Edellä mainittujen “ominaisuuksien” lisäksi YLE.n ohjelmien kohdalla pelannut erinomainen ohjelmatyyppikohtainen haku on ollut pimeänä suunnilleen elo-syyskuusta saakka…
Mulla on 15v vanha Humax-boxi, missä tämä ominaisuus pelaa yhä hienosti!!!
Arris-Boxissa nyt tämä ohjelmaversio (tarkemmin ottaen 8_11_72):
Päivitys 3.11. 2022
Päivitys versioon 8.11
- Parannettu TV-ruudulla näkyvien ilmoitusten ulkoasua
- Muita pieniä korjauksia ja viilauksia
Allekirjoitan turhautumisen tallennusten ja ohjelmaoppaassa esiintyvien virheiden osalta. Tallenteiden ongelmat liittyvät ohjelmaoppaassa esiintyviin ongelmiin ja näitä olemme pitkään koettaneet ratkoa.
Rehellisesti sanottuna tallennuspalvelu ei tällä hetkellä toimi kuten sen kuuluisi ja emme ole tyytyväisiä palvelun nykyiseen laatuun. Etsimme edelleen tähän ratkaisua.
..ohjelmaoppaassa esiintyvien virheiden osalta. Tallenteiden ongelmat liittyvät ohjelmaoppaassa esiintyviin ongelmiin ja näitä olemme pitkään koettaneet ratkoa.
Onko ohjelmaoppaisiin (siis EPG) siis teidän mielestä ilmaantunut nyt syksyllä (sisältö-)vikoja eri kanavien ohjelmien tuottajien taholta - VAI liittyvätkö ongelmat jotenkin siihen, että yhtäkkiä Telian ohjelmakoodit ei osaa niitä lukea tai tulkita oikein?
Sellainen edistyshän tässä viime aikona on tapahtunut, että TeliaTV-boksi (ainakin tuo pyöreä Arris) näköjään osaa näyttää pitkätkin ohjelmien info-tekstit kokonaan, eikä vain tyyliin ekoja 50 merkkiä kuten pitkään oli….
Onko ohjelmaoppaisiin (siis EPG) siis teidän mielestä ilmaantunut nyt syksyllä (sisältö-)vikoja eri kanavien ohjelmien tuottajien taholta - VAI liittyvätkö ongelmat jotenkin siihen, että yhtäkkiä Telian ohjelmakoodit ei osaa niitä lukea tai tulkita oikein?
En lähtisi tässä ohjelmayhtiöiltä meille saapuvia tietoja moittimaan. Sanotaanko näin, että olemme tehneet muutoksia ohjelmaoppaaseen sillä ajatuksella, että se toimisi jatkossa paremmin, mutta edelleen siinä esiintyy isojakin kuoppia joita joudutaan tasoittelemaan.
Muokkaus Merja_J: lainauksia muokattu
En lähtisi tässä ohjelmayhtiöiltä meille saapuvia tietoja moittimaan. Sanotaanko näin, että olemme tehneet muutoksia ohjelmaoppaaseen sillä ajatuksella, että se toimisi jatkossa paremmin, mutta edelleen siinä esiintyy isojakin kuoppia joita joudutaan tasoittelemaan.
Ainakin YLE.n EPG-tiedoissa (tai jossain tv-ohjelman info-data -osuudessa) on kulkenu mukana tuo ohjelman kategoriatyyppi, minkä perusteella on ollut helppo siivilöidä ja valkata TeliaTV-talletukseen esim. tulevan viikon elokuvia tai asiaohjelmia ilman, että muut ohjelmat listalla haittaisivat näkökentässä...
Mikä suonenveto siä koodariryhmässä on nyt tapahtunut, että tuota tieto-byteä tai -wordia ei nyt yhtäkkiä enää osata tulkita - etenkin kun sen tiimoilta ei ilmeisesti ole mikään muuttunut vuosikausiin, koska vanha mainittu Humax-boksini osaa yhä hienosti tuon siivilöinnin?
Muokkaus Merja_J: lainauksia muokattu
Ainakin YLE.n EPG-tiedoissa (tai jossain tv-ohjelman info-data -osuudessa) on kulkenu mukana tuo ohjelman kategoriatyyppi, minkä perusteella on ollut helppo siivilöidä ja valkata TeliaTV-talletukseen esim. tulevan viikon elokuvia tai asiaohjelmia ilman, että muut ohjelmat listalla haittaisivat näkökentässä...
