kirjoitti:
Kuinka monta kertaa vuorokaudessa on Soneran mielestä "hyväksyttävää", että kun katsot joko "suoraa lähetystä" tai tallennusta niin lähetys katkeaa sekunniksi: tulee musta ruutu ja lähetys jatkuu noin sekunnin päästä. Haluaisin tietää mikä on Soneran mielestä "normaalia". Tähän tapaan: https://www.veed.io/view/e14284de-8dd2-4057-81d9-94450bcb3a34?sharingWidget=true
Palvelussa esiintyvät katkokset tai virheet eivät kuulu palvelun normaaliin toimintaan.
kirjoitti:
Toinen asia mikä kiinnostaisi on se, että johtuuko tuo asia Telia TV-boksista, vai aiheuttaako sen nettiyhteyden hetkellinen pätkiminen (joka tulee myös Soneralta).
Näin äkkiseltään lähtisin boksin ja reitittimen välistä yhteyttä tai reitittimelle tulevaa yhteyttä veikkaamaan syylliseksi häiriöön. IPTV-tekniikalla lähetys on kovin tarkka yhteyden nopeudesta ja laadusta. Pienetkin hetkelliset häiriöt näkyvät kuvan pysähtelynä. Ilman tarkempaa tutkiskelua ongelmaa on vaikea varmaksi sanoa, mutta testeillä ongelman juurisyytä voidaan rajata tiettyyn suuntaan. Voimme teknisen asiakaspalvelumme kautta tarkistaa reitittimelle tulevan yhteyden tilan sekä katsoa boksille tulevaa yhteyttä.
kirjoitti:
Kolmantena asiana, että kuinka monta kertaa viikossa on hyväksyttävää, että Telia TV-boksia pitää resetoida ottamalla virtajohto irti koska vilkuttaa sinistä valoa. Tässä vielä usein käy niin, että tämä pitää tehdä kolme-neljä kertaa ennen kun boksi suostuu uudestaan käynnistymään - 3-4 ensimmäistä kertaa se jää paikalleen latausruutuun.
Palvelua ja boksia ei ole suunniteltu käynnisteltävän uusiksi päivittäin tai viikoittain. Boksi on tarkoitettu toimivan pitkiä aikoja putkeen. On tietysti olemassa virhetiloja joihin vain boksin uudelleenkäynnistys auttaa, mutta ne eivät kuulu palvelun normaaliin toimintaan.
Suosittelen testaamaan boksin yhdistämistä verkkokaapelilla reitittimeen mikäli se on mahdollista ja nykyinen yhteys on muodostettu langattomasti. Tällä tavalla voimme varmistua johtuuko heikko yhteys langattoman wifi-verkon osuudesta. Samalla on hyvä tarkistaa reitittimen tarjoama yhteysnopeus ilman digiboksia. kiinteän laajakaistan yhteysnopeuden tulisi olla vähintään 10Mbit/s, että HD-laatuista kuvaa voidaan katsoa.
OK, eli tosiaan tuo pätkiminen tapahtuu päivittäin ja muutamia kertoja tunnissa. Ja ruutu ei missään vaiheessa "pikselöidy" vaan tosiaan menee sekunniksi mustaksi tai vaihtoehtoisesti boksi menee totaalijumiin.
Kotiyhteyteni on 100mega ja ei ole mahdollista liittää Telia TV-boksi langalliseen verkoon.
Boksi menee totaalijumiin "viikottain" jossa joudun resetoimaan sen.
Eli tästä tulkitsen, että haasteena on reititin <-> Telia TV-boksin välillä: fyysinen etäisyys laitteiden välillä on n 3-4 metriä ja välissä ei ole mitään seiniä tai vastaavaa.
kirjoitti:
OK, eli tosiaan tuo pätkiminen tapahtuu päivittäin ja muutamia kertoja tunnissa. Ja ruutu ei missään vaiheessa "pikselöidy" vaan tosiaan menee sekunniksi mustaksi tai vaihtoehtoisesti boksi menee totaalijumiin.
Yhteysongelmasta lienee kyse kuvauksen perusteella. Kertoisitko kuitenkin vielä palvelureitittimen ja boksin tarkemmat mallit eli modelit?
kirjoitti:
Kotiyhteyteni on 100mega ja ei ole mahdollista liittää Telia TV-boksi langalliseen verkoon.
