Skip to main content

Pari päivää sitten, kun rupesin kirjautumaan telia tv boxilla cmoren sovellukseen telian tunnuksilla huomasin, että koko vaihtoehto oli poistunut!? Enää on vain normi kirjautuminen cmoren tunnuksilla tai koodin kautta. Kumpikaan ei toimi telia tv tunnuksilla tai telia tunnuksilla. Eli jos cmore on maksettu Telian kautta et pysty enää katsomaan cmoren ohjelmia sovelluksesta telia tv digiboxilta, sen jälkeen kun pitäisi taas kirjautua uudelleen. Olen yrittänyt buutata boxin ja poistanut cmoren sovelluksen ja ladannut sen uudestaan, mutta kirjautumis vaihtoehtoa telian tunnuksillla ei takaisin ole tullut. Onko tullut mahdollisesti joku uusi päivitys, mistä on unohtunut tuo kirjautumis vaihtoehto kokonaan pois?
 

__
Muokkaus AaTanja: muokattu otsikkoa löydettävämmäksi ja kuvaavammaksi.

Moi, tästä on yleinen häiriö päällä.

Lisätietoja: https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_499923753&lang=fi


Moikka @Sampson ja @user2343654 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätitte kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydätte varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Tätä kirjautumisvaihtoehdon puuttumista on havaittu lauantaista alkaen, mutta silloin häiriön laajuutta ei vielä varmuudella tiedetty. Maanantaina alkoi järjestelmissämme laajempi häiriötilanne (joka vaikutti myös Telia TV -palvelun toimintaan), eikä häiriötiedotetta saatu julkaistua. Nyt tiedote kuitenkin on, kuten @user2343654  on havainnut ja ystävällisesti linkannut. Sieltä voi tilata tekstiviestikuittauksen häiriön korjauksesta.


Täällä sama ongelma kaikilla vempeleillä. 

C More-sovellukseen kirjautuminen on teknisestä viasta johtuen estynyt vain DV8919-boksilla. 

Olen ottanut palvelun käyttöön marraskuussa, kun tilasin uuden mallisen digiboxin. Sitten se lakkasi jostain nerokkaasta  Telian työntekijästä johtuen toimimasta (näin mulle seuraava työntekijäaaspalv] kertoi). Laite siis meni jumiin eikä sitä kuulemma voinut enää ottaa käyttöön, koska tää nero oli perunut mun tilauksen.

Kuulostaa siltä, että asiakaspalvelija on tehnyt virheen ja irtisanonut jostain syystä käytössäsi olleen Telia TV-tunnuksen. Telia TV-tilauksen irtisanominen ei automaattisesti tarkoita, etteikö vanhaa boksia voisi hyödyntää uuden Telia TV-tilauksen tunnuksen kanssa. Poikkeuksena on vanhemmat Arris VIP-mallin boksit, jotka eivät enää ole käytettävissä uusien Telia TV-tilien kanssa. Muistatko oliko vanha Telia TV-boksi neliskanttinen Arriksen boksi?

Sain uuden sitten tilalle ja siitä asti en ole voinut käyttää sovellusta, koska "etu on jo käytetty". Ainoastaan tilatut kanavat näkyvät mutta oikeutettu etu 5G asiakkaana ei myöskään auttanut asiaa. Näyttää teidän ongelmat hieman laajemmalta kuin tämä mistä nyt puhutte.

Jos etu poistuu asiakkaan käytöstä palveluntarjoajan virheen vuoksi, niin tilanne tulee ehdottomasti korjata siten, ettei virheestä tule asiakkaalle haittaa. Jos virhettä ei vieläkään ole korjattu niin laitathan Minun Teliasta meille viestiä, jotta etu saadaan kytkettyä käyttöösi. DV8919-boksia vaivaava kirjautumis ongelma on tarkoitus saada kuntoon ihan piakkoin. 

Tämän ja huomisen vaihteessa teidän sopimusehdot myös vaihtuvat. Liittyykö ongelma nyt tähän päivitettyihin käyttäjäehtoihin? Otetaan asiakkailta ilmaiset 12 kk pois? Oon ollut ihan liian kanssa yhteydessä teidän asiakaspalveluun, joka myöskään ei kovin hyvin osaa ongelmiin antaa selkeitä ohjeita tai neuvoja.

C More-sovelluksen kirjautumisen ongelma tai poistunut C More etuus eivät liitty mahdolliseen sopimusehtojen muutokseen. 

Lisäksi netin vakauteen liittyvien ongelmien tutkimisesta pitäisi asiakkaan maksaa 100€ + lisätunneista, vaikka ongelma on teidän. Ei minun.

Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, sillä operaattorin verkosta tai palvelusta johtuvien ongelmien korjaaminen kuuluu palveluntarjoajan vastuulle eikä asiakkaan vastuulle. En tiedä mistä tämän hinnan olet saanut tietoosi, mutta me emme tee tälläistä maksullista häiriönselvitystä. 

Oman sisäverkon tai omien päätelaitteiden asetuksiin saa tukea Telia Helpistä joka tarjoaa maksullista teknistä tukea. 

Mulle markkinoitiin marraskuussa valokuituyhteyttä ja tää on oikeasti VDSL 😃 Sitäkään asiakaspalvelussa ei tiedetty. Jos teiltä haluaa ratkaisuja teidän ongelmiin, te veloitatte asiakasta. Varmaan KKV:llä on joku kants tähän teidän rahatukseen. 

