Hei
Kävi sillain, että noin klo 8.00 aamulla 21.12.2018 Telian telkkarista hävisi äänet. Telkkari on hdmi-kaapelilla kiinni uudehkossa Arris digiboksissa (pyöreä malli) ja siitä menee ethernet piuha Thomson TGF789 reitittimeen.
Soitin heti Telialle ja hetken keskustelun jälkeen asikaspalvelu yhdisty vikapuolelle ja siellä olikin hyvin miellyttävä kaveri jonka opastuksella kokeiltiin kaiken näköisiä kaapelin vaihtoja ja softan päivitystä, mutta ääntä ei vaan saatu tulemaan. Teknikko sanoi, että vaihdetaan molemmat, sekä Arris että Thomson.
No tästä tuilikin se ongelma kun tarjouduin hakemaan niitä bokseja mistä tahansa pääkaupunkiseudulta mutta kerrottiin, että niitä on vain tukussa ja sieltä ei mitenkään loppukäyttäjä voi niitä hakea!
Eli nyt pitää olla ilman ääniä telkkarissa kaikki joulunpyhät ja odattaa, että vehkeet joskus tulee postin kautta.
Tämä on kyllä aliarvoista asiakaspalvelua Telialta, pitäisihän heillä olla myymälöissään jokunen varalaite tällaisia tilanteita varten! Tiedän, että Elisalta saa heidän myymälöistään varalaitteen vastaavanlaisissa tapauksissa.
Kun Telia ei lupauksistaan huolimatta ole kehittänyt telekkarisysteemiään esim. tuomalla siihen YLE-Areenan ja nyt tämän tapauksen jälkeen en näe muuta ratkaisua kuin vaihtaa ko sydeemi Elisan vastaavaan, hieman edullisempikin se on.
Vikantunnus Teliassa: 5844158