Skip to main content

Tausta

Telia-TV on ollut hyvä palvelumuoto sen jälkeen kun alkuhankaluuksista on päästy. Meillä sitä on käytetty paljolti niin, että televisioa on katsottu kolmen kuukauden viiveellä. Ts. on tallennettu ohjelmat, jotka saattaisivat kiinnostaa, ja lähellä määräajan päättymistä on katsottu ne, jotka oikeasti ovat olleet kiinnostavia.

 
Uusi käyttöliittymä
Uudessa käyttöliittymässä pitää monimutkaisen näppäilyn jälkeen päästä ensin kohtaan KAIKKI TALLENNUKSET. Sen jälkeen tulee mielettömän pitkä lista tallennuksia kokonaisina sarjoina aakkosjärjestyksessä. Ainoa tapa löytää tietty ohjelma olisi hakea sitä nimellä.
 
Ongelma nro1:
Kun valitsee tekstihakua varten kohdan A-Ö, kaukosäädin ei näytä kirjaimia vaan ainoastaan numeroita. Ohjelmaa ei siis voi hakea edes nimelllä.
 
Ongelma nro 2:
Vaikka kaukosäädin tuottaisi kirjamia, ne ovat säätimessä niin pienet ja hankalat, että käytössä pitäisi aina olla kirkkaat valot ja suurennuslasi. Vaikka kaikki tämä toimisi, tekstihaku on äärettömän hankala käyttää valikkoon verrattuna.
 
Ongelma nro 3:
Kiinnostavan ohjelman nimi ei välttämättä muistu mieleen. Kun tallenteita on paljon eivätkä ne ole aikajärjestyksessä, haku on mahdoton.
 
Ongelma nro 4:
Tallennusvaiheessa järjestelmä ei hyväksy läheskään kaikilta kanavilta yksittäisen jakson tallennusta vaan vaatii tallennettavaksi koko sarjan. Tämä lisää tallenteidän määrää tolkuttomasti.
 
Ongelma nro 5:
taannehtivia tallennuksia on tullut valtava määrä automaattisesti. Näyttää siltä, että jos olet tallentanut yksittäisen jakson jostakin sarjasta, systeemi on siitä lähtien tallentanut koko sarjan kaikki jaksot.
 
Päätelmät
Uusi käyttöliittymä on käyttökelvoton. Isot kuvat hukkaavat tallennuskapasiteettia ja tilan ruudulta. Mitään lisäarvoa kuvat eivät tuota vaikka ovatkin muodin mukaisia. Haun kannalta välttämätöntä olisi, että tallennukset näytettäisiin edes aikajärjestyksessä.
 
Järjestelmän pitäisi olla tavallisen kansalaisen kannalta mahdollisimman helppokäyttöisiä. Nyt on tehty kvanttihyppy väärään suuntaan. Miksi yksinkertaisesta ja helppokäyttöisestä tallenteiden listauksesa luovuttiin?
 
Kuten Telialla näyttää olevan tapana, muutos tehtiin tälläkin kertaa kertomatta siitä asiakkaille. Vaikka järjestelmä toimisikin, siitä olisi pitänyt informoida ja sen käyttö olisi pitänyt opastaa ja ohjeistaa. Palvelun tarjoajan on syytä ottaa  huomioon, etteivät läheskään kaikkien asiakkaiden digitaidot riitä monimutkaisen käyttöympäristön omaksumiseen omatoimisesti.
 
Mikäli asiaa ei viipymättä palauteta tai paranneta, joudumme luopumaan Telia-TV:stä, koska palvelu ei enää toimi. Emme myöskään ole valmiita maksamaan sellaisesta palvelusta, jonka toiminta lakkaa kesken sopimuskauden. Toivottavasti tästä ei synny erimielisyyttä, jotta järeämpiin oimiin ei tarvitse ryhtyä. Mainehaitta tästä on Telialle jo joka tapauksessa tullut. Tällaista joululahjaa ei olisi kaivattu.
 

@madass@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

@apasse@  kirjoitti:

Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.


