Sovellus on ladattu Samsungin tabletille josta otan yhteyden Chromella telkkariin. Hyvin usein pykii varsinkin tallennukset, nyt myös ihan suorat ohjelmat. Ilmoittaa ”Something went wrong-please try again later.” Yritän uudelleen, kohta sama juttu. Mistä mahtaa johtua? Olen päivittänyt niin Chromen kuin apinkin.
Telkkarin selaimesta telia tv ei toimi, se ilmoittaa jotain ihan muuta. Tv on LG. Miksei Telia tv:ta saa appina telkkariin? Mm. Elisan saa.
Toimiiko @Syltty11 Telia TV -sovellus normaalisti ilman Chromecastiä? Onko sinulla mikä versio Chromecastistä? Television sisäistä Chromecastiä Telia TV-palvelu ei tue. Tällä hetkellä on myös Telia TV -palveluissa tallenteiden kanssa häiriötä ja korjauksessa viikon sisään.
Telia TV -sovelluksen saa AppleTV:n kautta televisioon näkymään omana sovelluksena. Laitevalmistajat varmaankin näistä asioista päättävät, mitä sovelluksia televisioihin esiasennetaan ja mitä sinne halutaan.
@PiaJo kiitos vastauksestasi! Telia tv sovellus toimii ongelmitta ilman Chromecastia eli jos katson ohjelmia tabletilta ei vikoja ilmene.
Chromecastin versio on 1.49.250946.
Oikeastaan mieleeni @Syltty11 tulee ensimmäisenä se, että laittaa tehdasasetuksille Chromecastin. Auttaako sen jälkeen?
@PiaJo Ei auttanut. Eikä auttanut usb-portin vaihtokaan.
Eikai Telialla ole tarkoitus että mobiiliappin käyttäjät huonolla toimivuudella houkutellaan hankkimaan maksullinen versio? Minulla oli se aiemmin ja tokihan se toimi mutta se hinta ja se pakkoliitto 24kk, ei kiitos enää.
Olen Chromecastin varassa koska talossa jossa asun ei ole antennia lainkaan.
Lisään vielä @PiaJo että ongelma ilmenee vain Telia Tv:n ja Chromecastin kanssa, esim. Yle areenan katselu Chromecastin kautta onnistuu ongelmitta.
Edit MinnaLN: yhdistetty kaksi peräkkäistä viestiä.
Minkä kautta nettiyhteys sinulla on ja mitä saat nopeustestin tuloksena esim. Telia nopeustestin kautta mitattuna?
Nopeus on aivan kelvollinen, huitelee siinä himppasen 120 Mbps. Jos vika olisi nopeudessa, eihän muutkaan lähetykset tv:n kautta toimisi kunnolla? Eilen illalla taas testatessani kaikkia mahdollisia kanavia, ongelmia ei ilmennyt muuta kuin Telia tv:ssa. Netflix, YleAreena, CMore kaikki käyttävät samaa nettiyhteyttä ja toimivat moitteetta.
Pitänee varmaan hankkia vanha kunnon harava-antenni.
Joku tähän laiteympäristöön @Syltty11 jää syyksi, miksi se tekee näin. Telia TV toimii kuitenkin tabletissa normaalisti, vauhtia on riittävästi. Tai oletko testannut esim. puhelimen Telia TV-sovelluksesta Chromecastiin? Toimiiko se ok?
Sama juttu, yhtälailla pätkii appi puhelimenkin kautta @PiaJo
@Syltty11 kirjoitti:
Sama juttu, yhtälailla pätkii appi puhelimenkin kautta @PiaJo
Onko ongelmaa vain tallennuksia katsoessa?
@HeikkiSul Aiemmin vain tallennuksia katsoessa, nyt myös suorien lähetysten kanssa. Juuri äsken sama tapahtui kun katsoin tallennusta tabletilta, ensimmäinen kerta.
@Syltty11 kirjoitti:
@HeikkiSul Aiemmin vain tallennuksia katsoessa, nyt myös suorien lähetysten kanssa. Juuri äsken sama tapahtui kun katsoin tallennusta tabletilta, ensimmäinen kerta.
Varmistan vielä että onko sinulla sellainen erillinen Chromecast-laite, eikä television sisäänrakennettu? Mikäli se on tuo erillinen laite niin minkä sukupolven Chromecast on kyseessä?
