarin ja boksin erikseen käyttämään, huolimatta kaikkien taikatemppujen kokeilusta ei suostu se kaukkareiden sovitus tekemää mitään järkevää.



 



Apple TV tai Chromecast eivät ole ratkaisuja.



 



Toivottavasti boksi paranisi tai sitten tulisi sovellus yleisimmille telkkarikäyttiksille (Tizen, Android TV), ja boksi jäisi vähitellen pois.






Tähän toivoisin itsekin muutosta, koska digiboksista ei saa irti täyttä potentiaalista hyötyä vaikka siihen on Telialla mahdollisuus. Itseäni turhauttaa se, että laitteita alkaa olemaan liikaa ja osa joutuu pölyttymään jokin aikaa hyllylle tässä tapauksessa esim. Telia TV digiboksi ja Samsung blue-ray-soitin. Jos boksiin tulisi sovelluksia niin se tulisi korvaamaan älytelevision tarjoamat palvelut pitkälle ajalle :smileyindifferent:



@Sekunti@  kirjoitti:



@Purnipsi@  kirjoitti:



@  kirjoitti:


OK. Eli tuosta boksista on siis turha odottaa tulevan mitään "olohuoneen viihdekeskusta" kun kaikki pitää säätää muuta kautta.






Tuo on sinänsä harmillista ja aivan suunnattoman suuri hyödyntämätön, Telian hyppysistä suoraan viemäriin valuva potentiaali. Boksi itsessään on todella pätevä ja käyttöliittymä yms. responsiivinen. Olisi ilo käyttää mahdollisimman montaa sovellusta sen kautta ja yhdellä kaukosäätimellä. Samalla boksin hinta saisi enemmän oikeutusta ja varmasti myös tulisi lisää asiakkaita. Se on sääli, ettei sitä maksimaallisesti hyödynnetä, mutta minkä sille voi. Silloin kun nämä uudet Arrikset tulivat, oli lupauksia sovelluksista yms. mutta eivätpä ole toteutuneet.



 



Nyt joutuu telkkarin ja boksin erikseen käyttämään, huolimatta kaikkien taikatemppujen kokeilusta ei suostu se kaukkareiden sovitus tekemää mitään järkevää.



 



Apple TV tai Chromecast eivät ole ratkaisuja.



 



Toivottavasti boksi paranisi tai sitten tulisi sovellus yleisimmille telkkarikäyttiksille (Tizen, Android TV), ja boksi jäisi vähitellen pois.






Tähän toivoisin itsekin muutosta, koska digiboksista ei saa irti täyttä potentiaalista hyötyä vaikka siihen on Telialla mahdollisuus. Itseäni turhauttaa se, että laitteita alkaa olemaan liikaa ja osa joutuu pölyttymään jokin aikaa hyllylle tässä tapauksessa esim. Telia TV digiboksi ja Samsung blue-ray-soitin. Jos boksiin tulisi sovelluksia niin se tulisi korvaamaan älytelevision tarjoamat palvelut pitkälle ajalle :smileyindifferent:






Minulla on varsinainen kokoelma liitettynä LG:n älyttömään telkkariin ? eli siihen on liitetty "älyksi" Chromecast, HDMI jakajalla Antenni-tv:n digiboksi korttipaikalla, Telia TV:n Arris digiboksi ja Samsung blue-ray-soitin. Kahdella kaukosäätimellä pärjää yleensä eli Antenni-tv:n digiboksin säätimellä ja Telia TV:n digiboksin säätimellä, koska telkkaria voi ohjata Arriksen kaukkarilla.



Toki jos älytv:n joskus hankkisi niin voisi systeemit muuttua ??



@Baron@  kirjoitti:

@Sekunti@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Eihän tuota "asiatonta" viestintää ole vielä peruttu. Tässä ketjussa Telian edustaja meni vaan suoraan lopputulemaan, eli ei kehitetä nyt.

