Skip to main content

Hei!

 

Olisiko jotain vinkkiä miten noita liiga -pelejä voisi katsoa pätkimättä ? Yleensä pätkii niin, ettei enää 5 min pysty katsomaan yhteen menoon. Hyrrä vaan pyörii. Sitä saa odottaa välillä kauankin ennen kuin palautuu. Yleensä AINA vähintään RL:n verran kun pelissä sellainen on, eli jää näkemättä. Sitten jos painat X ja aloitat uudestaan, lähtee heti. Ei vaan viitsi 150 kertaa pelin aikana liittyä katsomiseen mukaan uudelleen. Ei siitä katsomisesta tule mitään. 

 

Äsken kun testasin pelejä, tämän saa niin sekaisin, ettei toimi enää mikään. Osasyyn laitan testipeleihin siihen, että tietokoneen äänilähde muuttui jostain syystä testaamisen ohessa (edit: käynnistin koneen uudelleen), etten kuullut mitä tapahtuu. Heti kun keksin tämän, tiesin mitä pitää tehdä. Odotan kuitenkin teidän ohjetta, millä kuvan saa takaisin, kun ruutu on musta (ääni saattaa kuulua).

 

Kolmas tapaus: Jälkipelitkään ei toimi kunnolla, vaan hyrrä jää pyörimään. Se ei välttämättä / useinkaan korjaannu itsekseen vaan jatkaa loputtomiin. Tähän haluaisin vastauksen, miksi se tekee niin ?

 

Niin kuin muillakin, KAIKKI muut palvelut toimii millä tahansa selaimella ja apilla jos sellainen on pitänyt asentaa (esim. Spotify). Internet on kiinteä. - Haluaisin myös speksit millä palvelu toimii ?  Internetin suorituskyvystä ei jää kiinni tällä kertaa. Tai sitten olisi mukava tietää, millainen liittymä pitää olla ? Esim. 500/500 tai jotain vastaavaa.

 

Koronan sotkiessa muutenkin pelejä, tilaukseni on lähellä katkoa, kun tietyt ehdot toteutuvat.


@Mediapupu@  kirjoitti:


Hei!



 



Olisiko jotain vinkkiä miten noita liiga -pelejä voisi katsoa pätkimättä ? Yleensä pätkii niin, ettei enää 5 min pysty katsomaan yhteen menoon. Hyrrä vaan pyörii. Sitä saa odottaa välillä kauankin ennen kuin palautuu. Yleensä AINA vähintään RL:n verran kun pelissä sellainen on, eli jää näkemättä. Sitten jos painat X ja aloitat uudestaan, lähtee heti. Ei vaan viitsi 150 kertaa pelin aikana liittyä katsomiseen mukaan uudelleen. Ei siitä katsomisesta tule mitään. 



 



Äsken kun testasin pelejä, tämän saa niin sekaisin, ettei toimi enää mikään. Osasyyn laitan testipeleihin siihen, että tietokoneen äänilähde muuttui jostain syystä testaamisen ohessa (edit: käynnistin koneen uudelleen), etten kuullut mitä tapahtuu. Heti kun keksin tämän, tiesin mitä pitää tehdä. Odotan kuitenkin teidän ohjetta, millä kuvan saa takaisin, kun ruutu on musta (ääni saattaa kuulua).



 



Kolmas tapaus: Jälkipelitkään ei toimi kunnolla, vaan hyrrä jää pyörimään. Se ei välttämättä / useinkaan korjaannu itsekseen vaan jatkaa loputtomiin. Tähän haluaisin vastauksen, miksi se tekee niin ?



 



Niin kuin muillakin, KAIKKI muut palvelut toimii millä tahansa selaimella ja apilla jos sellainen on pitänyt asentaa (esim. Spotify). Internet on kiinteä. - Haluaisin myös speksit millä palvelu toimii ?  Internetin suorituskyvystä ei jää kiinni tällä kertaa. Tai sitten olisi mukava tietää, millainen liittymä pitää olla ? Esim. 500/500 tai jotain vastaavaa.



 



Koronan sotkiessa muutenkin pelejä, tilaukseni on lähellä katkoa, kun tietyt ehdot toteutuvat.






Hei @Mediapupu ja hyvä kun laitoit viestiä ongelmastasi tänne yhteisöön. Eiköhän täältä neuvot löydy jotta pelit saadaan myös sinullekkin näkymään normaalisti.



 



Olemme listanneet tukisivustollemme laite- ja ohjelmistovaatimukset.