Mikä suonenveto siä koodariryhmässä on nyt tapahtunut, että tuota tieto-byteä tai -wordia ei nyt yhtäkkiä enää osata tulkita - etenkin kun sen tiimoilta ei ilmeisesti ole mikään muuttunut vuosikausiin, koska vanha mainittu Humax-boksini osaa yhä hienosti tuon siivilöinnin?
Laitoin tästä nyt viestiä eteenpäin meidän palvelukehitykselle. Jotain ilmeisesti on mennyt rikki jonkin päivityksen yhteydessä jos aiemmin toiminut ominaisuus on poistunut. Ongelman selvitys on nyt korvamerkitty ja pyritään ominaisuus saamaan takaisin mahdollisimman pikaisesti.
Muokkaus Merja_J: lainauksia muokattu
Laitoin tästä nyt viestiä eteenpäin meidän palvelukehitykselle. Jotain ilmeisesti on mennyt rikki jonkin päivityksen yhteydessä jos aiemmin toiminut ominaisuus on poistunut. Ongelman selvitys on nyt korvamerkitty ja pyritään ominaisuus saamaan takaisin mahdollisimman pikaisesti.
Yleisenä kommenttina ihmettelen, miten tuota softaa yleensä mahdetaan testata säätöjen jälkeen, kun usein uudessa softaversiossa joku ihan tavallinenkin aiemmin pelannut toiminne on hajonnut?
Eikö esim. tuota ohjelmatyyppi-hakua ole testattu moneen viimeiseen päivitysversioon, kun se ei vaan näytä korjaantuvan… ...kuka siellä laatii softan testaus-keissit - vaiko eikö kukaan?? :-)
Muokkaus Merja_J: lainauksia muokattu
Yleisenä kommenttina ihmettelen, miten tuota softaa yleensä mahdetaan testata säätöjen jälkeen, kun usein uudessa softaversiossa joku ihan tavallinenkin aiemmin pelannut toiminne on hajonnut?
Eikö esim. tuota ohjelmatyyppi-hakua ole testattu moneen viimeiseen päivitysversioon, kun se ei vaan näytä korjaantuvan… ...kuka siellä laatii softan testaus-keissit - vaiko eikö kukaan?? :-)
Lähtökohtaisesti jokainen julkaistava ohjelmistopäivitys käy lyhyen tai pidemmän sisäisen tarkistuksen läpi sekä se jaetaan etukäteen meillä pilottiryhmälle käytettäväksi. Selvästi tätä tominnallisuutta ei ole varmistettu tai se ei ollut listalla ollenkaan.
Sisäinen laadunvalvonta ei tässä yhteydessä toiminut kuten sen olisi kuulunut.
Muokkaus Merja_J: lainauksia muokattu
Lähtökohtaisesti jokainen julkaistava ohjelmistopäivitys käy lyhyen tai pidemmän sisäisen tarkistuksen läpi sekä se jaetaan etukäteen meillä pilottiryhmälle käytettäväksi. Selvästi tätä tominnallisuutta ei ole varmistettu tai se ei ollut listalla ollenkaan.
Sisäinen laadunvalvonta ei tässä yhteydessä toiminut kuten sen olisi kuulunut.
Niin - ja vielä kun tästä mun mainitsemasta + monesta muusta ilmiselvästä fibasta oikein täällä palstoilla mussutetaan, niin siltikään niitä ei joko saada fixattua tai ainakaan oletettavasti tehtyä fixiä testattua…
Softapäivitysversion infossa voisi olla erikseen myös mainittuna, että mitä oleellisia voimassa olevia tunnettuja fiboja ei ole tässä versiossa korjattuna.
Muokkaus Merja_J: lainauksia muokattu
Nelisen vuotta maksavana asiakkaana tätä Telia TV-palvelun toopeilua seurannut. Ohjelmatiedoissa/-oppaassa ja tallennuksissa olevat ongelmat eivät ole korjaantuneet tänä aikana. Ennuste on että eivät ne tule korjaantumaankaan jollei niitä haluta korjata.