Tyydytäänkö nyt vähän aikaa tähän? Miksi kysymykset aloittavat taas selittelyn, joka ei sua tyydytä. 


Ainakin tyydyn tähän vastaukseen eli ei kehitetä nyt. Johonkin kompromissiin täytyy päätyä lopulta. Palaan tämän asian pariin seuraavan vuoden puolelle tai kun alkaa oikeasti tapahtumaan :)


Tarkoitin viestini Mikkooksille, mutta en osannut käyttää lainausta.


Terve taas! Jatkan vielä aiheesta, vaikka Telialta ilmoitettiinkin viimein suoraan, ettei sovellusta tule.

 

Tänään oli viimein hieman luppoaikaa ja muokkasin hieman tuota Telia TV sovellusta. Poistin vaatimuksen kosketusnäytöstä, lisäsin leanback bannerit yms. yms. Tällaiselta amatööriltä meni tähän kaikkinensa n. puoli tuntia. Siitä suurin osa siihen, että sain Android TV boksille apk:n asennettua usb-tikulta. Sovellus tosiaan aluksi antaa kaksi kertaa virheilmoituksen Play palveluista, mutta sen jälkeen ei ole kertakaikkiaan mitään ongelmaa - tämä tietysti hiirellä käytettynä. Kirjautuminen ok ja pelien katsominen onnistuu aivan täysin. TV osio antaa HTTP virheilmoituksen, mutta Liiga toimii. Sehän on tässä jo todettu, että ui:n joutuu kasaamaan uusiksi, mutta ei se suuri rypistys olisi. Mitään ongelmaa Telian edustajan mainitsemien "taustajärjestelmien" tms. kanssa ei ole, vaan DRM ja muut toimii ihan samoin kuin mobiili Androidissa.

 

Vieläkin saimme siis kuulla valehtelua. Hienoa toimintaa Telialta!

 

Otin videonkin sovelluksen avaamisesta ja Liigapelin käynnistämisestä, mutta siitä pitäisi leikata pätkä välistä, kun olohuone ja oma kuva heijastuu mustasta ruudusta :)



@mikkooks@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

@Sekunti@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Eihän tuota "asiatonta" viestintää ole vielä peruttu. Tässä ketjussa Telian edustaja meni vaan suoraan lopputulemaan, eli ei kehitetä nyt.

Tyydytäänkö nyt vähän aikaa tähän? Miksi kysymykset aloittavat taas selittelyn, joka ei sua tyydytä. 


Ainakin tyydyn tähän vastaukseen eli ei kehitetä nyt. Johonkin kompromissiin täytyy päätyä lopulta. Palaan tämän asian pariin seuraavan vuoden puolelle tai kun alkaa oikeasti tapahtumaan :)


Tarkoitin viestini Mikkooksille, mutta en osannut käyttää lainausta.


Terve taas! Jatkan vielä aiheesta, vaikka Telialta ilmoitettiinkin viimein suoraan, ettei sovellusta tule.

 

Tänään oli viimein hieman luppoaikaa ja muokkasin hieman tuota Telia TV sovellusta. Poistin vaatimuksen kosketusnäytöstä, lisäsin leanback bannerit yms. yms. Tällaiselta amatööriltä meni tähän kaikkinensa n. puoli tuntia. Siitä suurin osa siihen, että sain Android TV boksille apk:n asennettua usb-tikulta. Sovellus tosiaan aluksi antaa kaksi kertaa virheilmoituksen Play palveluista, mutta sen jälkeen ei ole kertakaikkiaan mitään ongelmaa - tämä tietysti hiirellä käytettynä. Kirjautuminen ok ja pelien katsominen onnistuu aivan täysin. TV osio antaa HTTP virheilmoituksen, mutta Liiga toimii. Sehän on tässä jo todettu, että ui:n joutuu kasaamaan uusiksi, mutta ei se suuri rypistys olisi. Mitään ongelmaa Telian edustajan mainitsemien "taustajärjestelmien" tms. kanssa ei ole, vaan DRM ja muut toimii ihan samoin kuin mobiili Androidissa.

