Skip to main content

https://www.telia.fi/asiakastuki/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote?id=90d0ff82-3edd-458f-8ae8-5730c0e21111

 

Ensin luki: saamme c moren suoratoiston asiakkaille 15.11.2018 ja tiedotamme asiasta lisää silloin.

 

Menin 15.11. lukemaan tiedotetta uudelleen ja oli muutettu että harmiksemme emme saa sitä vielä 15.11. mutta viimeistään alkuviikosta 47 tiedotamme asiasta.

 

No tänään 19.11. menin jälleen katsomaan olisiko asiasta lisätietoa; no olihan siellä että tiedotamme asiasta alkuviikolla 48.

 

 

Edelleen tiedotteessa päivämääränä on tuo alkuperäinen julkaisupäivämäärä 31.10.2018 vaikka tiedotetta on muokattu kahdesti. Mielestäni tämä on asiakkaiden aliarvioimista että käydään vaan muuttelemassa viikon numeroa toisen perään että ollaan tekevinään jotain ja annetaan katteettomia lupauksia. 

Olisi reilua tiedotteessa myöntää että alkuperäinen aikataulu oli tämä mutta nyt olemme syystä x joutuneet pidentämään julkaisuajankohtaa tai tehdä aiheesta uusi tiedote OIKEALLA PÄIVÄMÄÄRÄLLÄ.

 

Muutenkin mennyt maku teliaan liigan sekoilujen kanssa; koosteet täyttä kuraa botin tekemänä vieläkin vaikka kaudesta kohta puolet pelattu sekä ei oteta vastuuta kunnolla ottelujen näkymättömyyden suhteen joka johtunut teliasta sekä asiakaspalvelun laatu heikentynyt niinkuin teliaa varoittelin aiemmin koska liiga aiheuttaa asiakaspalaute tulvaa mikäli hommat ei ole hanskassa.

 

AIPTV boksiin neuvoteltu keväästä asti nelosen kanavien livekuvaa ja uusia kanavia. Elokuussa luvattiin uutisia ja kohta on joulu. Ihme kun sinnekkin ei ole muokattu Ilarin viestiin kuukautta aina uudelleen ja uudelleen(elokuun ..., syyskuun ..., marraskuun lopussa).

 

Ihan vain osoittaakseni mieltä lähti meidän perheestä kolme puhelinliittymää kilpailijalle vaikka hinta hieman nousikin. En halua tukea "*******tajia" eli katteettomien lupauksien antajia. Toivon että muutkin tekevät näin.

 

Terveisin pettynyt asiakas.

 

 

EDIT. Mitesä tämä telian sanoista tekoihin kampanja. Ei taida ihan joka asiassa toteutua. ? https://www.telia.fi/kampanjat/sanoista-tekoihin

 

Sallikaa minun nauraa.

Tänään oli itselläni keskustelua C Moren asiakaspalvelijan kanssa asiasta. Hän sanoi, että ei uskalla sanoa päivämäärää milloin C Moren suoratoisto on Telian kautta C Moren tilanneiden käytössä kun Telian puolella on ongelmia. Ilmeisesti Telia on ihan kädetön teknisten asioiden edessä, siksi tallenteet ovat kaikki pitkässä pötkössä eikä tallenteita voi järjestellä kansioihin, HD-kanavia ei vieläkään voi verkkotallentaa vaikka kilpailijat ovat pystyneet siihen jo vuosia, yms...

 

Miten kaikki voi olla Telialle niin vaikeaa?!


Ymmärrän tietenkin että Cmore -suoratoistopalvelun myöhästyminen suunnitellusta harmittaa, itsekin tätä olen kovasti jo odottanut! 



 



Samaiseen asiakastiedotteeseen on tosiaan päivitetty päivämäärää sen mukaan, mikä on arvioitu ajankohdaksi suoratoistopalvelun käyttöönotolle, eikä asiasta ole tehty erillistä tiedotetta uusilla päivämäärillä. Tiedotteessa on kuitenkin mainittu viivästyminen alkuperäisestä suunnitelmasta, eikä tarkoitus ole millään lailla harjaanjohtaa tai aliarvioida lukijaa, ikävä kuulla että se on tällaiselta tuntunut!



