Skip to main content

No nyt - käytössä Arris VP2853 digiboksi ja nyt Telia TV tallennukset eivät enää näy listana vaan kuvakkeina, iso fail.

 

Aiemminkin välillä tökkinyt tallennusten selaus meni nyt aivan mahdottomaksi. Kovalevyllä olevat tallennukset näkyy yhä listana. Verkossa olevat tallennukset ja tulevat tallennukset näkyvät vain kuvakkeina ja niiden selaaminen on todella hidasta, hankalaa ja tökkivää.

 

Palauttakaa nyt ihmeessä entiselleen, tai sitten asetuksista valittavaksi miten ne haluaa näkyviin. Tuli sen luokan heikennys käytettävyyteen ettei mitään mieltä.


@panukokko82@  kirjoitti:


Pakko oli tulla antamaan itsekin palaute tästä tallennusnäkymän uudistuksesta.



Vanhaan verrattuna käytettävyys laski huomattavasti.



Miksi ei ole mahdollista itse valita minkälaista näkymää käyttää?



Avopuolisollani on näkövamma ja hän ei näe lukea tallenteiden kuvauksia enää ollenkaan.



Miksi ei ole mahdollista valita fontin kokoa?



Miksi ajatte väkisin läpi uudistuksen johon ihmiset eivät ole tyytyväisiä?



 



Alan selvittämään mitä kilpailijoilla on tarjolla.






Telia TV:n käyttöliittymässä ei ole mahdollisuutta itse valita tai muokata näkymää tai fonttia. Ne ovat vakioita, jotka on määritelty käyttöliittymään ja näillä näkymin niiden muokattavuutta ei ole tulossa saataville. Jotkut ovat olleet tyytyväisiä uudistukseen ja on toki ymmärrettävää, että tästä on eri mielipiteitä. Kaikki palautteet ja mielipiteet ovat kuitenkin ihan tervetulleita ja niitä saa laittaa tulemaan jatkossakin 🙂> 



@JoonasLam@  kirjoitti:

@panukokko82@  kirjoitti:

Pakko oli tulla antamaan itsekin palaute tästä tallennusnäkymän uudistuksesta.

Vanhaan verrattuna käytettävyys laski huomattavasti.

Miksi ei ole mahdollista itse valita minkälaista näkymää käyttää?

Avopuolisollani on näkövamma ja hän ei näe lukea tallenteiden kuvauksia enää ollenkaan.

Miksi ei ole mahdollista valita fontin kokoa?

Miksi ajatte väkisin läpi uudistuksen johon ihmiset eivät ole tyytyväisiä?

 

Alan selvittämään mitä kilpailijoilla on tarjolla.


Telia TV:n käyttöliittymässä ei ole mahdollisuutta itse valita tai muokata näkymää tai fonttia. Ne ovat vakioita, jotka on määritelty käyttöliittymään ja näillä näkymin niiden muokattavuutta ei ole tulossa saataville. Jotkut ovat olleet tyytyväisiä uudistukseen ja on toki ymmärrettävää, että tästä on eri mielipiteitä. Kaikki palautteet ja mielipiteet ovat kuitenkin ihan tervetulleita ja niitä saa laittaa tulemaan jatkossakin 🙂> 


Kun jotkut ovat olleet tyytyväisiä, niin sekö tarkoittaa, että päivitys on ollut onnistunut? Ja mielipiteitä saa laittaa, mutta ne ei aiheuta toimenpiteitä?



@Ocxid@  kirjoitti:



@JoonasLam@  kirjoitti:



@panukokko82@  kirjoitti:


Pakko oli tulla antamaan itsekin palaute tästä tallennusnäkymän uudistuksesta.



Vanhaan verrattuna käytettävyys laski huomattavasti.



Miksi ei ole mahdollista itse valita minkälaista näkymää käyttää?



Avopuolisollani on näkövamma ja hän ei näe lukea tallenteiden kuvauksia enää ollenkaan.



Miksi ei ole mahdollista valita fontin kokoa?



Miksi ajatte väkisin läpi uudistuksen johon ihmiset eivät ole tyytyväisiä?



 



Alan selvittämään mitä kilpailijoilla on tarjolla.






