Skip to main content
Ratkaisu

TeliaPlay DV8919 -boksin kaukosäätimen "takaisin"-näppäin ei toimi Yle Areena -sovelluksessa

  • September 2, 2025
  • 11 kommenttia
  • 149 katselukertaa

Forum|alt.badge.img+2
Raapustelin tässä oheisen viestin Ylen teknisen tuen + Areena-info -sähköpostilooraan, kun ilmeisesti Telia-väestä kukaan eioo huomannu eikä laittanu asiaa eteenpäin… (???) 😁
Saas nährä vastaavatko jotain...
 
** **
 
TeliaPlay-digiboxin DV8919 YleAreena-app.iin (ver. 14.0.4) on ilmaantunut kiusallinen vika (ilmeisesti jonkun viimeaikaisen app-päivityksen tiimoilta)
 
Kun app.issa selailee eri ohjelmakategorioita (siis ylös/alas-nuolilla), niin siirrokset pelaa hyvin, mutta nyt myös boxin kaukosäätimen (kts liitekuva) "8: Takaisin – Vie sinut askeleen taaksepäin." -näppäin aiheuttaa (viheellisesti?) ohjelmakategoria-siirroksen listalla pykälän alaspäin, KUN sen yhä tietenkin pitäisi aiheuttaa siirroksen app. vas.laidan päävalikkoon, kuten se on aina tähän saakka tehnyt... 
 
Tällä hetkellä siis, esim. kun jonkun valitun ohjelmakategorian tarjontaa selailee näpyttelemällä '>' -näppäintä ja sitten haluaa takaisin kategorioista ulos vas.laidan päävalikkoon, niin se ei onnistukaan tuolla em. näppäimellä, vaan pitää hyppiä yksitellen takaisin '<'  -näppäimellä....
 
JOS tämä on ns. uusi ominaisuus, niin miksi ihmeessä???? 

 

Muokkaus Sallijf: muokattu otsikkoa

Ratkaisu jäseneltä DigiHate

 

Yle vastasi tänään ja vika todella on poistunut oheisen version tiimoilta:

 

“Hei, kiitos yhteydenotosta.

Tähän on korjaus Yle Areena sovellusversiossa 14.0.5. jonka pitäisi olla nyt saatavilla. Pahoittelen ongelmaa.

Ystävällisin terveisin

Ylen tekninen neuvonta / Tuija”

11 kommenttia

SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • September 2, 2025
Kun app.issa selailee eri ohjelmakategorioita (siis ylös/alas-nuolilla), niin siirrokset pelaa hyvin, mutta nyt myös boxin kaukosäätimen (kts liitekuva) "8: Takaisin – Vie sinut askeleen taaksepäin." -näppäin aiheuttaa (viheellisesti?) ohjelmakategoria-siirroksen listalla pykälän alaspäin, KUN sen yhä tietenkin pitäisi aiheuttaa siirroksen app. vas.laidan päävalikkoon, kuten se on aina tähän saakka tehnyt... 
 
Tällä hetkellä siis, esim. kun jonkun valitun ohjelmakategorian tarjontaa selailee näpyttelemällä '>' -näppäintä ja sitten haluaa takaisin kategorioista ulos vas.laidan päävalikkoon, niin se ei onnistukaan tuolla em. näppäimellä, vaan pitää hyppiä yksitellen takaisin '<'  -näppäimellä....
 
JOS tämä on ns. uusi ominaisuus, niin miksi ihmeessä???? 

 

Kysyin asiasta Telia Playn tiimiltä ja selvisi, että kyseessä on Yle Areenan oma vikatilanne, joka ei liity Telia Play -boksiin ollenkaan. Hyvä, että laitoit asiasta palautetta Yle Areenan tekniseen tukeen. Toivotaan, että saavat tuon vian pian korjattua. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • September 2, 2025
Kun app.issa selailee eri ohjelmakategorioita (siis ylös/alas-nuolilla), niin siirrokset pelaa hyvin, mutta nyt myös boxin kaukosäätimen (kts liitekuva) "8: Takaisin – Vie sinut askeleen taaksepäin." -näppäin aiheuttaa (viheellisesti?) ohjelmakategoria-siirroksen listalla pykälän alaspäin, KUN sen yhä tietenkin pitäisi aiheuttaa siirroksen app. vas.laidan päävalikkoon, kuten se on aina tähän saakka tehnyt... 
 