@JuhoOlliLo Kyllä, erillinen Chromecast, ei television sisäinen.
Ja kumpikin Chrome ovat 2.sukupolven laitteita.
@Syltty11 kirjoitti:
@JuhoOlliLo Kyllä, erillinen Chromecast, ei television sisäinen.
Ja kumpikin Chrome ovat 2.sukupolven laitteita.
Hyvä, noille Chromecasteille vielä tuki löytyy!
Eihän ole mahdollisesti VPN päällä millään laitteella? Chomecast ja kauko-ohjaimena toimiva laite on yhdistetty saman reitittimen WLaniin? Eli ei ole siis erillistä reititintä tai laajenninta välissä?
Ei ole päällä millään laitteella. Saman reitittimen WLAnissa ovat. Eikä ole erillistä reititintä tai laajenninta välissä.
@Syltty11 kirjoitti:
Ei ole päällä millään laitteella. Saman reitittimen WLAnissa ovat. Eikä ole erillistä reititintä tai laajenninta välissä.
Hyvä! Todennäköisesti ongelma johtunee siis meillä meneillään olevasta Telia TV-sovelluksen häiriöstä tallennusten kanssa.
Ongelmia ei tulisi esiintyä "live" kanavilla jotka eivät vaadi tallennuksen tekemistä ennen katselun aloittamista. Näitä ovat Ylen kanavat, Frii, Fox, TLC, Nat Geo, Alfa TV. Muut kanavat vaativat tallennuksen ja niissä voi häiriöitä näkyä.
Se mikä tilanteesta tekee erikoisen on se, että samalla tunnuksella ongelma ei toistu ilman Chromecastia. Suosittelen vielä kokeilemaan Chromecastin resetointia jos siitä sattuisi olemaan apua ongelman kanssa. Muutoin joudutaan odottelemaan korjausta tallenne vikaan.
Ahaa, ainakin nyt ne pari kyseistä live ohjelmaa joissa ongelmia esiintyi tulivat nimenomaan kanavalta joka vaatii tallennuksen, Ava. TLC:ltä tulee katsottua jokseenkin paljon enkä sen muista katkeilleen. Tai Ylen kanavat.
Kokeilen vielä kuitenkin Chromecastin resetointia. Vaikuttaa kuitenkin että vika voisi olla tuosta tallennushäiriöstä johtuva. Kiitokset!!
Sama ongelma meillä toisessa Chrome Castissä. Alkoi jo jokin aika sitten. Kaikki muut, esim. YouTube, Yle Areena jne. menee hienosti Chrome Castille, mutta Telia.tv ilmoittaa: "Something went wrong - please try later". Otettu Chrome Cast seinästä irti toviksi, ei vaikutusta. Toisessa televisiossa toimii Telia.tvkin ihan ongelmitta, mutta ei toisessa. Molemmat Chrome Castit Gen3 ja ostettu yhtä aikaa.
@Liigakatsoja kirjoitti:
Sama ongelma meillä toisessa Chrome Castissä. Alkoi jo jokin aika sitten. Kaikki muut, esim. YouTube, Yle Areena jne. menee hienosti Chrome Castille, mutta Telia.tv ilmoittaa: "Something went wrong - please try later". Otettu Chrome Cast seinästä irti toviksi, ei vaikutusta. Toisessa televisiossa toimii Telia.tvkin ihan ongelmitta, mutta ei toisessa. Molemmat Chrome Castit Gen3 ja ostettu yhtä aikaa.
Moikka @Liigakatsoja ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Kyllä ongelma vaikuttaisi jäävän tälle yksittäiselle laitteelle, kun palvelu toimii normaalisti toisella. Joskus apuna on Chrome Castin ja nettiä jakavan reitittimen uudelleenkäynnistys yhtäaikaa, eli molemmista virrat pois 30sek ja takaisin päälle. Se pakottaa hakemaan yhtedet laitteille uudellen ja ohjelman toisto voi alkaa jo silläkin toimimaan.
Jos sekään ei auta, niin suosittelen palauttamaan Chrome Castin tehdasasetuksille, jolla ongelmaa esiintyy. Tämän jälkeen varmista, että laite jolla lähetystä olet jakamssa, on samassa langattomassa verkossa (WiFi/WLAN).
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.