 

Vieläkin saimme siis kuulla valehtelua. Hienoa toimintaa Telialta!

 

Otin videonkin sovelluksen avaamisesta ja Liigapelin käynnistämisestä, mutta siitä pitäisi leikata pätkä välistä, kun olohuone ja oma kuva heijastuu mustasta ruudusta :)


Kiitos @mikkooks . Tämä viimeistään todistaa sen että telialla ei ole halua hoitaa hommaa asiakaslähtöisesti vaan myydä digiboksia ja oheis härpäkkeitä. Viisaimmat tämän toki ymmärsivät jo viime syksynä.

 

Voisit tämän apkn laittaa jonnekkin jakoon ja ohjeet miten saa toimimaan omalla vastuulla tietenkin? Voisi olla iloisia ihmisiä.


Eihän siinä ole tosiaan mitään epäselvää ollut, miksi Telialla on päätetty toimia, niin kuin on toimittu. Digiboksi on se suurin tekijä.



 



Takaisin viestini ensimmäiseen kappaleeseen, niin Telialta on tässä asiassa taas näytetty se todellinen karva. Hirvittävää selittelyä ja vielä hirveämpää sekoilua, joka lopulta on kääntynyt valehtelun puolelle. Ei tässä kuluttajana oikein hyvällä voi Telian suuntaan katsoa. Itse on siinä onnekkaassa asemassa, että voi vapaasti valita käyttämänsä palvelut ja kriteerinä voi suurella prioriteetilla pitää miten hyvin organisaatio kohtelee ja kohtaa asiakkaansa. Telialla tämä ei toteudu oikeastaan missään kohtaa. On hyvin vaikea keksiä enää mikä saisi minut palaamaan Telian asiakkaaksi. Tässä on nyt kyseessä vain yhden ihmisen ja potentiaalisen asiakkaan kokemus, mutta miksi tämän asian kanssa ei ole voinut olla ihan avoimesti liikkeellä? Sen vielä ymmärrän, että aspalta tulee hätiköidysti täysin typerää kommenttia, mutta organisaatiossa asiantuntijan tittelilläkin vielä yritetään suoltaa käytännössä täyttä sontaa. Ei hyvä.



EDIT katjane:



Poistettu linkki ja teksti, jossa jaetaan Telian tekijänoikeuksien alaista ohjelmistoa.
Käyttöehdot
"Keskustelufoorumi on tarkoitettu ainoastaan keskustelukategorioiden kuvausten mukaiseen keskusteluun. Käyttäjä ei saa käyttää Keskustelufoorumia sellaisen sisällön julkistamiseen tai muuhun välittämiseen, 1) joka on totuudenvastaista, herjaavaa, siveetöntä tai muuten hyvän tavan ja/tai lain vastaista, 2) joka loukkaa kolmannen tahon mitä tahansa oikeutta (kuten immateriaalioikeutta ja/tai liikesalaisuutta) tai 3) joka haittaa tai kohtuuttomasti kuormittaa Keskustelufoorumia tai verkkoa, uhkaa tietoturvaa tai –suojaa tai haittaa Keskustelufoorumin käyttäjiä, muita kolmansia tai Teliaa."





 



Telia julkaisee sovelluksensa virallisten kanavien kuten App Storen ja Google Play Kaupan kautta. Muilla toimijoilla ei ole ilman Telian erillistä lupaa oikeutta julkaista sovelluksia Telian nimissä. Telia ei vastaa ilman Telian suostumusta tehtyjen sovellusten toiminnasta, ja suosittelemme, että palveluitamme käytetään vain Telian virallisilla sovelluksilla.







