Skip to main content

Telian sopimustiivistelmä TeliaPlay

  • August 12, 2025
  • 3 kommenttia
  • 198 katselukertaa

jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5

Telia tarjosi asiakasetuhintaan Applen HomePod Mini laitteita. Päätimme käyttää vaimon Telialta saaman syntymäpäivälahjan sellaisen hankintaan.

 

Laite osoittautui maineensa veroiseksi, joten päätin hankkia niitä lisää. Lähellä meitä olevissa Telia myymälöissä oli niitä jokaisessa yksi, joten kävimme useammassa myymälässä.

Eräässä myymälässä myyjä kertoi, että TeliaPlay sopimukseni on umpeutumassa ja hänellä olisi minulle uusi tarjous. Hyväksyin tarjouksen, sillä TeliaPlay tallennuspalveluineen sopii meidän käyttötarkoituksiin hyvin. Myyjä lupasi lähettää sopimuksen sähköpostiini.

Telia on kuitenkin muuttanut käytäntöjään sopimusasioissa.

Aikaisemmin sain sopimuksesta selvät sävelet tyyliin:

Nyt lähetetään joku epämääräinen sopimustiivistelmä:

Sopimustiivistelmän kokonaishinta ei täsmää: 10,95 €/kk x 12 = 131.40 €/v, ei 140,50€/v-

Okei, 9,10 € on varmaan joku liittymän avausmaksu, joka mainitaan sopimustiivistelmässä, mutta ei sen summaa. Vuosi sitten TeliaPlay ei vielä ollut “liittymä”, eikä siitä peritty mitään “liittymän avausmaksua”. Ei sitä myymälässä tehdyn sopimuksen mukaan pitäisi periä minultakaan.

Tämä sopimustiivistelmä ei ole sellainen sopimus jolla turvataan oikeuteni. Tämä on liibalaabaa!

En pysty myöskään tarkistamaan tehdyn sopimuksen oikeellisuutta Minun Teliassa, sillä siellä ei näistä TeliaPlay sopimusten hinnoista kerrota mitään. Pitää odottaa seuraavaa laskua.

Luotan siihen että Telia myymälässä tekemäni sopimus pitää, mutta mielestäni Telian kokoinen yritys voisi suhtautua näihin sopimusteknisiin asioihin tarvittavalla vakavuudella, eikä vähän sinne päin.

3 kommenttia

AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • August 13, 2025

 

Sopimustiivistelmän kokonaishinta ei täsmää: 10,95 €/kk x 12 = 131.40 €/v, ei 140,50€/v-

Okei, 9,10 € on varmaan joku liittymän avausmaksu, joka mainitaan sopimustiivistelmässä, mutta ei sen summaa. Vuosi sitten TeliaPlay ei vielä ollut “liittymä”, eikä siitä peritty mitään “liittymän avausmaksua”. Ei sitä myymälässä tehdyn sopimuksen mukaan pitäisi periä minultakaan.

Tämä sopimustiivistelmä ei ole sellainen sopimus jolla turvataan oikeuteni. Tämä on liibalaabaa!

En pysty myöskään tarkistamaan tehdyn sopimuksen oikeellisuutta Minun Teliassa, sillä siellä ei näistä TeliaPlay sopimusten hinnoista kerrota mitään. Pitää odottaa seuraavaa laskua.

Luotan siihen että Telia myymälässä tekemäni sopimus pitää, mutta mielestäni Telian kokoinen yritys voisi suhtautua näihin sopimusteknisiin asioihin tarvittavalla vakavuudella, eikä vähän sinne päin.

Luotan myös siihen, että sopimasi jatko Telia Playlle tulee olemaan sen 10,95€/kk vuoden ajan. Tuossa sopimustiivistelmässä vaikuttaisi olevan tilanne se, että se on ikäänkuin suunnattu uutena palveluna tilatulle Telia Playlle ennemminkin kuin sinun tapauksessasi jatkotarjoukseksi. Siksi siellä näkyy kertaluontoinen 9,10€ Telia Play -boksin toimitusmaksu. Jos kävisi niin, että sinulta tuo 9,10€ veloitettaisiin, niin ole silloin yhteydessä meidän asiakaspalveluun. 

Laitan tästä viestiä eteenpäin meillä sille taholle, joka vastaa sopimustiivistelmäteksteistä, kiitos siis huomiostasi. 

On muuten ihan harkinnan arvoinen tuo kaiutin itsellekin tai perheen iPhone-ihmisille (itse olen androidilaisia), vaikuttaa saaneen kauttaaltaan hyviä arvosteluja soundistaan🎶


jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • Aloittaja
  • August 13, 2025

Laitan tästä viestiä eteenpäin meillä sille taholle, joka vastaa sopimustiivistelmäteksteistä, kiitos siis huomiostasi. 

On muuten ihan harkinnan arvoinen tuo kaiutin itsellekin tai perheen iPhone-ihmisille (itse olen androidilaisia), vaikuttaa saaneen kauttaaltaan hyviä arvosteluja soundistaan🎶

@AaTanja 

Sopimusnikkarina pidän siitä, että varsinkin määräaikainen sopimus tehdään niin, että siinä on kaikki olennainen esillä. Ennen sopimus tulostettiin liikkeessä ja siihen pistettiin nimi alle.

Nyt sähköpostiin roiskitaan jotain yleissopimustiivistelmiä, joista selviää ainoastaan karkeat suuntaviivat. Mielestäni paperinsäästöllä kumotaan asiakkaan oikeudet. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni. 😀

Applen Podissa on tosi loistava ääni. Ainoa mikä syö miehisyyttä on Siri:

Minä: “Hei Siri”

Siri: “No mitä nyt taas”

Aika hävytöntä 😀


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • August 13, 2025

Sopimusnikkarina pidän siitä, että varsinkin määräaikainen sopimus tehdään niin, että siinä on kaikki olennainen esillä. Ennen sopimus tulostettiin liikkeessä ja siihen pistettiin nimi alle.

Suurin osa tuskin jaksaa lukea edes sitä tiivistelmää, kun luotetaan siihen omaan mielikuvaan, joka jäi myyjän puheista. Itsekin uusia sopimuksia tehdessä hyväksyn ne suoraan lukematta, koska jos niissä olisi ikinä kätkettynä mitään ikävää niin aina siitä joku nostaa metelin netissä ennen kuin itse huomaisin. 

Applen Podissa on tosi loistava ääni. Ainoa mikä syö miehisyyttä on Siri:

Minä: “Hei Siri”

Siri: “No mitä nyt taas”

Aika hävytöntä 😀

Oletko muistanut ostaa Sirille virtuaalisia kukkasia ja suklaarasioita tarpeeksi usein? Noita eri persoonallisuuksia taisi saada säädettyäkin ja varmasti oppii käyttäjästäkin millä tyylillä vastaa.