Hei @apasse,

 

Kiitos palautteestasi. Harmillista, että uudistus ei ole ollut mieluinen. Ymmärrän, että selaaminen voi olla haastavaa - varsinkin, jos tallenteita on ehtinyt kertyä talteen paljon. Uuteen näkymään tottuminen voi myös viedä jonkin aikaa, mutta siihen varmasti tottuu mitä enemmän palvelua käyttää. 


Tämä vastaus on todella hyvä! Jos fillarista on viety kumit vanteilta, niin aina voi lohduttaa näin: Onpa harmillista varsinkin jos ajat paljon. Mutta uuteen tilanteeseen varmasti tottuu, kunhan vaan jatkaa ajamista.

 


Telialaisen vastaus oli kyllä huvittava, suurinpiirtein itke ja kärsi.



@Baron@  kirjoitti:


Omaan silmään pisti myös telialaisen vastaus. Luulisi että hän työn puolesta olisi kiinnostunut mikä vaikeuttaa käyttöä asiakkaalla. On huono merkki kehityksestä jos työntekijä pyytää vaan tottumaan. 






Tottakai olemme kiinnostuneita meidän tarjoamien palveluiden käyttökokemuksesta ja haluamme ilman muuta, että käyttäjät ovat tyytyväisiä käyttämiinsä palveluihin. Mielestäni on hienoa, että Yhteisöön on saatu erillinen ketju Telia TV:n kehitystä varten, jossa voi esittää toiveita palvelun kehittämiseksi ja sinne ollaan saatu tuotteen kehityksestä vastaava henkilökin vastailemaan. Kollegani varmaankin viittasi siihen kommentillaan, että välitöntä muutosta tuohon tallennusnäkymään tuskin on tulossa. Ja onhan se aika usein niin, että erilaisten muutosten yhteydessä ottaa jonkin aikaa tottua uudistukseen. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että tallennusnäkymä olisi lopullisesti tuollainen. Siksi on tärkeää, että näistä asioista keskustellaan ja käyttäjien kommentit auttaa meitä palvelun kehittämisessä.



@SaJoonas@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Omaan silmään pisti myös telialaisen vastaus. Luulisi että hän työn puolesta olisi kiinnostunut mikä vaikeuttaa käyttöä asiakkaalla. On huono merkki kehityksestä jos työntekijä pyytää vaan tottumaan. 


Tottakai olemme kiinnostuneita meidän tarjoamien palveluiden käyttökokemuksesta ja haluamme ilman muuta, että käyttäjät ovat tyytyväisiä käyttämiinsä palveluihin. Mielestäni on hienoa, että Yhteisöön on saatu erillinen ketju Telia TV:n kehitystä varten, jossa voi esittää toiveita palvelun kehittämiseksi ja sinne ollaan saatu tuotteen kehityksestä vastaava henkilökin vastailemaan. Kollegani varmaankin viittasi siihen kommentillaan, että välitöntä muutosta tuohon tallennusnäkymään tuskin on tulossa. Ja onhan se aika usein niin, että erilaisten muutosten yhteydessä ottaa jonkin aikaa tottua uudistukseen. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että tallennusnäkymä olisi lopullisesti tuollainen. Siksi on tärkeää, että näistä asioista keskustellaan ja käyttäjien kommentit auttaa meitä palvelun kehittämisessä.


Käviskös tähän keskusteluun sanonta: valikoiva kuulo?

 Onko asiakkaat tosiaan toivoneet kyseistä uudistusta vaiko onko ihan teidän oma ajatus?



@apasse@  kirjoitti:


Onko asiakkaat tosiaan toivoneet kyseistä uudistusta vaiko onko ihan teidän oma ajatus?






Melkein lähtisin tätä kysymystä kysymään tuolta toisesta ketjusta, jossa tuotekehityksemme vastailee Telia TV -palveluun liittyvissä kysymyksissä. 


M


@SaJoonas@  kirjoitti:

@apasse@  kirjoitti:

Onko asiakkaat tosiaan toivoneet kyseistä uudistusta vaiko onko ihan teidän oma ajatus?


