Skip to main content

Sähköpostiini tuli mainos ilmaisesta Cmore-kuukaudesta TeliaTV:n kautta. En ole varsinaisesti Telian liittymäasiakas tällä hetkellä, mutta mielestäni olen kuitenkin käyttänyt TeliaTV-sovellusta joskus aiemmin, ja minulla on sinne tunnukset. Hetken mielijohteesta ajattelin sitten kokeilla ko. palvelua.

 

Sitten kävi kuitenkin ilmi, etten pääse mitenkään kirjautumaan palveluun. Yritin iPadilla Cmore-sovelluksen kautta, mutta kun yritin kirjautumista Telian kautta, tuli ilmoitus, että tilaukseeni ei kuulu Cmorea. iPadilla olevalla sovelluksella olin mielestäni jo sisäänkirjautuneena aiemmin käytössä olleilla tunnuksilla. Yritin myös nettisivujen kautta kirjautua Telia-tunnuksilla, mutta sielläkin tuli ilmoitus "Hups, kirjautuminen ei onnistunut!". En siis pääse kirjautumaan mitenkään. Sain kuitenkin tilausvahvistuksen. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että saan jatkossa laskut tästä palvelusta, jota en kuitenkaan pysty käyttämään? Enkä ilmeisesti myöskään perumaan. Ehkä omaa tyhmyyttä, olisi pitänyt tarkistaa Telia-tunnukset ensin.

Heippa  ja lämpimästi tervetuloa Yhteisöön! :smileyhappy:



 



Tilasitko siis Cmoren jo Telia Tv-tunnuksillesi? Jos et, se onnistuu suoraan tästä.



 



Jos tilaus on jo tehty ja olet saanut tilausvahvistuksen, voit kirjautua sisälle Cmoren omaan suoratoistopalveluun Telia Tv:n tunnuksilla. Tämä onnistuu, kun lataat sekä Cmore että Telia Tv -sovellukset iPadillesi. Muistathan tarkistaa, että käytössäsi ovat sovellusten uusimmat versiot, eikä päivityksiä ole saatavilla. Avaa sitten Cmore sovellus, ja klikkaa kohdasta Kirjaudu muilla tunnuksilla > Telia > sinut ohjataan kirjautumaan Telia Tv -sovellukseen ja siirretään takaisin Cmoreen. 



 



 



Täällä on vielä tarkemmat ohjeet Cmoren käyttöönottoon eri laitteilla. Onnistuuko kirjautuminen näillä ohjeilla?


Kiitos vastauksesta! Olinkin jo aiemmin tehnyt juuri noin, että yritin kirjautumista Cmore-sovelluksesta Kirjaudu muilla tunnuksilla -kohdasta, mutta Telia-sovelluksesta tulee tämän jälkeen ilmoitus, että "Tilaukseesi ei kuulu Cmorea, joten kirjautuminen ei onnistunut", tms.

 

Tein kuitenkin jo tilauksen ja sain tilausvahvistuksen, mutta ilmeisesti on niin, että se ei jotenkin ole yhdistynyt tähän olemassaolevaan Telia-tunnukseen? Jostain syystä en myöskään Telian nettisivulla pääse kirjautumaan näillä Telia-tunnuksilla mihinkään. Lisäksi yritin nettisivuilla kirjautumista verkkopankkitunnuksilla, mutta tällöin palvelu vain sanoo, että pitäisi olla liittymäasiakas, enkä pääse tarkastelemaan mitään tietoja. Verkkopankkitunnuksia kuitenkin kysyttiin Cmore-tilausta tehdessä. Nyt en siis tiedä miten pääsen käyttämään palvelua tai perumaan sen.


 



@  kirjoitti:


 



Tein kuitenkin jo tilauksen ja sain tilausvahvistuksen, mutta ilmeisesti on niin, että se ei jotenkin ole yhdistynyt tähän olemassaolevaan Telia-tunnukseen? Jostain syystä en myöskään Telian nettisivulla pääse kirjautumaan näillä Telia-tunnuksilla mihinkään. Lisäksi yritin nettisivuilla kirjautumista verkkopankkitunnuksilla, mutta tällöin palvelu vain sanoo, että pitäisi olla liittymäasiakas, enkä pääse tarkastelemaan mitään tietoja. Verkkopankkitunnuksia kuitenkin kysyttiin Cmore-tilausta tehdessä. Nyt en siis tiedä miten pääsen käyttämään palvelua tai perumaan sen.