Palvelua rakennetaan (ainakin koodataan) jossakin “vinkuintiassa” missä ei ole mitään käsitystä mitä edes palvelu tarkoittaa, saati miltä sen tulisi näyttää.. Koko Telia TV-palvelun kehitysvastuu täysin osaamattomissa käsissä, Solnassa (i Sverige) porukalla diskuteerataan ongelmista ja löydetään aina iltapäiväkaffella yhteinen mielipide että eihän nämä mitään ongelmia ole vaan palvelun haluttuja ominaisuuksia.
Taitavat rakennella siihen tallennus systeemiin yksittäisten ohjelmien katsomisen estoja ja ehtoja. Saa katsoa tämäm ohjelman lisämaksusta ym.. Taitaa olla vaikea rakentaa toimivaa.
Kun tuossa yhtenä vuonna katselin eri tallennuksia, James Bond elokuvat ilmoitti tallennuksissa, “sinulla ei ole oikeuksia katsoa ohjelmaa”. Suorana sai katsoa.
Tallennuksissa ollut isoa vikaa enemmän syyskuun loppupuolelta saakka - eli alkanut jo yli 2 kuukautta sitten. Kun asiakaspalvelusta kysyy, vastauksena vain että vikaa on ja se on korjauksessa.
Tällainen vika mm. noissa yksittäistallennuksissa, kuten elokuvat: Tallennat elokuvan, osalla kanavista menee automaattisesti yksittäisen “jakson” tallennukseksi. Jos sama elokuva tulee uusintana, sen kohdalla on ohjelmaoppaassa valmiina sREC] kuten sarjatallennuksissa tapana on. Uusinnan kohdalla on mahdollisuus perua/poistaa tallennus uusinnan kohdalla. Peruminen ei vain onnistu, digiboksissa ei tule mitään ilmoitusta, REC] säilyy. Mobiili- ja selainsovelluksessa tulee ilmoitus: “Jokin meni pieleen”.
Eilen, sunnuntaina oli tarkoitus katsoa elokuvaa “Sakaali” Viitoskanavalla. Muistinkin aloitusajan hieman väärin ja elokuva ehti alkaa. Olin saman elokuvan tallentanut perjantain/lauantain välisenä yönä (klo 00:10). Sunnuntai-illan Sakaali oli siis merkittynä lREC] ohjelmaoppaassa, yritin vailta COK], eli aloita alusta, sain virheen 722. Sitten muistin sen tallennuksen ja sitä sitten tallennuksita hakemaan ja tallennus oli sentään onnistunut. Aloitin katselun ja kelailin mainokset yli tallennuksessa. Ihmettelin kun näytti että tallennuksen loppu näyttikin tulevan hyvin pian eikä koko tallenteen pituus ollut lähellekään sitä liki 3 tuntia mitä mitäisi olla.. Mainoksia kelatessa saavutin sen missä kohtaa suorana Viitoskanavalla menossa ja siihen loppui mainosten kelailut. En siis ollutkaan sitä perjantai/lauantaiyön tallennusta katsomassa vaan menossaolevan elokuvan uutta tallennusta - SIIS TÄH?? Tämä Telia-TV:n tallennus on aivan kuraa.
Menee jo hämäräksi se mikä on tallenne/tallennus.. Tuskin kuvattu tilanne on tarkoitettu näin toimivaksi?
Nämä uusintoina tulevat oli ymmärtääkseni tarkoitus pystyä katsomaan suoraan ohjelmaoppaasta. Kuitenkaan uusintaa ei ole mitenkään merkitty, vain hREC] digiboksissa.
Uusinnan kohdalla olevan eREC]-merkinnän saa pois vain jos käy tallenteista poistamassa sen alkuperäisen tellennuksen samasta ohjelmasta/elokuvasta. Osittain sama ongelma on ohjelmasarjoissa joista on jonkun jakson tallentanut ensin yksittäisenä ja sen jälkeen haluaakin tehdä sarjatallennuksen. Sarjatallennuksena tehtyjä jaksoja ei pääse katsomaan ennenkuin sen yksittäistallennetun jakson käy poistamassa.
Näitä on varmaankin testattu?? Aivan varmasti on joo. Koodari on testannut: “Meni kääntäjästä läpi, eikun tuotantojakeluun”
Yritin tuossa telia-tv sovelluksella laittaa kuutoskanavalta tallennukseen Nasan salaiset kansiot. Ohjelma oppaassa ohjelman edessä oli sininen merkki. Kun painoi tallennukseen, ilmoitti “Sinulla ei ole oikeutta katsoa tätä sisältöä”.