Liittymien markkinointi on kieltämättä harhaanjohtavaa ja jopa virheellistä, jos VDSL2-liittymää kaupitellaan valokuituna. VDSL-liittymät taloyhtiöissä toteutetaan VDSL2-tekniikalla lähinnä vanhojen kuparisten sisäverkkojen vuoksi. Taloyhtiöön näissä tapauksissa tulee valokuitu operaattorilta joka jaetaan asuntoihin talon kuparisen sisäverkon kautta. 

Pystytkö tarkentamaan mitä tarkoitat sillä kun sanot, että veloitamme ongelmien korjauksesta? 


Hei KaPetri,

Tuo DV8919 on juuri se uusi boxini. Se on toiminut lähestulkoon ok paitsi yhteys on katkennut välillä. En usko, että johtuu laitteesta, koska samalla pöytäkone on menettänyt yhteydet. Toisaalta MS Windows 11 on taas pöytäkoneen yksi ongelmanlähde. Ollut jo yli puoli vuotta keskuun puolesta välistä asti.

Edun katkeamisesta yhteys siis teihin. Maksulliseen vai maksuttomaan palveluun. Chatin kautta ei ole onnistunut. Joku myyjä vois soittaa niin olisin ehkä iloinen. Uusimman DV8919 boxin myynyt chat palvelija soitti, kun oli se joku muu hieman sotkenut. Näköjään jäi sitten tämä CMore saamatta tai jotain muuta outoa tapahtui. Minähän en voi tietää, mitä on tapahtunut. Ongelma on minun ja ratkaisut teidän.

 

Kiuschka kirjoitti:

Lisäksi netin vakauteen liittyvien ongelmien tutkimisesta pitäisi asiakkaan maksaa 100€ + lisätunneista, vaikka ongelma on teidän. Ei minun.

 

Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, sillä operaattorin verkosta tai palvelusta johtuvien ongelmien korjaaminen kuuluu palveluntarjoajan vastuulle eikä asiakkaan vastuulle. En tiedä mistä tämän hinnan olet saanut tietoosi, mutta me emme tee tälläistä maksullista häiriönselvitystä. 

 

Joku viikko takaperin teidän chat-asiakaspalvelija sanoi näin. Ja jäin kyllä huulipyöreänä ihmettelemään asiaa. Kaipa tuo näkyy jossain chat-historiassa.

 

Pystytkö tarkentamaan mitä tarkoitat sillä kun sanot, että veloitamme ongelmien korjauksesta? 

Viitaten teidän asiakaspalveluhenkilön kertomaan, josta jo tuossa ylempänä mainitsin.

Mikä muu palvelu ongelmissa on ilmainen kuin chat?

 

Ystävällisin terveisin kiuschka 

 

 

 

 

 


Tuo DV8919 on juuri se uusi boxini. Se on toiminut lähestulkoon ok paitsi yhteys on katkennut välillä. En usko, että johtuu laitteesta, koska samalla pöytäkone on menettänyt yhteydet. 

Mukava kuulla, että satunnaisia yhteysongelmia lukuunottamatta boksi on toiminut kuten seen kuuluukin. Yhteysongelma kuulostaa siis jäävän reitittimeen tai reitittimen ja verkon väliseen yhteyteen jos useammalla laitteella esiintyy yhteyskatkoksia samanaikaisesti. Olethan varmistunut verkkokaapelilla testaamaalla etteivät katkokset voi johtua Wifi-yhteydestä?

Edun katkeamisesta yhteys siis teihin. Maksulliseen vai maksuttomaan palveluun. Chatin kautta ei ole onnistunut. Joku myyjä vois soittaa niin olisin ehkä iloinen. Uusimman DV8919 boxin myynyt chat palvelija soitti, kun oli se joku muu hieman sotkenut. Näköjään jäi sitten tämä CMore saamatta tai jotain muuta outoa tapahtui. Minähän en voi tietää, mitä on tapahtunut. Ongelma on minun ja ratkaisut teidän.

Täysin ilmaista asiakaspalvelua tarjoamme Telia kaupassa tai Minun Telian chatin kautta. Soittamalla asiakaspalveluumme maksat liittymäsopimuksellesi määritetyn maksun. Ehdottomasti tuo virhe C Moren edun osalta on korjattava, jos etuisuus on poistunut meidän virheen vuoksi. 

Joku viikko takaperin teidän chat-asiakaspalvelija sanoi näin. Ja jäin kyllä huulipyöreänä ihmettelemään asiaa. Kaipa tuo näkyy jossain chat-historiassa.

Hyvin erikoisesti on sinulle chatissa sanottu. Minulle tulee 100€ veloituksesta mieleen vain turhan asentajakäynnin maksu. Turhasta asentajakäynnistä voidaan veloittaa 100€, jos asentaja tulee käymään turhaan paikalla etsimässä Telian verkon häiriötä ja käy ilmi, että häiriö on johtunut asiakaan laitteista tai kytkennöistä. 

Turhat asentajakäynnit ovat nykypäivänä harvinaisia sillä pystymme etänä tarkistamaan aika suurella varmuudella johtuuko asiakkaan ilmoittama häiriö verkon osuudesta vai jostain muusta. Lisäksi asentajaa käytetään paikalla vain kiinteiden liittymien viankorjauksessa. 


Vastaa