Telian toimimattoman digiboksin vaihto ja palvelusta maksaminen

  • 23 November 2021
  • 68 kommenttia
  • 853 katselukertaa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

68 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Homman nimi siis se ettei boxi ikinä toiminut,helpistä neuvona resetoi irrottamalla piuhat. Tätä tehtiin puoli vuotta, eikä muuta apua tullut vaikka kysyttiin monta kertaa. Meni hermot! Laskutettiin kumminkin tästä "riemusta" se 2 vuotta. Ei ihan laillista?? Mutta telia ei tule vastaan laisinkaan. 

Jos ymmärsin oikein niin määräaikainen sopimus on jo päättynyt, jos sopimuksen alkamisesta on kulunut kaksi vuotta. 

Onko liittymän omistaja ollut yhteydessä nyt asiakaspalveluumme ja ilmoittanut palvelun irtisanomisesta? Jos on, mitä hänelle on vastattu? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Homman nimi siis se ettei boxi ikinä toiminut,helpistä neuvona resetoi irrottamalla piuhat. Tätä tehtiin puoli vuotta, eikä muuta apua tullut vaikka kysyttiin monta kertaa. Meni hermot! Laskutettiin kumminkin tästä "riemusta" se 2 vuotta. Ei ihan laillista?? Mutta telia ei tule vastaan laisinkaan. 

Se on hyvin yleinen neuvo ongelmatilanteissa. Onko laite toiminut ennen sitä normaalisti? Mitä tapahtuu kun laitat piuhat kiinni ja virrat päälle? Jääkö siihen vain Telia TV -logo pyörimään luuppina? Palautitko ohjeiden mukaisesti tehdasasetuksille boksin? Olitko missään vaiheessa edes yhteydessä Telian asiakaspalveluun ja mitä he sanoivat kun tutkivat samalla ongelman syytä? Nyt on kulunut ilmeisesti 2 vuotta niin miksi ette ole irtisanoneet Telia TV palvelua?

Mikäli et ole oikeasti reklamoinut 1,5 vuoteen tai jättänyt asian komeron perälle pölyttymään etkä ole antanut mahdollisuutta palveluntarjoajan selvittää asiaa, niin se on periaatteessa sinun vastuulla. Toki aina voi kääntyä kuluttajaneuvonnan puolelle.🙂

 

 

Kunniamerkki +6

Niinkuin sanoin aktiivisesti koko ajan reklamoitiin asiasta. Palautimme laitteen, mitään ei kuulunut. Kun kysyimme jälkeen päin, vastaus oli,harmillista mutta kun on määräaikainen soppari joudutte maksamaan tämän 2 vuotta kokonaan.  Täysin käsittämätöntä!!!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Niinkuin sanoin aktiivisesti koko ajan reklamoitiin asiasta. Palautimme laitteen, mitään ei kuulunut. Kun kysyimme jälkeen päin, vastaus oli,harmillista mutta kun on määräaikainen soppari joudutte maksamaan tämän 2 vuotta kokonaan.  Täysin käsittämätöntä!!!

 

Itselläni jälleen läpilukiessani tätä yli vuoden pituista viestiketjua ja yrittäessäni hahmottaa kokonaisuutta, nousee eniten esiin tässä vaiheessa kysymys, jota tuolla aiemminkin on jo pohdittu, eli miten määräaikaisuus yhä jatkuu vaan? Ymmärtääkseni ongelmien alusta on jo niin kauan aikaa, että kahden vuoden määräaikaisuus on tullut jo kertaalleen päätökseensä. Onko näin? Viimeistään siinä vaiheessa, kun määräaikaisuus on päättynyt, olisi ollut tilaisuus irtisanoa palvelu.

 

Palautitteko laitteen niin, että meidän kanssamme oli siitä sovittu ja meiltä oli kerrottu uuden lähtevän palautuvan boksin tilalle? Vai lähetittekö vanhan boksin yksipuolisellä päätöksellänne meille ja jäitte odottamaan uutta? Ja kun kysyitte uuden boksin perään, niin meiltä perusteltiin kyseessä olevan määräaikaisuus eikä noteerattu sitä, että teiltä puuttui nyt boksi kokonaan? Tuliko siis uutta boksia koskaan, mikä tilanne on nyt?