Kummallisia ohjelma kohtaisia rajoituksia, yrittävät laitella kait maksullisiksi määrättyjä ohjelmia. Big Brotheriakin kun yritti tallentaa, tallennuksen otti, mutta kun alkoi katsoa ohjelmaa ei ollutkaan tallennetuissa. Jotakuinkin neljä kertaa teki tämän.
Yritin tuossa telia-tv sovelluksella laittaa kuutoskanavalta tallennukseen Nasan salaiset kansiot. Ohjelma oppaassa ohjelman edessä oli sininen merkki. Kun painoi tallennukseen, ilmoitti “Sinulla ei ole oikeutta katsoa tätä sisältöä”.
Kummallisia ohjelma kohtaisia rajoituksia, yrittävät laitella kait maksullisiksi määrättyjä ohjelmia. Big Brotheriakin kun yritti tallentaa, tallennuksen otti, mutta kun alkoi katsoa ohjelmaa ei ollutkaan tallennetuissa. Jotakuinkin neljä kertaa teki tämän.
Milloin tuo ohjelma tullut? Tarkoititko tänään klo. 18:05 alkavaa “NASA's Unexplained Files”??
Juu, sen edessä sininen kolmio. Mobiilisovelluksella jos ohjelman nimeä täppää, antaa mainitsemasi ilmoituksen. Jos menee valikkoon kolmen pisteen kautta (. . . ohjelman oikealla puolella), näkyy valikko jossa valinnat lKatso] ja Tallenna kaikki jaksot]. Puuttuu siis kokonaan yhden jakson tallennusmahdollisuus. Antaa tuolta valikosta valita uTallenna kaikki jaksot].
Tehty sarjatallennus ei ainakaan muuta ohjelman edessä olevaa sinistä kolmiota punaiseksi sarjatallennus-merkiksi. Tehtyä tallennuspyyntöä ei näy myöskään digiboksin ohjelmaoppaassa. Digiboksilla voi ohjelmasta tehdä sekä jakson että sarjatallennuksen mutta nekään ei siirry mobiilisovellukseen. Saapa nähä tallentuuko ohjelma kun digiboksissa laitettu jakson tallennus
Sama virhe tulee jos tosiaan mobiilisovelluksen valikon takaa jos valitsee hKatso], siis “Sinulla ei ole oikeutta katsoa tätä sisältöä”. Yritin tuota ,Katso]-valintaa myös selaimella läppärissä. Siellä tulee seuraava ilmoitus:
Toisto epäonnistui, yritä uudelleen.
Tarvitset kanavapaketin katsoaksesi tätä sisältöä
Tämä on aivan tätä samaa sekoilua tallennuksessa ja ohjelmaoppaassa. Eikä mikään mene parempaan, ainoastaan sekavampaan suuntaan. Juurikin kuutoskanavalla vaikuttais olevan jatkuvasti sekoilua. Mm. elokuvat muuttuvat “sarjatallennuksiksi” kuten aiemmin kuvasin. Tänään taas illalla “Kunniattomat paskiaiset” merkittynä tallennukseksi jota en itse ole tehnyt enkä voi tallennusta perua…
Tämä on asiakkaiden kiusaamista - ja kehnosta tallennuspalvelusta joutuu maksamaan!
Laitoin tästä nyt viestiä eteenpäin meidän palvelukehitykselle. Jotain ilmeisesti on mennyt rikki jonkin päivityksen yhteydessä jos aiemmin toiminut ominaisuus on poistunut. Ongelman selvitys on nyt korvamerkitty ja pyritään ominaisuus saamaan takaisin mahdollisimman pikaisesti.
Sellainen tähän ohjelmiakategoriaan. Arriksen boksissa ohjelmahaussa kategiriavalinnassa kategorioina mm.”Chisu”… Näkyy siinä valintalistalla ettei siihen ole vuosiin mitenkään kajottu. No eipä juuri missää ohjelmissa ole näkynytkään kategoriatietoa - ja nyt jo tovin jokaisessa ohjelmassa “Määrittelemätön”. Muutoinkin Arriksen ohjelmaoppaan “Etsi”-toiminnallisuus aataminaikuinen. Hakee vain nimellä/nimen osalla.