@Katjane@  kirjoitti:

Telia julkaisee sovelluksensa virallisten kanavien kuten App Storen ja Google Play Kaupan kautta. Muilla toimijoilla ei ole ilman Telian erillistä lupaa oikeutta julkaista sovelluksia Telian nimissä. Telia ei vastaa ilman Telian suostumusta tehtyjen sovellusten toiminnasta, ja suosittelemme, että palveluitamme käytetään vain Telian virallisilla sovelluksilla.

 


 Eli Telia ei edes halua että joku tekee puolessa tunnissa töllössä toimivan version? Ihmeellistä toimimntaa kerrassaan. Asiantuntijoiden mielestä tähän vaaditaan kokonaan uusi versio joten olisiko syytä laittaa nämä asiantuntijat vaihtoon?


Sen verran pitää korjata Amatoorin kommenttia, että en tehnyt itse sovellukseen muokkauksia, se toimii Android TV:llä ihan sellaisenaan. Lisäilin vain pari juttua, kuten rivit joilla poistetaan vaatimus kosketusnäytöstä (en tiedä olisiko edes pakollinen), leanback kuvakkeen (tämän ihan törkeästi kopioin Telian sivulta) ja vähän näyttöasetuksia muokkasin päälle. Sovellusta joutuu siis käyttämään hiirellä, siihen en koskenut - vielä...

 

Nyt on jokunen minuutti jäljellä peliä, jota katselen kaverin tunnuksilla suoraan Android TV laitteelta. Ei ole tullut mitään virheilmoituksia tai muitakaan ongelmia matkalla. Tässä vielä etuna, että nämä laitteet ovat uskoakseni usein kaapelilla kytketty verkkoon, eikä nopeus heittele --> kuva tasaisen hyvä.

 

Itselleni motivaattorina tässä toimii Telian puolelta saadut aivan käsittämättömät selitykset Android TV porttauksen suhteen. Ei tässä olisi oikeasti paljoa tekemistä eikä mitään ongelmia minkään "taustajärjestelmien" kanssa. En ymmärrä, miksi Telialla on valittu tällainen lässytyksen ja valehtelun linja.



@Amatoori@  kirjoitti:



@Katjane@  kirjoitti:


Telia julkaisee sovelluksensa virallisten kanavien kuten App Storen ja Google Play Kaupan kautta. Muilla toimijoilla ei ole ilman Telian erillistä lupaa oikeutta julkaista sovelluksia Telian nimissä. Telia ei vastaa ilman Telian suostumusta tehtyjen sovellusten toiminnasta, ja suosittelemme, että palveluitamme käytetään vain Telian virallisilla sovelluksilla.



 






 Eli Telia ei edes halua että joku tekee puolessa tunnissa töllössä toimivan version? Ihmeellistä toimimntaa kerrassaan. Asiantuntijoiden mielestä tähän vaaditaan kokonaan uusi versio joten olisiko syytä laittaa nämä asiantuntijat vaihtoon?






Hyvää huomenta @Amatoori! Ei tässä ole siitä kyse vaan tuossa selvästi rikotaan räikeästi Telia Yhteisön yleisiä käyttöehtoja eli jaetaan Telian tekijänoikeuksien alaista ohjelmistoa. Lainaan vielä yleisistä käyttöehdoista tekstejä:



 



 



_________



5. KESKUSTELUFOORUMIN KÄYTTÖ



Keskustelufoorumilla Käyttäjä voi mm. kirjoittaa, lähettää, toimittaa, tallentaa ja muokata erilaisia viestejä. Viestit voivat sisältää telian hyväksymässä muodossa olevia liitteitä. Viesteistä ja liitteistä käytetään jäljempänä yhteisesti termiä ”Aineisto”.