 



Kertoisitko mikä Windows koneeltasi löytyy ja mitä selainta olet käyttänyt? Katseletko suoraan koneen ruudulta lähetystä vai jaatko lähetyksen telkkarille HDMI-kaapelilla tai langattomasti esim. Chromecastin avulla?



 



@KaPetri@  kirjoitti:






Hei @Mediapupu ja hyvä kun laitoit viestiä ongelmastasi tänne yhteisöön. Eiköhän täältä neuvot löydy jotta pelit saadaan myös sinullekkin näkymään normaalisti.



 



Olemme listanneet tukisivustollemme laite- ja ohjelmistovaatimukset.



 



Kertoisitko mikä Windows koneeltasi löytyy ja mitä selainta olet käyttänyt? Katseletko suoraan koneen ruudulta lähetystä vai jaatko lähetyksen telkkarille HDMI-kaapelilla tai langattomasti esim. Chromecastin avulla?



 






Hei!  Koneelta löytyy Win10 Pro 64 bit. Käytössä on useinmiten Edge -selain. Järjestelmässä ei ole mitään langatonta. 1. viestissä mainittu pätkiminen jatkuu edelleen. Jos 1 min näkyy ilman pätkimistä, on melkoinen ihme. Kuva ei myöskään usein jatka siitä mihin se jäi. Jos pysähtyminen tulee aikaan 17.41, se pitäisi jatkaa siitä, eikä 18.53. Peliä olisi ärsyttävyydestään huolimatta helpompi seurata. Nyt jos pätkimistä tapahtuu koko ajan ja aika hyppii sinne tänne, ei tule pelin seuraamisesta yhtään mitään. "Sovellus" mitä selaimella käytetään, ei saisi missään tilanteessa hypätä omasta tilanteesta pois, vaikka se tarkoittaisi jäämistä LIVE:stä jälkeen ns. omaan hetkeen ja tämähän siinä tapahtuu, koska se ei muuten erottaisi enää että katsotaan LIVE:ä vaikka ollaan 3:nnessa erässä 15 min jäljessä oikeaa tilannetta. Hieman nopeammin pelin saa jatkumaan jos viitsii painaa X ja aloittaa uudelleen katselun. Ei ole kuitenkaan nautinto olla hiiren kanssa valmiina sulkemaan peliä.

Edit katjane: muokattu lainausta



@Mediapupu  kirjoitti:

Hei!  Koneelta löytyy Win10 Pro 64 bit. Käytössä on useinmiten Edge -selain.






Onko sulla uusin versio tuosta Edgestä käytössä? Sieltä selaimen asetusten kautta olisi hyvä laittaa laitteistokiihdystys päälle mikäli et oo sitä vielä laittanu. Sen pitäisi auttaa tässä tilanteessa. Jos tuokin on jo käytössä niin seuraava vaihtoehto vois olla sen selaimen uudelleen asennus. Tätä ennen voisi testata pelkkää selainhistorian tyhjentämistä.  



@MikaelMu@  kirjoitti:



@Mediapupu  kirjoitti:

Hei!  Koneelta löytyy Win10 Pro 64 bit. Käytössä on useinmiten Edge -selain.






Onko sulla uusin versio tuosta Edgestä käytössä? Sieltä selaimen asetusten kautta olisi hyvä laittaa laitteistokiihdystys päälle mikäli et oo sitä vielä laittanu. Sen pitäisi auttaa tässä tilanteessa. Jos tuokin on jo käytössä niin seuraava vaihtoehto vois olla sen selaimen uudelleen asennus. Tätä ennen voisi testata pelkkää selainhistorian tyhjentämistä.  






Kiihdytys oli päällä. Vika ei ole selaimessa. Jos vaihdan selainta, käytös on ihan samanlaista. Toimivaa ei kannata tässäkään tapauksessa korjata, koska selain muuten ja muualla toimii moitteettomasti. Ennenkin mennyt asentelemaan sitä ja tätä uudelleen ja viimein ei toimi mikään. Sitten minä itse joudun asentamaan kaiken uudelleen. Teidän sovellus mitä selaimella käytetään, hukkaa fokuksen, ei malta odottaa, lähettää liian hitaasti (selain kyllästyy odottamaan) tai ei vaan lähetä uutta "pakettia" ollenkaan tai jokin yhdistelmä. Kuva alkaa toimia heti kun katsomisen aloittaa uudestaan tai liikuttaa tuota palloa katsomisviivalla. Yhteyskin siis tuntuisi riittävän. Hieman tuohon auttaa kun aloittaa katsomaan tallennusta ja siirtää pallon lähelle LIVEä. Pätkimistä tapahtuu silloin harvemmin.Tallennetta katsoessa (sininen viiva) jos lähetys keskeytyy, se ei itse jatka vaikka odottaisi aamuun asti, mutta välittömästi kun kosketat 2 kertaa palloa, lähetys jatkuu -> vika on sovelluksessa. Myöskään Jatkoajan otteluseurantaa ei kauhean intensiivisesti kannata lukea ettei oikea maali paljastu 5 min etuajassa.