Tällä hetkellä siis, esim. kun jonkun valitun ohjelmakategorian tarjontaa selailee näpyttelemällä '>' -näppäintä ja sitten haluaa takaisin kategorioista ulos vas.laidan päävalikkoon, niin se ei onnistukaan tuolla em. näppäimellä, vaan pitää hyppiä yksitellen takaisin '<'  -näppäimellä....
 
JOS tämä on ns. uusi ominaisuus, niin miksi ihmeessä???? 

 

Kysyin asiasta Telia Playn tiimiltä ja selvisi, että kyseessä on Yle Areenan oma vikatilanne, joka ei liity Telia Play -boksiin ollenkaan. Hyvä, että laitoit asiasta palautetta Yle Areenan tekniseen tukeen. Toivotaan, että saavat tuon vian pian korjattua. 

 

Juu - helposti työntävät roleeman selvittelyn asiakkaalle MUT toisaalta kun on kyseessä Areena-APP.in nimenomainen DV8919-versio, niin vois kuvitella, että Telian taholtakin asioita vähän huomattaisiin ja suoraan kommentoitaisiin - tässä tapauksessa siis Ylen suuntaan….

 

Btw: Miten asioita kysytään TeliaPlay-tiimiltä???


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • September 2, 2025

 

Juu - helposti työntävät roleeman selvittelyn asiakkaalle MUT toisaalta kun on kyseessä Areena-APP.in nimenomainen DV8919-versio, niin vois kuvitella, että Telian taholtakin asioita vähän huomattaisiin ja suoraan kommentoitaisiin - tässä tapauksessa siis Ylen suuntaan….

 

Btw: Miten asioita kysytään TeliaPlay-tiimiltä???

Otan palautteesi vastaan ja välitän sen eteenpäin. Mitä tulee Telia Play -tiimiin, se on sisäinen tiimi, jota me telialaiset voimme konsultoida. Voimme lähettää esimerkiksi palautteita heille Telia Playn toiminteista. Emme voi tehdä tälle Yle Areenan vialle mitään, kun kyse on mitä luultavimmin heidän viallisesta päivityksestä. Siksi onkin erittäin hyvä, että olet heille antanut jo palautetta. Usein tällaiset vikatilanteet korjaantuvat pian niiden ilmestymisen jälkeen. 


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • September 2, 2025

Btw: Miten asioita kysytään TeliaPlay-tiimiltä???

Otan palautteesi vastaan ja välitän sen eteenpäin. Mitä tulee Telia Play -tiimiin, se on sisäinen tiimi, jota me telialaiset voimme konsultoida. Voimme lähettää esimerkiksi palautteita heille Telia Playn toiminteista.

Lisään tähän vielä sen, että Hiomon puolella Telia Play -tehtävien yhteydessä on joskus mahdollisuus kysyä suoraan tuotetiimiltä.

Ja, jatkon kannalta vinkkaan myös tästä: Jäsenyys tarkoittaa pian enemmän. Tämä voi avata uusia mahdollisuuksia myös tässä mielessä. Kannattaa jäädä kuulolle 😊


Forum|alt.badge.img+2
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • September 2, 2025

 

Juu - helposti työntävät roleeman selvittelyn asiakkaalle MUT toisaalta kun on kyseessä Areena-APP.in nimenomainen DV8919-versio, niin vois kuvitella, että Telian taholtakin asioita vähän huomattaisiin ja suoraan kommentoitaisiin - tässä tapauksessa siis Ylen suuntaan….

 

Btw: Miten asioita kysytään TeliaPlay-tiimiltä???

