Skip to main content

Asensin Telia TV sovelluksen katsoakseni jääkiekkoliigan pelejä. Televisioni on Sony, käyttöjärjestelmä Android.

Kuva pätkii tolkuttomasti, kun käytän television omaa Chromecastia.

Muiden toimittajien (YLE, MTV, Ruutu yms.) applikaatiot toimivat em. tavalla pätkimättä.

 

Kuvan saa näkyviin käyttämällä aitoa ulkoista Chromecast -laitetta.

Hei @purka ja tervetuloa Yhteisöön! Näinhän se tosiaan on, sisäiset chromecastit eivät ole tuettujen laitteiden listalla ja sen vuoksi kuva saattaa pätkiä tai se ei näy lainkaan. Tuettujen laitteiden lista löytyykin täältä.


Minulla uusi Sonyn Android televisio ja myös Telia TV Liigan onnellinen omistaja. Tai onnellinen siihen asti kunnes totesin saman kuin ketjun aloittaja että kaikkien muiden suoratoistopalvelut toimii sisäisillä Chromecasteilla paitsi Telia TV.

 

Onko tähän tulossa jotakin korjausta?


 




@jullexd@  kirjoitti:


Minulla uusi Sonyn Android televisio ja myös Telia TV Liigan onnellinen omistaja. Tai onnellinen siihen asti kunnes totesin saman kuin ketjun aloittaja että kaikkien muiden suoratoistopalvelut toimii sisäisillä Chromecasteilla paitsi Telia TV.



 



Onko tähän tulossa jotakin korjausta?






Tuossa on sellainen haasteena, että sulavaan kiekon katseluun on Chromecastiin saatava säädettya asetus 50Hz tilaan, josta on kerrottu lisää tässä kirjoituksessa.



Tähän asetuksiin liittyy tosiaan tuo ongelma myös näiden sisäänrakennettujen Chromecastien suhteen, sillä näihin tuota tilaa ei ole erikseen säädettävissä, ja tällöin kuva on nykivää


Sovellus Android TV:lle poistaisi tämänkin ongelman, mutta ei ole tulossa. Android TV on Telian asiantuntijoiden mukaan täysin marginaalinen tuote tai joku voisi vaikka DNA:n hubilla katsella Liigaa. Silloin jäisi Telialta boksi myymättä. Näin asiakaslähtöinen on Telian strategia. Onhan täällä useamman henkilön toimesta jopa meitä tyhmiä kuluttajia valistettu, miten ei ole aikaa jokaiselle Android TV laitteelle tehtyä sovellusta päivitellä. Tuo edellinen lause varmaan kertoo monelle omaa korutonta kieltään Teliasta... 



@Merja_J@  kirjoitti:

Hei @purka ja tervetuloa Yhteisöön! Näinhän se tosiaan on, sisäiset chromecastit eivät ole tuettujen laitteiden listalla ja sen vuoksi kuva saattaa pätkiä tai se ei näy lainkaan. Tuettujen laitteiden lista löytyykin täältä.


Alkoi taas sapettaa tämä Telian touhu ja toiseen ketjuun vastatessani tuli tällainen esille. Ei se pätkiminen siitä johdu, että laite ei ole tuettujen listalla. Voi voi näitä vastauksia.








Alkoi taas sapettaa tämä Telian touhu ja toiseen ketjuun vastatessani tuli tällainen esille. Ei se pätkiminen siitä johdu, että laite ei ole tuettujen listalla. Voi voi näitä vastauksia.






Tässä tosiaan suurimpana ongelmana on se, ettei sisäänrakennetuissa Chromecasteissa yleensä pysty vaihtamaan 50 HZ:n taajuutta käyttöön. Nopeatempoisissa urheilulähetyksissä tuo on tärkeä, jotta kuva on sulavaa.


Android tv:t yleistyvät koko ajan, myös meille tuli Philipsin Android tv. On luonnonvarojen tuhlaamista ostattaa asiakkailla erillisiä Telian kuukausimaksullisia digiboxeja tai Chromecasteja, kun nykyajan telkkareissa on sisäänrakennettuna nämä laitteet. Ei olisi iso homma nyt muuttaa sovellus saataville play-kauppaan telkkariin ladattavaksi. Haiskahtaa siltä että toimitte näin, koska haluatte kaupata lisää boxeja joissa on kuukausimaksu. Meillä on teiltä nettiliittymä johon ollaan tyytyväisiä. Ei vaan tee mieli ostaa teiltä muita palveluja tämän teliasovellushomman vuoksi, plus se että 9 minuutin asiakaspalvelu puhelimitse maksoi 20 euroa laajakaistan käyttöönoton yhteydessä kun ohjeet eivät olleet selkeät hybridiboxin mukana. Mietin teiltä myös puhelinliittymää, mutta en halua maksaa asiakaspalvelusta tuon verran jos sille tulee tarve.



@Shot9up@  kirjoitti:


Android tv:t yleistyvät koko ajan, myös meille tuli Philipsin Android tv. On luonnonvarojen tuhlaamista ostattaa asiakkailla erillisiä Telian kuukausimaksullisia digiboxeja tai Chromecasteja, kun nykyajan telkkareissa on sisäänrakennettuna nämä laitteet. Ei olisi iso homma nyt muuttaa sovellus saataville play-kauppaan telkkariin ladattavaksi. Haiskahtaa siltä että toimitte näin, koska haluatte kaupata lisää boxeja joissa on kuukausimaksu. Meillä on teiltä nettiliittymä johon ollaan tyytyväisiä. Ei vaan tee mieli ostaa teiltä muita palveluja tämän teliasovellushomman vuoksi, plus se että 9 minuutin asiakaspalvelu puhelimitse maksoi 20 euroa laajakaistan käyttöönoton yhteydessä kun ohjeet eivät olleet selkeät hybridiboxin mukana. Mietin teiltä myös puhelinliittymää, mutta en halua maksaa asiakaspalvelusta tuon verran jos sille tulee tarve.






Kiitokset @Shot9up palautteesta ja tervetuloa Yhteisöön! Toistaiseksi mennään tosiaan olemassaolevilla tekniikoilla ja eilenhän meillä tuli parannusta IE ja Edge -selainten käyttäjille. Eli palvelua kehitetään kyllä jatkuvasti. 

Tuosta hybridiboksin ohjeesta sen verran että millaista lisäystä olisit siihen kaivannut? Pikaohjeessa on mielestäni hyvin kerrottu kuvien kera asennusohjeet mutta puuttuuko siitä jotain. Boksista löytyy lisätietoa myös täältä

Mitä tulee asiakaspalveluumme niin sitä on tarjolla puhelinaspan lisäksi myös chatissa. Chatin löydät kun kirjaudut telia.fi -sivuille joko Telia tunnuksella tai verkkopankkitunnuksellasi. Se palvelee maksutta 24/7 joten apua saa mihin vuorokauden aikaan tahansa. Lisäksi sivuiltamme löytyy myös yhteydenottolomake jonka kautta voi tarvittaessa laittaa viestiä. Ja toki somekanavissa tavoittaa, yksityisviestit ovat käytössä niin Facebookissa kuin Twitterissäkin. Toivottavasti näistä vinkeistä on sinulle jatkossa sitten hyötyä mikäli tulee tarve olla meihin yhteydessä. 


Vastaa