@Sekunti kirjoitti:
Onko mahdollista, että Telia uudistaisi Telia TV -palvelua niin että laskutus onnistuisi pelkästään pankki-/luottokortilla tai lahjakortilla/tarjouskoodilla niin kuin muissa samanlaisissa palveluissa?
@Sekunti MIssä muissa palveluissa? Elisalla ei ainakaan onnistu, eikä tietääkseni dna:lla jos nyt siis puhuttiiin operaattoreiden viihteistä. Netflixissä ym toki onnistuu, mutta vertaus ei ole kovin reilu niihin koska Telia viihde on kokonaisuus ja Netflix vain yksi ohjelmakirjasto.
Pankkikortilla/debit online kortilla laskutus on huono idea ja aiheuttaa lisätyötä sekä asiakkaalle että yritykselle. Kaikilla kun ei pankkitilillä ole enään katetta pari viikkoa liksan jälkeen tai viikkoa ennen sitä Niin mistäs veloitat sitten jos laskun eräpv ei sovikaan rytmiin? Katevaraus tehdään aina internetostoksissa myös debit offline korteilla. Tästä pääsemmekin siihen, että ainoa järkevä olisi luottokortti laskun lisäksi. Kieltämättä lasku on mielestäni näin asiakkaan näkökulmasta paras vaihtoehto kuitenkin.
@tilasto kirjoitti:
@Sekunti kirjoitti:
Onko mahdollista, että Telia uudistaisi Telia TV -palvelua niin että laskutus onnistuisi pelkästään pankki-/luottokortilla tai lahjakortilla/tarjouskoodilla niin kuin muissa samanlaisissa palveluissa?
@Sekunti MIssä muissa palveluissa? Elisalla ei ainakaan onnistu, eikä tietääkseni dna:lla jos nyt siis puhuttiiin operaattoreiden viihteistä. Netflixissä ym toki onnistuu, mutta vertaus ei ole kovin reilu niihin koska Telia viihde on kokonaisuus ja Netflix vain yksi ohjelmakirjasto.
Pankkikortilla/debit online kortilla laskutus on huono idea ja aiheuttaa lisätyötä sekä asiakkaalle että yritykselle. Kaikilla kun ei pankkitilillä ole enään katetta pari viikkoa liksan jälkeen tai viikkoa ennen sitä Niin mistäs veloitat sitten jos laskun eräpv ei sovikaan rytmiin? Katevaraus tehdään aina internetostoksissa myös debit offline korteilla. Tästä pääsemmekin siihen, että ainoa järkevä olisi luottokortti laskun lisäksi. Kieltämättä lasku on mielestäni näin asiakkaan näkökulmasta paras vaihtoehto kuitenkin.
Totta @tilasto! :)
Operaattoreilla on omat toimivat laskutusjärjestelmät ja tuo korttimaksujärjestelmä + lunastuskoodit toisivat lisätyötä monella eri saralla. Toisaalta laskulle saaminen vaatii asiakkaan tunnistautumista (hetulla) ja luottotietojen puhtautta, mutta voi sen kiertää liittymän haltijana. Pohdin vain eri näkökulmia Telia TV -palvelun kehittämiseen. Tämän maksujärjestelmän voi kokonaan poissulkea joka tapauksessa kehittämislistalta. Kansainvälisille suoratoistopalveluille (mm. Netflix ja Viaplay) tuo soveltuu parhaiten, jossa on tosiaan vain yksi ohjelmakirjasto :smileyvery-happy:
Googleta ja lue dna hubi juttuja niin huomaat ettei todella kannata olla katellinen :)
sen verran beta ja raakile toiminnoltaan koko homma.
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-hubi-kehitysideat/#c2715548
Telia TV- palvelun puutteita:
- tallenteet eivät tallennu ohjelman alusta kesken tallennettaessa, vaan siitä hetkestä eteenpäin
- Katsomo ja Yle Areena puuttuvat
- tallenteet eivät näy muilla laitteilla, kuin siinä yhdessä
- tallenteet säilyvät vain 3 kk (Elisa 2 vuotta)!
