Skip to main content

Hei 

 

Kävi sillain, että noin klo 8.00 aamulla 21.12.2018 Telian telkkarista hävisi äänet. Telkkari on hdmi-kaapelilla kiinni uudehkossa Arris digiboksissa (pyöreä malli) ja siitä menee ethernet piuha Thomson TGF789 reitittimeen.

 

Soitin heti Telialle ja hetken keskustelun jälkeen asikaspalvelu yhdisty vikapuolelle ja siellä olikin hyvin miellyttävä kaveri jonka opastuksella kokeiltiin kaiken näköisiä kaapelin vaihtoja ja softan päivitystä, mutta ääntä ei vaan saatu tulemaan. Teknikko sanoi, että vaihdetaan molemmat, sekä Arris että Thomson.

 

No tästä tuilikin se ongelma kun tarjouduin hakemaan niitä bokseja mistä tahansa pääkaupunkiseudulta mutta kerrottiin, että niitä on vain tukussa ja sieltä ei mitenkään loppukäyttäjä voi niitä hakea!

 

Eli nyt pitää olla ilman ääniä telkkarissa kaikki joulunpyhät ja odattaa, että vehkeet joskus tulee postin kautta.

 

Tämä on kyllä aliarvoista asiakaspalvelua Telialta, pitäisihän heillä olla myymälöissään jokunen varalaite tällaisia tilanteita  varten! Tiedän, että Elisalta saa heidän myymälöistään varalaitteen vastaavanlaisissa tapauksissa.

 

Kun Telia ei lupauksistaan huolimatta ole kehittänyt telekkarisysteemiään esim. tuomalla siihen YLE-Areenan ja nyt tämän tapauksen jälkeen en näe muuta ratkaisua kuin vaihtaa ko sydeemi Elisan vastaavaan, hieman edullisempikin se on.

 

Vikantunnus Teliassa: 5844158

 

 

Voisit kokeilla ottaa äänet boksista ulos Toslinkillä (jos tv:si tai vahtistimesi tukee sitä) ja kokeilla/toivoa saisiko sieltä äänet väliaikaisesti ulos. Voihan olla että ongelma koskee vain hdmi puolta.. 4302/5305 malli tarvitsee Toslink to 3.5mm adapterin, koska siinä ei ole perinteistä Toslink liitäntää sillä samasta liittimestä saa muutakin ulos. 



 



Eli https://www.ebay.co.uk/p/Toslink-Cable-Lead-Optical-Digital-Adapter-to-3-5mm-Mini-Jack-Plug-Adaptor/2275404407?iid=352315103837 tuollainen, noita voinee ostaa lähes mistä tahansa elektroniikka liikkeestä jotka yleensäkin myymät adaptereja.


Vastaa