Skip to main content

Muutama viikko sitten Telialla esiintyi neljänä tai viitenä iltana peräkkäin yhteyshäiriöitä sekä verkon että digiboksi-TV:n puolella. Tuolloin asia kuitattiin reitittimen viaksi, ja sain takuuna uuden vastaavan tilalle. Nyt kuitenkin eilen tallenteiden ja kirjastojen katsominen estyi joksikin ajaksi häiriön vuoksi, ja tänään jälleen kaikki yhteydet katkesivat palaten äskettäin reitittimen ja boksin boottauksella. Voin todeta, että juuri tätä kirjoittaessani TV-yhteys on vielä toisen kerran katkennut vaatien uuden boksin boottauksen. Telia vaikuttaa siis kyvyttömältä huolehtimaan kunnollisista, pysyvistä yhteyksistä, vaan asiakkaat joutuvat lähes päivittäin räpeltämään omen laitteidensa kanssa. Pitkäaikaisena, maksavana asiakkaana vaadin parempaa.

Samassa yhteydessä muistutan Telialla mappi Ö:hön joutuneesta Mix M -kanavapaketin vaatimattomasta valikoimasta sekä Arte-kanavan saksankielisestä audiosta, jota varten ilmeisesti Telialla on valtakunnan hallituksen tavoin perustettu erityinen komitea, koska mitään tietoa ei asiakkaille saada. Yksinkertainen asia vie siis nähtävästi yhtä kauan kuin sote-uudistus.

Hei @ericrose Hyvä kun otit asian esille ja puheeksi

 

Laitevaihto ei ole siis ratkaissut alkuperäistä yhteyshäiriötä, eli tätä täytyy tutkia vielä tarkemmin. Kerrotko vielä laitteistasi ja kytkentätavoista tarkemmin, onko kaikki laitteet langattomasti yhteydessä vai langattomasti ja verkkokaapelin avulla? Katkeaako yhteys kaikilta laitteilta samaan aikaan?

 

Laitteet, mitä asiakkaalle myymme/lähetämme on todettu toimiviksi ja luotettaviksi laitteiksi. Ei ole normaalia, että laitteita joutuisi päivittäin käynnistämään uudestaan. Kohdallasi tämä häiriön juurisyytä on vielä tutkittava tarkemmin. Oletko ollut uudelleen jo yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin? Omien sivujen chat:ssa on näppärää selvittää asiaa.

 

Arte -kanavan audiosta täytyy kysyä apuja, siitä palataan asiaan myöhemmin!


Kiitos  vastauksesta! Käytössäni Telian digiboksi + TV sekä normaali pöytätietokone, molemmat langallisesti valokuituyhteydessä 100/10. Kuten kirjoitin, toissapäivänä tapahtunut tallenteisiin ja kirjastoihin kohdistunut häiriö koski vain digiboksia, nettiyhteys PCllä toimi tuolloin normaalisti, eilinen katkos koski koko yhteyttä; kuten mainitsin, se korjautui boottaamalla. En oikein jaksa uskoa, että vika olisi äskettäin saamassani korvaavassa reitittimessä; toistaiseksi nämä häiriöt olivat ainoat reitittimen vaihdon jälkeen; otaksuisin ongelman olevan jossakin muualla Telialla.


Langallinen yhteys onkin aina varmin toimimaan. Toissapäivänä Telia TV-palvelussa oli laajempi häiriö, joka vaikutti kaikkiin palveluihin, paitsi normaaliin TV-kanaviin. 

Koko yhteyden katketessa on hyvä tarkistaa modeemin valot, että hakeeko modeemi esim- DSL linjaa tai sammuuko pelkkä internetin valo? Jos katkoksia tulee vielä useampi, otathan tarkan kellonajan ylös. Jos asunnossa on käytössä puhelinpistokkeet ja niitä on useampi, niin kokeilethan yhteyden toimivuutta myös niistä. Kun kirjaudut omille sivuille ja otat chat:ssa yhteyttä meidän häiriöilmoituksiin niin voidaan tutkia yhteyttä tarkemmin.


En täysin ymmärrä näitä modeemin valoja, koska ne on merkitty pelkästään joillakin symboleilla, joihin en ole selvitystä löytänyt. Resetoin sen vain ohjeiden mukaan, jolloin normaalit valot palasivat. Olen pahoillani, mikäli olen erehtynyt joissakin tiedoissa, olen otaksunut yhteyden olevan valokuitu, mutta se toimii kuitenkin puhelinpistokkeen kautta.


Voit tarkistella valojen merkitystä asiakastukisivuston laiteohjeista, kun valitset käytössäsi olevan reitittimen. Okei, eli resetointi onkin hyvä tehdä jos pelkkä uudelleenkäynnistys ei auta.

Eli valokuituyhteys sinulla on, mutta sen yhteyden viimeinen pätkä reitittimen ja valokuidun välillä on luultavasti talonyhtiössä toteutettu vielä puhelinkaapeliverkolla. Joskus häiriö sisäverkossa voi myös aiheuttaa katkoksia, joten tämä toisella pistokkeella testaaminen on tärkeää.


Muuten hyvä, mutta asunnossa ei valitettavasti ole toista puhelinpistoketta.

 

PS. Viestin lähetys täällä Yhteisössä ei todellakaan toimi kunnolla. Olen nyt klikannut "Lähetä viesti" kohtaa parikymmentä kertaa, eikä mitään tapahdu.


Selvä. Seuraathan nyt tilannetta ja ota ylös ne ajankohdat, jos yhteys katkeaa vielä. Ongelmien jatkuessa otathan yhteyttä meidän chattiin, jotta saadaan liittymätiedot auki ja selvitettyä tätä tarkemmin.

 

Oletko kokeillut vielä eri selaimella, takkuaako samalla tavalla viestin lähettäminen? 


Tämä viesti kokeiluna toisella selaimella.


Eli toimii näköjään paremmin Operalla kuin Slimjetillä (Chrome-pohjainen).


Vastaa