@ViKiNGi kirjoitti:
Mistähän johtuu sellainen, että toisen operaattorin 4G-liittymää käyttäen TeliaTV:ssä jouduu muutaman kanavan osalta avamaan ohjelman aina alusta (tallennusta käyttäen)? Ei siis mitenkään lataa ohjelmaa siitä kohtaa aluilleen, missä se sillä hetkellä on. Ylen lähetykset toimii heti.
Olosuhteiden pakosta toisen operaattorin liittymä, kun lähin tukiasema on liian kaukana. TeliaTV on mielestäni toiminut aiemmin moitteetta kuidun päässä, mutta nykyisellään uudessa osoitteessa ei ole saatavilla.
Tuo mistä kerrotkin niin on ominaisuus, kun Telia TV:ta käytetään toisen operaattorin nettiyhteydellä. Eli kun käytössäsi on tallennuspalvelu ja toisen palveluntarjoajan nettiyhteys, saat kaikki peruskanavat näkyviin Telia TV digiboksi -palvelulla. Osa peruskanavista vaatii kuitenkin Tallenna ja katso -toiminnon käyttämistä niiden katsomiseksi. Tämä siis selittää sen, miksi joudut tallentamaan joitain kanavia niitä katsoaksesi.
Eikö tuota ominaisuutta voisi ottaa pois päältä niiltä asiakkailta joille Telia ei enää pysty toimittamaan laajakaista liittymää järkevällä nopeudella ja jotka kuitenkin haluavat ostaa teliatv palvelun?
Itselläni juuri sama ongelma. Jouduin vaihtamaan operaattoria kun hybridilaajakaistaliittymää ei enää uusittu, ja mobiililaajakaistan nopeus jää reilusti alle 10Mbps? Aikaisemmin mobiililaajakaista toimi yli 50Mbps, mutta viimekeväänä yhtenä yönä mobiilipuolen nopeus osoitteessani romahti tuohon nykyiseen (olisiko antenneja uudelleen suunnattu ja/tai kapasiteettia siirretty 5G yhteyksiin, joita tuossa parin kilometrin päässä on saatavilla) ja nyt kun hybridilaajakaistaa ei enää uusittu, niin se pohjalla ollut 24/1Mbps putosi pois - n. 30Mbps olisi vielä jotenkin pärjännyt.
Olettaisin tämän siis olevan telian päässä kytkettävä ominaisuus, koska kanavat toimivat normaalisti pari viikkoa toisen operaattorin liittymällä, kunnes teliatv boxi crashasi ja sen joutui palauttamaan tehdasasetuksiin ja asentamaan / rekisteröimään sen uudelleen. Tämän jälkeen tallennusvaatimus tuli MTV3 ja nelosen kanaville.
Tämän tallennusvaatimuksenhan pystyy kiertämään sillä (jos käytössä on telian liittymä esim. puhelimessa), että laittaa puhelimen hotspotin päälle, ja kytkee teliatv boxin käyttämään tätä hotspotin tarjoamaa telian wifiä, Sen jälkeen palauttaa teliatv boxin tehdasasetuksiin (huom. pelkästään teliatv sovelluken välimuistin tyhjennys/tietojen tyhjennys ei riitä, vaan on palautettava tehdasasetukset). Asenna järjestelmä tehdasasetusten palauttamisen jälkeen siten että kytket sen käyttämään ensin hotspotin tarjoamaa wifiä (joka tulee siis telian liittymän kautta). Rekisteröinnin jälkeen teliatv toimii myös maikkarin ja nelosen kanavilla ilman tallennusvaatimuksia. Nyt voit kytkeä toisen operaattorin tarjoaman yhteyden (lisää uusi wifiverkko) ja sulkemalla kännykän hotspotin. TeliaTV toimii ilman tallennusvaatimuksia niin kauan kunnes boxi taas crashaa ja joudut asentamaan sen alusta. Pelkkä kaukosäätimestä sammuttaminen ei poista näitä asetuksia.
@ZeiMZei kirjoitti:
Eikö tuota ominaisuutta voisi ottaa pois päältä niiltä asiakkailta joille Telia ei enää pysty toimittamaan laajakaista liittymää järkevällä nopeudella ja jotka kuitenkin haluavat ostaa teliatv palvelun?
Itselläni juuri sama ongelma. Jouduin vaihtamaan operaattoria kun hybridilaajakaistaliittymää ei enää uusittu, ja mobiililaajakaistan nopeus jää reilusti alle 10Mbps? Aikaisemmin mobiililaajakaista toimi yli 50Mbps, mutta viimekeväänä yhtenä yönä mobiilipuolen nopeus osoitteessani romahti tuohon nykyiseen (olisiko antenneja uudelleen suunnattu ja/tai kapasiteettia siirretty 5G yhteyksiin, joita tuossa parin kilometrin päässä on saatavilla) ja nyt kun hybridilaajakaistaa ei enää uusittu, niin se pohjalla ollut 24/1Mbps putosi pois - n. 30Mbps olisi vielä jotenkin pärjännyt.
Olettaisin tämän siis olevan telian päässä kytkettävä ominaisuus, koska kanavat toimivat normaalisti pari viikkoa toisen operaattorin liittymällä, kunnes teliatv boxi crashasi ja sen joutui palauttamaan tehdasasetuksiin ja asentamaan / rekisteröimään sen uudelleen. Tämän jälkeen tallennusvaatimus tuli MTV3 ja nelosen kanaville.
Telia TV palvelu tosiaan vaatii tallennusta MTV3 ja Nelosen kanaville kun käytössä on toisen operaattorin yhteys, eikä tätä ominaisuutta päästä asiakaskohtaisesti kytkemään päälle taikka pois päältä.