Muokkaus Merja_J: lainauksia muokattu
Yritin tuossa telia-tv sovelluksella laittaa kuutoskanavalta tallennukseen Nasan salaiset kansiot. Ohjelma oppaassa ohjelman edessä oli sininen merkki. Kun painoi tallennukseen, ilmoitti “Sinulla ei ole oikeutta katsoa tätä sisältöä”.
Kummallisia ohjelma kohtaisia rajoituksia, yrittävät laitella kait maksullisiksi määrättyjä ohjelmia. Big Brotheriakin kun yritti tallentaa, tallennuksen otti, mutta kun alkoi katsoa ohjelmaa ei ollutkaan tallennetuissa. Jotakuinkin neljä kertaa teki tämän.
Sininen kolmio tarkoittaa, että kyseinen ohjelma on jo tallennettu ja sen pystyy katsomaan suoraan. Ongelma voi tulla kuitenkin siinä kohtaan, jos sinulla ei ole tilattuna sitä kanavapakettia, jonka sisällöistä sama ohjelma on aiemmin tullut, tässä tapauksessa Discoveryn kautta. Eli sama ohjelma on tullut eri sisällöstä, jota sinulla ei ole tilattuna, etkä siten voi sitä katsoa ennakkoon vaikka virheellisesti se ilmoitetaan jo tallennetuksi. Kutonen -kanavalta tuleva ohjelma voi joissain tapauksissa jäädä myös tallentumatta. Tämä on osa tallennuksia koskevaa häiriötä ja tämäkin tullaan korjaamaan.
Big Brotherin, kuin muidenkin ohjelmien, kohdalla tallenteissa on ollut myös ongelmaa, jota myös korjataan. Mitään ylimääräisiä yksittäisten ohjelmien rajoitusta ei ole.
Sininen kolmio tarkoittaa, että kyseinen ohjelma on jo tallennettu ja sen pystyy katsomaan suoraan. Ongelma voi tulla kuitenkin siinä kohtaan, jos sinulla ei ole tilattuna sitä kanavapakettia, jonka sisällöistä sama ohjelma on aiemmin tullut, tässä tapauksessa Discoveryn kautta. Eli sama ohjelma on tullut eri sisällöstä, jota sinulla ei ole tilattuna, etkä siten voi sitä katsoa ennakkoon vaikka virheellisesti se ilmoitetaan jo tallennetuksi. Kutonen -kanavalta tuleva ohjelma voi joissain tapauksissa jäädä myös tallentumatta. Tämä on osa tallennuksia koskevaa häiriötä ja tämäkin tullaan korjaamaan.
Discovery on kieltämättä kyllä tässä ahne poikkeus... Discoveryn ilmaiskanavilta (TV5, 6, Frii, TLC) televisiosta tulleet ohjelmat eivät useinkaan ole katsottavissa myöhemmin heidän suoratoistopalvelustaan ilmaiseksi, vaan vaativat maksullisen Discovery+ tilauksen. Tämä siis Telia TV:stä riippumatta.
Muokkaus Merja_J: lainauksia muokattu
Sininen kolmio tarkoittaa, että kyseinen ohjelma on jo tallennettu ja sen pystyy katsomaan suoraan. Ongelma voi tulla kuitenkin siinä kohtaan, jos sinulla ei ole tilattuna sitä kanavapakettia, jonka sisällöistä sama ohjelma on aiemmin tullut, tässä tapauksessa Discoveryn kautta. Eli sama ohjelma on tullut eri sisällöstä, jota sinulla ei ole tilattuna, etkä siten voi sitä katsoa ennakkoon vaikka virheellisesti se ilmoitetaan jo tallennetuksi. Kutonen -kanavalta tuleva ohjelma voi joissain tapauksissa jäädä myös tallentumatta. Tämä on osa tallennuksia koskevaa häiriötä ja tämäkin tullaan korjaamaan.
Big Brotherin, kuin muidenkin ohjelmien, kohdalla tallenteissa on ollut myös ongelmaa, jota myös korjataan. Mitään ylimääräisiä yksittäisten ohjelmien rajoitusta ei ole.
Missä nämä ohjelmaoppaan symbolit on selitetty? Arriksen boksissa ei näy samat symbolit kuin mobiili/selainsovelluksissa. Näkyy että jo ajat sitten lopetettu Arris-boksien softan ylläpito!