 



Aivan, siinä tapauksessa kirjautumisen pitäisi kyllä rullata ihan normaalisti. Jotakin kummallista tässä nyt on, mutta asiakaspalvelun kautta tilanne saadaan nopeasti ratkaistua. Tällä hetkellä siis joko chatissa kirjautumalla telia.fi:hin, tai esimerkiksi Facebookin yksityisviestillä. Kirjautuminen Telia.fi:n tapahtuu eri tunnuksilla kuin Telia Tv -sovellukseen. Jos et muista tunnuksiasi tai ole aiemmin luonut niitä verkkosivuillemme, silloin kirjautuminen onnistuu verkkopankkitunnuksilla kohdasta Luo Telia-tunnus.


Kiitos vastauksista! Pääsen nyt ainakin käyttämään palvelua Telia TV -sovelluksen kautta, vaikka Facebook-neuvojakaan ei osannut kertoa miksi kirjautuminen Cmore-sovelluksen kautta ei toiminut. Sitä en tiedä edelleenkään mistä palvelun voi irtisanoa, mutta ehkä mietin sitä sitten myöhemmin, jos haluan sen tehdä.






Hyvää huomenta  ja tervetuloa keskustelemaan Yhteisöön! :smileyhappy:



 



Hupsista! Nyt menee jostakin syystä monen mutkan takaa. Ethän ole vahingossa yrittänyt kirjautua Telian Omille Sivuille Telia TV -mobiilitunnuksilla? Jos olet unohtanut Telia-tunnuksen tai salasanan, niin napsauta ""-linkkiä Telian kirjautumissivulla ja seuraa ohjeita niin kuin @EssiJn vinkkasi. Omilla Sivuilla "Liittymäni ja palveluni"-sivulla Telia TV -palvelun tietojasi pitäisi näkyä.



 



Löydät Telian tukisivulta mm. kanavapaketin hallinnointiin ja sen irtisanomiseen hyvät ohjeet täältä:



https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-sovellus/tilaaminen-tvm



 



Vaihtoehtoisesti voit myös irtisanoa Telian asiakaspalvelun kautta esim. chatissä tai yhteydenottopyynnön kautta tai 14 vrk sisällä tilauksesta perumisilmoitus-lomakkeella. Jos et vieläkään pääse Omille Sivuille, niin suosittelen lämpimästi olemaan yhteydessä Telian asiakaspalveluun vaikkapa Facebookin chätin kautta. On niitäkin tilanteita että tilaus on jäänyt jostakin syystä jumiin :smileyvery-happy:



 



 


Heippa! Vilkaisin vähän tuota tilausprosessia omalla kohdallani hiljattain. Katsotaan vähän tarkemmin..



 



1. Siirryin Telia C More-kanavakirjaston sivulle.



2. Valitsin "Minulla on jo Telia TV" ja tunnistauduin mobiilivarmenteen kautta.



3. Valitsen liittämisen nykyiseen Telia TV -tiliini eli Telia TV -tunnukseeni.



4. Tarkistin omat asiakastietoni ja hyväksyin ehdot.



5. Hetken kuluttua sähköpostiini saapui tilausvahvistus Telian verkkokaupasta ja Telian Omilla Sivuilla Telia TV -palvelun kuvakkeeseen tuli teksti "Tilaus on käsittelyssä".



6. Alle 10 minuutin päästä tuli "Kanavapaketin tilausvahvistus"-viesti sähköpostiini. Tilausprosessi oli onnistunut ja tiedot päivittyivät myös Omilla Sivuilla.



7. Jihuu! Menen osoitteeseen cmore.fi, valitsen kirjautumisen operaattoritunnuksella Telia, syötän Telia TV -tunnukseni ja lopuksi hyväksyn C Moren käyttöehdot. Voilà! :smileyhappy:



 





 



Kanavakirjaston tilaus olisi onnistunut myös Omilla Sivuilla, mutta halusin testata toimivuutta näin aamun ratoksi :smileywink:


Kiitos kommenteista myös herrasmies @Sekunti! :D

 

Minullahan ongelma oli se, että en ole liittymäasiakas, joten en päässyt ainakaan verkkopankkitunnuksilla luomaan Telia-tunnusta, koska sieltä tuli vain ilmoitus, että pitäisi olla liittymäasiakas. Minulla oli myös jotkut vanhat tunnukset, koska olen joskus ollut asiakas, mutta nekään eivät toimineet. Luultavasti myöskään Telia-tunnusta ei kysytty Cmorea tilatessa, Telia TV-tunnuksen luultavasti annoin, vaikka en nyt enää muistakaan menikö tilaaminen ihan tuossa järjestyksessä kuin ylemmässä viestissä on selostettu. Tuo toinen "kanavapaketin tilausvahvistus" -viesti muuten tuli hieman viiveellä vasta yöllä, kun itse tilauksen olin tehnyt jo sunnuntaina iltapäivällä, en tiedä liittyikö tämä ongelmiin.