- verkkotallennuksessa ei saa HD -ohjelmaa tallennettua
Palvelu on todella jäljessä muihin operaattoreihin verrattuna. Edes Hd-verkkotallennus ei onnistu, vaikka muilla se on ollut arkipäivää jo parin vuoden ajan.
Kiitokset @jarkko35 jälleen palautteesta. Kaikki mainitsemasi ominaisuudet ovat listalla odottamassa vuoroaan tai jo työn alla. Noista ensimmäisenä pitäisi valmistua kaikilla laitteilla käyttäminen ja HD tallennus. Tiedotamme näistä tarkemmin heti kun mahdollista.
@Merja_J kirjoitti:
Kiitokset @jarkko35 jälleen palautteesta. Kaikki mainitsemasi ominaisuudet ovat listalla odottamassa vuoroaan tai jo työn alla. Noista ensimmäisenä pitäisi valmistua kaikilla laitteilla käyttäminen ja HD tallennus. Tiedotamme näistä tarkemmin heti kun mahdollista.
HD-tallennus verkkoon? Sitähän onkin odotettu :)
Tuo HD-verkkotallennus toisi Telia tv:n samalle viivalle muiden operaattoreiden kanssa, ja olisi pitänyt tapahtua jo aikoja sitten. Suurimmalla osalla on kuitenkin jo HD tai 4K-televisiot ja niissä nämä Telia tv:n verkkotallennukset näyttävät aika suttuiselta. Myös se, että digiboksin tallenteita voisi katsoa myös reissussa ollessaan mobiililla/tabletilla on muilla ollut jo pitkään käytössä. Ihmettelen mikä tässä Telialla maksaa? Asiakkaiden arvostus ei ole ihan huipussaan.
Toisaalta Telialla on ollut alusta asti kovalevy myynnissä, joka mahdollistaa maksukanavien tallennuksen ja myös hd kuvan. Elisalla ei ole ollenkaan, ja Dna:kin tuonut vasta nyt uusimmassa boksissaan jokin aika sitten.. Että onhan Telialla ollut valttikorttikin käytössään, toki kovolla olevia tallenteita voi katsella ainoastaan sillä boksilla eikä esim reissun päällä puhelimella.
Kovalevyllä olevia HD-tallenteita ei tosiaan voi katsella kuin kotisohvalta käsin. Telia on juuri tässä verkkotallennuksessa valovuosia jäljessä kilpailijoita. Verkkoon ei voi tallentaa HD-kanavia, tallenteet säilyvät surkeat 90 päivää, eikä digiboksin verkkotallenteita voi katsella missä vain, milloin vain. Miksi? Luulisi, että Telia haluaisi tarjota kilpailijoitaan paremman tuotteen eikä huonompaa. Olen ollut Telia tv:n maksava asiakas jo vuodesta 2012 saakka ja toivoisin kehitystä. Arvostakaa asiakkaitanne enemmän. Ja tuokaa "mediaboksille" myös lisää sovelluksia kuten kilpailijat. Se Yle Areena, Katsomo ja Spotify ainakin.
Telia on kyllä surkein operaattori näissä Tv-asioissa. Kaikilla muilla operaattoreilla verkkotallenteita voi katsoa missä vain ja milloin vain, mutta Telialla digiboksin tallenteita voi katsoa ainoastaan kotisohvalla. Surkeaa. Kaikilla muilla operaattoreilla HD-kanavia voi verkkotallentaa, Telialla ei. Muilla operaattoreilla verkkotallenteet säilyvät pidempään, Telialla surkeat 90 päivää. Muilla operaattoreilla viihteen digiboksilla on tarjolla valtavasti sovelluksia, Yle Areenaa yms... ei Telialla. Ja nyt vielä tiettyjen HD-kanavien puute! Telialla viihdepalveluja ei kehitetä enää ollenkaan, pahasti on jääty jälkeen kilpailijoista. Asiakkaiden aliarvioimista Telialta!
Tuleeko se HD-kanavien verkkotallennus vielä tällä vuosituhannella? Telialla kun asiat etenevät etanan vauhtia. Ei paljon asiakkaita ajatella. Ja se Spotify-sovellus luvattiin jo vuodenvaihteessa. Ei oo näkyny!