Miten sininen kolmio voi tarkoittaa ‘tallennettu’? Kuka sen on tallentanut? En ainakaan minä itse. Kyse on uusinnasta, ei tallennuksesta! Jos ohjelma tulee kanavalta Kuutonen (6) joka on näitä peruskanavia, ei voi olla niin että osa ohjelmista on mahdoton tallentaa. Eikä varsinkaan sen vuoksi että se samainen ohjelma/ohjelmasarja on näytetty jollakin toisella maksullisella kanavalla. Tallennuksisa ja näissä “uusinnoissa” ei voida ylittää kanavien rajoja eikä Telia voi olettaa että asiakkaat tietävät kanavan jakelijan/ohjelmayhtiön - miksi pitäisi tietää???
Tämä Telia TV-konsepti kavapaketteineen, palveluineen (Telia TV, Telia TV laajakaistalla..), eri sovelluksineen ja laitteineen on epämääräinen himmeli - sallittakoon tässä jouluinen ilmaus. Myyntitykki ja insinööri näkyy olleen tämän takana - mihin unohdettu se asiakas, TV-palvelun käyttäjä?????
@HenriLie, @TeroRe Täytyyhän edes Telialla jonkun tämä pystyä selittämään oppaaksi asti. Ilman opasta tätä ei voi asiakas täällä arjessa ymmärtää. Näitä tallennuksen ja ohjelmaoppaan vikoja on “korjattu” koko sen ajan mitä olen asiakkaana ollut - mitään ei perusongelmille ole tehty, ja viat toistuvat ja viimeaikoina on tullut vain uusia ja oudompia vikoja!
Muokkaus Merja_J: lainauksia muokattu
@Traveller ja muut, tässä ketjussa, kuten myös noissa muissa tuoreissa ketjuissa on hyviä kysymyksiä, joihin me ylläpidossa emme osaa kuitenkaan suoriltaan vastata. Tarvitsemme niihin apua tuotetiimistä ja se ottaa oman aikansa. Vaikka emme ole vielä saaneet niihin vastauksia niin emme ole niitä kuitenkaan unohtaneet. Pahoittelut tästä.
Mitä tulee ohjeisiin niin niissäkin meillä on kieltämättä paljon petrattavaa. Ikonit ja muut pitää olla aukikirjoitettuna, jos ne eivät ole niin selkeitä, että ne selittävät itse itsensä. Toiminnallisuudet ja kanavapakettien sisällöt yms.
Telia laittoi tekstiviestipalvelunsa (numero 18100) kautta ilmoituksen joulun alla että “Telia TV-palvelun tallennusongelmat on pääosin korjattu”…
Missään ei ole kerrottu mitä olisi oikeasti korjattu. Lienee täysin epäselvää Telialle ylipäänsä mikä Telia TV-palvelun tallennuksissa on vinkasallaan, tämä täytyy päätellä saaduista vastauksista ja kommenteista. Ja tilanteesta mikä edelleen vallitsee tallennuspalvelussa.
Yritin tänään täydentää erästä tallennuksissa olevaa ongelmatllannetta soittamalla Telian asiakaspalveluun. Rekisteröidyllä numerolla “pääsen keskustelemaan” vika/häiriöpalvelun kanssa...
Asiakaspalvelija, ei jäänyt mieleen nimi, ilmoitti minulle että voisi katsoa tallennuksiani jos annan hänelle tunnuksen ja salasanan tai annan hänen muuttaa salasanani palvelussa - siis mitä??? Oikeastiko? Telia on vailla käyttäjätunnuksia ja salasananaa tai oikeutta ylipäänsä pääsemään asiakkaan tunnuksilla palveluun? MIksi???
Telia laittoi tekstiviestipalvelunsa (numero 18100) kautta ilmoituksen joulun alla että “Telia TV-palvelun tallennusongelmat on pääosin korjattu”…
Totta, suurimmat tallennuspalvelua vaivanneet ongelmat korjattiin joulukuun aikana. Edelleen kuitenkin yksittäisissä ohjelmissa ja tallenteissa voi esiintyä ongelmia, mutta ei läheskään samassa mittakaavassa kuin aiemmin. Näistä virhellisista tai epäonnistuneista tallenteista edelleen haluamme vikailmoituksia jos/kun niitä ilmaantuu. Töitä tehdään edelleen, jotta tallenteissa ei esiintyisi virheitä.