Osaatko sanoa onko kyseessä Ethernet tai kotikuitu liittymä vai VDSL2-tekniikalla toutettu laajakaista?
kirjoitti:
Huoneistossa on siis suhteellisen tuoreet päätelaitteet käytössä. En usko häiriön jäävän niihin. Liittymän osuuteen ongelma voi jäädä, jos seinästä reitittimelle tuleva kaapeli on kytketty reitittimen harmaaseen DSL-porttiin. DSL-liittymissä linjassa voi esiintyä virheilyä joka näkyy kuvan häiriöinä. Pidempi kuin alle kaksi metrinen puhelinjohto voi lisätä häiriöiden määrää.
Langattoman verkon osuutta häiriöön ei voida varmuudella rajata ulkopuolelle ilman verkkokaapelilla testaamista. Suosittelen sinua tässä tilanteessa jättämään Minun Telian kautta häiriöilmoitusta palvelun häiriöistä. Pääsemme siten tarkemmin katsomaan yhteyden toimintaa.
Täältä löytyy täysin samanlainen kattaus kuin yllä ja tismalleen samat ongelmat löytyy myös täältä.
Ongelmat alkoivat kun digiboksin ohjelmisto päivittyi 8.5 versioon. Mutta peukku siitä että päivitys onnistuu nykyään langattomasti, aiemmin onnistui ainoastaan piuhan päästä.
@mikkhoo kirjoitti:
Täältä löytyy täysin samanlainen kattaus kuin yllä ja tismalleen samat ongelmat löytyy myös täältä.
Ongelmat alkoivat kun digiboksin ohjelmisto päivittyi 8.5 versioon. Mutta peukku siitä että päivitys onnistuu nykyään langattomasti, aiemmin onnistui ainoastaan piuhan päästä.
Se voi olla yksi tekijä tai sattumaa. Tätä tilannetta olisi hyvä tutkia tarkemmin häiriöilmoituksella meidän asiantuntijoiden toimesta. Kirjailethan häiriöilmoitusta vaikka Minun Telian kautta. Testaa toki jatkuuko ongelma myös verkkokaapelilla yhdistäessä mikäli vain mahdollista.
Sen verran olen selvittänyt, että ongelma on vissiin boksissaan itsessään, eli kun kuva pätkäisee poikki ja kelaa takaisin ja katson saman kohdan uudestaan niin se näkyy hyvin = eli oletettavasti ongelma on siinä, että boksin ulostulossa (HDMI-portissa) on jotain ongelmaa. Olen kokeillut tätä monella eriHDMI-piuhalla, kahdella eri näytöllä sekä siten, että Telia-boksia on kiinni langattomasti että langallisesti.
Mitä ilmeisimmin jokin osa siinä kuumenee että ulostuleva signaali pätkii.
kirjoitti:
Sen verran olen selvittänyt, että ongelma on vissiin boksissaan itsessään, eli kun kuva pätkäisee poikki ja kelaa takaisin ja katson saman kohdan uudestaan niin se näkyy hyvin = eli oletettavasti ongelma on siinä, että boksin ulostulossa (HDMI-portissa) on jotain ongelmaa. Olen kokeillut tätä monella eriHDMI-piuhalla, kahdella eri näytöllä sekä siten, että Telia-boksia on kiinni langattomasti että langallisesti.
Mitä ilmeisimmin jokin osa siinä kuumenee että ulostuleva signaali pätkii.
Tekemiesi rajauksien perusteella ongelma voisi hyvinkin olla tuossa HDMI -ulostulossa. Ongelma voi kuitenkin vielä jäädä digiboksin ohjelmistoonkin, joten suosittelen olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä tästä (jos et vielä ole ollut), sitä kautta voidaan kirjata häiriöilmoitus. Häiriöilmoituksen jälkeen päätetään, vaihdetaanko digiboksi vai voidaanko ongelma korjata muilla tavoin. Mitään laajempaa häiriötä HDMI -ulostulon kanssa ei ole havaittu tällä hetkellä.
Uusimman päivityksen jälkeen arris vip5305 tv-kanavat alkaneet pätkimään, mutta boksin kautta youtube sovellus ei pätki?
@Glasier kirjoitti:
Uusimman päivityksen jälkeen arris vip5305 tv-kanavat alkaneet pätkimään, mutta boksin kautta youtube sovellus ei pätki?
Käytätkö digiboksia Telian verkkoyhteydellä, eli Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelua, vai onko sinulla Telia TV digiboksi -palvelu kaapelinetillä tai muun operaattorin yhteydellä?
Suosittelen kokeilemaan digiboksin virtajohdon irtikäyttämistä noin 20 sekunnin ajan ja sitten takaisinkytkemistä. Jos kuva pätkii edelleen toistuvasti, voit kokeilla digiboksin tehdasasetuksiin palautusta.