Otan palautteesi vastaan ja välitän sen eteenpäin. Mitä tulee Telia Play -tiimiin, se on sisäinen tiimi, jota me telialaiset voimme konsultoida. Voimme lähettää esimerkiksi palautteita heille Telia Playn toiminteista. Emme voi tehdä tälle Yle Areenan vialle mitään, kun kyse on mitä luultavimmin heidän viallisesta päivityksestä. Siksi onkin erittäin hyvä, että olet heille antanut jo palautetta. Usein tällaiset vikatilanteet korjaantuvat pian niiden ilmestymisen jälkeen. 

 

Heh - joo.. ..en huomannutkaan, että olet Telia-väkeä… 

Mut siis, jos Teliatiimi sanoo noin… ...niin mikä Teliaa estää suoraan tekemästä jonkin vikaraportin Ylelle - kun kuitenkin on Yle-app Telian tiettyyn boxiin???

 

 


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • September 2, 2025

 

Heh - joo.. ..en huomannutkaan, että olet Telia-väkeä… 

Mut siis, jos Teliatiimi sanoo noin… ...niin mikä Teliaa estää suoraan tekemästä jonkin vikaraportin Ylelle - kun kuitenkin on Yle-app Telian tiettyyn boxiin???

 

 

Ymmärrän hyvin, että tilanne voi tuntua epäselvältä. Käytännössä mikään ei estä meitä välittämästä tietoa Ylelle, mutta koska Yle Areena -sovellus toimii itsenäisenä palveluna Telian digiboksilla, emme vastaa sen teknisestä toimivuudesta. Sovellus on Ylen kehittämä ja ylläpitämä, eikä meillä ole suoraa yhteistyökanavaa heidän sovelluskehitystiimiinsä.

Jos käyttäjä havaitsee ongelman, niin hänen oma tekemä ilmoitus Ylelle menee samoja reittejä pitkin kuin meidänkin mahdollinen välitys. Siksi on usein tehokkainta, että asiakas tekee ilmoituksen suoraan Ylelle – näin tieto menee suoraan oikealle taholle. 

 

Muokkaus: Siistitty lainauksia //KaPetri


Forum|alt.badge.img+2
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • September 2, 2025

Ymmärrän hyvin, että tilanne voi tuntua epäselvältä. Käytännössä mikään ei estä meitä välittämästä tietoa Ylelle, mutta koska Yle Areena -sovellus toimii itsenäisenä palveluna Telian digiboksilla, emme vastaa sen teknisestä toimivuudesta. Sovellus on Ylen kehittämä ja ylläpitämä, eikä meillä ole suoraa yhteistyökanavaa heidän sovelluskehitystiimiinsä.

Jos käyttäjä havaitsee ongelman, niin hänen oma tekemä ilmoitus Ylelle menee samoja reittejä pitkin kuin meidänkin mahdollinen välitys. Siksi on usein tehokkainta, että asiakas tekee ilmoituksen suoraan Ylelle – näin tieto menee suoraan oikealle taholle. 

 

Areena-app on erillinen Teliasta - mut käsittääkseni DV8919.lle tehty app on kuitenkin Ylen kannalta tietylle asiakkaalle kohdistettu spesiaali variantti Yle Areenasta, JOLLOIN vois kuvitella, että Telia asiakkaana ois hyvinkin kiinnostunut tekemään reklamaatioita Ylen suuntaan tämän tuotteen osalta….

Tuttavallani on Elisa-digiboxi ja siinäkin YleAreena-app lienee asiakaskohtainen, kun tietyt valikot ja toiminteet ovat erilaisia kuin YleAreena-app.in Telian boxiin tuupatussa versiossa…

 

Ettekö siis Telialla tiedä, onko DV8919.n (+ muidenkin Telia-boxien) YleAreena-app vain teille ja teidän jokaiselle boxityypille erikseen viritetty versio vaiko joku yleinen, mikä pelaa muissakin laitteissa????

 

“mutta koska Yle Areena -sovellus toimii itsenäisenä palveluna Telian digiboksilla, emme vastaa sen teknisestä toimivuudesta.”

Ei Telia-boxienkaan toimivuudesta vastaa teidän asiakkaat mut innokkaasti ovat teillepäin havaituista vioista ja puutteista kertomassa - ja avosylin otatte niitä vastaan...

