Skip to main content

Moi

Luin taas kateellisena kuinka Dna.lle on tullut uusi digiboksi Dna hubi josta näkyy yle-areena ruutu ja katsomo palvelut sekä android play kauppa ym.Milloin Telia ottaisi mallia muista ja tulisi jotain vastaavaa.

Toinen asia mikä ihmetyttää on tallenteiden aika.Telialla tallenteet pysyy verkko tallenteina 90 vrk. Kun taas Dna.l ja Elisalla kaksi vuotta,tähänkin olisi hyvä saada muutoksia.

Eikö Telian olisi aika myös petrata palveluita.

Olen täysin samaa mieltä. Tässä kohta asiakkaat äänestävät jaloillaan, kunhan määräaikaiset sopimukset loppuvat. Kilpailijoiden viihde-palvelut ovat todella houkuttelevia, varsinkin kun Telia tv:ssä verkkotallennukset säilyvät tuon surkean 90 päivää! Eikö Telia parempaan pysty?! Ja miksi digiboksiin ei ole tuotu tarjolle Yle Areenaa, Ruutua, Katsomoa, Spotifyä... kilpailijoilla palvelut ovat kätevästi ns. "saman katon alla."

 

Telialla ei ilmeisesti ole taitoa toteuttaa nykyaikaista viihdepalvelua. Tai halua palvella asiakkaitaan.


Elisa Viihteessä on lisäksi se hienous, että tallenteet voi järjestellä omiin kansioihinsa, eli tietyn sarjan kaikki jaksot omaan kansioonsa, josta ne on helppo katsoa. Lisäksi tallenteet on automaattisesti jaoteltu elokuviin ja sarjoihin, todella kätevää! Telialla tallenteet ovat kaikki yhtenä listana, josta on todella ärsyttävää alkaa etsimään jotain tiettyä elokuvaa tai sarjaa. Miksi Telia ei halua kehittää palveluaan?


Tähän olisi mukava saada rehellinen vastaus Telialta. Tuleeko Telia tv-palvelu kehittymään, vai oliko tämä tässä? Nyt Telia tv on todella paljon kilpailijoitaan jäljessä, etenkin tallenteiden osalta. Tallenteita ei voi järjestellä kansioihin, tallenteiden säilymisaika on surkeampi kuin kilpailijoilla, digiboksin tallenteita ei voi katsella puhelimella tai tietokoneella (tämä onnistuu kilpailijoiden palveluissa)...

 

Lisäksi sovellustarjonta digiboksilla on surkein kaikista viihdepalveluista. Onko Telia itsestään ylpeä? Näinkö palvellaan maksavia asiakkaita. Onko kehitystä tulossa? Ja rehellinen vastaus, kiitos.


Moikka yhteisö

Tosiaan kyllä Telian pitäisi kehittyä niinkuin kilpailijat eikä junnata paikoillaan ja tyytyä nykyiseen.Välillä tuntuu kun Telia tv kehittyy "mukamas"niin aina huonompaan suuntaan,ja välillä aina tulee boksiin päivityksiä niin ei kuitenkaan tuo mitään uutta.Kyllä nyt mallia muista ja ainakin yle areena,ruutu,ja katsomo telia tv.seen,ja kehittäkää myös tuota tallennus palvelua ,ohjelmaoppaastakin hankalaa nauhoittaa kun ei voi ns.hyppiä kanavalta toiselle nauhoittaessa vaan aina pitää aloittaa haku uudelleen siis tarkoittaen että nuoli näppäimillä voisi esim. Nauhoittaa yle 1 ja sit siirtyä suoraan nuolella tallentamaan yle kakkosta siis tarkoitan jos laittaa ajastimelle ohjelmia.ja se 90 vrk tallenteiden säilyminen ehdottomasti kahteen vuoteen niinkuin kilpailijoilla.


Täällä palstalla on monta ketjua tästä aiheesta,mikä vika niissä oli?

 

Montakohan vuotta tuota tallennusaikaakin on toivottu pidemmäksi, aikoinaan oli sellainen taulukko jossa noita toiveita oli ja tieto onko tulossa vai ei, jos on niin suunnilleen milloin. 

Tallennusajan pidennys oli silloin ainakin ei tulossa kohdassa..


Ehkä uuden keskustelun aloittaja ei ole huomannut aiempia keskusteluja. Tuskinpa tuo mitään haittaa. Niin kauan aiheesta pitää puhua ja meteliä pitää, että Telia tajuaa miten pettyneitä asiakkaat ovat Telia tv:n jälkeenjäämiseen. Kuitenkin asiakkailla on näitä määräaikaisia sopimuksia, ja siksi toivottavaa olisi, että kehitystä tapahtuisi kun ei voi heti ottaa kilpailijan parempaa palvelua.