 



Välitän tämän palautteesi eteenpäin jotta voimme jatkossa pohtia, mikä olisi paras keino tiedottamiselle mikäli vastaavia tilanteita tulee eteen. Viimeistään ensi viikon alkuun mennessä saadaan vielä lisätietoa Cmoren suoratoistopalvelusta, toivotaan tietenkin että mahdollisimman pikaisesti!



 



Isot pahoittelut omasta puolestani viivästyksen vuoksi!



 EDIT. Mitesä tämä telian sanoista tekoihin kampanja. Ei taida ihan joka asiassa toteutua. ? https://www.telia.fi/kampanjat/sanoista-tekoihin

 

Sallikaa minun nauraa.


Tuo "sanoista tekoihin" on jo puhdasta ironiaa Telian lausumana.


Huomenna arjen osalta viikko kääntyy jo loppuviikolle eikä tiedotteita näy. Viikonloppunahan ei tiedotteita ulos pusketa? Huonolta näyttää.


Telia on kyllä naurettava ja säälittävä firma.



@ZerDzo@  kirjoitti:


Huomenna arjen osalta viikko kääntyy jo loppuviikolle eikä tiedotteita näy. Viikonloppunahan ei tiedotteita ulos pusketa? Huonolta näyttää.






Laitoin tuossa aamusella kyselyä tiedotteen perään joka piti itse asiassa eilen julkaista. Eli pian pitäisi olla lisäinfoa tulossa. 



@Merja_J@  kirjoitti:

@ZerDzo@  kirjoitti:

Huomenna arjen osalta viikko kääntyy jo loppuviikolle eikä tiedotteita näy. Viikonloppunahan ei tiedotteita ulos pusketa? Huonolta näyttää.


Laitoin tuossa aamusella kyselyä tiedotteen perään joka piti itse asiassa eilen julkaista. Eli pian pitäisi olla lisäinfoa tulossa. 


"Harmiksemme joudumme hiukan siirtämään palvelun julkaisua, jotta voimme taata käyttäjille sujuvan palvelun käyttöönoton. Tiedotamme palvelusta ja sen käyttöönotosta tarkemmin tällä sivulla heti, kun päivämäärä tarkentuu."

 

Onko tuo nyt olevinaan se LISÄinfo? :D


Näinhän siinä kävi kuten ounastelin, jälleen sai pettyä telian katteettomaan lupaukseen.


Telia pettää aina. Ei herätä luottamusta tätä firmaa kohtaan tapa jolla se kohtelee asiakkaitaan.


Olen pahoillani, suoratoistopalvelun julkaisu piti tulla aiemmin mutta tuomme sen niin nopeasti kuin mahdollista. Emme ole tarkoituksella johtaneet harhaan vaan olemme tosissamme uskoneet, että julkaisu onnistuu. Nyt kuitenkin on tilanne se, että haluamme palvelun toimivan kun tuomme sen kanavapakettitilaajille. Ei siis hätää, tämä on meillä työnalla ja ilmoitamme heti kun tarkka päivä selviää.


Toisaalla kilpailija hoiti homman hienosti maaliin viaplayn osalta. Ilmoittavat kun palvelu tulee saataville ja jumankauta se toimii heti.

 

Eli missähän vika kun telialla ei c moren suoratoisto näy eikä kuulu ja viaplay tulee varmaan 2022 jos tekniikka ei petä.


Nyt toimii, pääsee katselee slkkaritkin ennakkoon ?

https://www.telia.fi/asiakastuki/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote?id=3f455e3e-e9a2-4e8c-8108-7251f3bb5414


Koska tulee smart tv:n toimimaan? Palvelu on kyllä pahasti keskeneräinen, kuka nyt chromea käyttää?