Telia TV:n käyttöliittymässä ei ole mahdollisuutta itse valita tai muokata näkymää tai fonttia. Ne ovat vakioita, jotka on määritelty käyttöliittymään ja näillä näkymin niiden muokattavuutta ei ole tulossa saataville. Jotkut ovat olleet tyytyväisiä uudistukseen ja on toki ymmärrettävää, että tästä on eri mielipiteitä. Kaikki palautteet ja mielipiteet ovat kuitenkin ihan tervetulleita ja niitä saa laittaa tulemaan jatkossakin 🙂> 






Kun jotkut ovat olleet tyytyväisiä, niin sekö tarkoittaa, että päivitys on ollut onnistunut? Ja mielipiteitä saa laittaa, mutta ne ei aiheuta toimenpiteitä?






Oletan, että ne jotka ovat tyytyväisiä uudistukseen, pitävät sitä onnistuneena ja päin vastoin. Tänne Yhteisöönkin kuitenkin useampi on kommentoinut olevansa tyytymätön uuteen näkymään, joten tehtävää vielä on. Palvelun kehitys jatkuu ja palautteet ovat sitä varten hyviä sekä toivottujakin. Mitä tulee tämän näkymän päivitykseen niin tämän hetken tilannetiedolla vanhaan ei olla sellaisenaan palaamassa, mutta palautteet on kuitenkin viety oikealle taholle jatkokehityksen kannalta.



@DigiHate@  kirjoitti:


Kun tallennuksen katselun lopettaa, vaaditaan NELJÄ näppäimen painallusta päästäkseen "takaisin" TV-kanavalle... 



 



Herää ihan kysymys: Kuka valopää tän on suunnitellut - uskallatko ilmoittautua?? 🙂>






Ja sen neljännen painalluksen jälkeen.... Pelkkää mustaa! Ei kuvaa, ei ääntä, ei ohjelmatietoja! Palautuvat epämääräisen ajan kuluttua. Mikään temppu ei auta.



 




@SpurenVonNussen@  kirjoitti:
Ehdottomasti teidän pitää palauttaa tallennusten luettelo entiselleen, ehkä asetuksista valittavaksi miten ne haluaa näkyviin.

On välttämätöntä tietää minkä niminen ohjelma, miten pitkä, millon ja miltä kanavalta ja nähdä selsteteksti (joka saiai olla pitempikn). Kuvakkeet ovat turhia, niiden informaatioarvo on pieni, mutta vievät tilan tarpeelliselta tiedolta.



 



Tämä tallennusten tekstimuotoisen luettelon puute pilaa tallennuspalvelun. Pitää tutkia löytyykö muilta operaattoreilta kuunnollinen palvelu ellette saa tätä PIAN  korjattua!






Ehdottomasti vanha versio takaisin! Uusi on kuraa!



 




@MinnaLN@  kirjoitti:


Toki muutokset ottavat oman aikansa, mutta kyllä täältä niitä selkeitä kehityskohteita löytyy. Näitä palautteitanne on koostettu esimerkkeineen eteenpäin vastuussa olevalle poppoolle ja huomautettu, että päivitys toi monen mielestä käyttöä haittaavia ominaisuuksia, kuten tämä, että tallenteiden selaaminen on hankalaa.






Selin selin.... Vanha takaisin!



 




@JoonasLam@  kirjoitti:


Kiitos kommenteista ja palautteista mitä on tullut tallennuksiin liittyen. Ne on meillä välitettykin eteenpäin tästä vastaavalle taholle, mutta toistaiseksi näkymää ei olla vaihtamassa. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö tallennuksien hallinnointia voisi parannella, joten palautetta saa antaa jatkossakin. Jos yksittäisiä tallennuksia on enemmänkin, niitä pääsee selaamaan ja lajittelemaan aakkosjärjestykseen tai uusimmat ensin. Mikäli tallennuksia on vain muutamia, ne näkyvät "Tallennukset" -esikatselunäkymässä. Kysellään kuitenkin vielä, että onko lähitulevaisuudessa tiedossa jotain lisätoimintoja tallennusten järjestelyyn tai hakuun liittyen ja palataan tähän hieman myöhemmin.





Telian ns. "vastaava taho" ei koskaan pysty myöntämään virheitään



 




@JoonasLam  kirjoitti:

Kyllä palautteita kuunnellaan ja ne meillä myös huomioidaan. Muutokseen tottuminen ottaa varmasti aikansa ja ymmärrän sen, että osan mielestä vanha oli parempi, mutta osan mielestä uusikin on hyvä. Vanhaan ei olla näillä näkymin palaamassa, mutta uuttakin voidaan kehittää. 






Jos teillä todellakin kuunneltaisiin palautetta, vanha versio olisi jo palautettu....



 




Edit SaJoonas: muokattu useampi viesti yhdeksi viestiksi.