Melkein lähtisin tätä kysymystä kysymään tuolta toisesta ketjusta, jossa tuotekehityksemme vastailee Telia TV -palveluun liittyvissä kysymyksissä. 


Melkeinpä taidan lähteä Telialta....


 




@BYSIYS@  kirjoitti:


Tausta



Telia-TV on ollut hyvä palvelumuoto sen jälkeen kun alkuhankaluuksista on päästy. Meillä sitä on käytetty paljolti niin, että televisioa on katsottu kolmen kuukauden viiveellä. Ts. on tallennettu ohjelmat, jotka saattaisivat kiinnostaa, ja lähellä määräajan päättymistä on katsottu ne, jotka oikeasti ovat olleet kiinnostavia.





 




Uusi käyttöliittymä


Uudessa käyttöliittymässä pitää monimutkaisen näppäilyn jälkeen päästä ensin kohtaan KAIKKI TALLENNUKSET. Sen jälkeen tulee mielettömän pitkä lista tallennuksia kokonaisina sarjoina aakkosjärjestyksessä. Ainoa tapa löytää tietty ohjelma olisi hakea sitä nimellä.


 


Ongelma nro1:


Kun valitsee tekstihakua varten kohdan A-Ö, kaukosäädin ei näytä kirjaimia vaan ainoastaan numeroita. Ohjelmaa ei siis voi hakea edes nimelllä.


 


Ongelma nro 2:


Vaikka kaukosäädin tuottaisi kirjamia, ne ovat säätimessä niin pienet ja hankalat, että käytössä pitäisi aina olla kirkkaat valot ja suurennuslasi. Vaikka kaikki tämä toimisi, tekstihaku on äärettömän hankala käyttää valikkoon verrattuna.


 


Ongelma nro 3:


Kiinnostavan ohjelman nimi ei välttämättä muistu mieleen. Kun tallenteita on paljon eivätkä ne ole aikajärjestyksessä, haku on mahdoton.


 


Ongelma nro 4:


Tallennusvaiheessa järjestelmä ei hyväksy läheskään kaikilta kanavilta yksittäisen jakson tallennusta vaan vaatii tallennettavaksi koko sarjan. Tämä lisää tallenteidän määrää tolkuttomasti.


 


Ongelma nro 5:


taannehtivia tallennuksia on tullut valtava määrä automaattisesti. Näyttää siltä, että jos olet tallentanut yksittäisen jakson jostakin sarjasta, systeemi on siitä lähtien tallentanut koko sarjan kaikki jaksot.


 


Päätelmät


Uusi käyttöliittymä on käyttökelvoton. Isot kuvat hukkaavat tallennuskapasiteettia ja tilan ruudulta. Mitään lisäarvoa kuvat eivät tuota vaikka ovatkin muodin mukaisia. Haun kannalta välttämätöntä olisi, että tallennukset näytettäisiin edes aikajärjestyksessä.


 


Järjestelmän pitäisi olla tavallisen kansalaisen kannalta mahdollisimman helppokäyttöisiä. Nyt on tehty kvanttihyppy väärään suuntaan. Miksi yksinkertaisesta ja helppokäyttöisestä tallenteiden listauksesa luovuttiin?


 


Kuten Telialla näyttää olevan tapana, muutos tehtiin tälläkin kertaa kertomatta siitä asiakkaille. Vaikka järjestelmä toimisikin, siitä olisi pitänyt informoida ja sen käyttö olisi pitänyt opastaa ja ohjeistaa. Palvelun tarjoajan on syytä ottaa  huomioon, etteivät läheskään kaikkien asiakkaiden digitaidot riitä monimutkaisen käyttöympäristön omaksumiseen omatoimisesti.


 


Mikäli asiaa ei viipymättä palauteta tai paranneta, joudumme luopumaan Telia-TV:stä, koska palvelu ei enää toimi. Emme myöskään ole valmiita maksamaan sellaisesta palvelusta, jonka toiminta lakkaa kesken sopimuskauden. Toivottavasti tästä ei synny erimielisyyttä, jotta järeämpiin oimiin ei tarvitse ryhtyä. Mainehaitta tästä on Telialle jo joka tapauksessa tullut. Tällaista joululahjaa ei olisi kaivattu.