@jansaa80

Vastasin tuohon toiseen ketjuun, jossa esitit tämän samaisen kysymyksen. Eli ainakaan lähitulevaisuudessa smart TV-tukea tuskin saadaan. Selaintuki sen sijaan kasvaa mahdollisesti hieman myöhemmin. Tiedotamme toki näistä, mikäli tilanne muuttuu ja vaihtoehtoja katseluun tulee lisää.


Palvelu näyttäisi toimivan hyvin kaikilla testaamillani laitteilla.

 

Seuraava askel ja kehitysehdotus olisi että telia tv digiboksiin saataisiin c more sovellus jolloin palvelua voitaisiin käyttää myös suoraan digiboksista. Tätä operaattorin kautta tulevaa kun ei teknisistä syistä pysty smart tvllä millään operaattorilla katsomaan.

 

Tällä hetkellä sovellusvalikoima ei sisällä kuin youtuben (vip 5305 boksi) joten olisi "uskottavuuden" kannalta hyvä lisä.


Jos Telian kauppa Bonnierin kanssa toteutuu ja C Moresta tulee Telian omistama, niin luulisi, että digiboksiin saataisiin C More-sovellus. Vaan tuskinpa saadaan.


 

 

 

 

En löydä paikkaa minne tuo Telia Tv operaattoritunnus laitetaan :(


Hei @Aretus84!



 



Ainakin CMore sovelluksesta kohta löytyy, sieltä pitää ensin kirjautua ulos jos sinulla on CMore tunnukset. Sitten kirjaudut muilla tunnuksilla ;)





 



 



Valitse Telia.



@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Aretus84!

 

Ainakin CMore sovelluksesta kohta löytyy, sieltä pitää ensin kirjautua ulos jos sinulla on CMore tunnukset. Sitten kirjaudut muilla tunnuksilla ;)

 

 

Valitse Telia.


Appletv:n sovelluskaupasta löytyyn vaan c more suomi, ja siinä tuota vaihtoehtoa ei löydy. Puhelimessa kun laitan tuon kirjaudu  telia tunnuksella  sovellus vippaa automaattisesti telia tv sovelluksen auki.

 



@Aretus84  kirjoitti:

Appletv:n sovelluskaupasta löytyyn vaan c more suomi, ja siinä tuota vaihtoehtoa ei löydy. Puhelimessa kun laitan tuon kirjaudu  telia tunnuksella  sovellus vippaa automaattisesti telia tv sovelluksen auki.



 






Tällä hetkellä C Moren suoratoistopalveluun kirjautuminen Telian operaattoritunnuksilla onnistuu vain puhelimella, tabletilla tai tietokoneen selaimella. Apple TV:llä kirjautuminen ei vielä tässä vaiheessa onnistu. 



Puhelimella kun valitset C More -sovelluksessa kirjautumisen "Kirjaudu muilla tunnuksilla" -> valitse Telia, niin aukeaa TeliaTV-sovellus, jossa pääset tekemään kirjautumisen TeliaTV-tunnuksillasi. Tämän kirjautumisen jälkeen puhelin ohjaa sinut takaisin C Moren sovelluksen puolelle sisältöjen pariin. 
Pääset tarkistamaan vielä kirjautumisen ohjeet sekä laite- ja selainvaatimukset aiheesta tekemästämme kirjoituksesta.


Hyvä että on tullut myös Telialle. Koska tulee muuten kuin Chromelle? Toivottavasti mahdollisimman pian. Nyt tuo CMore suoratoisto on suoraan heiltä, mutta vaihdan heti kun se onnistuu muuten. Nyt onnistuu kännykän ja tabletin välityksellä, mutta kivempi olis kattoa suoraan telkusta. Eli nyt vaan pian se muuhunkin kuin Chromeen, kiitos :-)



@Orvokki29@  kirjoitti:


Hyvä että on tullut myös Telialle. Koska tulee muuten kuin Chromelle?






Selaintuki laajenee mahdollisesti hieman myöhemmin. Smart TV -applikaatioon tukea ei näillä näkymin ole tulossa ainakaan lähitulevaisuudessa.


Vastaa