 

Miksi Telia haluaa tarjota markkinoiden huonointa viihdepalvelua? Sitä en ymmärrä.



@jarkko35 kirjoitti:

 

Miksi Telia haluaa tarjota markkinoiden huonointa viihdepalvelua? Sitä en ymmärrä.


En nyt ihan noin sanoisi. Telialla voi tallentaa maksukanavia ja kilpailijoilla ei. Parannettavaa toki on, alkaen siitä että hd kanavat saadaan verkkotallennuksen piiriin ja tallennusaika pidemmäksi.


DNA-tv palvelussa voi myös tallentaa maksukanavia 1 TB-kovalevylle. Telian palvelussa kovalevy on puolet pienempi, eli nopeasti täynnä. Ja myös DNA:lla verkkotallennukset säilyvät 2 vuotta kuten Elisalla, sekä myös HD-kanavia voi tallentaa verkkoon.

 

Mikä Teliaa estää tekemästä samoin? Miksi asiakkaita palvellaan huonommin?



@jarkko35 kirjoitti:


Tähän olisi mukava saada rehellinen vastaus Telialta. Tuleeko Telia tv-palvelu kehittymään, vai oliko tämä tässä?






Moikka jarkko35,



 



Telia TV:n kehittämisestä on ollut muutaman kerran puhetta, ja vastaus on ollut aina sama: Kehitämme Telia TV:tä koko ajan. Työ vaan ei kuitenkaan tapahdu hetkessä. Pyrimme siihen, että palvelu kehittyy ja paranee koko ajan.



 



Tässä muutama poiminta vastauksistamme:



 



https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Viaplay-mukaan-Viasatin-pakettiin/m-p/152274#M5461



https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Uusia-sovelluksia-Telia-tv-n-digiboksiin/m-p/151617#M5390



https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Telia-tv-amp-tallennukset-missa-vain-miksi-ei/m-p/150627#M5347 https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Telia-tv-n-kehittaminen/m-p/150500#M5340



https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Telia-tv-amp-sovellukset/m-p/149907#M5251



https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Telia-Tv/m-p/149042#M5112



https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Telia-tv-n-tallennus-on-todella-surkea/m-p/149043#M5113



 



Miten saisimme sinut vakuutettua aiheesta, meillä meinaan loppuu jo konstit 🙂 Ajatellaanpa asiaa välissä toisin päin; miksi emme haluaisi kehittää palveluitamme, mitä me sillä saavuttaisimme? Sana leviää joten asiakkaat kaikkiaisivat nopeasti jos antaisimme palvelun vain olla oman onnensa nojassa, eihän siinä ole mitään järkeä jos niin tekisimme :)


Minä en ole ainoa joka tätä kyselee. Ei voi kuin ihmetellä miten hidasta kehitys on Telialla, kun kilpailijat menevät vauhdilla ohi. Ja kyllä vakuutellaan, että palvelua kehitetään, mutta ne ovat tyhjiä sanoja ja pelkkää sanahelinää kun mitään ei tapahdu.

 

Jo vuosia on toivottu, että verkkotallennukset säilyisivät pidempään kuin 90 päivää, mutta mitään ei vaan tapahdu. Kehitys on pysähtynyt. Varmasti mitään ei tämänkään vuoden aikana tapahdu asian suhteen.



@jarkko35 kirjoitti:


Minä en ole ainoa joka tätä kyselee. Ei voi kuin ihmetellä miten hidasta kehitys on Telialla, kun kilpailijat menevät vauhdilla ohi. Ja kyllä vakuutellaan, että palvelua kehitetään, mutta ne ovat tyhjiä sanoja ja pelkkää sanahelinää kun mitään ei tapahdu.



 



Jo vuosia on toivottu, että verkkotallennukset säilyisivät pidempään kuin 90 päivää, mutta mitään ei vaan tapahdu. Kehitys on pysähtynyt. Varmasti mitään ei tämänkään vuoden aikana tapahdu asian suhteen.






Tehdäänpä niin, että kun seuraava uudistus tulee niin minä lähetän siitä sinulle henkilökohtaisesti yksityisviestin ja kerron muutoksesta. Ok?



 



Ja toki kerromme siitä myös täällä, varsinkin isompien muutosten kohdalla :)


Mukavaa kuittailua asiakkaalle, kiitos siitä. Telian asiakaspalvelu taas elementissään. Arvaan, että teitäkin siellä harmittaa, kun Telia tv jää kilpailijoista jälkeen.