 





Moi



 



Piti ihan valittamisen ilosta liittyä tänne, että pääsee avautumaan.



 



Olisipa pelkkä tallennusnäkymä käyttökelvoton, mutta kun on koko tallennus ihan kuralla. telia.fi, tv.telia.fi, puhelinsovellus ja boksi ei synkkaa yhtään keskenään. Toisella tallennat ja toisella katsot, tai sitten et katso.



Tällä hetkellä tv.telia.fi-sivuilla on yksi tallenne katsottavissa ja boksilla on noin kymmenkunta. Tulevia tallennuksia ei sivustolla näy vaikka kaksi näkyy boksilla ja sovelluksessa niin kuin pitääkin. Osaa tallenteista ei saa poistettua.



 



Tallennan aina vain yhden jakson, mutta silti tulee ihan randomisti jotain uusintoja. Nyt kun viimeksi testasin, että laitan boksilta ja sovelluksesta tallenteet tuplana niin osa jäi tulematta kokonaan.



 



Nämä on nyt kestänyt kaksi kuukautta ja vika-ilmoituksia olen tehnyt 3-4 kpl ja uudet lisätään kyllä vanhan perään, mutta kyllä tämä on päivityksen jälkeen mennyt niin kuralle, että huomenna soittaakin Elisan tyyppi ja tekee tarjouksen vastaavasta laitteistosta. Pahoin kyllä pelkään, että taloyhtiön netti (Telia) pilaa tämänkin mahdollisuuden kun hinta nousee turhan korkeaksi? Saa nähdä?



 



Ennen päivitystä olin todella tyytyväinen, mutta nyt en todellakaan enää. En halua maksaa toimimattomasta palvelusta. Mitään kompensaatiotakaan ei ole tarjottu!



 



 



 



Edit HannaSu: korjattu lainausta



@tonitakala@  kirjoitti:


 



Moi



 



Piti ihan valittamisen ilosta liittyä tänne, että pääsee avautumaan.



 



Olisipa pelkkä tallennusnäkymä käyttökelvoton, mutta kun on koko tallennus ihan kuralla. telia.fi, tv.telia.fi, puhelinsovellus ja boksi ei synkkaa yhtään keskenään. Toisella tallennat ja toisella katsot, tai sitten et katso.



Tällä hetkellä tv.telia.fi-sivuilla on yksi tallenne katsottavissa ja boksilla on noin kymmenkunta. Tulevia tallennuksia ei sivustolla näy vaikka kaksi näkyy boksilla ja sovelluksessa niin kuin pitääkin. Osaa tallenteista ei saa poistettua.



 



Tallennan aina vain yhden jakson, mutta silti tulee ihan randomisti jotain uusintoja. Nyt kun viimeksi testasin, että laitan boksilta ja sovelluksesta tallenteet tuplana niin osa jäi tulematta kokonaan.



 



Nämä on nyt kestänyt kaksi kuukautta ja vika-ilmoituksia olen tehnyt 3-4 kpl ja uudet lisätään kyllä vanhan perään, mutta kyllä tämä on päivityksen jälkeen mennyt niin kuralle, että huomenna soittaakin Elisan tyyppi ja tekee tarjouksen vastaavasta laitteistosta. Pahoin kyllä pelkään, että taloyhtiön netti (Telia) pilaa tämänkin mahdollisuuden kun hinta nousee turhan korkeaksi? Saa nähdä?



 



Ennen päivitystä olin todella tyytyväinen, mutta nyt en todellakaan enää. En halua maksaa toimimattomasta palvelusta. Mitään kompensaatiotakaan ei ole tarjottu!



 



 



 



Edit HannaSu: korjattu lainausta






 



Hei @tonitakala ja tervetuloa Telia Yhteisöön!