@JKS62@  kirjoitti:



@DigiHate@  kirjoitti:


Kun tallennuksen katselun lopettaa, vaaditaan NELJÄ näppäimen painallusta päästäkseen "takaisin" TV-kanavalle... 






Ja sen neljännen painalluksen jälkeen.... Pelkkää mustaa! Ei kuvaa, ei ääntä, ei ohjelmatietoja! Palautuvat epämääräisen ajan kuluttua. Mikään temppu ei auta.









Tästä olisi hyvä ottaa yhteyttä meihin jotta pääsemme tutkimaan asiaa tarkemmin. Varsinkin tässä tilanteessa, kun mikään toimenpide ei ole auttanut.



@JoonasLam@  kirjoitti:



@Ocxid@  kirjoitti:



@JoonasLam@  kirjoitti:



@panukokko82@  kirjoitti:


Pakko oli tulla antamaan itsekin palaute tästä tallennusnäkymän uudistuksesta.



Vanhaan verrattuna käytettävyys laski huomattavasti.



Miksi ei ole mahdollista itse valita minkälaista näkymää käyttää?



Avopuolisollani on näkövamma ja hän ei näe lukea tallenteiden kuvauksia enää ollenkaan.



Miksi ei ole mahdollista valita fontin kokoa?



Miksi ajatte väkisin läpi uudistuksen johon ihmiset eivät ole tyytyväisiä?



 



Alan selvittämään mitä kilpailijoilla on tarjolla.






Telia TV:n käyttöliittymässä ei ole mahdollisuutta itse valita tai muokata näkymää tai fonttia. Ne ovat vakioita, jotka on määritelty käyttöliittymään ja näillä näkymin niiden muokattavuutta ei ole tulossa saataville. Jotkut ovat olleet tyytyväisiä uudistukseen ja on toki ymmärrettävää, että tästä on eri mielipiteitä. Kaikki palautteet ja mielipiteet ovat kuitenkin ihan tervetulleita ja niitä saa laittaa tulemaan jatkossakin 🙂> 






Kun jotkut ovat olleet tyytyväisiä, niin sekö tarkoittaa, että päivitys on ollut onnistunut? Ja mielipiteitä saa laittaa, mutta ne ei aiheuta toimenpiteitä?






Oletan, että ne jotka ovat tyytyväisiä uudistukseen, pitävät sitä onnistuneena ja päin vastoin. Tänne Yhteisöönkin kuitenkin useampi on kommentoinut olevansa tyytymätön uuteen näkymään, joten tehtävää vielä on. Palvelun kehitys jatkuu ja palautteet ovat sitä varten hyviä sekä toivottujakin. Mitä tulee tämän näkymän päivitykseen niin tämän hetken tilannetiedolla vanhaan ei olla sellaisenaan palaamassa, mutta palautteet on kuitenkin viety oikealle taholle jatkokehityksen kannalta.






Eihän tässä @JoonasLam hyvä ole enää kyse tykkää ei tykkää asetelmasta.



 



Mutta vähintään osa uudessa palvelussa olevista vioista, huonoista ominaisuuksista ja puutteista olisi varmasti nopemmin korjattavissa, kuin nyt on asiaa hoidettu. Tai voihan se olla, että koodi on niin laadutonta, jotta pikku säädöllä ei säätö onnistu...



 



Pitäisi saada hinnan palautusta niiden asioiden perusteella, joita on täälläkin ilmoitettu ja niiden joita ei ole ilmoitettu.

Edit MinnaLN: lisätty tägitys.



@HenriLie@  kirjoitti:

Moikka @ZiorZio ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Tänään digiboksille julkaistiin uusi ohjelmistopäivitys, jonka myötä tallenteiden selauskin muuttui, sekä jatkuvan tallennuksen mahdollisuus lisättiin digiboksille. Oletko kokeillut jo digiboksin uudelleenkäynnistyksen, voisiko se auttaa hitaaseen toimintaan? Käyttämäsi digiboksin malli on jo vanhempaa mallia ja siksi ehkä päivitystä vailla. Ottaisitko meihin yhteyttä ja tarkastellaan vielä digiboksin toimintaa tarkemmin ja tarvittaessa voidaan tilata uusi digiboksi.


Moikka moi, juu huomasin kyllä että on päivittynyt uusi systeemi tallenteiden näkyvyyteen, eikä todellakaan parannus entiseen verrattuna, ikävä kyllä. Selaaminen on hankalaa, kuvakkeet vievät älyttömästi ruututilaa. Entinen yksinkertainen listaus oli huomattavasti helpompi, selkeämpi ja nopeampi. Olen tähän yrittänyt totutella, mutta menee mietintään josko luovun koko systeemistä.