Selvititkö mobiiliyhteyksien äkkinäistä nopeuden tippumista häiriöpuolemme kanssa, ja selvisikö tuolloin mistä se tapauksessasi johtui?
En varsinaisesti silloin keväällä, kun mobiilinopeudet tippuivat (unohdin asian kokonaan kun reilu 30Mbps hybridilaajakaistan kanssa riitti melko hyvin kodin normikulutukseen). Ongelma näkyi ensin kaikissa perheemme puhelimissa joissa oli telian liittymä käytössä, kun virrankulutus nousi yhdessä yössä siten, että jos aikaisemmin riitti puhelimien lataus joka toinen päivä, mutta sen jälkeen kun nopeudet tippuivat, laitteita piti ladata päivittäin. Tuo viittaa siihen, että muutokset eivät kohdistuneet pelkkään kapasiteetin vähentämiseen, vaan jotain tapahtui myös lähetystehoille jonka vuoksi aikaisemmin viittasin antennien uudelleen suuntaamiseen.
Asiaa ruvettiin tutkimaan vaan vasta tässä loppukesästä tekniikanvaihdon aikaan kun tosiaan nopeudet tippuivat hybridilaajakaistan poistumisen vuoksi aivan surkeiksi. Etäisyydet lähimpiin lähettimiin ovat 1.1km (B3, 1800MHz) ja 1.7km, (B20, 800MHz) joten etäisyys on lähes optimaalinen 4G/LTE ajatellen, eikä lisäantennin käyttöä edes kokeiltu. Tiettyihin aikoihin päivästä sitomalla 800MHz bandiin sai jopa 15-20Mbps, mutta iltaa kohden nopueudet tippuivat. 1800MHz bandi oli nopeuden suhteen paljon vakaampi, joskin nopeus nousi harvoin yli 10Mbps päivälläkään.
@ZeiMZei kirjoitti:
En varsinaisesti silloin keväällä, kun mobiilinopeudet tippuivat (unohdin asian kokonaan kun reilu 30Mbps hybridilaajakaistan kanssa riitti melko hyvin kodin normikulutukseen). Ongelma näkyi ensin kaikissa perheemme puhelimissa joissa oli telian liittymä käytössä, kun virrankulutus nousi yhdessä yössä siten, että jos aikaisemmin riitti puhelimien lataus joka toinen päivä, mutta sen jälkeen kun nopeudet tippuivat, laitteita piti ladata päivittäin. Tuo viittaa siihen, että muutokset eivät kohdistuneet pelkkään kapasiteetin vähentämiseen, vaan jotain tapahtui myös lähetystehoille jonka vuoksi aikaisemmin viittasin antennien uudelleen suuntaamiseen.
Asiaa ruvettiin tutkimaan vaan vasta tässä loppukesästä tekniikanvaihdon aikaan kun tosiaan nopeudet tippuivat hybridilaajakaistan poistumisen vuoksi aivan surkeiksi. Etäisyydet lähimpiin lähettimiin ovat 1.1km (B3, 1800MHz) ja 1.7km, (B20, 800MHz) joten etäisyys on lähes optimaalinen 4G/LTE ajatellen, eikä lisäantennin käyttöä edes kokeiltu. Tiettyihin aikoihin päivästä sitomalla 800MHz bandiin sai jopa 15-20Mbps, mutta iltaa kohden nopueudet tippuivat. 1800MHz bandi oli nopeuden suhteen paljon vakaampi, joskin nopeus nousi harvoin yli 10Mbps päivälläkään.
Okei, hyvä kuulla että tilannetta kartoitettiin nyt tekniikanvaihdon yhteydessä. Kuulostaa tosiaan siltä että siellä on muutoksia tehty, ja kapasiteettia ei kuulosta olevan tarpeeksi. Toivottavasti asiakastiedoillasi kirjattiin kapasiteettipalaute verkonsuunnitteluun kun tilannetta kartoitettiin!
Meillä on taas sitten se ongelma, että lähin Telia-tukiasema on 5km päässä ja se ei vain yksinkertaisesti kanna tänne asti. DNA on lähempänä ja se pelittää, sekin sillä, että reititin ihan ulkona asti tolpan päässä katolla.
Telian nopeudet oli huimat 1mb, kun oli testiliittymä..samoin testasin Elisan.
Ei täällä korjaannu muutoin, kuin uusi tukiasema lähemmäksi..
@ViKiNGi kirjoitti:
Meillä on taas sitten se ongelma, että lähin Telia-tukiasema on 5km päässä ja se ei vain yksinkertaisesti kanna tänne asti. DNA on lähempänä ja se pelittää, sekin sillä, että reititin ihan ulkona asti tolpan päässä katolla.
Telian nopeudet oli huimat 1mb, kun oli testiliittymä..samoin testasin Elisan.
Ei täällä korjaannu muutoin, kuin uusi tukiasema lähemmäksi..
Jos et ole vielä tehnyt kuuluvuuspalautetta alueeltasi Minun Teliassa, niin suosittelisin täyttämään sen. Palautteiden avulla suunnitellaan uudet verkon päivitykset. Harmi kuulla, että yhteytemme ei tahdo toimia alueellasi.
Missäs siellä tällainen kohta on? Ihan uusi juttu.
@ViKiNGi kirjoitti:
Missäs siellä tällainen kohta on? Ihan uusi juttu.
Kuuluvuuspalaute tuosta klikkaamalla pääset suoraa reittiä täyttämään palautetta. Kirjautumisen jälkeen palautelomake avautuu. Vinkkinä vielä, että lomake kannattaa täyttää Mozilla Firefox -selaimella, muilla selaimilla on havaittu ajoittaisia katkoja kesken lomakkeen kirjauksen.