Tässä on monta kysymystä ja monia samoja, joita olemme aiemminkin kysyneet. 

Meidän asiakaspalvelu on chatissa paikalla kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä, eli meidät kyllä saa kiinni. Botti kyselee alkuun tarkentavia kysymyksiä, mutta pääsy asiakaspalvelijan puheille kyllä sieltä onnistuu. Kannattaa olla kirjautuneena Minun Teliaan chattiin mennessä, niin siten kaikki asiakastiedot ja -tapahtumat avautuvat asiakaspalvelijalle laajasti näkyviin. Tämä varmasti on tuttua huttua sinulle, mutta varmuudeksi vielä kerroin. 

Kunniamerkki +6

No puoli vuotta on mielestäni aivan liian kauan ettei mitään tapahdu!!! Eikö?? Vaihdoimme liittymää koska pitäähän meidän nähdä telkkarista laadukkaasti.  Tää on  törkeetä toimintaa telialta ja vähintään hyvitystä pitää saada.  Rokotetaan täydet 2 vuotta siitä ettei laite toimi eikä saa palvelua!!

Kunniamerkki +6

No niin.  Täälläkin loppui näköjään kiinnostus. Ilmeisesti telia saa toimia laittomasti ja asiakkaan on siihen alistuttava!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Riitatilanteessa on syytä kääntyä kuluttajaneuvonnan puoleen. Mitään ei ole oikein tehtävissä, koska teillä oli 24kk määräaikainen sopimus Telian kanssa Telia TV -palvelusta ja keskeytitte reklamaation käsittelyn yksipuolisesti asiakkaana. Näin ainakin ymmärsin kirjoituksistasi ja enkä näe mitään laitonta sillä sopimus sitoo molempia osapuolia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

No niin.  Täälläkin loppui näköjään kiinnostus. Ilmeisesti telia saa toimia laittomasti ja asiakkaan on siihen alistuttava!

Kiinnostus ei tokikaan ole loppunut vaan esimerkiksi @Sekunti on antanut hyviä neuvoja sekä @AaTanjaon esittänyt tarkentavia kysymyksiä, että päästäisiin vähän pintaa syvemmälle. Yleisellä tasolla kommentoinnissa on aina haasteensa ja siksi sinua onkin ohjattu asiakaspalveluun. Olemme velvoitettuja toimimaan tiettyjen lakien puitteissa ja niitä noudatamme täysin poikkeuksetta.  

Kunniamerkki +6

En minä ole mitään keskeyttänyt! Onko sinun mielestäsi oikein että puoli vuotta "resetoit" nykimällä piuhoja irti????? Telian reagoimatta asiaan sen kummemmin.  Ja laite palautettiin, ei mitään vastausta. Laskut piti kuitenkin maksaa 2 vuodelta.  Jos tää on oikein niin ei naurata! Mutta jos haluaa puolustaa suuryritystä niin ihan vapaasti. 

Käyttäjätaso 7

Niinpä niin. 😗

Näitä tv-palveluiden ongelmista kertovia ketjuja on kaikkien operaattoreiden keskustelupalstoilla lukemattomia ja on ollut jo vuosia.

Olisikohan aika operaattoreidenkin tunnustaa , että tällainen pilvipalvelukonsepti on vielä aika raakile. Se kun toimiakseen vaatii kunnollisen boksin , luotettavat nettiyhteydet ja luotettavan pilvipalvelun. Jos jokin osa yskii , niin ongelmia syntyy.

Minusta on älyllisesti kovin epärehellistä operaattoreilta kuitata asia toteamalla , että buuttaa boksisi tai palauta tehdasasetukset. Se ei korjaa perusongelmaa , jonka edellä kuvasin.

Itsellänikin on ollut parinkin operaattorin tv-palvelu käytössä muutaman vuotta , mutta kun ne eivät ikinä toimineet kuten pitäisi , niin sanoin ne irti jo vuosia sitten ja palasin perinteisen tallentavan digiboksin käyttäjäksi , eikä ole tarvinnut katua. Moneen vuoteen ei ole tarvinnut buuttailla boksia ja kaikki pelaa 24/7 ihan mallikkaasti.