@JoonasLam@  kirjoitti:

@Ocxid@  kirjoitti:

@JoonasLam@  kirjoitti:

@panukokko82@  kirjoitti:

Pakko oli tulla antamaan itsekin palaute tästä tallennusnäkymän uudistuksesta.

Vanhaan verrattuna käytettävyys laski huomattavasti.

Miksi ei ole mahdollista itse valita minkälaista näkymää käyttää?

Avopuolisollani on näkövamma ja hän ei näe lukea tallenteiden kuvauksia enää ollenkaan.

Miksi ei ole mahdollista valita fontin kokoa?

Miksi ajatte väkisin läpi uudistuksen johon ihmiset eivät ole tyytyväisiä?

 

Alan selvittämään mitä kilpailijoilla on tarjolla.


Telia TV:n käyttöliittymässä ei ole mahdollisuutta itse valita tai muokata näkymää tai fonttia. Ne ovat vakioita, jotka on määritelty käyttöliittymään ja näillä näkymin niiden muokattavuutta ei ole tulossa saataville. Jotkut ovat olleet tyytyväisiä uudistukseen ja on toki ymmärrettävää, että tästä on eri mielipiteitä. Kaikki palautteet ja mielipiteet ovat kuitenkin ihan tervetulleita ja niitä saa laittaa tulemaan jatkossakin 🙂> 


Kun jotkut ovat olleet tyytyväisiä, niin sekö tarkoittaa, että päivitys on ollut onnistunut? Ja mielipiteitä saa laittaa, mutta ne ei aiheuta toimenpiteitä?


Oletan, että ne jotka ovat tyytyväisiä uudistukseen, pitävät sitä onnistuneena ja päin vastoin. Tänne Yhteisöönkin kuitenkin useampi on kommentoinut olevansa tyytymätön uuteen näkymään, joten tehtävää vielä on. Palvelun kehitys jatkuu ja palautteet ovat sitä varten hyviä sekä toivottujakin. Mitä tulee tämän näkymän päivitykseen niin tämän hetken tilannetiedolla vanhaan ei olla sellaisenaan palaamassa, mutta palautteet on kuitenkin viety oikealle taholle jatkokehityksen kannalta.


No voisitko sinä pyytää sen "oikean tahon" tänne foorumille kommentoimaan itse?

Mun mielestä on aivan bull*******tiä, että sanotaan, että viestit välitetään eteenpäin.

 

Uudistus on ollut aivan älytön, kun muutenkin Telian palvelu on valovuosia kilpailijoita jäljessä. Uudistuksen jälkeen minä itse en ole kertaakaan lähtenyt etsimään haluamiani tallenteita.

 

Jos haluatte dataa siitä, kuinka hyvin uudistus on otettu vastaan, lähettäkää kannatuskysely KAIKILLE palvelun käyttäjille.


Onko näin uuden viikon aluksi asiastavastaavilta tahoilta tullut tietoa missä aikataulussa korjauspäivityksiä alkaa tulla tallennuspalvelveluun?

 

Ja maksu hyvitys/alennus? Miten tämä sekoilu maksaville asiakkaille hyvitetään?


Lisään vielä tähän aiheeseen sen, että jo valmiiksi kireässä parisuhteessa lisää kireyttä aiheuttaa se, että sitä oikeaa tallennusta ei löydy viidessäkään minuutissa. Ja jos homma pysyy tällaisena, niin mulle on turha soitella sopimuksen jatkotarjouksia. Sitten, kun sopimus on katkolla, niin se katkeaa kanssa.


Pakko minunkin kommentoida Telia-TV: tallennusten näkymää... Vaikea oli aiemminkin etsiä tiettyä ohjelmaa satojen tallennusten joukosta, mutta nyt näiden hevosenpään kokoisten ikonien tultua tallennusnäkymään homma menee täysin mahdottomaksi. Vanha tallennusnäkymä takaisin kiitos. 

Ja pieni pyyntö: voisiko tallennusnäkymään vihdoin saada haku-toiminnon? Jos tallennusnäkymästä ei saada käyttäjäystävällisempää, niin irtisanon palvelun heti määräaikaisen tilauksen jälkeen...


Jatkan vielä samaa jankutusta. Tallennusvalikosta tarkistin, että tallentamani ohjelma on varmasti siellä. No oli. Illalla nukkumaan mennessäni ajattelin katsoa sen pois. Tallennusvalikko auki: Sinulla ei ole tallennuksia. JIPPI-KAI-JEI!! Aamulla taas tallennuksia oli. Tosi luotettava systeemi.

