@Piristin@ kirjoitti:
No niin - teknistä apua kun saa chätistä vain puoli kahdeksaan niin sen jälkeenhän ongelmat alkaa. :D
Yhtäkkiä siis kanavat pimenivät, ja kun käynnistelin uudelleen, se antaa virhekoodin 711. Boksi on reittimessä kiinni piuhalla, piuha toimii ja reititinkin ilmiselvästi kun sain chättiin jonoteltua ja tätäkin kirjoittelen. Aiempia keskusteluja kun katsoin niin siellä oli ohjeet boksin resetointiin, eli tein sen seuraavaksi. Ei auttanut sekään, nyt se ilmoittaa erroria 3 (ei saa ladattua ohjelmistoa), ja error 4 (ei saa yhteyttä, tarkista kaapeli). No vielä kerran kaikki kaapelit kävin läpi, mutta kaikki on niinkuin pitäisi olla, mikään vaan ei toimi. :)
Onko tullut vastaan, mitä seuraavaksi tehdään? Manaaja?
Hei!
Olethan myös kokeillut käynnistää modeemin uudelleen? Joskus senkin resetointi voi auttaa. Onko käytössä Telian myymä reititin/modeemi vai jokin oma laite? Jos oma, niin kokeile telian myymää, jos sinulla sellainen on. Joltain yhteysongelmalta tuo nyt vaikuttaa.
Tuo 711 viittaa googletteulla GW-viheeseen, eli jostain syystä routerisi ei reitittäisi oikein?
Joo, siis käynnistelin molemmat uudelleen, ensin sen modeemi/reititin -judanssin, ja sitten vasta kun se oli linjoilla niin sitten vasta digiboxin. Ei muuttanut mitään. Modeemi vilkuttaa silkkaa vihreää ja sillä yhteydellä tätäkin kirjotellaan, eli toimii kyllä.
Joku yhteysvirhehän se on, mutta miten sellainen voi tulla kesken kaiken, eikä vakuta muihin yhteyksiin (wifiä käyttää tämä läppäri, puhelin ja ipad)
Tuo Telia TV (oletan, että se on sulla Laajakaista + TV ), eli siis Telian netti ja IPTV, tuo IPTV on multicastina itsessään erillistä verkkoa. Periaatteessa Telian privaattiverkkoa. Tavis "netti" on taas oma verkkonsa.
Vähän kuin sulla on kotona oma lähiverkko, se ei ole yhteydessä ulkoverkkoon (internet) suoraan. Ilman internetiä, voit toki omaa sisäverkkoasi käyttää ja toisin päin.
Siksi jos tuolla Telian privaatissa verkossa, jossa IPTV lähetetään on jokin vinossa, ei sen vikailu näy muihin yhteyksiin kuin Telian palveluun.
Koska olet jo modeemit ja boksit testaillut, niin melkein ainoa keino on olla yhteyksissä Telian aspaan asian tiimoilta, jospa sieltä päin näkyisi jokin ongelman aiheuttaja.
Joo on laajakaista + TV, kiitos tosta verkkoselvennyksestä, näiden kahden kättelyssä se vika on, kun se sanoo ettei voi IP:tä noutaa reitittimestä. Sain tässä välillä viriteltyä vanhan boksin niin pärjään illan sillä, katellaan tekniikan aspan kanssa sitten aamulla kun ovat paikalla.
@Piristin@ kirjoitti:
Joo on laajakaista + TV, kiitos tosta verkkoselvennyksestä, näiden kahden kättelyssä se vika on, kun se sanoo ettei voi IP:tä noutaa reitittimestä. Sain tässä välillä viriteltyä vanhan boksin niin pärjään illan sillä, katellaan tekniikan aspan kanssa sitten aamulla kun ovat paikalla.
Mikäs siellä on tällä hetkellä tilanne? Oletko saanut boksin toimimaan vai vieläkö mennään vanhoilla laitteilla?