 

Eilen olinkin yhteydessä Facebook-yksityisviestin kautta asiakaspalveluun ja vaikka ihan koko asia ei siellä ratkennutkaan, ainakin saan käytettyä Cmorea Telia TV-sovelluksen kautta. Lisäksi asiakaspalvelija mainosti puhelinliittymätarjousta, joka oli sen verran hyvä, että luultavasti vaihdankin siihen, ellei vanha operaattori nokita vielä paremmalla... Sitten varmaan ainakin saisin Telia-tunnuksen! :D


Hyvää huomenta ! Oh-hoh. Tähän Telia-tunnuksen luomisen ongelmaan osaa vastata paremmin Telialainen. Hyvä, että olet päässyt kuitenkin jo nauttimaan Telia TV -sovelluksen kautta C More -kanavakirjaston sisältöä, joten se on jo edistystä tässä tilanteessa.



 



Katselin Telia C More -suoratoistopalvelun tukisivustoa täältä ja siellä sanotaan myös seuraavaa ongelmatilanteissa:



 



Hide content



En pääse kirjautumaan suoratoistopalveluun. Mitä minun tulee tehdä?









1. Tarkista, että olet kirjautunut C More -palveluun Telia TV sovelluksen tunnuksilla* (tai digiboksin tunnuksilla, jos käytät digiboksia ilman Telian laajakaistaa). Älä siis yritä kirjautua C Moren, mtv:n (ent. Katsomo) tai Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelun tunnuksilla.



*Jos käytössäsi on digiboksi Telian laajakaistalla tai kaapelikortti, sinun täytyy tilata maksuttomat Telia TV sovelluksen tunnukset ja aktivoida käyttämäsi kanavapaketti näkymään myös sovelluksella ennen suoratoistopalvelun käyttöä. Tämä johtuu siitä, että voit käyttää palvelua ainoastaan Telia TV sovelluksen tunnuksilla.


2. Jos olet unohtanut tunnukset, voit palauttaa ne Telia TV sovelluksen kirjautumisikkunan painikkeesta Kirjaudu ulos ja valita Unohditko käyttäjätunnuksen tai salasanan. Saat sähköpostiisi salasanan vaihtolinkin, joka on voimassa 10 minuuttia.



3. Varmista, että käytössäsi on sekä Telia TV sovelluksen että C More -sovelluksen viimeisimmät versiot. Jos käytät C More -palvelua selaimen kautta, käytä selaimena Chromea.



4. Eikö kirjautuminen onnistunut vieläkään? Kirjaudu osoitteessa telia.fi ja kysy neuvoa chatissa 24/7. Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiisi myös Facebookissa 24/7 tai Twitterissä ma–pe klo 8–20 ja la–su klo 12–20. Halutessasi voit myös soittaa asiakaspalveluumme 020 690 400 (mpm/pvm, ma–pe 8–19, la 8–18).











Telialle kannattaa jättää häiriöilmoitus (ilman tunnistautumistakin) täällä, niin pääset paremmin selvittämään missä tuo pullonkaula sijaitsee :smileyhappy:



 



 



 



**muokattu vanhentunut tieto pois**



@  kirjoitti:


Minullahan ongelma oli se, että en ole liittymäasiakas, joten en päässyt ainakaan verkkopankkitunnuksilla luomaan Telia-tunnusta, koska sieltä tuli vain ilmoitus, että pitäisi olla liittymäasiakas.






Kirjautumisen ja tunnuksen luomisen pitäisi onnistua, mutta käsittääkseni tämän suhteen on ollut vikaa pienellä osalla asiakkaista. Tästä kannattaa ottaa yhteyttä vikapalveluumme, niin tsekataan mistä homma kiikastaa. Voit esimerkiksi jättää yhteydenottopyynnön täällä :)



@IlariJR@  kirjoitti:
Kirjautumisen ja tunnuksen luomisen pitäisi onnistua, mutta käsittääkseni tämän suhteen on ollut vikaa pienellä osalla asiakkaista. Tästä kannattaa ottaa yhteyttä vikapalveluumme, niin tsekataan mistä homma kiikastaa. Voit esimerkiksi jättää yhteydenottopyynnön täällä :)


Mahtavaa! ??



 



Pitää laittaa itselleni korvan taakse jatkossa..



@IlariJR@  kirjoitti:


Kirjautumisen ja tunnuksen luomisen pitäisi onnistua, mutta käsittääkseni tämän suhteen on ollut vikaa pienellä osalla asiakkaista. Tästä kannattaa ottaa yhteyttä vikapalveluumme, niin tsekataan mistä homma kiikastaa. Voit esimerkiksi jättää yhteydenottopyynnön täällä :)


Hyvä tietää, että kyseessä lieneekin vika, eikä yleinen käytäntö, että tunnusta ei voi luoda! Pitänee yrittää jaksaa selvittää asiaa...


Vastaa