@jarkko35 kirjoitti:


Mukavaa kuittailua asiakkaalle, kiitos siitä. Telian asiakaspalvelu taas elementissään. Arvaan, että teitäkin siellä harmittaa, kun Telia tv jää kilpailijoista jälkeen.






Ei, vaan ratkaisukeskeisesti eteenpäin. Kehitys näyttää ulospäin varmasti todella hitaalta mutta ajattelin, että näin voimme ainakin vähän helpottaa tilannetta ja fiilistä. Asiat eivät jää niin sanotusti ilmaan roikkumaan.


Palveluthan voi ottaa sieltä, mikä eniten vastaa omia tarpeita. Kaikilla operaattoreilla on omat hyvät puolensa sekä huonot puolensa tv viihde asioissa. Itsellä on esim. DNA maksukanavia antennipuolelta ja Telian maksukanavia mobiilipuolelta. Elisaa en ole vielä kaivannut. Jankkaamalla asiaa tuskin hoidetaan sen tehokkaammin, hiljaa hyvä tulee ja jos ei jaksa odottaa niin ottaa sieltä mistä löytyy.



@kiisseli67 kirjoitti:


Kaikilla operaattoreilla on omat hyvät puolensa sekä huonot puolensa tv viihde asioissa.






Se on just näin. Niinkuin muidenkin tuotteiden tai palveluiden kohdalla. Eroja väkisinkin on, suuntaan jos toiseen. Tämä ala on vielä sellainen, että tekniikka ja palvelut kehittyvät koko ajan. Joskus käy niin, että joku kehittää asian x ja menee tovi ennenkuin vastaava löytyy muilta. Ja toisinpäin.



 



Vähän ohi aiheen mutta laitan tähän kuitenkin. Meidän tv-palvelu puhelimeen/tablettiin/tietokoneelle voitti juuri Mikrobitin matkatelkkareiden vertailun. Tekemistä kuitenkin riittää, aina voi parantaa (kuten nyt on tullut esille).



 



 



@tilasto kirjoitti:

@jarkko35 kirjoitti:

 

Miksi Telia haluaa tarjota markkinoiden huonointa viihdepalvelua? Sitä en ymmärrä.


En nyt ihan noin sanoisi. Telialla voi tallentaa maksukanavia ja kilpailijoilla ei. Parannettavaa toki on, alkaen siitä että hd kanavat saadaan verkkotallennuksen piiriin ja tallennusaika pidemmäksi.


Mitä ihmeen maksukanavia Telialla voi tallentaa ? Telialla ei voi tallentaa edes kaikkia ilmaiskanavia.



@rapam kirjoitti:

Moi

Luin taas kateellisena kuinka Dna.lle on tullut uusi digiboksi Dna hubi josta näkyy yle-areena ruutu ja katsomo palvelut sekä android play kauppa ym.Milloin Telia ottaisi mallia muista ja tulisi jotain vastaavaa.

Toinen asia mikä ihmetyttää on tallenteiden aika.Telialla tallenteet pysyy verkko tallenteina 90 vrk. Kun taas Dna.l ja Elisalla kaksi vuotta,tähänkin olisi hyvä saada muutoksia.

Eikö Telian olisi aika myös petrata palveluita.


Kaiken muun lisäksi :Telialla verkkotalennukset ovat maksullisia. Ainakin elisalla vastaava talennus sisältyy viihdepalveluun maksuttomana. 


Moi @karisaarela54! Kaikkien maksukanavien tallennus onnistuu erikseen tilattavan kovalevyllisen digiboksin avulla. Lue lisää täältä.

Verkkotallennuksella puolestaan onnistuu kaikkien maksuttomien kanavien tallennus HD-kanavia lukuunottamatta. Verkkotallennusominaisuus on lisämaksullinen palvelu, joka johtuu 1.6.2015 voimaan tulleen tekijänoikeuslain muutoksesta. Verkkotallennusmaksu tilitetään siis tekijänoikeusjärjestöille. Verkkotallennuksesta löytyy myös kivasti lisätietoa sivuiltamme.

Toivottavasti tämä selvensi asiaa.



@karisaarela54 kirjoitti:
Kaiken muun lisäksi :Telialla verkkotalennukset ovat maksullisia. Ainakin elisalla vastaava talennus sisältyy viihdepalveluun maksuttomana. 

Juu, ainakin kiinteistökohteissa Elisa nosti juuri joku aika sitten viihteen hintaan muutamalla eurolla.

 

Kaikki tässä maailmassa maksaa ja se joka palvelua tarjoaa voi itse päättää missä kohtaa ketjua ne tarvittavat maksut kerätään. Jossain kohtaa ne aina kerätään. 