PS. Toki en juurikaan katsele muuta kuin peruskanavia ja maksupalveluiden toiminnasta ei ole väliä.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

En minä ole mitään keskeyttänyt! Onko sinun mielestäsi oikein että puoli vuotta "resetoit" nykimällä piuhoja irti????? Telian reagoimatta asiaan sen kummemmin.  Ja laite palautettiin, ei mitään vastausta. Laskut piti kuitenkin maksaa 2 vuodelta.  Jos tää on oikein niin ei naurata! Mutta jos haluaa puolustaa suuryritystä niin ihan vapaasti. 

En voi ottaa kantaa, koska en tiedä yksityiskohtaisemmin. Esimerkiksi olen saanut nopeasti tarvittavaa apua Telian asiakaspalvelusta ja tarvittaessa asia on laitettu tikettijärjestelmään, josta asiantuntija on palannut siihen myöhemmin. Sen tiedän, että vianselvitys alkaa juurikin virtojen ottamisesta pois päältä sillä se ratkaisee useimmat kertaluontoiset bugit.

 

Laitteen palautus ei mitätöi määräaikaista sopimusta. Jos olit sopinut asiakaspalvelun kanssa viallisen digiboksin vaihdosta eikä siitä ole kuulunut, niin sinun olisi pitänyt olla yhteydessä suoraan Telian asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. En puolustele vaan koen asian tällä tavalla tuntematta taustaasi sen kummemmin. Tarinassasi on enemmän kysymyksiä kuin niitä vastauksia valitettavasti kysymyksesi ratkaisemiseksi. Riitatilanteissa suosittelen aina lämpimästi olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan, josta saa hyvin maksuttomasti asiantuntijalta opastusta ja sovitteluapua.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Niinpä niin. 😗

Näitä tv-palveluiden ongelmista kertovia ketjuja on kaikkien operaattoreiden keskustelupalstoilla lukemattomia ja on ollut jo vuosia.

Olisikohan aika operaattoreidenkin tunnustaa , että tällainen pilvipalvelukonsepti on vielä aika raakile. Se kun toimiakseen vaatii kunnollisen boksin , luotettavat nettiyhteydet ja luotettavan pilvipalvelun. Jos jokin osa yskii , niin ongelmia syntyy.

Minusta on älyllisesti kovin epärehellistä operaattoreilta kuitata asia toteamalla , että buuttaa boksisi tai palauta tehdasasetukset. Se ei korjaa perusongelmaa , jonka edellä kuvasin.

Itsellänikin on ollut parinkin operaattorin tv-palvelu käytössä muutaman vuotta , mutta kun ne eivät ikinä toimineet kuten pitäisi , niin sanoin ne irti jo vuosia sitten ja palasin perinteisen tallentavan digiboksin käyttäjäksi , eikä ole tarvinnut katua. Moneen vuoteen ei ole tarvinnut buuttailla boksia ja kaikki pelaa 24/7 ihan mallikkaasti.

PS. Toki en juurikaan katsele muuta kuin peruskanavia ja maksupalveluiden toiminnasta ei ole väliä.

 

Erittäin hyvin kirjoitettu. Minä en ymmärrä sitä miksi Telia haluaa pyörittää tuota boksi / laitteistopuolta, kun se ei ole heidän core-bisnestä eikä heillä ole osaamista sen suhteen. Keskittyisi vaan hoitamaan niitä osa-alueita missä heillä olisi oikeasti osaamista ja jättäisi kaiken muun pois.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Aika monella suoratoistopalvelulla on omat applicationsa puhelimeen, tablettiin tai pelikonsoleihin niin mihin näitä operaattoreiden omia digiboxeja tarvitsee? Noiden applicationeiden lisäksi heidän suoratoistopalvelut toimii ihan tietokoneen selaimella josta sen voi vaikka heijastaa Chromecastilla TV:seen.

Ja lisäksi noi suoratoistopalveluiden omat applicatiot taitaa toimia paljon paremmin kuin nämä operaattoreiden digiboxit. Ei nää operaattoreiden tuu pärjäämään noita kansainvälisiä suoratoistopalveluita vastaan kun taitaa olla kokoajan ongelmia kuten on et nähty et näille palstoille raportoidaan ongelmia mutta niitä ei korjata. Suoratoistopalveluiden omissa applicationeissa ne sentään korjaa ne viat jotka on rapotoitu.