 Toinen närästävä asia: Katsoin toistuvasti tallennettavasta sarjasta yhden jakson ja poistin sen. Systeemi poisti kaikki jaksot. Myöhemmin tein boxille uudelleenkäynnistyksen ja kas, kyseisen sarjan jaksot tulivat takaisin.

 Jos Telian tavoitteena oli, että mahdollisimman montaa asiakasta *******ttaa, niin olette onnistuneet. Jos selkärankaa kuitenkin vielä jonkinlainen pätkä löytyy, niin palauttakaa vanha systeemi, jossa näitä ongelmia ei ollut.



@madass@  kirjoitti:


Jatkan vielä samaa jankutusta. Tallennusvalikosta tarkistin, että tallentamani ohjelma on varmasti siellä. No oli. Illalla nukkumaan mennessäni ajattelin katsoa sen pois. Tallennusvalikko auki: Sinulla ei ole tallennuksia. JIPPI-KAI-JEI!! Aamulla taas tallennuksia oli. Tosi luotettava systeemi.



 Toinen närästävä asia: Katsoin toistuvasti tallennettavasta sarjasta yhden jakson ja poistin sen. Systeemi poisti kaikki jaksot. Myöhemmin tein boxille uudelleenkäynnistyksen ja kas, kyseisen sarjan jaksot tulivat takaisin.



 Jos Telian tavoitteena oli, että mahdollisimman montaa asiakasta *******ttaa, niin olette onnistuneet. Jos selkärankaa kuitenkin vielä jonkinlainen pätkä löytyy, niin palauttakaa vanha systeemi, jossa näitä ongelmia ei ollut.






Kiitos palautteestasi ja kyllä, meille on hyvä kertoa kaikista näistä havaituista ongelmista. Ne ovat tuotekehityksen kannalta arvokasta tietoa. 

Yhteisöön on avattu parisen viikkoa sitten ketju, jossa keskustellaan Telia TV:n kehityksestä. Keskustelussa on mukana @LuMaria Telia TV:n tuotekehitystiiimistä. Tervetuloa sinne jakamaan ajatuksia ja toiveita! 



@Marblum@  kirjoitti:

Pakko minunkin kommentoida Telia-TV: tallennusten näkymää... Vaikea oli aiemminkin etsiä tiettyä ohjelmaa satojen tallennusten joukosta, mutta nyt näiden hevosenpään kokoisten ikonien tultua tallennusnäkymään homma menee täysin mahdottomaksi. Vanha tallennusnäkymä takaisin kiitos. 

Ja pieni pyyntö: voisiko tallennusnäkymään vihdoin saada haku-toiminnon? Jos tallennusnäkymästä ei saada käyttäjäystävällisempää, niin irtisanon palvelun heti määräaikaisen tilauksen jälkeen...


On aivan turha pyydellä mitään hakutoimintoa palveluun. Kohta tähän viestiketjuun tulee joku "telialainen" länkyttämään, että palaute on toimitettu asianomaiselle taholle. Ja arvaas vaan tapahtuuko yhtään mitään... nii-in... ei tapahdu.

 

Tässä viestiketjussa useat eri käyttäjät ovat kommentoineet tätä sysip**kaa uudistusta ja vaatineet vanhan systeemin palautusta, ei kuulemma ole tulossa...

 

Ei sillä, että vanhakaan järjestelmä olisi ollut hyvä...

 

Minä lankesin toissa syksynä niljakkaan Telia-myyjän ansaan ja tein kahden vuoden diilin Telia-TVstä... Jos kylkiäisenä ei oltaisi luvattu puoleksi vuodeksi maksutonta liigapassia, ja olisin tiennyt Telian laadun, ni ei varmasti olisi tehnyt mitään kauppaa Telian kanssa.

 

Mulla on ennestään kahdeksan vuoden historia E***a Viih***n kanssa, ja rehellisesti voin sanoa, että se toimii näistä kahdesta kehnosta huomattavasti paremmin.

 

Löytyy mm tälläiset kivat ominaisuudet:

- jatkuva tallennus

- tallenteiden lajittelu (elokuvat, lastenohjelmat, reality... etc)

- tallennekansioiden lukitus

- HAKU-TOIMINTO

 

Ei luulis olevan kovinkaan vaikeata kopioida vihollisen hyvät ideat. Tai sitten olisi syytä palkata pikkusen parempia koodareita taloon.

 

Ugh.


Vastaa