 



Tämä ongelma on meillä tiedossa ja pyrimme korjaamaan asian mahdollisimman pian. Mainitsen vielä tuosta erillisestä Telia TV:n kehitystä varten perustetusta ketjusta, johon tuotekehitystiimimme vastailee Telia TV:seen liittyviin kysymyksiin sekä huomioi antamanne palautteen. Suosittelen ehdottomasti ottamaan tämän ketjun seurantaan!


Tällainen näkymä tänään 😁>



Hyvinkö toimii?





 



Edit SaJoonas: upotettu kuva


@Turkulainen100 Siellä on näköjään mennyt Palsanmäet sekaisin Panttilainaamon kavereiden kanssa. Kyseinen häiriö on meillä tutkinnassa ja pyrimme saamaan kuvakkeisiin liittyvän häiriön kuntoon mahdollisimman pian 


Itse näen tämän Tallennuspalvelun uudistumisen hyvänä asiana. Nyt sarjojen kaikki jaksot löytyvät samasta "nipusta", saman kuvakkeen alta. Mahtava uudistus. Ennen oli työlästä kahlata pelkkää tekstipötköä ja etsiä tietyn sarjan eri jaksoja. Hyvä uudistus joka varmasti entisestään vielä paranee päivityksillä. Toivoisin kuitenkin, että tallennuksiin saataisiin Tallennukset- välilehdelle ensimmäisenä "Jatka katselua"- lista. Näin olisi helppoa katsella katselussa olevia tallenteita. Tuo "pian tallennuksessa"- lista mikä nyt on ensimmäisenä on ihan turha. Lisäksi päivittäkää viimeinkin tuo antiikkinen 90 päivän tallennusaika siihen kahden vuoden maksimiaikaan!



@jarkko35@  kirjoitti:

Itse näen tämän Tallennuspalvelun uudistumisen hyvänä asiana. Nyt sarjojen kaikki jaksot löytyvät samasta "nipusta", saman kuvakkeen alta. Mahtava uudistus. Ennen oli työlästä kahlata pelkkää tekstipötköä ja etsiä tietyn sarjan eri jaksoja. Hyvä uudistus joka varmasti entisestään vielä paranee päivityksillä. Toivoisin kuitenkin, että tallennuksiin saataisiin Tallennukset- välilehdelle ensimmäisenä "Jatka katselua"- lista. Näin olisi helppoa katsella katselussa olevia tallenteita. Tuo "pian tallennuksessa"- lista mikä nyt on ensimmäisenä on ihan turha. Lisäksi päivittäkää viimeinkin tuo antiikkinen 90 päivän tallennusaika siihen kahden vuoden maksimiaikaan!


Joo olihan se lista visuaalisesti hiemän kökkö, mutta siinä oli muutama vertaansa vailla oleva ominaisuus. Listaa oli erittäin nopea rullata ees taas, aina viisarin ollessa ohjelman kohdalla tuli infot automaattisesti ja jos hyvä tuuri kävi, listalle tultua se muisti kohdan millä viimeksi oli tonkimassa. Ja vielä yksi; lista ei hukannut ja löytänyt tallenteita mielivaltaisesti.

 

Nämä random generaattorilla luodut mitä sattuu kuvakkeet ei anna minulle mitään lisäarvoa päin vastoin. Varsinkin, kun joka toinen tallennus on ilman kuvaa.



@Japeaa@  kirjoitti:

100 megan talokuitu ja Arris 4302W piuhalla kiinni Technicolor Telia X2-reitittimessä.

Muutama kummastusta herättävä asia. 
1) Välillä kun Tallennukset avaa, niin näyttää ettei yhtään tallennuksia ole.

2) Kun lajittelee (A-Ö) yksittäiset tallennukset, niin voiskohan joku avata tuota lajittelulogiikkaa?