Ei muuta hyvää kun toi tallentava boksi muuten ihan aatamin aikanen palvelu elsa ihan eri levelillä
@jarkko35 kirjoitti:
Tuleeko se HD-kanavien verkkotallennus vielä tällä vuosituhannella? Telialla kun asiat etenevät etanan vauhtia. Ei paljon asiakkaita ajatella. Ja se Spotify-sovellus luvattiin jo vuodenvaihteessa. Ei oo näkyny!
Moro! Nytpä en uskalla aikatauluja näille luvata. Koitetaas kysyä Spotifyn tilannetta, palataan siihen kun jotain sen osalta selviää! Verkkotallennus vaatii vielä viilauksia tekniikan puolella, mutta ilmoittelemme kyllä heti kun alkaa hyvältä näyttämään.
Hei! koska tulossa tallenteiden katsominen mahdolliseksi tabletilla/kännykällä? ja ajan pidentäminen muiden (elisa ja dna) tv palveluiden tasolle? Etätallenukseen voisi tehdä kansioita, niitä on kaivattu kanssa. Vähän vauhtia näihin parannuksiin!! Soppari loppuu toukokuussa ja varmasti vaihtuu tv palveluiden tuottaja.
Telialla ei kyllä hommat etene. Ihmetyttää, kun tv-palvelun on annettu jäädä näin alkeelliseksi verrattuna kilpailijoihin. Ei ole HD-verkkotallennusta, ja digiboksin tallennuksia ei voi katsoa älypuhelimella/tabletilla, ja verkkotallennukset säilyvät vain 90 päivää. Elisa Viihde on jostain syystä valovuosien päässä Teliasta. Moni varmasti haluaisi pysyä Telian asiakkaina jos vain palvelua kehitettäisiin niinkuin muut operaattorit tekevät omien palvelujensa kanssa.
Nyt saimme näihin kysymyksiin vähän kättäpidempää!
Aina ei kaikki mene alkuperäisten suunnitelmien mukaisesti ja Spotify-sovelluksen kanssa tulikin mutkia matkaan, eikä sitä ole saatu vielä meidän boksiin. Hanskoja ei ole kuitenkaan heitetty tiskiin vaan keskustelua jatketaan edelleen Spotifyn kanssa.
HD-tallennuksia ja yhteisiä tallennuksia boksille sekä mobiiliin on kyllä tulossa, ja ovat työn alla. Viimeaikoina olemme parantaneet kuvanlaatua osassa Telia TV -sovelluksen Oma tallennus –pakettiin kuuluvissa kanavissa. Yritämme saada loputkin kanavat mukaan kevään mittaan. Tämä kaikki on osa HD-tallennuksia kohti siirtymistä.
Yksi kehitysidea:
Monesti jää ohjelman katselu kesken, ja sitä on tarkoitus jatkaa myöhemmin.
Kun jatkuvana tallennuksena itsellä menee esim. kaikki Elokuva:*-alkavat ohjelmat, ja kun samoja leffoja voi tulla kolmekin kertaa eri päivinä, on vaikea muistaa minä päivänä tullutta 'versiota' on katsonut.
Nämä ohjelmat, joiden katselu on aloitettu mutta jäänyt kesken, voisi olla omana listanaan selattavana.
Tai jotenkin muuten erikseen näkyvillä, niin olisi helpompi löytää kesken jääneet ja jatkaa niitä.
On tää telia sentaan aivan topista kuin tuo pikkifirman hupilaatikko joka lanseerattiin elokuussa eikä vieläkään toimi :)
No sen käyttäjät pääseekin kuoltuaan suoraan taivaaseen kun on jo maan päällä kärsineet tarpeeksi :)
En ymmärrä miksi ihmiset ei taua lain suomista kuluttajaoikeuksista ja palauttele moista tavaraa ja vaadi rahat takaisin koska siihen on lakisääteinen oikeus
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-hubi-tulevat-paivitykset-ja-ominaisuudet-ke/#c2941641