Eikös ton Telia viihteen laskennallinen hinta oo n. 10e/kk + verkkotallennus? Elisalla kun halvin paketti on 19,90e/kk..



@tilasto kirjoitti:



@karisaarela54 kirjoitti:
Kaiken muun lisäksi :Telialla verkkotalennukset ovat maksullisia. Ainakin elisalla vastaava talennus sisältyy viihdepalveluun maksuttomana. 


Juu, ainakin kiinteistökohteissa Elisa nosti juuri joku aika sitten viihteen hintaan muutamalla eurolla.



 



Kaikki tässä maailmassa maksaa ja se joka palvelua tarjoaa voi itse päättää missä kohtaa ketjua ne tarvittavat maksut kerätään. Jossain kohtaa ne aina kerätään. 



Eikös ton Telia viihteen laskennallinen hinta oo n. 10e/kk + verkkotallennus? Elisalla kun halvin paketti on 19,90e/kk..






Noinhan se juuri on. Tässäkään yhteydessä harvoin on ilmaisia lounaita tarjolla. Ja viihteen laskennalleinen osuus on  tosiaan noin kympin verran kuukaudessa kokonaispaketin hinnasta riippumatta. Spesiaalitarjouksissa hintaa on sitten nipistetty kaistan osuudesta.


Heips!

Koska saataisiin telia tv ja mobiili tv yhdistettyä! Voisi telia tv:een tallenteita katsoa mobiililla, ei taitaisi olla mahdottomuus. Ohjelmaopas tallennus netissä on laahannut useita vuosia jäljessä kilpailijoihin nähden. Applikaation teko olisi kannattavaa!!!!! Kännykällä ei edes viitsi tallentaa telia tv ohjelmia, niin *******a se on!

Muuten ihan passeli palvelua!

 


Tätä olen itsekin ihmetellyt, että miksi Telia tv:n digiboksilla olevia tallenteita ei voi katsoa älypuhelimella! Kaikilla muilla operaattoreilla tämä onnistuu, miksi ei Telialla?


Miten muuten Telian ja C Moren neuvottelut sujuvat? Saavatko myös Telia tv:n asiakkaat käyttöönsä C Moren suoratoistopalvelun kuten Elisa Viihteen asiakkaat?


Onko mahdollista, että Telia uudistaisi Telia TV -palvelua niin että laskutus onnistuisi pelkästään pankki-/luottokortilla tai lahjakortilla/tarjouskoodilla niin kuin muissa samanlaisissa palveluissa? Toisaalta tämä vaatii kokonaan järjestelmän uusimista, koska tuo on sidottu Telia-asiakkuuteen ja kk-laskutukseen. Tarkoituksena on enemmän lähestyä niitä, jotka eivät ole varsinaisia Telian asiakkaita. Sisäänkirjautuminen onnistuisi esim. Facebook.-tunnuksella ja palvelun kokeilujakso on 1 kk tietyllä ohjelmakirjastolla. Toisaalta esteenä luultavammin ovat sopimukset eri tahojen kanssa? Samoin tällä hetkellä ohjelmakirjastot eivät kommunikoi käyttäjille uutuksista eli eräänlaista ilmoitus-ominaisuutta kaipaisi.



 



Toisaalta jos tuo ei ole mahdollista, niin palvelua tulee kehittää joka tapauksessa muiden ominaisuuksien kannalta, joita ollaan odotettu hartaasti :)


Moi @Sekunti! Tällä hetkellä ei ole tietoa mahdollisista muutoksista maksutapoihin eli ainakin toistaiseksi mennään laskulla, joka on kuitenkin varsin monikäyttöinen maksutapa. Laskun voi saada mm. sähköpostiin tai suoraan verkkopankkiin e-laskuna, tai halutessaan maksaa vaikkapa telia.fi:n kautta kirjautumalla. Maksutapa on jälkilaskutteinen eli maksat katsomastasi sisällöstä vasta jälkikäteen, eikä sinun tarvitse sitoutua esim. kokonaiseen kuukauteen kerrallaan, kuten muilla, luottokorttilaskutteisilla tuotteilla monesti on. Määräaikaiset tarjoukset toki asia erikseen.



 



Ohjelmakirjastoista, hyvä idea ja palaute, kiitos siitä! Meillä on tällä hetkellä pilotoinnissa uusi ominaisuus, jossa käyttäjälle suositellaan uusia ohjelmia aiemman katseluhistorian perusteella ja kun saadaan vielä muutamat yksityiskohdat kuntoon, niin tästä toivottavasti löytyy apua mielenkiintoisten ohjelmien löytämiseen.



 


Vastaa