Jos tallennuksen alussa on Elokuva/Subleffa/Kino-etuliite, niin tämä unohdetaan ja käytetään elokuvan nimeä lajittelutekijänä eli ensin numerolla alkavat ja sitten aakkosjärjestyksessä.
Mutta sitten tuleekin mielenkiintoista: Elokuva : Sovitus on ennen Elokuva Avengers : Age of Ultron. Ja tämä ilmeisesti siksi, että Sovitus elokuvan englanninkielinen nimi on Atonement.
Eihän se näin voi mennä... Jos tätä elokuvaa koittaa hakea selaamalla, niin ei koita A:n kohdalta etsiä.
Toinen kummallisuus tässä lajittelussa.Kohdassa E sitten tulee Elokuvia uudestaan, taas alkaen numerolla ja sitten kirjaimilla alkavat elokuvat. Miksei nämä ole alussa vaan tässä keskellä?

3) Kun tallennuksia on paljon, niin aiemmin listamuodossa olevaa listaa pystyi selaamaan pitämällä kaken alaspäin nappia pohjassa ja lista pysyi selauksessa mukana.
Nyt kun koittaa vastaavaa, niin näkee vain violetin ruudun, eikä yhtään tiedä missä kohtaa selausta ollaan menossa. Voisiko tässä tilanteessa ruudulla näkyä iso kirjain, jonka kohdalla selauksesa ollaan menossa? Nyt joutuu keskeyttämään selauksen, että näkee missä kohtaa ollaan.
Välillä tällä tavalla selaillessa tulee myös Virhe-näyttö. 

Ja vielä CMore-sovelluksesta digiboksilla. Nyt kun ollaan päästy eroon tuplatekstityksistä, niin vieläkin sovellus kaatuu kesken esim. sarjan katsomisen (ainakin Schitt's Creek ja Silta). Eli katsominen vain loppuu ja pitää käynnistää Cmore-sovellus uudestaan. Onneksi viimeksi katsottu paikka jää talteen, joten ei tarvitse kelailla oikeaan kohtaan sentään.

 

 

 

 

 

edit Merja_J: kuvat upotettu 


Kiitoksia että laitoit palautetta ja mukaan kuvia sekä tiedot käytössäsi olevasta digiboksista ja yhteydestä.

 

Tallenteiden katoaminen on selvityksessä.

Aakkosjärjestys perustuu ohjelmien taustatietoihin, selvitämme tätä tarkemmin näiden esimerkkien kautta.

Esimerkki listan selaamisesta on todella hyvä. Tällä hetkellä kehitämme vaihtoehtoisia tapoja selata suuria tallennemääriä tehokkaammin, joten tämäkin toivottavasti helpottuu tulevaisuudessa.



@SaJoonas@  kirjoitti:

@Turkulainen100 Siellä on näköjään mennyt Palsanmäet sekaisin Panttilainaamon kavereiden kanssa. Kyseinen häiriö on meillä tutkinnassa ja pyrimme saamaan kuvakkeisiin liittyvän häiriön kuntoon mahdollisimman pian 


On tuolla myös Amerikan kovimmat keräilijät Jethro ja Hjallis 😁>

Tänään huomattiin myös pari ohjemaa jotka oli tallentuneet ihan omia aikojaan, tätä ollut aikaisemminkin.



@Turkulainen100@  kirjoitti:



@SaJoonas@  kirjoitti:


@Turkulainen100 Siellä on näköjään mennyt Palsanmäet sekaisin Panttilainaamon kavereiden kanssa. Kyseinen häiriö on meillä tutkinnassa ja pyrimme saamaan kuvakkeisiin liittyvän häiriön kuntoon mahdollisimman pian 






On tuolla myös Amerikan kovimmat keräilijät Jethro ja Hjallis 😁>



Tänään huomattiin myös pari ohjemaa jotka oli tallentuneet ihan omia aikojaan, tätä ollut aikaisemminkin.






Jahas, Jethro ja Hjallis on lähteny rohkeesti kokeilemaan uutta alaa 😅>  Ei vaan, tämä häiriö on selvityksessä. Mutta tuo, että ohjelmia tallentuisi omia aikoijaan kuulostaa vähän kummalliselta, eikä sellaista vikaa ole paikannettu. Voisko kyseessä olla vahinkopainallus? Tai sitten jos Telia TV -sovelluksella on katsonut live-lähetystä ja painanut "tallenna ja katso" näkyy ohjelma tallennuksien joukossa.



