Moikka @ml2020 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
ChromeCastilla katsoessa on selvitetty ja tunnistettu tätä ongelmaa, että lähetys pätkii ja tulee "yhteysongelma" satunnaisesti. Tähän tiedetään hetkeksi auttavan puhelimen/tabletin ja chromcastin uudelleen yhdistäminen.
Tarkkaavainen huomio sinulta tämän pääsivun "Katso TV:tä" kohta. Tarkentaisitko vielä tätä "Täytestream" tarkoitusta? Yritin tänään seurata tätä, mutta testilaitteilla tänään ei ChromeCast lähetykset pätkinyt kertaakaan joten en päässyt tätä toistamaan.
@HenriLie@ kirjoitti:
ChromeCastilla katsoessa on selvitetty ja tunnistettu tätä ongelmaa, että lähetys pätkii ja tulee "yhteysongelma" satunnaisesti. Tähän tiedetään hetkeksi auttavan puhelimen/tabletin ja chromcastin uudelleen yhdistäminen.
Tarkkaavainen huomio sinulta tämän pääsivun "Katso TV:tä" kohta. Tarkentaisitko vielä tätä "Täytestream" tarkoitusta? Yritin tänään seurata tätä, mutta testilaitteilla tänään ei ChromeCast lähetykset pätkinyt kertaakaan joten en päässyt tätä toistamaan.
Ok, siis tämä ei varsinaisesti ole pätkimisongelma. Enemmänkin streamin starttausongelma. Testasin tätä hieman enemmän. App->Liiga->"Kärpät - Jukurit" -> Katso -> Chromecast -> jää siis jumiin. Monelle tämä tapa muodostunut tavaksi varmaan sen takia, että ensin luurista laitetaan kohta mistä halutaan katsella ja sen jälkeen castataan televisioon. Tämänkin saa toimimaan minimoimalla ruudun ja valitsemalla uudestaan Katso. Joskus joutuu näppäilemään muutaman kerran.
Toinen tapa on laittaa heti Chromecast päälle ja valitsemalla oikea stream. Toimii nähtävästi aina.
Käytössä Android 10, security patch level: Nov 2019, Google Play system update 2019-12-01, Chromecastit viimeisimmällä saatavilla olevilla fixeillä. Telia TV 3.11.0
Täytestreamin käyttö on pelkästään tapa jolla olen saanut homman toimimaan. Ei mitään muuta syytä.
Edellinen vastaukseni poistettiin roskapostina. Enpä taida enää viitsiä jatkaa bugiraporttien kirjoittamista ilmaiseksi.
Aiempi kommentti oli automaatin vuoksi siirtynyt virheellisesti roskapostiksi, pahoittelut tästä. Nyt viesti on siis näkyvissä.
Testauksesi ja huomiot on todella tärkeitä meille ja toivommekin niitä aina. Tämä kyseinen ongelma saatiin toistettua yhdellä laitteella, mutta ei kaikilla, joten tätä meidän tulee vielä selvittää tarkemmin.
Itsellä tuo jäi nimenomaan jumiin siinä castauksen jälkeen, se lataus ikoni vain pyöri. Tätä alkuperäisen viestin "Yhteysongelma" ilmoitusta en saanut toistettua. Selvitetään siis lisää ja palataan asiasta.