 



 



Edit HannaSu: korjattu lainausta


Telia tv ei näytä otteluita matkapuhelimella. Kun avaa ottelun niin tulee vain tietopalkki keskelle näyttöä, jossa ottelun tiedot mutta lähetys ei kuitenkaan aukea (siis kyse live matsista) vanhoja pelattuja matseja näyttää normaalisti. Kuluvan viikon alussa toimi normisti. 



@Mixakui@  kirjoitti:


Telia tv ei näytä otteluita matkapuhelimella. Kun avaa ottelun niin tulee vain tietopalkki keskelle näyttöä, jossa ottelun tiedot mutta lähetys ei kuitenkaan aukea (siis kyse live matsista) vanhoja pelattuja matseja näyttää normaalisti. Kuluvan viikon alussa toimi normisti. 






Onko sinulla muita kanavia tilattuna, jossa voisi katsoa Live-lähetyksiä? Mietin että toimiiko se muissa kanavissa normaalisti. Entä mitä tapahtuu kun painat noissa suorissa lähetyksissä "Katso" -nappia, saatko tuon tietopalkin esiin vai mitä siinä tarkalleen ottaen tapahtuu? Toki voisit kokeilla poistaa sovelluksen ja asentaa sen uudelleen, tai sitten tarkistaa onko sovellukseen saatavissa uusin päivitys ja latailla sen josko siitä olisi apua. 



@Merja_J@  kirjoitti:

@Mixakui@  kirjoitti:

Telia tv ei näytä otteluita matkapuhelimella. Kun avaa ottelun niin tulee vain tietopalkki keskelle näyttöä, jossa ottelun tiedot mutta lähetys ei kuitenkaan aukea (siis kyse live matsista) vanhoja pelattuja matseja näyttää normaalisti. Kuluvan viikon alussa toimi normisti. 


Onko sinulla muita kanavia tilattuna, jossa voisi katsoa Live-lähetyksiä? Mietin että toimiiko se muissa kanavissa normaalisti. Entä mitä tapahtuu kun painat noissa suorissa lähetyksissä "Katso" -nappia, saatko tuon tietopalkin esiin vai mitä siinä tarkalleen ottaen tapahtuu? Toki voisit kokeilla poistaa sovelluksen ja asentaa sen uudelleen, tai sitten tarkistaa onko sovellukseen saatavissa uusin päivitys ja latailla sen josko siitä olisi apua. 


Moi.

Jossain välissä toimi, mutta esim juuri nyt kun koitan katsoa otteluita tulee vain se palkki mutta lähetys ei aukea. Asensin äpin uudestaan...päivitin... Ei auta?


Mikä laite sinulla on nyt käytössäsi? Laitteella ei ole VPN yhteyttä käytössä?



 



Onko laitteella myös ongelmia muiden kanavavien katsomisessa vai koskeeko häiriö vain Liiga lähetystä?


Oneplus 7pro.

Ei ole havaittuja ongelmia muilla kun liigalla.

 


En ole tietoinen että kyseisellä laitteella olisi tiedossa oleva ongelma sovelluksen kanssa. 



Melkein tässä tilanteessa suosittelen sinua jättämään tilanteesta häiriöilmoituksen vaikka Minun Telia sovelluksen chatin kautta.



 



Häiriöilmoituksella olisi hyvä mainita



-Laitteen merkki ja malli



-Käytettävä yhteys ja sen nopeus



-Laitteen ohjelmistoversio, sovelluksen versio



-Lyhyt kuvaus ongelmasta



-Omat yhteystiedot



 



Näin saamme vikailmoituksen tilanteestasi luotua ja asiantuntijamme alkaa selvittämään tilannetta tarkemmin. Pystymme myös olemaan sinuun yhteydessä selvityksen edistyessä. Voin toki tästäkin nuo tiedot viedä asiantuntijalle selvitystä varten, mutta tällöin emme voi olla sinuun yhteydessä selvityksen edistyessä. 


Vastaa