Keskustelufoorumi on tarkoitettu ainoastaan keskustelukategorioiden kuvausten mukaiseen keskusteluun. Käyttäjä ei saa käyttää Keskustelufoorumia sellaisen sisällön julkistamiseen tai muuhun välittämiseen, 1) joka on totuudenvastaista, herjaavaa, siveetöntä tai muuten hyvän tavan ja/tai lain vastaista, 2) joka loukkaa kolmannen tahon mitä tahansa oikeutta (kuten immateriaalioikeutta ja/tai liikesalaisuutta) tai 3) joka haittaa tai kohtuuttomasti kuormittaa Keskustelufoorumia tai verkkoa, uhkaa tietoturvaa tai –suojaa tai haittaa Keskustelufoorumin käyttäjiä, muita kolmansia tai Teliaa. Käyttäjä ei myöskään saa käyttää Keskustelufoorumia kaupankäyntiin, palvelujen tarjoamiseen tai muuhun kaupalliseen tarkoitukseen eikä toisena luonnollisena henkilönä esiintymiseen.



Sovellettavan lain pakottavien säännösten sallimaan enimmäismäärään saakka, Käyttäjä vastaa yksin kaikesta Keskustelufoorumiin toimittamastaan ja lähettämästään Aineistosta ja toimittamansa tai lähettämänsä Aineiston julkaisemiseen tai esittämiseen tarvittavien lisenssien, oikeuksien ja lupien hankkimisesta.



Käyttäjä sitoutuu korvaamaan Telialle tai kolmannelle osapuolelle tämän kohdan vastaisesta käytöstä aiheutuneet kustannukset ja vahingon, Käyttäjä on lisäksi Suomen lain mukaisesti rikosoikeudellisessa vastuussa levittämänsä Aineiston sisällöstä.



 



6. AINEISTON POISTAMINEN JA KÄYTÖN ESTÄMINEN



Mikäli Käyttäjän Keskustelufoorumiin toimittama Aineisto tai sen osa on sovellettavan lain, hyvän tavan, Keskustelufoorumin sääntöjen ja/tai näiden käyttöehtojen vastainen, Telialla on oikeus 1) poistaa Käyttäjän Aineisto Keskustelufoorumista, 2) estää Aineiston julkistaminen ja välittäminen Keskustelufoorumin kautta tai 3) estää Käyttäjän mahdollisuus käyttää Keskustelufoorumia. Telialla on oikeus toteuttaa em. toimia myös muusta perustellusta syystä, kuten tuomioistuimen antaman keskeyttämismääräyksen perusteella tai sen perusteella, että Telia muuttaa yleisesti Keskustelufoorumia ja sen sisältöä. Telia pyrkii ilmoittamaan Käyttäjälle esimerkiksi Käyttäjän ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, mikäli Telia on poistanut Käyttäjän Keskustelufoorumiin toimittaman Aineiston, estänyt Aineiston julkistamisen ja välittämisen muille Keskustelufoorumin käyttäjille ja/tai estänyt Käyttäjän mahdollisuuden käyttää Keskustelufoorumia.



_________



 



Käyttäjän vain omassa käytössä oleviin asioihin ei kukaan periaatteessa puutu ja ne ovat aina käyttäjän omalla vastuulla. Se on ns. veteen piirretty viiva. Suosittelen lämpimästi aina lukemaan huolellisesti ehdot, kun rekisteröityy erilaisiin palveluihin. Periaatteessa nämä ehdot ovat kaikissa palveluissa melkolailla samat. Jos tästä aiheesta herää lisäkysymyksiä asian suhteen niin Telialaiset voivat kertoa mielellään tästä enemmän :smileyhappy:


Jahas.. Nyt on otettu "väärin sammutettu" kortti esiin ja foorumpoliisiit jo ovella.

 

Parhaassa tapauksessa nyt alkaisi hedelmällinen ja avoin keskustelu Telia TV sovelluksen tekemisestä, Telian insinöörien ja asiakasnörttien kesken. Mutta merkit ei ole hyvät.. 


Vastaa