@MinnaLN@  kirjoitti:

@Turkulainen100@  kirjoitti:

@SaJoonas@  kirjoitti:

@Turkulainen100 Siellä on näköjään mennyt Palsanmäet sekaisin Panttilainaamon kavereiden kanssa. Kyseinen häiriö on meillä tutkinnassa ja pyrimme saamaan kuvakkeisiin liittyvän häiriön kuntoon mahdollisimman pian 


On tuolla myös Amerikan kovimmat keräilijät Jethro ja Hjallis 😁>

Tänään huomattiin myös pari ohjemaa jotka oli tallentuneet ihan omia aikojaan, tätä ollut aikaisemminkin.


Jahas, Jethro ja Hjallis on lähteny rohkeesti kokeilemaan uutta alaa 😅>  Ei vaan, tämä häiriö on selvityksessä. Mutta tuo, että ohjelmia tallentuisi omia aikoijaan kuulostaa vähän kummalliselta, eikä sellaista vikaa ole paikannettu. Voisko kyseessä olla vahinkopainallus? Tai sitten jos Telia TV -sovelluksella on katsonut live-lähetystä ja painanut "tallenna ja katso" näkyy ohjelma tallennuksien joukossa.


Minulla on välillä tallentunut sama ohjelma kahteen kertaan... esimerkiksi Frendit - samana päivänä samaan kellonaikaan, kaksi eri tallennetta samasta jaksosta. Ihmeellistä. Ei taida olla tämä Tallennuspalvelun uudistus mietitty ihan loppuun ennen julkaisua.



@jarkko35@  kirjoitti:


Minulla on välillä tallentunut sama ohjelma kahteen kertaan... esimerkiksi Frendit - samana päivänä samaan kellonaikaan, kaksi eri tallennetta samasta jaksosta. Ihmeellistä. Ei taida olla tämä Tallennuspalvelun uudistus mietitty ihan loppuun ennen julkaisua.






Tuossa on kyse siitä, että samainen jakso esitetään vaikkapa seuraavana päivänä, mutta tallennuspalvelussa se voi näkyä väärin, eli juurikin saman kellon lyömän jaksona vaikka näin ei ole. Tämä tiedossa ja korjauksessa 👍>


Kiva juttu, tallennan yle uutiset alueeltasi.. aina tulee nykyään uudenmaan uutiset.

 

Lounais-suomi ei tiettävästi kuulu vielä siihen?



@ViKiNGi@  kirjoitti:


Kiva juttu, tallennan yle uutiset alueeltasi.. aina tulee nykyään uudenmaan uutiset.



 



Lounais-suomi ei tiettävästi kuulu vielä siihen?






Alueelliset uutiset on katsottavissa suorana Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa ja kaapeli-tv-verkossa, vaan verkkotallennukseen tallentuu tuo Uudenmaan uutislähetys. Mutta! Seuraavana päivänä Yle lähettää uusinnan alueellisista uutisista ja sen uusinnan sitten pystyy tallentamaan halutessaan.


Tallennusnäkymässä on nykyään ihan eri ohjelmien kuvat, mitä itse tallennettu ohjelma on. Muutenkin jo sekava selata tallennuksia ilman tuotakin.


Ainiin ja vieläkin ohjelmaoppaassa näkyy rec teksti ohjelmissa mitä ei ole tallentanut, ne ei tallennu eikä tallennusta saa pois.



@Nipa1315@  kirjoitti:


Tallennusnäkymässä on nykyään ihan eri ohjelmien kuvat, mitä itse tallennettu ohjelma on. 






Tämä tilanne on tiedossa ja tutkinnassa, pyritään selvittämään asap ja korjaamaan. 



@Nipa1315@  kirjoitti:


Ainiin ja vieläkin ohjelmaoppaassa näkyy rec teksti ohjelmissa mitä ei ole tallentanut, ne ei tallennu eikä tallennusta saa pois.