 

Muokkaus: Siistitty lainauksia //KaPetri


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • September 2, 2025

 

Areena-app on erillinen Teliasta - mut käsittääkseni DV8919.lle tehty app on kuitenkin Ylen kannalta tietylle asiakkaalle kohdistettu spesiaali variantti Yle Areenasta, JOLLOIN vois kuvitella, että Telia asiakkaana ois hyvinkin kiinnostunut tekemään reklamaatioita Ylen suuntaan tämän tuotteen osalta….

Tuttavallani on Elisa-digiboxi ja siinäkin YleAreena-app lienee asiakaskohtainen, kun tietyt valikot ja toiminteet ovat erilaisia kuin YleAreena-app.in Telian boxiin tuupatussa versiossa…

 

Ettekö siis Telialla tiedä, onko DV8919.n (+ muidenkin Telia-boxien) YleAreena-app vain teille ja teidän jokaiselle boxityypille erikseen viritetty versio vaiko joku yleinen, mikä pelaa muissakin laitteissa????

 

“mutta koska Yle Areena -sovellus toimii itsenäisenä palveluna Telian digiboksilla, emme vastaa sen teknisestä toimivuudesta.”

Ei Telia-boxienkaan toimivuudesta vastaa teidän asiakkaat mut innokkaasti ovat teillepäin havaituista vioista ja puutteista kertomassa - ja avosylin otatte niitä vastaan...

 

 

DV8919-digiboksilla Yle Areena -sovellus asennetaan suoraan Google Play -kaupasta, kuten muillakin Android-laitteilla. Kyseessä ei ole Telian erikseen räätälöimä versio, vaan Ylen yleisesti saatavilla oleva sovellus. Tämän vuoksi meillä ei ole mahdollisuutta vaikuttaa sen toiminnallisuuksiin tai tehdä siihen muutoksia.

 

Muokkaus: Siistitty lainauksia //KaPetri


Forum|alt.badge.img+2
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • September 2, 2025

DV8919-digiboksilla Yle Areena -sovellus asennetaan suoraan Google Play -kaupasta, kuten muillakin Android-laitteilla. Kyseessä ei ole Telian erikseen räätälöimä versio, vaan Ylen yleisesti saatavilla oleva sovellus. Tämän vuoksi meillä ei ole mahdollisuutta vaikuttaa sen toiminnallisuuksiin tai tehdä siihen muutoksia.

Okei - mut on Telialla samanmoinen mahku tehdä reklamaatio Ylelle asiasta kuin Telian asiakkailla… ...nyt siis tieten tahtoen jätätte tuon tekemättä (“Emme voi tehdä tälle Yle Areenan vialle mitään, kun kyse on mitä luultavimmin heidän viallisesta päivityksestä.”), vaikka ilmeisesti olette myös huomanneet tuon vian, kuten tuossa ekassa vastauksessanne kirjoitatte - hohhoijaa…

 

Muokkaus: Siistitty lainauksia //KaPetri


Forum|alt.badge.img+2
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • Ratkaisu
  • September 5, 2025

 

Yle vastasi tänään ja vika todella on poistunut oheisen version tiimoilta:

 

“Hei, kiitos yhteydenotosta.

Tähän on korjaus Yle Areena sovellusversiossa 14.0.5. jonka pitäisi olla nyt saatavilla. Pahoittelen ongelmaa.

Ystävällisin terveisin

Ylen tekninen neuvonta / Tuija”


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • September 5, 2025

 

Yle vastasi tänään ja vika todella on poistunut oheisen version tiimoilta:

 

“Hei, kiitos yhteydenotosta.

Tähän on korjaus Yle Areena sovellusversiossa 14.0.5. jonka pitäisi olla nyt saatavilla. Pahoittelen ongelmaa.

Ystävällisin terveisin

Ylen tekninen neuvonta / Tuija”



Loistavaa että tämä on nyt kunnossa. Ja kiitos että infosit siitä myös tänne. Tämän ketjun voikin itse asiassa merkitä ratkaistuksi kun häiriö on saatu korjattua. 🤝🏻