Missään ei ole kerrottu mitä olisi oikeasti korjattu. Lienee täysin epäselvää Telialle ylipäänsä mikä Telia TV-palvelun tallennuksissa on vinkasallaan.
Epäselvyyttä tallennepalvelussa esiintyneiden häiriöiden aiheuttajasta ei ollut. Ongelmia ei voida korjata ilman juurisyyn tunnistamista. Emme julkisesti pysty kertomaan palveluiden teknisistä toteutuksista tai korjauksista tarkasti. Häiriön alkamisen ja päättymisen ajankohta sekä kuvaus häiriöstä ovat luonnollisesti tärkeitä tiedotettavia asioita.
Asiakaspalvelija, ei jäänyt mieleen nimi, ilmoitti minulle että voisi katsoa tallennuksiani jos annan hänelle tunnuksen ja salasanan tai annan hänen muuttaa salasanani palvelussa - siis mitä??? Oikeastiko? Telia on vailla käyttäjätunnuksia ja salasananaa tai oikeutta ylipäänsä pääsemään asiakkaan tunnuksilla palveluun? MIksi???
Kieltämättä tässä on menty osittain metsään sillä vianselvityksen kannalta on vain tärkeää saada tarkat esimerkit epäonnistuneista tai virheellisistä tallenteista. Asiakaspalvelijan ei tarvitse päästä katsomaan asiakkaan asettamia tallenteita tai kysyä palvelutunnuksia.
Telia TV-palvelun häiriöitä korjaavat asiantuntijat näkevät palvelutunnukset ja voivat niitä vianrajauksen ja viankorjauksen yhteydessä käyttää testilaitteilla. Lähtökohtaisesti asiakkaan ilmoittama häiriö pyritään kuitenkin ensisijaisesti demoamaan omilla sisäisillä testitunnuksilla, jotta asiakkaan tunnuksia ei tarvitse käyttää. Tämä mahdollisuus kuitenkin on aina olemassa.
Totta, suurimmat tallennuspalvelua vaivanneet ongelmat korjattiin joulukuun aikana. Edelleen kuitenkin yksittäisissä ohjelmissa ja tallenteissa voi esiintyä ongelmia, mutta ei läheskään samassa mittakaavassa kuin aiemmin. edotettavia asioita.
Täytyy myöntää, että vaikka yllä oleva kommentti on brutaalisen rehellinen, niin loppukäyttäjänä ja kuluttajana se ei hirveästi luottamusta herätä.
Frii - kanavalla on vielä tämä ohjelmien erinimisyys ohjelmaoppaassa ja tallenteissa. Sarjan nimi on esim. ohjelmaoppaassa “Talvimurhat”, tallenteissa se on osan englannin kielinen nimi. Monessa muussakin vaihtaa nimen.
NatGeo kanavan ohjelmaoppaassa on selitykset väärän ohjelman kohdalla. On näköjään osaa yritetty korjailla, kun selitys puuttuu kokonaan. Ennen löytyi selitys yhtä aikaisemmasta ohjelmasta.
Ohjelmien nimet ovat EDELLEEN ihan sekaisin.Aiemmin näkyi myös tallennuspäivämäärä esikatselussa,nyt sitä pitää klikata nähdäkseen tallennuspäivän.
Mitäs tässä tallennuksessa on taas tapahtunut. Syksyllä Yle uutisten tallennus sotkettiin eikä tallennuslistauksessa ollut mitään tietoa mitkä uutiset olivat kyseessä. Jokin aika sitten tilanne korjautui. Nyt on viikon-pari taas kadonnut tieto mistä uutisista on kyse.
No, tällä kertaa on myös tullut lisäominaisuus ettei menossa olevia uutisia voi aloittaa alusta vaan alusta alkavat edelliset uutiset. Myöskään tallennuksesta ei voi aloittaa meneillään olevien uutisten katselua mikäli ne sieltä listalta osaa arvata…
Voi hyvä ihme. Uuden hybridi-tvn hankinnan jälkeen ainoa käyttötarve TeliaTV:lle on tallennus. Kaiken muun itse TV tekee paremmin.
(TeliaTV ja Arriksen uudempi rauta)