Toistuuko tämä sama tilanne koko ajan? Mitään yleistä ongelmaa ei ole noiden kohdalla havaittu. Auttaisiko asiaan jos käytät digiboksin kokonaan virrattomana, vai oletko jo sitä testannut? Mikäli ei tee muutosta tilanteeseen niin otathan yhteyttä häiriöilmoituksiin tarkempaa tutkintaa varten. 



@jarkko35@  kirjoitti:

Itse näen tämän Tallennuspalvelun uudistumisen hyvänä asiana. Nyt sarjojen kaikki jaksot löytyvät samasta "nipusta", saman kuvakkeen alta. Mahtava uudistus. Ennen oli työlästä kahlata pelkkää tekstipötköä ja etsiä tietyn sarjan eri jaksoja. Hyvä uudistus joka varmasti entisestään vielä paranee päivityksillä. Toivoisin kuitenkin, että tallennuksiin saataisiin Tallennukset- välilehdelle ensimmäisenä "Jatka katselua"- lista. Näin olisi helppoa katsella katselussa olevia tallenteita. Tuo "pian tallennuksessa"- lista mikä nyt on ensimmäisenä on ihan turha. Lisäksi päivittäkää viimeinkin tuo antiikkinen 90 päivän tallennusaika siihen kahden vuoden maksimiaikaan!


Uudistumien saattaa olla useammissa asiayhteyksissä erittäin hyvä ja jopa toivottava asia.

Näin ei ole käynyt tässä uudistuksessa mikään ei ole vielä toiminut hyvin eikä edes keskinkertaisesti. Lähestytään asiaa loppukäyttäjän tai kehittäjän näkökulmasta. Todella paljon ponnisteluja monta viikkoa ja mitään pysyvää muutosta parempaan ei ole ainakaan vielä havaittavissa. Paljon on tullut hyviä muutosehdotuksia joita tuskin pystytään lähitulevaisuudessa toteuttamaan yhtäkään koska koko uudistuksen perusidea ei lähtökohtaisesti toimi kovinkaan vakuuttavasti. Tätä on todistettu kuvien, teksteien, viestien sekä puheiden voimin. Tällä hetkellä tuntuu siltä että ehjää on alettu korjaamaan kun sitä olisi vain pitänyt "kevyesti" päivittää. Keskeneräistä ei pitäisi arvostella mutta keskeneräisyys ei saisi jatkua iäisyyttä siltä tämä on alkanut tuntua ainakin omalla kohdallani.


Uudistus on todella huono, tallennettu ohjelma ei välttämättä tallennu ,tai se on vaikea löytää. Kun tallennat kaikki jaksot, tallentuvat kaikki uusinnat ja uusintojen uusinnat. Myös tallenteita häviää. Onko asiakkailta kysytty, haluntaanko tällaista uudistusta. Vanha lista oli paljon parempi



@hakore9@  kirjoitti:


Uudistus on todella huono, tallennettu ohjelma ei välttämättä tallennu ,tai se on vaikea löytää. Kun tallennat kaikki jaksot, tallentuvat kaikki uusinnat ja uusintojen uusinnat. Myös tallenteita häviää. Onko asiakkailta kysytty, haluntaanko tällaista uudistusta. Vanha lista oli paljon parempi






Huomasitko tämän ketjun, jossa on muutama tunti sitten kirjoitettu viesti noista tallennuksista ja niiden korjauksista.

Tässä suora lainaus kyseisestä ketjusta: "Olemme julkaisseet digiboksille tallennuspalvelun virheisiin korjauksia alkuviikosta ja viimeksi tänään n. klo 11, ja lähipäivien aikana julkaisemme tarpeen mukaan lisäpäivityksiä. Tällä hetkellä tilanne on parantunut oleellisesti alkuviikkoon verrattuna. Raportoikaa meille jos huomaatte vielä virheitä. Voitte kirjoittaa löydöksiänne tähän ketjuun, ja lisäksi suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme kaikki virheet viankorjauksen tiedoksi tarvittavien asiakas- ja lisätietojen kera". Eli tuo ketju kannattaa ehdottomasti ottaa seurantaan myös. 


Vastaa