Miksi operaattorit ei voisi vain tehdä palvelunsa Android digiboxille josta asiakas lataa sovelluksensa Play kaupasta? DNA:lla on tämmöinen käytössä ja se taitaa sentään paremmin toimia.

Käyttäjätaso 7

Miksi operaattorit ei voisi vain tehdä palvelunsa Android digiboxille josta asiakas lataa sovelluksensa Play kaupasta?

Se taitaisi vähentää operaattorin tuloja lyhyellä tähtäimellä. Toki , jos palvelu ei toimi , niin ajan mittaan sekin näkyy vähenevänä asiakaskuntana.

Aika monella suoratoistopalvelulla on omat applicationsa puhelimeen, tablettiin tai pelikonsoleihin niin mihin näitä operaattoreiden omia digiboxeja tarvitsee?

Siihen suuntaan kehitys kulkee ja ajan mittaan operaattoreiden boksit muuttuvat tarpeettomiksi.

Kunniamerkki +6

Joo, kuluttajaneuvontaan ollaan oltu yhteydessä ja telia ei vaan myönnä mokaansa!

Kunniamerkki +6

Joo,ei telialta kuulu mitään. En tiedä,pitääkö tosiaan rosikseen asti mennä..oisko vinkkiä mitä  kautta telia oikeesti vastais?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Joo,ei telialta kuulu mitään. En tiedä,pitääkö tosiaan rosikseen asti mennä..oisko vinkkiä mitä  kautta telia oikeesti vastais?

Ollaankin tässä ketjussa monesti kerrottu sinulle asiakaspalvelun yhteystiedot, eli meille voi joko soittaa tai asioida chatin kautta. Olet myös kertonut tuon Telia TV sopimuksen olevan puolisosi omistuksessa, joten pyytäisinkin nyt häntä olemaan meidän asiakaspalveluun yhteydessä, jotta tämä asia saadaan selvitettyä.

 

Olemme yrittäneet täällä sinua auttaa ja esittää kysymyksiä, jotta saisimme tästä tapauksesta selkeämmän kuvan, mutta harmillisesti emme ole saaneet sinulta vastauksia niihin. Kerroit, että Telia TV digiboksi ei ole toiminut, olet sitä resetoinut ja irrottanut johtoja. Olet myös palauttanut tuon ilmeisesti rikki olevan digiboksin meille. Epäselväksi on kuitenkin jäänyt, onko puoliso ilmoittanut meidän asiakaspalveluun, että digiboksi on palautettu, koska se on viallinen ja mikä siihen on ollut syynä, ettette olisi saaneet uutta digiboksia tilalle?

 

Kuten on nyt todettu useasti tässä ketjussa, me emme pääse tätä kautta mihinkään asiakastietoihin käsiksi, joten emme osaa sanoa, mitä tässä kyseisessä tapauksessa on tapahtunut. Olemme esittäneet sinulle kysymyksiä ja antaneet neuvoja, mutta tuntuu että tämä asia nyt vain junnaa paikoillaan. Mielellään auttaisimme sinua selvittämään tätä keissiä, mutta tarvitsemme myös sinulta vastauksia meidän esittämiin kysymyksiin.

 

Jos olet ollut kuluttajaneuvontaan yhteydessä, mitä sieltä on sinulle sanottu?

Kunniamerkki +6

Niinkuin olen kertonut moneen kertaan, boxi ei alusta asti toiminut. Reklamoimme monta kertaa. Ainoa neuvo, piuhoja irti. Boxi palautettiin, ei vastausta telialta.  Minun telia vänkäs vaan että ei ole mitään ongelmaa, chatti ihan turha!! Joka kerta eri henkilö, kysyy aina mikä ongelma ja sen jälkeen asia ei etene mihinkään  ja puhelimessa kerroin ongelmasta niin siellä hetken päästä sanottiin en keskustele asiasta.  Eli olis varmaan nyt aika laittaa toi  asiakaspalvelu kuntoon???!!!! Miksi kukaan ei ota kunnolla kantaa? Mitä se on pois telialta??? Kuluttaja-asiamiehen kanssa käydään asiaa parhaillaan läpi mutta huonolta näyttää koska telia vänkää nyt myös hänen kanssaan.  Jos näin selkeä  asia niin minkä takia teidän pitää kiusata asiakasta????? Ja palaute osiossa ei vastata ollenkaan, eikä vikapalvelu! 

Vastaa